nie chce mi się nikogo cytować więc po prostu napiszę odnośnie spalania silnika HEMI (brat ma Dodge RAM z 2007 bodajże roku)
jeśli jeździ się spokojnie w pewnym zakresie obrotów to silnik pracuje na 4 garach (stąd możliwe małe spalanie), ale gdy już się wciśnie mocniej to chodzi na pełnych 8 cylindrach i spalanie jest już "słuszne" dla tej pojemności i mocy
jak już pisałem w innym temacie odnośnie zagazowania HEMI - brat zrobił sobie tylko jednorazową próbę i wyszło mu 9L, ale jak wiadomo ciężko wytrzymać taką jazdę turlając się po jezdni podczas gdy z silnika (nawet na 4 cylindrach i fajnych wydechach) dochodzi delikatny bulgot aż proszący o bardziej dynamiczną jazdę (nie mylić z szaleńczą)
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 16:34
Ok...od 2 stron toczy sie dyskusja o silniku HEMI w temacie "Dlaczego ludzie kupują diesle". Dlaczego mam wrażenie, ze tylko ja dostaje na tym forum po dupie za offtopowanie?? I pi...nie bez sensu...spali tyle ile wlejecie.
Ok...od 2 stron toczy sie dyskusja o silniku HEMI w temacie "Dlaczego ludzie kupują diesle".
Gdy pojawiają się wątpliwości, to się je wyjaśnia. Tu się pojawiły.
Śledząc wątki z Twoim udziałem, wydaje mi się jednak, że nie dostajesz "po dupie" za oftopowanie, ale za sposób w jaki wyrażasz poglądy. Przynajmniej tyle udało mi się wywnioskować obserwując reakcje moderatorów.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:24
w niczym gorszy od tego co można czyyyyytac w nieskończonosc o HEMI powyżej.
Ok...od 2 stron toczy sie dyskusja o silniku HEMI w temacie "Dlaczego ludzie kupują diesle". Dlaczego mam wrażenie, ze tylko ja dostaje na tym forum po dupie za offtopowanie?? I pi...nie bez sensu...spali tyle ile wlejecie.
Niniejszy temat wydzielono z wątku "Dlaczego ludzie kupują diesle"
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Czytałem recenzję silnika TSI 1.4 150KM i wiecie co? Jak sie dynamicznie jeździ to ponoć i 17l Pb potrafi zjeść. Nie ma cudów. Energia jest ze spalania benzyny i nie ma mocy za darmo A turbo jest po to by silnik mógł spalić więcej Pb w krótszym czasie.
Moim zdaniem nie należy przyrównywać HEMI do silników powiedzmy 2.0 nawet jeżeli potrafi spalić tyle samo w trasie (bo połowa sie wyłączy). To nie jest silnik który ma być ekonomiczny, tylko duży i mocny i choć czasem może spalić mało, to nie jest do tego stworzony i generalnie spali dużo (kto kupuje 8cyl by sie wlec jak fiatem małym?).
Mocny, ale nowoczesny a przez to w swojej klasie oszczędny.
Szacunki producenta dotyczą normalnej jazdy przewidzianej dla tego silnika a nie eco-drivingu na połowie cylindrów.
Dokładne przeciwieństwo TSI - tam z małego silnika czasem robi sie duży a tutaj na odwrót...
W obu przypadkach uzyskano dużą moc przy stosunkowo małym apetycie na Pb.
Ciekaw też jestem jak sprawdza sie system wyłączający samochód w czasie postoju.
Ile to ludzie nakombinują zeby tylko nie zamontować prostego silnika elektrycznego i mieć wszystkie kłopoty z głowy...
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Wrz 25, 2009 14:47, w całości zmieniany 1 raz
Czytałem recenzję silnika TSI 1.4 150KM i wiecie co? Jak sie dynamicznie jeździ to ponoć i 17l Pb potrafi zjeść. Nie ma cudów. Energia jest ze spalania benzyny i nie ma mocy za darmo A turbo jest po to by silnik mógł spalić więcej Pb w krótszym czasie.
ale to żadna nowość że silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T
sobrus napisał/a:
Moim zdaniem nie należy przyrównywać HEMI do silników powiedzmy 2.0 nawet jeżeli potrafi spalić tyle samo w trasie (bo połowa sie wyłączy).
ale ja go porównałem do silnika 4.0 diesla z mesia
znajomy ma 2.7L w Dodgu Magnum 2006r i w gazie pali to 13-14 litow po miescie i ok10-11 litow na trasie. Mowimy tu o spokojnej jezdzie. Przy dynamicznej jezdzi 17 litow gazu a w trasie 13-14 (tak 120-160)
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
ale to żadna nowość że silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T
Dziwna teoria. W dodatku nieprawdziwa.
Równie dobrze możesz napisać, że ogólnie najbardziej paliwożerne są silniki małolitrażowe, bo trzeba je bardziej cisnąć od tych o dużych pojemnościach...
Mógłbym jedynie zgodzić się ze zdaniem, że w niektórych warunkach 1.4T spali więcej, niż 2.0 (bez T) o podobnej mocy.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
ale to żadna nowość że silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T
Dziwna teoria. W dodatku nieprawdziwa.
a ile uznasz użytkowników np. 1,4 turbo 1,6 turbo ? ze jesteś w stanie to stwierdzić? ja paru znam np. R5 1,4 T znajomego przy dynamicznej jeździe po mieście pali 16L mój zaledwie 12L. To samo tyczy sie Hondy 1,6L z soft turbo nieprawdziwa to jest teoria bez poparcia czyli twoja
piter34 napisał/a:
Równie dobrze możesz napisać, że ogólnie najbardziej paliwożerne są silniki małolitrażowe, bo trzeba je bardziej cisnąć od tych o dużych pojemnościach...
szczera prawda oplowski silnik 1,4 kontra oplowskie 1,8... nasza służbowa flota w firmie 90% 1,4 pali więcej lub tyle samo co 1,8... czy to przypadek?
a ile uznasz użytkowników np. 1,4 turbo 1,6 turbo ? ze jesteś w stanie to stwierdzić?
Nie trzeba znać użytkowników, aby to stwierdzić. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne, np. VW Golfa 1.4 TSI i 2.0 TSI.
dobryziom napisał/a:
szczera prawda oplowski silnik 1,4 kontra oplowskie 1,8... nasza służbowa flota w firmie 90% 1,4 pali więcej lub tyle samo co 1,8... czy to przypadek?
Szczera prawda? Ten 1.4 spali też więcej od 2.5 albo 3.0?
Ustalmy jedno. Pałowany np. 1.4 będzie palić więcej od jeżdżonego oszczędnie silnika o nieco większej pojemności, ale nie możesz rozciągać tej teorii na ogół pojazdów.
Z drugiej strony pałowany 1.4 będzie palić mniej od pałowanego silnika o większej pojemności (zakładamy, że mają zbliżoną konstrukcję, typ zasilania, tj. pochodzą np. z tej samej rodziny silników tego samego producenta).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dobryziom ma racje wiem, bo mam w domu swojego Tomcata 1.6 i Taty Vectre 2.5V6. Oba pojazdy są napędzane LPG i prawda jest taka, że normalnie jeżdżąc jednym i drugim uzyskuje prawie identyczne spalanie - 10l dla Tomcata i 11l dla Vectry. nie mówie tu o pałowaniu, bo wtedy wyniki są mniej więcej 16l dla tomcata (najwyższy wynik) a dla Vectry..hm... nieograniczone przy normalnej jeździe palą prawie tyle samo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
a ile uznasz użytkowników np. 1,4 turbo 1,6 turbo ? ze jesteś w stanie to stwierdzić?
Nie trzeba znać użytkowników, aby to stwierdzić. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne, np. VW Golfa 1.4 TSI i 2.0 TSI.
temat o patrzeniu w dane techniczne już był jak sobie lubisz oglądać tabelki to dalej oglądaj ale nie wypowiadaj się o praktyce... bo to dwie różne rzeczy
piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
szczera prawda oplowski silnik 1,4 kontra oplowskie 1,8... nasza służbowa flota w firmie 90% 1,4 pali więcej lub tyle samo co 1,8... czy to przypadek?
Szczera prawda? Ten 1.4 spali też więcej od 2.5 albo 3.0?
ty przeczytałeś to co napisałem?
piter34 napisał/a:
Ustalmy jedno. Pałowany np. 1.4 będzie palić więcej od jeżdżonego oszczędnie silnika o nieco większej pojemności, ale nie możesz rozciągać tej teorii na ogół pojazdów.
Z drugiej strony pałowany 1.4 będzie palić mniej od pałowanego silnika o większej pojemności (zakładamy, że mają zbliżoną konstrukcję, typ zasilania, tj. pochodzą np. z tej samej rodziny silników tego samego producenta).
powtórzę jeszcze raz czytałeś to co napisałem? 1,4 oraz 1,8 oba przy takim samym miejskim stylu jazdy... nie wiem jak to wyraźniej napisać żeby zostało zrozumiane może pogrubie
Małe silniki sa do dupy. Służbowa Astra II 1.7 (chyba starszy silnik niż CDTI) bratu paliła znacznie mniej niż technologicznie i rocznikowo nowszy Ford Fusion 1.4 TDCI.
Samochód większy, moc większa, silnik większy a spalanie mniejsze o 2-3 litry na setke. Ford nówka z salonu, Astra 2004 i miała mase tys na karku. Oba serwisowane w ASO.
Nie wiem po co tak zmniejszają te silniki skoro to nic nie daje.
Z tego co zaobserwowałem na jednostkach benzynowych, przy spokojnej jeździe zwiększanie pojemności skutkuje delikatnym wzrostem spalania (i dużo wiekszym wzrostem mocy). Większość z tego powiązana jest zapewne z większą masą auta z większym silnikiem.
Nie mówie tu oczywiście o autach jak MacLaren F1 które waży mało a pali 40 litrów, tylko o typowych silniczkach.
Duży silnik ma większy moment obrotowy i inne przełożenia skrzyni. Jeździ sie nim inaczej, nie piłuje, spalanie wcale nie jest jakies olbrzymie.
Ja tylko się włączę do jednego ze starszych postów o HEMI...
Moim zdaniem zawsze lepiej zmierzyć spalanie na stacji benzynowej, a nie na kompie... Różnie to bywa. Czasem kompy są dokładne, ale pamiętam w SAABach sytuacje, w których komp przekłamywał o litr w stosunku do pomiaru od dystrybutora do dystrybutora (np. oba razy do pierwszego pstryknięcia)
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Dobryziom ma racje wiem, bo mam w domu swojego Tomcata 1.6 i Taty Vectre 2.5V6. Oba pojazdy są napędzane LPG i prawda jest taka, że normalnie jeżdżąc jednym i drugim uzyskuje prawie identyczne spalanie - 10l dla Tomcata i 11l dla Vectry.
To akurat nie potwierdza tezy:
dobryziom napisał/a:
silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T
dobryziom napisał/a:
ty przeczytałeś to co napisałem?
Przeczytaj sam siebie w cytacie wyżej.
dobryziom napisał/a:
powtórzę jeszcze raz czytałeś to co napisałem? 1,4 oraz 1,8 oba przy takim samym miejskim stylu jazdy.
Sama wiara w to, że tak napisałeś, nie sprawi, że tak faktycznie było.
Wracając do Twojej tezy, skoro turbodoładowane 1.4 palą więcej niż 2.0T z tej prostej przyczyny, że trzeba je więcej cisnąć, to można pójść dalej i napisać, że wolnossące 1.4 palą więcej od 1.4T (bo trzeba więcej cisnąć). Idąc dalej, 1.0 n/a musi palić więcej niż 1.4 n/a (bo trzeba więcej cisnąć). Tak można dojść aż do motorynki.
A może Twoja teoria jest ograniczona i dotyczy wyjątkowych przypadków?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dobryziom ma racje wiem, bo mam w domu swojego Tomcata 1.6 i Taty Vectre 2.5V6. Oba pojazdy są napędzane LPG i prawda jest taka, że normalnie jeżdżąc jednym i drugim uzyskuje prawie identyczne spalanie - 10l dla Tomcata i 11l dla Vectry.
To akurat nie potwierdza tezy:
dobryziom napisał/a:
silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T
załamujesz mnie nie dość ze nie czytasz ze zrozumieniem to ciężko ci uwierzyć ze wszystko inne niż to co piszą ci producenci... Dobrze ze producent ci nie napisał w instrukcji żebyś wjechał samochodem do rzeki...
piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ty przeczytałeś to co napisałem?
Przeczytaj sam siebie w cytacie wyżej.
wiec ani nie przeczytałeś ani nie zrozumiałeś...
piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
powtórzę jeszcze raz czytałeś to co napisałem? 1,4 oraz 1,8 oba przy takim samym miejskim stylu jazdy.
Sama wiara w to, że tak napisałeś, nie sprawi, że tak faktycznie było.
Wracając do Twojej tezy, skoro turbodoładowane 1.4 palą więcej niż 2.0T z tej prostej przyczyny, że trzeba je więcej cisnąć, to można pójść dalej i napisać, że wolnossące 1.4 palą więcej od 1.4T (bo trzeba więcej cisnąć). Idąc dalej, 1.0 n/a musi palić więcej niż 1.4 n/a (bo trzeba więcej cisnąć). Tak można dojść aż do motorynki.
A może Twoja teoria jest ograniczona i dotyczy wyjątkowych przypadków?
jak na razie to ty tworzysz tu nowa teorie motoryzacji i możesz iść sobie jak najdalej chcesz... bo nic nie wniosłeś do tematu i jak tak dalej czytam to moja teorie ogranicza tylko twoja wyobraźnia...
już trzy osoby ci piszą ale ty wiesz lepiej oki wiedz sobie lepiej amen
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum