Skoro producent zaleca oleje Castrol to lej taki.
Ja wlałem Castrol EDGE 10W40 i nie narzekam.
Przy wymianie olej ładny czysty leci.
Warto też przed zlaniem starego wlać do niego dobrej płukanki i zostawić tak na 5 min na silniku który osiągnął nominalną temp. pracy.
A ja z kolei polecam Castrola 5W30 FST silnik chodzi znacznie ciszej w całym zakresie obrotów i co szczególnie cieszy spadło zużycie paliwa przy jeżdzie po mieście z 14 na 13(bardzo krótkie odcinki 2,5do 4km)
A ja z kolei polecam Castrola 5W30 FST silnik chodzi znacznie ciszej w całym zakresie obrotów i co szczególnie cieszy spadło zużycie paliwa przy jeżdzie po mieście z 14 na 13(bardzo krótkie odcinki 2,5do 4km)
Moje auto jeździło na takim Castrolu od początku jak jest w polsce a było serwisowane wtedy jeszcze w serwisie Rovera. w Niemczech tez na Castrolu mykało ale nie pamiętam czy na takim samym. Teraz mam Mobil 1
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 15:35
sknerko, przecież nie marka oleju jest najważniejsza, a jego klasa lepkościowa i jakościowa której nie podajesz i na pewno na Castrolu Edge nie jeździłeś . Ten olej Castrola , 5W/30 FST jest do silników wymagających oleju o niskiej lepkości. To nie jest olej do silnika kV6 Rovera.
Cytat:
ja jeszcze raz sie wypowiem, cały czas wymieniam na Castrol Edge 5W30 i smiga aż miło. Zero ubytów oleju.
_________________
Rover 75 CDTi + PowerBox
Voytec, tu jest temat o olejach do silnika benzyna kV6 i takie opinie wprowadzają w błąd.
[ Dodano: Sro Mar 07, 2012 15:35 ]
wskaźnik opisujący jedną z najważniejszych właściwości oleju - płynność na gorąco, nie może być dla tego silnika niższy niż 40.
no właśnie cały czas Castrol Edge 5W/30 miałem od czasu jak nim jeżdżę czyli 2 lata i teraz rok na Mobilu a wcześniej w książce jest wpisany Castrol 5W30 jak się nazywał nie wiem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Castrol 5w30 FST wprowadzono na rynek we wrześniu zeszłego roku, i chodzi tu o zupełnie inne niż konkretnie lepkość właściwości zabezpieczające silnik przed zużyciem i zmniejszające tarcie.
Jak ktoś ma R75 CDTI i auto z grupy VW na pompowtryskach polecam Motul 8100 X-Clean 5W40 (136zł /5l)
Taki leje ostatnio leję, ponieważ mam również VW na pompowtryskach a olej ten jest zgodny ze specyfikacją LL04 dla BMW i 505.01 dla pompowtrysków.
Jak ktoś ma R75 CDTI i auto z grupy VW na pompowtryskach polecam Motul 8100 X-Clean 5W40 (136zł /5l)
Taki leje ostatnio leję, ponieważ mam również VW na pompowtryskach a olej ten jest zgodny ze specyfikacją LL04 dla BMW i 505.01 dla pompowtrysków.
Motul - dobre oleje.
Zresztą Panowie nie przesadzajmy czy Castrol 5W30 czy Mobil 5W30 żadnej różnicy żaden kierowca nie odczuje. Jeżeli silnik bierze olej to obojętnie co wlejemy - brać ten olej będzie.
Jeżeli cieknie olej - to obojętnie co wlejemy cieknąć będzie
Różnice w parametrach tych olejów przy takim samej numeracji są tak nie wielkie że nikt nie ma możliwości odczucia zmian. Pamiętajmy że lejemy olej do zazwyczaj ponad 10 latków i chyba nikt nie ma tego auta od nowości, więc nikt nie zna stanu silnika w środku - chyba że ktoś rozkręcał... i nikt nie wie w ilu % silnik pracuje w skali 1-100%
Nikt nie wie jak był eksploatowany, dodatkowo sami często gdzieś tam zachowujemy się nie prawidłowo, dlatego w większości przypadków "na tym oleju chodzi lepiej" to raczej nasza psychika a nie praktyka...
Lejcie to co było lane omijając oleje mineralne i będzie dobrze. Jak silnik jest na wymarciu to mu nic nie pomoże, a jak jest ok to czy mobil czy motul czy castrol to już jedna cholera, no chyba że zakładamy że ktoś roverem jeździ w rajdach... ale to wtedy też oleju nie kupi w sklepie a sprowadza...
Ja na przykład w Vaneo moim zmieniłem z półsyntetyka castrola na pełen syntetyk mobila bo tak zaleca producent i co z tego ?:) auto się nie rozleci..:)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 14:25
Popieram w całej rozciągłości. Od lat uważam tak samo i od ponad 35 lat nie "zajechałem" żadnego silnika. Poza nielicznymi skrajnymi przypadkami producenci olejów mają kompetentne laboratoria które opracowują optymalne receptury.Poszczególne oleje mogą się różnić nieznacznie właściwościami,ale są tak opracowane,żeby nie szkodzić.
Jak ktoś ma R75 CDTI i auto z grupy VW na pompowtryskach polecam Motul 8100 X-Clean 5W40 (136zł /5l)
Taki leje ostatnio leję, ponieważ mam również VW na pompowtryskach a olej ten jest zgodny ze specyfikacją LL04 dla BMW i 505.01 dla pompowtrysków.
Motul - dobre oleje.
Zresztą Panowie nie przesadzajmy czy Castrol 5W30 czy Mobil 5W30 żadnej różnicy żaden kierowca nie odczuje. Jeżeli silnik bierze olej to obojętnie co wlejemy - brać ten olej będzie.
Jeżeli cieknie olej - to obojętnie co wlejemy cieknąć będzie
Nie do końca tak jak piszesz. Kolega Kozik polecił mi olej Liqui Moly Mos 2 ze względu na jego właściwości. Pewnie 99% z Was nie wlałoby "czegoś" takiego do silnika. Olej nowy ma konsystencje żelowata, taka czarna maź. Po ok 1000km olej w silniku jest czyściutki a bagnet wygląda jakby olej był nowy. Wycieków nie ma. Olej doszczelnia silnik. I silnik pracuje zdecydowanie ciszej w porównaniu do pracy na Mobil super S 2000 10W40.
Kozik robił testy po zmianie na LM i auto zyskało 3KM i 9 NM w przypadku 214 Vi.
Jak ktoś ma R75 CDTI i auto z grupy VW na pompowtryskach polecam Motul 8100 X-Clean 5W40 (136zł /5l)
Taki leje ostatnio leję, ponieważ mam również VW na pompowtryskach a olej ten jest zgodny ze specyfikacją LL04 dla BMW i 505.01 dla pompowtrysków.
Motul - dobre oleje.
Zresztą Panowie nie przesadzajmy czy Castrol 5W30 czy Mobil 5W30 żadnej różnicy żaden kierowca nie odczuje. Jeżeli silnik bierze olej to obojętnie co wlejemy - brać ten olej będzie.
Jeżeli cieknie olej - to obojętnie co wlejemy cieknąć będzie
Nie do końca tak jak piszesz. Kolega Kozik polecił mi olej Liqui Moly Mos 2 ze względu na jego właściwości. Pewnie 99% z Was nie wlałoby "czegoś" takiego do silnika. Olej nowy ma konsystencje żelowata, taka czarna maź. Po ok 1000km olej w silniku jest czyściutki a bagnet wygląda jakby olej był nowy. Wycieków nie ma. Olej doszczelnia silnik. I silnik pracuje zdecydowanie ciszej w porównaniu do pracy na Mobil super S 2000 10W40.
Kozik robił testy po zmianie na LM i auto zyskało 3KM i 9 NM w przypadku 214 Vi.
Zgodzisz się ze mną że jeżeli silnik ma wycieki to go żaden olej nie doszczelni, więc olej silnika nie naprawi prawda?
Zgodzisz się ze mną że 3km są nie do odczucia dla przeciętnego kowalskiego a jedynie można te 3km zdiagnozować na kompie i hamowni prawda?
I te testy niczego nie dowodzą bo równie dobrze ten sam silnik trzeba by było sprawdzić przy innych olejach, porównać wtedy osiągi i dodatkowo obciążać je w różnych warunkach i okresie czasu. Wtedy można by było w stosunku do danej jednostki wybrać olej który by góra o 5% był lepszy od innych.
Ale kto z nas ma takie możliwości ? jaki to ma sens ? i jak odnieść w tym wszystkim i wyznaczyć punkt "0" "to se ne da" jak to mówi mój czeski kolega:)
Ja zajechałem 3 silniki, dwa na mobilu jeden na castrolu i nie mam żalu do oleju bo to nie on je zajechał a moja noga i stan silnika.
Do aut w przypadku normalnego użytkowania, komercyjnego, społecznego, rodzinnego jedna cholera czy wlejemy castrola czy mobila czy motula. Chyba że ktoś się nudzi i 3km mechaniczne przez 5tys km to jest "różnica" Dokonujmy regularnych wymian, szanujmy silniki i z naszej strony nic więcej zrobić nie możemy po za nadzieją że silnik wytrzyma za nim auto sprzedamy, dużo więcej da częstsza wymiana oleju i filtrów, odpowiednie ruszanie autem, łapanie temperatury itd niż różnica w oleju ( nie zakładam oczywiście olejów tesco )
czas na zmianę oleju ... w zeszłym roku zalałem Motula 8100 X-CESS ale jak dzisiaj poczytałem o skali podrabiania tych olejów i o fakcie, że podróbkę w zasadzie można rozpoznać dopiero po zapachu i kolorze to chyba sobie odpuszczę ... znalazłem natomiast bardzo ciekawą ofertę na CASTROL EDGE FST TURBO DIESEL 6L 5W40 :
cena całkiem fajna, sprawdziłem sprzedawcę i wygląda, że jest ok (potwierdzają to wypowiedzi różnych kupujących na różnych forach), jest to firma LUCART z Mysłowic, mają nawet zarejestrowany sklep na platformie IStore więc powinno być ok...
taka moja sugestia trzeba uważać bo dużo na allegro Castroli jest podrabianych, mój CDTI od paru lat jeździ na Castrolu EDGE 0W40 SPORT i sobie bardzo chwalę w zimie zero problemów z rozruchem i ogólnie dość zauważalna poprawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum