Forum Klubu ROVERki.pl :: Ile palą silniki HEMI
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Ile palą silniki HEMI
Autor Wiadomość
SeevS 




Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 15:52   

http://moto.onet.pl/15762...kul.html?node=2
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 15:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tempest 




Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 16:03   

nie chce mi się nikogo cytować więc po prostu napiszę odnośnie spalania silnika HEMI (brat ma Dodge RAM z 2007 bodajże roku)
jeśli jeździ się spokojnie w pewnym zakresie obrotów to silnik pracuje na 4 garach (stąd możliwe małe spalanie), ale gdy już się wciśnie mocniej to chodzi na pełnych 8 cylindrach i spalanie jest już "słuszne" dla tej pojemności i mocy
jak już pisałem w innym temacie odnośnie zagazowania HEMI - brat zrobił sobie tylko jednorazową próbę i wyszło mu 9L, ale jak wiadomo ciężko wytrzymać taką jazdę turlając się po jezdni podczas gdy z silnika (nawet na 4 cylindrach i fajnych wydechach) dochodzi delikatny bulgot aż proszący o bardziej dynamiczną jazdę :twisted: (nie mylić z szaleńczą)
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 16:34   

Ok...od 2 stron toczy sie dyskusja o silniku HEMI w temacie "Dlaczego ludzie kupują diesle". Dlaczego mam wrażenie, ze tylko ja dostaje na tym forum po dupie za offtopowanie?? I pi...nie bez sensu...spali tyle ile wlejecie.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 16:56   

Thrillco napisał/a:
Ok...od 2 stron toczy sie dyskusja o silniku HEMI w temacie "Dlaczego ludzie kupują diesle".

Gdy pojawiają się wątpliwości, to się je wyjaśnia. Tu się pojawiły.

Śledząc wątki z Twoim udziałem, wydaje mi się jednak, że nie dostajesz "po dupie" za oftopowanie, ale za sposób w jaki wyrażasz poglądy. Przynajmniej tyle udało mi się wywnioskować obserwując reakcje moderatorów.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:24   

w niczym gorszy od tego co można czyyyyytac w nieskończonosc o HEMI powyżej.
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 12:55   

Thrillco napisał/a:
Ok...od 2 stron toczy sie dyskusja o silniku HEMI w temacie "Dlaczego ludzie kupują diesle". Dlaczego mam wrażenie, ze tylko ja dostaje na tym forum po dupie za offtopowanie?? I pi...nie bez sensu...spali tyle ile wlejecie.

Niniejszy temat wydzielono z wątku "Dlaczego ludzie kupują diesle" :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 14:40   

Czytałem recenzję silnika TSI 1.4 150KM i wiecie co? Jak sie dynamicznie jeździ to ponoć i 17l Pb potrafi zjeść. Nie ma cudów. Energia jest ze spalania benzyny i nie ma mocy za darmo :) A turbo jest po to by silnik mógł spalić więcej Pb w krótszym czasie.

Moim zdaniem nie należy przyrównywać HEMI do silników powiedzmy 2.0 nawet jeżeli potrafi spalić tyle samo w trasie (bo połowa sie wyłączy). To nie jest silnik który ma być ekonomiczny, tylko duży i mocny i choć czasem może spalić mało, to nie jest do tego stworzony i generalnie spali dużo (kto kupuje 8cyl by sie wlec jak fiatem małym?).
Mocny, ale nowoczesny a przez to w swojej klasie oszczędny.

Szacunki producenta dotyczą normalnej jazdy przewidzianej dla tego silnika a nie eco-drivingu na połowie cylindrów.

Dokładne przeciwieństwo TSI - tam z małego silnika czasem robi sie duży a tutaj na odwrót...
W obu przypadkach uzyskano dużą moc przy stosunkowo małym apetycie na Pb.

Ciekaw też jestem jak sprawdza sie system wyłączający samochód w czasie postoju.
Ile to ludzie nakombinują zeby tylko nie zamontować prostego silnika elektrycznego i mieć wszystkie kłopoty z głowy...
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Wrz 25, 2009 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 14:46   

sobrus napisał/a:
Czytałem recenzję silnika TSI 1.4 150KM i wiecie co? Jak sie dynamicznie jeździ to ponoć i 17l Pb potrafi zjeść. Nie ma cudów. Energia jest ze spalania benzyny i nie ma mocy za darmo :) A turbo jest po to by silnik mógł spalić więcej Pb w krótszym czasie.


ale to żadna nowość że silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T :)

sobrus napisał/a:

Moim zdaniem nie należy przyrównywać HEMI do silników powiedzmy 2.0 nawet jeżeli potrafi spalić tyle samo w trasie (bo połowa sie wyłączy).


ale ja go porównałem do silnika 4.0 diesla z mesia :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 14:49   

a to przepraszam. 4.0 to też kawał gada. Ale HEMI może spalić podobnie bo jest bardziej zaawansowany :) W to akurat jak najbardziej wierze :)
_________________
:)
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 19:34   

znajomy ma 2.7L w Dodgu Magnum 2006r i w gazie pali to 13-14 litow po miescie i ok10-11 litow na trasie. Mowimy tu o spokojnej jezdzie. Przy dynamicznej jezdzi 17 litow gazu a w trasie 13-14 (tak 120-160)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 22:42   

no ale 2,7 to zwyklak z mesia a nie HEMI Hemi były tylko 5,7l i 6,1l pozostałe to sa z merców diesle też
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 09:46   

dobryziom napisał/a:
ale to żadna nowość że silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T :)

Dziwna teoria. W dodatku nieprawdziwa. :wink:

Równie dobrze możesz napisać, że ogólnie najbardziej paliwożerne są silniki małolitrażowe, bo trzeba je bardziej cisnąć od tych o dużych pojemnościach...

Mógłbym jedynie zgodzić się ze zdaniem, że w niektórych warunkach 1.4T spali więcej, niż 2.0 (bez T) o podobnej mocy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 10:04   

piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ale to żadna nowość że silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T :)

Dziwna teoria. W dodatku nieprawdziwa. :wink:


a ile uznasz użytkowników np. 1,4 turbo 1,6 turbo ? ze jesteś w stanie to stwierdzić? ja paru znam np. R5 1,4 T znajomego przy dynamicznej jeździe po mieście pali 16L mój zaledwie 12L. To samo tyczy sie Hondy 1,6L z soft turbo :) nieprawdziwa to jest teoria bez poparcia czyli twoja :)

piter34 napisał/a:

Równie dobrze możesz napisać, że ogólnie najbardziej paliwożerne są silniki małolitrażowe, bo trzeba je bardziej cisnąć od tych o dużych pojemnościach...


szczera prawda oplowski silnik 1,4 kontra oplowskie 1,8... nasza służbowa flota w firmie 90% 1,4 pali więcej lub tyle samo co 1,8... czy to przypadek?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 11:28   

dobryziom napisał/a:
a ile uznasz użytkowników np. 1,4 turbo 1,6 turbo ? ze jesteś w stanie to stwierdzić?

Nie trzeba znać użytkowników, aby to stwierdzić. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne, np. VW Golfa 1.4 TSI i 2.0 TSI.

dobryziom napisał/a:
szczera prawda oplowski silnik 1,4 kontra oplowskie 1,8... nasza służbowa flota w firmie 90% 1,4 pali więcej lub tyle samo co 1,8... czy to przypadek?

Szczera prawda? Ten 1.4 spali też więcej od 2.5 albo 3.0?


Ustalmy jedno. Pałowany np. 1.4 będzie palić więcej od jeżdżonego oszczędnie silnika o nieco większej pojemności, ale nie możesz rozciągać tej teorii na ogół pojazdów.
Z drugiej strony pałowany 1.4 będzie palić mniej od pałowanego silnika o większej pojemności (zakładamy, że mają zbliżoną konstrukcję, typ zasilania, tj. pochodzą np. z tej samej rodziny silników tego samego producenta).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 11:45   

Dobryziom ma racje :) wiem, bo mam w domu swojego Tomcata 1.6 i Taty Vectre 2.5V6. Oba pojazdy są napędzane LPG i prawda jest taka, że normalnie jeżdżąc jednym i drugim uzyskuje prawie identyczne spalanie - 10l dla Tomcata i 11l dla Vectry. nie mówie tu o pałowaniu, bo wtedy wyniki są mniej więcej 16l dla tomcata (najwyższy wynik) a dla Vectry..hm... nieograniczone ;) przy normalnej jeździe palą prawie tyle samo :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 11:50   

piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
a ile uznasz użytkowników np. 1,4 turbo 1,6 turbo ? ze jesteś w stanie to stwierdzić?

Nie trzeba znać użytkowników, aby to stwierdzić. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne, np. VW Golfa 1.4 TSI i 2.0 TSI.


temat o patrzeniu w dane techniczne już był jak sobie lubisz oglądać tabelki to dalej oglądaj ale nie wypowiadaj się o praktyce... bo to dwie różne rzeczy

piter34 napisał/a:

dobryziom napisał/a:
szczera prawda oplowski silnik 1,4 kontra oplowskie 1,8... nasza służbowa flota w firmie 90% 1,4 pali więcej lub tyle samo co 1,8... czy to przypadek?

Szczera prawda? Ten 1.4 spali też więcej od 2.5 albo 3.0?


ty przeczytałeś to co napisałem?

piter34 napisał/a:

Ustalmy jedno. Pałowany np. 1.4 będzie palić więcej od jeżdżonego oszczędnie silnika o nieco większej pojemności, ale nie możesz rozciągać tej teorii na ogół pojazdów.
Z drugiej strony pałowany 1.4 będzie palić mniej od pałowanego silnika o większej pojemności (zakładamy, że mają zbliżoną konstrukcję, typ zasilania, tj. pochodzą np. z tej samej rodziny silników tego samego producenta).


powtórzę jeszcze raz czytałeś to co napisałem? 1,4 oraz 1,8 oba przy takim samym miejskim stylu jazdy... nie wiem jak to wyraźniej napisać żeby zostało zrozumiane może pogrubie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 12:00   

Małe silniki sa do dupy. Służbowa Astra II 1.7 (chyba starszy silnik niż CDTI) bratu paliła znacznie mniej niż technologicznie i rocznikowo nowszy Ford Fusion 1.4 TDCI.
Samochód większy, moc większa, silnik większy a spalanie mniejsze o 2-3 litry na setke. Ford nówka z salonu, Astra 2004 i miała mase tys na karku. Oba serwisowane w ASO.

Nie wiem po co tak zmniejszają te silniki skoro to nic nie daje.

Z tego co zaobserwowałem na jednostkach benzynowych, przy spokojnej jeździe zwiększanie pojemności skutkuje delikatnym wzrostem spalania (i dużo wiekszym wzrostem mocy). Większość z tego powiązana jest zapewne z większą masą auta z większym silnikiem.

Nie mówie tu oczywiście o autach jak MacLaren F1 które waży mało a pali 40 litrów, tylko o typowych silniczkach.

Duży silnik ma większy moment obrotowy i inne przełożenia skrzyni. Jeździ sie nim inaczej, nie piłuje, spalanie wcale nie jest jakies olbrzymie.
 
 
Przemek_Docent 




Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 12:16   

Ja tylko się włączę do jednego ze starszych postów o HEMI...
Moim zdaniem zawsze lepiej zmierzyć spalanie na stacji benzynowej, a nie na kompie... Różnie to bywa. Czasem kompy są dokładne, ale pamiętam w SAABach sytuacje, w których komp przekłamywał o litr w stosunku do pomiaru od dystrybutora do dystrybutora (np. oba razy do pierwszego pstryknięcia) :-)
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 12:17   

Markzo napisał/a:
Dobryziom ma racje :) wiem, bo mam w domu swojego Tomcata 1.6 i Taty Vectre 2.5V6. Oba pojazdy są napędzane LPG i prawda jest taka, że normalnie jeżdżąc jednym i drugim uzyskuje prawie identyczne spalanie - 10l dla Tomcata i 11l dla Vectry.

To akurat nie potwierdza tezy:
dobryziom napisał/a:
silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T


dobryziom napisał/a:
ty przeczytałeś to co napisałem?

Przeczytaj sam siebie w cytacie wyżej.

dobryziom napisał/a:
powtórzę jeszcze raz czytałeś to co napisałem? 1,4 oraz 1,8 oba przy takim samym miejskim stylu jazdy.

Sama wiara w to, że tak napisałeś, nie sprawi, że tak faktycznie było. :wink:

Wracając do Twojej tezy, skoro turbodoładowane 1.4 palą więcej niż 2.0T z tej prostej przyczyny, że trzeba je więcej cisnąć, to można pójść dalej i napisać, że wolnossące 1.4 palą więcej od 1.4T (bo trzeba więcej cisnąć). Idąc dalej, 1.0 n/a musi palić więcej niż 1.4 n/a (bo trzeba więcej cisnąć). Tak można dojść aż do motorynki.
A może Twoja teoria jest ograniczona i dotyczy wyjątkowych przypadków?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 12:32   

piter34 napisał/a:
Markzo napisał/a:
Dobryziom ma racje :) wiem, bo mam w domu swojego Tomcata 1.6 i Taty Vectre 2.5V6. Oba pojazdy są napędzane LPG i prawda jest taka, że normalnie jeżdżąc jednym i drugim uzyskuje prawie identyczne spalanie - 10l dla Tomcata i 11l dla Vectry.

To akurat nie potwierdza tezy:
dobryziom napisał/a:
silniki z mniejsza pojemnością turbodoładowane dużo palą z prostej przyczyny trzeba je bardziej cisnąć niż w przypadku np. 2.0 T


załamujesz mnie nie dość ze nie czytasz ze zrozumieniem to ciężko ci uwierzyć ze wszystko inne niż to co piszą ci producenci... Dobrze ze producent ci nie napisał w instrukcji żebyś wjechał samochodem do rzeki...


piter34 napisał/a:

dobryziom napisał/a:
ty przeczytałeś to co napisałem?

Przeczytaj sam siebie w cytacie wyżej.


wiec ani nie przeczytałeś ani nie zrozumiałeś...

piter34 napisał/a:

dobryziom napisał/a:
powtórzę jeszcze raz czytałeś to co napisałem? 1,4 oraz 1,8 oba przy takim samym miejskim stylu jazdy.

Sama wiara w to, że tak napisałeś, nie sprawi, że tak faktycznie było. :wink:

Wracając do Twojej tezy, skoro turbodoładowane 1.4 palą więcej niż 2.0T z tej prostej przyczyny, że trzeba je więcej cisnąć, to można pójść dalej i napisać, że wolnossące 1.4 palą więcej od 1.4T (bo trzeba więcej cisnąć). Idąc dalej, 1.0 n/a musi palić więcej niż 1.4 n/a (bo trzeba więcej cisnąć). Tak można dojść aż do motorynki.
A może Twoja teoria jest ograniczona i dotyczy wyjątkowych przypadków?


jak na razie to ty tworzysz tu nowa teorie motoryzacji i możesz iść sobie jak najdalej chcesz... bo nic nie wniosłeś do tematu :roll: i jak tak dalej czytam to moja teorie ogranicza tylko twoja wyobraźnia...

już trzy osoby ci piszą ale ty wiesz lepiej oki wiedz sobie lepiej amen
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów LPG do silnika HEMI 5,7l
dobryziom Offtopic 18 Wto Wrz 22, 2009 11:18
dobryziom
Brak nowych postów Silniki T16 - pokrewność z FR i PSA
tomii620si Offtopic 5 Pon Maj 12, 2014 23:07
tomii620si
Brak nowych postów [R silniki serii K] Gazeta Motor.
Tygodnik motoryzacyjny MOTOR Nr 23-24/2009 1-6-2009
filo Offtopic 32 Sro Cze 10, 2009 14:22
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink