Forum Klubu ROVERki.pl :: Ile palą silniki HEMI
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Ile palą silniki HEMI
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 12:52   

dobryziom, szkoda, że nie mam na tyle wolnego czasu, aby dowolnie z Tobą dyskutować.

Wracając do tematu: użytkowane w ten sam sposób silniki o mniejszej pojemności będą palić mniej, niż podobne silniki o większej pojemności (z rozgraniczeniem na kategorie n/a i "T"). Jeżeli są jakieś wyjątki, to tylko potwierdzają one tę regułę.

Przykładów praktycznych potwierdzających powyższą tezę można mnożyć i mnożyć:
- 2.0 w moim R600 paliło więcej od 1.4 w moim R200
- 1.3 w Swifcie mojego ojca pali mniej od 1.4 w moim R200
- 2.0T sąsiada (Opel Astra) pali więcej niż 1.4T kolegi (Fiat Bravo)
- 1.8T sąsiada (VW Passat) pali więcej niż 1.6 kolegi (Mondeo)
- 1.0 szwagra (Swift) pali mniej od 1.3 (Swift)
itp. itd.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 02, 2009 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:16   

Ale dla dobregozioma chodzi raczej o to, że jeśli chcesz rozpędzić się w czasie 10 sekund do setki np. 1.4 16V to musisz cisnąć go ile fabryka dała, do odcinki kręcić. A jeśli w tym samym czasie chcesz się rozpędzić tym samym samochodem, lecz z silnikiem 2.0T to nie musisz go tak pałować, bo to nie jest szczyt jego możliwości 10 sek do 100 km/h. Tak więc w tym przypadku 1.4 16V raczej spali więcej.
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:34   

Krzysi3k5 napisał/a:
Ale dla dobregozioma chodzi raczej o to, że jeśli chcesz rozpędzić się w czasie 10 sekund do setki np. 1.4 16V to musisz cisnąć go ile fabryka dała, do odcinki kręcić.

...niby o to mu chodzi, ale potem pisze o "takim samym miejskim stylu jazdy".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:53   

piter34 napisał/a:
dobryziom, szkoda, że nie mam na tyle wolnego czasu, aby dowolnie z Tobą dyskutować.


to nie brak wolnego czasu ale rozsądnej argumentacji...

piter34 napisał/a:

Wracając do tematu: użytkowane w ten sam sposób silniki o mniejszej pojemności będą palić mniej, niż podobne silniki o większej pojemności (z rozgraniczeniem na kategorie n/a i "T"). Jeżeli są jakieś wyjątki, to tylko potwierdzają one tę regułę.


jeżeli zakładać ze "użytkowane w ten sam sposób" tak jak to wcześniej podkreślałem to twoja teoria i przykłady nie mają nawet w 0,001% racji bytu...

piter34 napisał/a:

Przykładów praktycznych potwierdzających powyższą tezę można mnożyć i mnożyć:


- 2.0 w moim R600 paliło więcej od 1.4 w moim R200 widocznie brak zastosowania do "użytkowane w ten sam sposób"

- 1.3 w Swifcie mojego ojca pali mniej od 1.4 w moim R200 akurat swifta znam bardzo dobrze i wiem ile pali wiec to niemozliwe... pali cosnajmiej tyle samo

- 2.0T sąsiada (Opel Astra) pali więcej niż 1.4T kolegi (Fiat Bravo) widocznie brak zastosowania do "użytkowane w ten sam sposób"

- 1.8T sąsiada (VW Passat) pali więcej niż 1.6 kolegi (Mondeo) nie no doskonałe porównanie silnik turbodoładowany a NA... ale udało ci się nie na temat ale masz racje

- 1.0 szwagra (Swift) pali mniej od 1.3 (Swift) kompletna bzdura żeby swift 1.0 zero w ogóle jechał trzeba go katować na full obrotach a wtedy pali jak smok <wow>

[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 13:53 ]
piter34 napisał/a:
Krzysi3k5 napisał/a:
Ale dla dobregozioma chodzi raczej o to, że jeśli chcesz rozpędzić się w czasie 10 sekund do setki np. 1.4 16V to musisz cisnąć go ile fabryka dała, do odcinki kręcić.

...niby o to mu chodzi, ale potem pisze o "takim samym miejskim stylu jazdy".


a czy w miejskiej jeździe nie używasz elastyczności silnika? jak redukujesz biegi i dajesz ognia to samochód pali mniej czy więcej kłaniają się podstawowe prawa fizyki...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 16:30   

dobryziom napisał/a:
widocznie brak zastosowania do "użytkowane w ten sam sposób"

Auta użytkowane przez tego samego kierowcę, na tych samych trasach i ten sam sposób

dobryziom napisał/a:
akurat swifta znam bardzo dobrze i wiem ile pali wiec to niemozliwe... pali cosnajmiej tyle samo

Widocznie nie znasz zbyt dobrze. Swiftami "zajmuję się" od początku mojej przygody z motoryzacją. Jestem/byłem jednym z pierwszy członków SwiftKlubu. Historię modelu i sam model oraz wersje silnikowe znam niemal na wylot...
Odnośnego Swifta 1.3 użytkowałem przez niemal 3 lata. Wiem co piszę.

dobryziom napisał/a:
kompletna bzdura żeby swift 1.0 zero w ogóle jechał trzeba go katować na full obrotach a wtedy pali jak smok <wow>

Faktycznie jak smok, ale chyba jakiś mały, bo poza 7 litrów ciężko było wyjść.

dobryziom napisał/a:
a czy w miejskiej jeździe nie używasz elastyczności silnika? jak redukujesz biegi i dajesz ognia to samochód pali mniej czy więcej kłaniają się podstawowe prawa fizyki...

Związku z tematem wątku ma Twoje pytanie niewiele, ale odpowiedź brzmi "TAK".

Pytanie do Ciebie: co spali więcej w miejskim korku? 1.4 czy 2.0?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 16:57   

piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
widocznie brak zastosowania do "użytkowane w ten sam sposób"

Auta użytkowane przez tego samego kierowcę, na tych samych trasach i ten sam sposób

dobryziom napisał/a:
akurat swifta znam bardzo dobrze i wiem ile pali wiec to niemozliwe... pali cosnajmiej tyle samo

Widocznie nie znasz zbyt dobrze. Swiftami "zajmuję się" od początku mojej przygody z motoryzacją. Jestem/byłem jednym z pierwszy członków SwiftKlubu. Historię modelu i sam model oraz wersje silnikowe znam niemal na wylot...
Odnośnego Swifta 1.3 użytkowałem przez niemal 3 lata. Wiem co piszę.

dobryziom napisał/a:
kompletna bzdura żeby swift 1.0 zero w ogóle jechał trzeba go katować na full obrotach a wtedy pali jak smok <wow>

Faktycznie jak smok, ale chyba jakiś mały, bo poza 7 litrów ciężko było wyjść.


to jest tak jak napisał jeden z klubowiczów... racja jest jak dupa każdy ma swoją...

piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
a czy w miejskiej jeździe nie używasz elastyczności silnika? jak redukujesz biegi i dajesz ognia to samochód pali mniej czy więcej kłaniają się podstawowe prawa fizyki...

Związku z tematem wątku ma Twoje pytanie niewiele, ale odpowiedź brzmi "TAK".


w takim razie twoja teoria wali w łeb bo wykorzystując dynamikę np. oplowskiego 1.8 spalisz mnie niz przy identycznej jeździe 1.4 ...

piter34 napisał/a:

Pytanie do Ciebie: co spali więcej w miejskim korku? 1.4 czy 2.0?


sprecyzuj pytanie...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 19:52   

dobryziom to napisz ile pali 1,4TSI 140KM w swetrze? Napisać możesz z doświadczenia czy z domysłów? Ile pali Tomcio 2,0T? Napisz a i ja Ci coś napiszę :razz:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 19:59   

TomC napisał/a:
dobryziom to napisz ile pali 1,4TSI 140KM w swetrze?


nie rozumiem pytania? jakim znowu swetrze? to dział motoryzacji a nie szwalni :)

TomC napisał/a:
Ile pali Tomcio 2,0T? Napisz a i ja Ci coś napiszę :razz:


to zależy o co pytasz? trasa,miasto,dynamiczna jazda, spokojna?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 20:02   

dobryziom napisał/a:
jakim znowu swetrze?

Nie lubię nazwy "Golf" :razz: :mrgreen:
dobryziom napisał/a:
trasa,miasto,dynamiczna jazda, spokojna

Dobrze piszesz.... Wszystkiego po troszkę :wink:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 04, 2009 11:25   

TomC napisał/a:
dobryziom napisał/a:
jakim znowu swetrze?

Nie lubię nazwy "Golf" :razz: :mrgreen:


o 1,4 w "swetrze" jeszcze się nie wypowiadałem, jak byś przeczytał od początku watek to pisałem o 1,4 T w R5 GT... kolega piter wspominał coś o "swetrze" i przywoływał dane producenta.

dobryziom napisał/a:
trasa,miasto,dynamiczna jazda, spokojna

Dobrze piszesz.... Wszystkiego po troszkę :wink: [/quote]

proszę bardzo: T przy (100-120) około 8,5L; M spokojna jazda 10L; D 13 w gore...

warto wspomnieć ze są to dane NIE seryjnego auta.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 04, 2009 12:03   

Wiem że pisałeś o innym 1,4T ale 1,4TSI to przykład idealny na to że nie trzeba mieć 2l, 2,5l żeby jechać i płacić więcej na stacji paliw i u ubezpieczyciela.
Moje minimalne doświadczenie z 1,4TSI polega na opinii kumpla który "swetra" z 140KM kupił. Miasto średnio wychodzi mu w granicach 8,5l czasem ze świateł ruszając "troszkę" szybciej. Pewnie przy ostrzejszym deptaniu albo mega korkach to do 10 może 11 łyknie. U nas na szczęście nie ma większych korków (pomijam objazd przez centrum handlowe bo wiadukt w remoncie i tam się czasem stoi).
Przejechałem się kawałeczek i zapitala to jak szalone. Podwójne doładowanie daje efekty. Taki silniczek to moje marzenie. :cool:

Znalazłem zużycia paliwa dla tego silnika: http://otomoto.autocentru...08&trybopinii=1
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 04, 2009 18:42   

Taki off a propos Dodge'a RAM'a i silnika Hemi. ;) :D
http://www.youtube.com/watch?v=8HSjVGvNAyM
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Paź 05, 2009 09:02   

buehhe padam na pysk :rotfl: to prawie jak ten słynny gość z BMW co na zawodach paląc gumę dachował :)

znalazłem http://www.youtube.com/watch?v=NEr4wHS10f0
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 15:30   

dobryziom napisał/a:
sprecyzuj pytanie...

Skoda Octavia 1.4 i 2.0.

dobryziom napisał/a:
w takim razie twoja teoria wali w łeb bo wykorzystując dynamikę np. oplowskiego 1.8 spalisz mnie niz przy identycznej jeździe 1.4 ...

Aby auta jeździły tak samo, muszą wykonywać tę samą pracę.
Dynamika w przypadku silnika o większej pojemności nie bierze się z niczego. Po to są tam większe cylindry, aby można było spalić więcej paliwa i wygenerować większą moc.

Inna sprawa, że jeśli bardzo chcemy, to w takim samym samochodzie z silnikiem 2.0 możemy pozwolić sobie na więcej, niż w przypadku silnika o mniejszej pojemności.

Producenci, podając dane dotyczące spalania, powołują się na wyniki testów przeprowadzonych zgodnie z określonymi metodami pomiarowymi. Auta badane są na hamowni i poddawane odpowiednim cyklom jazdy (przyspieszanie, jazda ze stałą prędkością, postój itp.). Warunki są takie same dla każdego silnika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Valander_wwa 




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 10:37   

mamy człowieka w robocie ktory ma 300 z HEMI - mocno sie zaśmiał na ten post :) W trasie nigdy nie miał spalania poniżej 11l - nigdy, a auto ma 4 lata :) takze pozostawie sensownosc tej rozmowy bez komentarza
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 00:57   

bo zapewne uważa że jak ma 5,7 hemi to 90 km/h to męczenie tego silnika i ciśnie ile się da na polskiej drodze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
own 




Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 10, 2009 03:35   

Napiszę tylko tak.... kto kupuje sobie Hemi czy jakiś inny amerykański V8, żeby patrzeć na spalanie? ;-) No dobra może HEMI jak zrobi sobie chwilową kastrację dzięki MDS do V4 czy tam R4 to nie pali jak smok i tyle ;-) Takie auta to bardziej chyba u nas do zabawy niż do rozsądnego przemieszczania się z miejsca na miejsce z prędkością 90km/h.
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 11:15   

ownstlr napisał/a:
Takie auta to bardziej chyba u nas do zabawy niż do rozsądnego przemieszczania się z miejsca na miejsce z prędkością 90km/h.

No i tu się zgodzę chociaż znam kilka osób które jeżdżą amerykańcami ze smokami pod maską i nie wariują tylko traktują je jak baardzo wygodne auta rodzinne o trochę większym spalaniu. Ludki tym szaleją do pewnego wieku właściciela a potem tylko okazyjnie co by podziw gawiedzi wzbudzić. To tylko takie moje prywatne obserwacje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 16:26   

Valander_wwa napisał/a:
mamy człowieka w robocie ktory ma 300 z HEMI - mocno sie zaśmiał na ten post :) W trasie nigdy nie miał spalania poniżej 11l - nigdy, a auto ma 4 lata :) takze pozostawie sensownosc tej rozmowy bez komentarza


ja tez mogę się z niego pośmiać bo widać jaki z niego kierowca...

dla mnie ludzie którzy myślą ze 6L pojemności to musi być od razu wir w baku to powinny sie trochę wyedukować później pisać posty... tak samo nie rozumiem twierdzenia ze taka pojemność to do super szybkiej jazdy... halo ten samochód wazy tyle ze tu żadnych sportowych osiągów nie ma...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Tempest 




Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 19:05   

dobryziom napisał/a:
...tak samo nie rozumiem twierdzenia ze taka pojemność to do super szybkiej jazdy... halo ten samochód wazy tyle ze tu żadnych sportowych osiągów nie ma...

co prawda to prawda
bo co z tego, że ma blisko 400 kucy jak i tak przy napędzie na tył (i cholernie lekkim dupsku) ten samochód stoi w miejscu jak się wciśnie w opór przy ruszaniu
dopiero przy 4x4 bardzo ładnie rusza - ale akurat ten system lepiej wykorzystywać tylko i wyłącznie w sytuacjach wymagających jego użycie
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów LPG do silnika HEMI 5,7l
dobryziom Offtopic 18 Wto Wrz 22, 2009 11:18
dobryziom
Brak nowych postów Silniki T16 - pokrewność z FR i PSA
tomii620si Offtopic 5 Pon Maj 12, 2014 23:07
tomii620si
Brak nowych postów [R silniki serii K] Gazeta Motor.
Tygodnik motoryzacyjny MOTOR Nr 23-24/2009 1-6-2009
filo Offtopic 32 Sro Cze 10, 2009 14:22
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink