Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z pompowtryskami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z pompowtryskami
Autor Wiadomość
lipa0210 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 40
Skąd: Wyszków



  Wysłany: Wto Sie 25, 2009 01:58   [R75] Problem z pompowtryskami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam mam problem z pompo wtryskami jeśli silnik jest zimny to jest ok. a jeśli się zagrzeje to kuleje na wolnych obrotach po dodaniu lekko gazu jest ok.i tak na okrągło przeważnie przy dojechaniu do świateł, te wtryski co są obecne mają przelotu 150tyś. poprzednie też tyle miały mechanik co mi je wymienił stwierdził żebym wlał mixolu , pokrążyłem na tym i nie wiele pomogło, lałem nawet na stacjach paliw ulepszacza do czyszczenia wtrysków i to samo.
    _________________
    lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
    Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
     
     
     
    SPAMU¦






    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 01:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




     
     
    xkrzychux 




    Pomógł: 14 razy
    Dołączył: 28 Gru 2006
    Posty: 132
    Skąd: Rawa



    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 08:46   Re: [R75 2.0 CDT2000r] problem z pompowtryskami

    lipa0210 napisał/a:
    Witam mam problem z pompo wtryskami


    CDT na pompowtryskach ?? . Każdy R75 CDT czy CDTi ma common rail'a.
    _________________
    Krzychu (Rawa Maz.)
    R 416Si
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 16:02   

    xkrzychux napisał/a:
    CDT na pompowtryskach ?? . Każdy R75 CDT czy CDTi ma common rail'a.

    No właśnie :!:
    lipa0210 napisał/a:
    a jeśli się zagrzeje to kuleje na wolnych obrotach po dodaniu lekko gazu jest ok.i

    Nie rozumiem problemu. :?:
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    edward25 




    Pomógł: 10 razy
    Dołączył: 13 Sty 2008
    Posty: 193
    Skąd: Żabno k.Tarnów



    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 20:22   

    xkrzychux napisał/a:
    Każdy R75 CDT czy CDTi ma common rail'a.

    Potwierdzam, a lipa0210 zapewne się przejęzyczył, albo jeździł poprzednio VW.
    _________________
    Pozdrawiam
    Edward
     
     
     
    michalie 




    Pomógł: 3 razy
    Dołączył: 26 Paź 2008
    Posty: 287
    Skąd: kielce



    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 20:31   

    lipa0210 napisał/a:
    mechanik co mi je wymienił stwierdził żebym wlał mixolu


    A jakiego mixolu lałes mineralnego czy syntetyka ??
     
     
     
    lipa0210 




    Pomógł: 1 raz
    Dołączył: 20 Sie 2009
    Posty: 40
    Skąd: Wyszków



    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 23:25   

    Lałem mineralnego , a dziś mi kumpel mechanik powiedział żebym wlał oleju syntetyka ale narazie czeka na kompa i mi go podczepi to zobaczymy

    [ Dodano: Wto Sie 25, 2009 23:30 ]
    Witam a o co chodzi z tymi wtryskami common rail'a. pozdro...
    _________________
    lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
     
     
     
    xkrzychux 




    Pomógł: 14 razy
    Dołączył: 28 Gru 2006
    Posty: 132
    Skąd: Rawa



    Wysłany: Wto Sie 25, 2009 23:46   

    lipa0210 napisał/a:

    Witam a o co chodzi z tymi wtryskami common rail'a. pozdro...


    Inaczej wspólna listwa zasilająca wtryskiwacze.
    _________________
    Krzychu (Rawa Maz.)
    R 416Si
     
     
    PHJOWI 



    Pomógł: 317 razy
    Dołączył: 02 Kwi 2007
    Posty: 2766
    Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 00:25   

    wtryski można sprawdzić w parametrach kompa diagnostycznych czy któryś podlewa
    _________________
    SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
    0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 08:04   

    No tak, ale nadal nie rozumiemy problemu jaki występuje. Jakie są objawy bo słowo "kuleje" nie wiele obrazuje.
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    lipa0210 




    Pomógł: 1 raz
    Dołączył: 20 Sie 2009
    Posty: 40
    Skąd: Wyszków



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 20:49   

    Witam to ja lipa0210, morze raczej nie kuleje, tylko jest taki skok obrotów silnika jak np. w benzyniaku, jakby iskra była i nie była na świecy
    _________________
    lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
     
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 21:22   

    Szarpie?
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    lipa0210 




    Pomógł: 1 raz
    Dołączył: 20 Sie 2009
    Posty: 40
    Skąd: Wyszków



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 21:28   

    nie szarpie tylko jak zacznie na wolnych lekko skakać to lekko dodam gazu i jest w porządku oczywiście na rozgrzanym silniku
    _________________
    lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
     
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 21:58   

    Aaaa... rozumiem już. Nie trzyma ciśnienia na niskich obrotach i nierówno chodzi. Odpala bez problemu? Wyjmij zawór wysokiego cisnienia i wydmuchaj go. Powinno pomóc. Jeśli nie, to sprawdź, który wtrysk puszcza dużo przelewem, po przez podłączenie wężykow do przelewów, skierowanych do buteleczek, porównaj wtedy który ile puszcza i wymień ten co puszcza najwięcej.
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    lipa0210 




    Pomógł: 1 raz
    Dołączył: 20 Sie 2009
    Posty: 40
    Skąd: Wyszków



    Wysłany: Sro Sie 26, 2009 22:11   

    a który to zawór bo nie bardzo kojarzę, przy czym mniej więcej się mieści
    _________________
    lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
     
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Czw Sie 27, 2009 09:02   

    lipa0210, na pompie Common Rail jest wkręcony dwoma torxami.
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    Dam-Kam 




    Pomógł: 38 razy
    Dołączył: 26 Lut 2007
    Posty: 1182
    Skąd: Przejdź do mapy



    Wysłany: Pią Sie 28, 2009 09:14   

    nie wiem czy czasami nie mam tego samego... Jestem po dłuższej trasie i zobaczyłem, że przy zatrzymywaniu się czy jechaniu na niskich obrotach (<1200) czasami szarpnie silnikiem tak jakby nie dostał paliwa. No i przy jeździe po równej drodze na stałych ogrotach (tych niskich) też czasami szarpnie ale na tyle mocno, że aż cały samochód się zrywa :/
    Rowan, pasują te objawy do zaworu czy szukać gdzie indziej ??
     
     
     
    lipa0210 




    Pomógł: 1 raz
    Dołączył: 20 Sie 2009
    Posty: 40
    Skąd: Wyszków



    Wysłany: Pią Sie 28, 2009 20:36   

    moim zdaniem może to sprzęgło ale nie jestem pewien, pozdro....
    _________________
    lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
     
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Pią Sie 28, 2009 21:11   

    Dam-Kam, pasują...
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    Dam-Kam 




    Pomógł: 38 razy
    Dołączył: 26 Lut 2007
    Posty: 1182
    Skąd: Przejdź do mapy



    Wysłany: Sob Sie 29, 2009 12:30   

    lipa0210 napisał/a:
    moim zdaniem może to sprzęgło ale nie jestem pewien

    jak to mówią "co ma piernik do wiatraka?" ;) to na 101% nie sprzęgło :smile:
    Rowan, mimo że objawy pasują to chyba jednak stawiam na wtryski. Poszperałem w necie i znalazłem takie objawy padających wtrysków:
    Cytat:
    • odczuwalny spadek mocy silnika,
    • utrudniony rozruch lub brak możliwości rozruchu,
    nierównomierna praca na biegu jałowym,
    • zwiększone zużycie paliwa,
    szarpanie,
    dymienie (na czarno lub biało),
    • charakterystyczne stukanie,
    • trudności z wyłączeniem silnika,
    • samoczynne wyłączanie się silnika,
    • problemy z osiągnięciem wyższych prędkości obrotowych silnika
    • powiększający się stan oleju silnikowego,
    • świecąca się kontrolka świec żarowych lub "check engine",
    • nieszczelność zewnętrzna (zalanie silnika olejem napędowym),
    • pęknięty lub wypalony tłok,
    • za duża ilość paliwa odprowadzana jest na przelew
    wtryskiwacza (badanie menzurkami podczas pracy silnika).
    • błędy w pamięci sterownika silnika dotyczące: wtryskiwaczy, przekroczenia dopuszczalnej adaptacji, ciśnienia na szynie itp.

    te wytłuszczone są u mnie... :( dodatkowo zauważyłem, że jak na luzie depnę mu w gaz to na początku poleci biały bym a potem czarny ale nie zawsze. Czasami depnę i jest tylko lekko czarny (tak normalnie jak w dieslu).
     
     
     
    Rowan 




    Pomógł: 166 razy
    Dołączył: 28 Mar 2007
    Posty: 2965
    Skąd: Sędziszów



    Wysłany: Sob Sie 29, 2009 13:11   

    Dam-Kam, ale pasuje też do zaworu, sytuacje można uzdrowic w znacznym stopniu czyszcząc ten zawór. Niektórzy co o tym nie wiedzą pakują kupe kasy we wtryski. Czasem sytuacja jest już tak beznadziejna, że trzeba wymienic, ale ja bym najpierw wyczyścił, to nic nie kosztuje.
    _________________
    "Walduś, pamiętaj cycu..."
     
     
     
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Odpowiedz do tematu
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Nie możesz załączać plików na tym forum
    Nie możesz ściągać załączników na tym forum

    Wersja do drukuWersja do druku
    Dodaj temat do ulubionych

    Skocz do:  

    Podobne Tematy
    Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
    Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Problem ABS]
    mgrzegorzewski9 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Paź 22, 2013 20:07
    sTERYD
    Brak nowych postów [r75] problem 1.8T
    sn333k Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Gru 27, 2012 20:40
    sn333k
    Brak nowych postów [75] Problem z ABS
    marsjaningn Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Wrz 25, 2013 09:00
    marsjaningn
    Brak nowych postów [R75] problem z ABS
    curaasan Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Gru 09, 2018 11:10
    SeniorA
    Brak nowych postów [R75] bcu problem
    Dlugowlosy Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 01, 2017 11:19
    Dlugowlosy

    

    Forum Klubu ROVERki.pl  
    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
    Hosted by NETLink