Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:25
Jak skórzana to masz opisane ładnie wczesniej. Ja sie zbieram ale mat nie ma, chore ceny. Ma ktos na oku cos? Ale przespałem rok temu kurde.... A juz rankiem w dupsko zimno:) Załatwiłem szkołe i mam czas w koncu cos pogrzebac przy furze...
Wie ktoś może jaka może być przyczyna przy podgrzewanych fotelach w 45 ze jak włączę grzanie na fotel kierowcy to się mi ładnie podgrzeje ale jak osiągnie temp to sie już wychłodzi ponowne włączenie jest nie możliwe. trzeba odczekać kilka godzin zanim znów można podgrzać fotel
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Może być uszkodzony termistor w macie lub przekaźnik odpowiadający za włączenie maty. Miałem taki przypadek właśnie z przekaźnikiem kiedyś w jakimś układzie.
Sprawdź czy przekaźnik się włącza. Jeśli tak to termistor.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
To że pyka to nie oznacza że działa. Jak pisałem miałem taką sytuację że się nie włączał. Wyglądało to tak że po zdjęciu obudowy przeskakiwał bolczyk ale nie zostawał na miejscu tylko od razu się cofał.
Nie wiem jaki jest w fotelu więc gdzie go możesz dostać też nie wiem. Zawsze można dobrać inny.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
No to termistor. Albo dobrać inny albo wywalić całkowicie i grzać tylko wtedy gdy Ci zimno w 4 litery
Ja zresztą u siebie używam podgrzewania tylko jak wsiadam do samochodu na rozgrzanie (choć potencjometr od tego jak mocno ma grzać mam pod siedzeniem).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
w którym on jest dokładnie miejscu to nie wiem. Z pewnością na macie gdzieś w okolicach schodzenia się oparcia z siedziskiem. Tak jest prawie w każdym aucie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Paź 06, 2010 10:27
Są na allegro. W miare nowa aukcja:
http://allegro.pl/maty-gr...1254068184.html
Ja juz do goscia napsiałem ze rezerwuje 4 wstepnie ale ma 40 wiec lajcik. Ale najpierw pytanie do tych co zakładali: czy to bedzie to? Wszsytko ok mozna brac?
Mi się wydaje że tak. Jeśli jest termistor a koleś napisał że tak więc włącznik i przekaźnik a będzie ciepło w tyłek i plecki.
Najgorsze jest to że maty są prostokątne. Może być ciężko z ich idealnym ułożeniem.
No i stosunkowo mało prądu pobierają. Mi bezpiecznik 10A paliło jak włączyłem dwa siedzenia.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 18:25
Wziąłem je. Jak cos bede sie tu o rady pytał. Zimno juz z rana w dupe i nerki, haha.
[ Dodano: Pią Paź 08, 2010 21:15 ]
Michu1123 mamy te same maty sądząc po zdjęciach, to dobrze bo pisałes ze grzeją ładnie a troche sie bałem że słabe. Ide po czteropak i do roboty
[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 20:57 ]
Jeden fotel juz uzbrojony, panel rozebrany pod instalacje. Zrobie zdjecia pozniej z rozbierania fotela jak drugi bede robił, prosta rzecz, ale mam inny fotel troche niz porpzednicy w tym temacie dlatego moze sie komus przydac. Troche to schodzi zeby przadnie było a przy oakzji czyszczenie siada.
[ Dodano: Sro Gru 15, 2010 18:25 ]
Drugi też zrobiony, od klilku dni, zdjęcie mam tylko jedno z rozłożonego fotela bo zapliłem sie do roboty i zapomniałem. Fajna rzecz, szczerze polecam.
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Pią Gru 17, 2010 19:46
hej
Robicie jaką specjalną instalację pod te maty?
Widzę, że na allegro większość jest na wtyczkę do zapalniczki. Uciągnie instalacja zapalniczki dwie maty na przód?
Może macie jakieś modele mat sprawdzone na fotelach R 200?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Nie Sty 09, 2011 22:55
Ale czego? Tutoriala nie bedzie bo jak siadłem do roboty to zpaomniałem, zrobiłem jakies tam dwa zdjecia tylko. Mój błąd, ale jakos sie zapaliłem... Bede wymontowywa fotel zeby na "fest" podłokietnik amontowac to porbie zdjecia srub i opisze kolejnosc itp.
Ja instalacje mam podpieta do zapalniczki. Dwa fotele po dwie maty, daje zpalniczka rade.
Ja montowałem maty w swoim R. Jest to rover 45 po lifcie. Instalacja była oryginalna. Czy jest u was w samochodzie? można sprawdzić czy pod fotelem jest "wolna" dwupinowa wtyczka. Jeżeli jest, to zapewne jest też instalacja. Kupiłem przełączniki na allegro. Nie były wystawione, ale wystarczy się rozejrzeć i zapytać. Na pewno ktoś będzie miał na zbyciu. Maty kupiłem od Opla oryginalne. Trochę były niekompatybilne z siedzeniami. Musiałem się nieźle namęczyć. Skóra jest przyczepiona za pomocą metalowych oczek przełożonych przez skórę i drut który jest zatopiony w gąbce fotela. Maty trochę podziurawiłem (pod światło widać grzałkę więc można tak podziurawić aby nie zniszczyć grzałki), żeby te oczka poprzekładać przez maty. Ogólnie najwięcej czasu zajęło mi rozbieranie foteli i składanie. Jest roboty na pół dnia. Podpowiem, że gdy będziecie kupować przełączniki, to warto się też zapytać od razu o wtyczki do foteli. Ja musiałem swoje zastąpić czymś innym, bo niestety nie mogłem nigdzie dostać oryginalnych wtyczek. Poza tym trzeba jeszcze kupić dwa przekaźniki i umieścić je obok skrzynki bezpiecznikowej pod kierownicą. I lepiej zacznijcie od fotela pasażera, bo w razie czego łatwiej bez niego jeździć.
Jaki potencjometr wsadzić zamiast tego termistora Taki ile ma cala mata Ohm jak się zbada na kontaktach
[ Dodano: Sob Gru 03, 2011 20:37 ]
A co się stanie jak wywalę całkiem termistor i połączę bez potencjometru i będzie cały czas 13.8V na matach Nie stopi to fotela
Bo mnie ta faza stygnięcia jak działa u pasażera denerwuje
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Może to śmiesznie zabrzmi, ale ja zastosowałem najprostszy i chyba najtańszy sposób aby pozbyć się "zimnej skóry" na zimę ...
Kupiłem dwa piękne niemalże luszowe kocyki z ładnym trójkolorowym wzroem zgrywającym się z szarym odcieniem moich foteli i po prostu ułożyłem je na fotelach
Po "położeniu" fotela i wciśnięciu części kocyka pomiędzy siedzisko, a oparcie i postawieniu uparcia do porządanej pozycji kocyki nie przemieszczają się przy wsiadaniu/wysiadaniu i wszystko ładnie wygląda !
A TERAZ UWAGA, KOSZTORYS ! 20zł !!
Jak ta lala
P.S. jeśli pragniesz zadbać także o komfort na tylnej kanapie, dokup jeden kocyk więcej !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum