czas na zmianę oleju ... w zeszłym roku zalałem Motula 8100 X-CESS ale jak dzisiaj poczytałem o skali podrabiania tych olejów i o fakcie, że podróbkę w zasadzie można rozpoznać dopiero po zapachu i kolorze to chyba sobie odpuszczę ... znalazłem natomiast bardzo ciekawą ofertę na CASTROL EDGE FST TURBO DIESEL 6L 5W40 :
Trzeba kupować oleje w dobrych sklepach, a nie na allegro wyszukując po cenie. Ori motul 5w40 w legalnej dystrybucji to ~140zł za 5l bankę, jak na allegro widzę po 99zł to omijam szerokim łukiem. Na twoim miejscu pozostał bym przy x-cessie ew zmienił na coś innego nie rozlewanego w PL jak Liqui Moly, Valvoline, Agip, Millers itp. Ja aktualnie w AR mam również zalanego x-cessa ale chyba będę zmieniał na Millersa w przyszłym miesięcy z czystej ciekawości. Oczywiście przy zmianie na inny zastosuje płukankę do silnika tak jak to robiłem przed zalaniem Motula. (Wcześniej była Selenia TD 10w40 teraz X-cess 5w40)
Tomi_114 napisał/a:
Kozik robił testy po zmianie na LM i auto zyskało 3KM i 9 NM w przypadku 214 Vi.
Rozumiem, ze oba oleje były nowe, czyli najpierw wlał nowy olej z nowym filtrem marki X, zrobił pomiar nie ruszając się z hamowni później zlał olej zalał nowy olej LM i od razu zrobił kolejny pomiar? Bo z tego co ja wiem poprzedni mobil miał nalatane 8K km, a pomiar na LM był wykonywany po kilku dniach. Tak wiec 3KM to granica błędu pomiarowego nie popadajmy w paranoje bo zaraz ktos napisze, ze po zmianie płynu do spryskiwaczy pojechał na hamownie i pokazało 2KM wiecej. Takie rożnice mogą byc miedzy dwoma pomiarami robionymi bezpośrednio jeden po drugim, a co dopiero po kilku dniach przy różnych warunkach atmosferycznych.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
okazało się właśnie, że sprzedawca podany wyżej to znajomy żony z dawnych czasów i koleś faktycznie jest sprawdzony więc jest to dobre źródło dobrego oleju
Kolejny raz przymierzam się do zmiany oleju. Jak zawsze wymieniam po 15K km i używam Castrol Edge 0W30 (silnik totalnie suchy, zawsze wyleje tyle ile wleje).
Pytanie jest innej materii Robie dośc dużo kilometrów i zawsze śmigam na sprawdzonym paliwie, bak przeważnie tankuje do pełna w momencie kiedy jest 1/2. Zastanawiam się czy jest sens wymiany filtrów (po za oleju oczywiście). Ostatni raz zmieniałem olej + wszystkie filtry dokładnie 6 miesięcy temu. Doradzicie?
Moim zdaniem przy 30.000 km rocznie możesz filtr powietrza i filtr kabinowy zmieniać raz w roku. Olej z filtrem oleju co 15.000 przy jeździe w trasach tak jak dotychczas (ja jeżdżę większość po mieście więc zmieniam co 10.000).
Moim zdaniem przy 30.000 km rocznie możesz filtr powietrza i filtr kabinowy zmieniać raz w roku. Olej z filtrem oleju co 15.000 przy jeździe w trasach tak jak dotychczas (ja jeżdżę większość po mieście więc zmieniam co 10.000).
...wczoraj zmieniłem olej w silniku, nie wiedząc jaki był lany wcześniej, zalałem Castrol GTX 10W-40, silnik pracuje ciszej, to fakt, ale już dziś, dzień po zmianie zauważyłem że jest czarny(wiem że w dieslu olej tak wygląda...ale że zaraz po zmianie?)...nie ważne, co teraz zrobić z komunikatem który wciąż pokazuje ten sam limit mil do zmiany oleju? Pozdr!
Odkopie temat.... Kupiuelm roverka niedawno i w bagazniku byl shella 10w40 i taki kupilem bo bagnet byl suchy wlalem prawoie 3 l okazalo sie duzo... potem spozcilem ponad 1 l okazalo sie malo po 2 dniach ze jest pol nastepnego dnia za nadmiar a jeszce pozniej ze w normie o co tu chodzi ze co spojrze to inaczej olej jest na mirce.. i co moge innego lepszego zal;ac przeboieg 200tys leci mi z simmeringu prawdopodonbnie i z tego co poklazywalem na fotkach w temacie...
A ja powiem tyle ze te wszystkie oleje typu mobil, castrol, i inne badziewia to sa oleje z odzysku, wiec soebie to lejcie. Zeby to mialo rece i nogi polecam Fuchsa, Motul Liqui Moly, Valvoline, Agip, Millers, drogo ale przynajmniej wiesz ze masz pozadny i pierwszej klasy olej.
Z tym ze Valvoline powoduje puchniecie uszczelek i po wymianie na inny olej moze sie okazac ze cieknie cos.
gandi84, nie przesadzaj już z ta opinią na temat oleju każdy ma swoja ulubioną markę i gust, ja tam nigdy nie miałem problemów spowodowanych poprzez olej czy to Castrol czy Total dla mnie to tylko olej, który wymieniam co roku i nigdy nie miałem problemów obecnie jeżdżę na Castrol EDGE FST 0W-40
Ale to nie jest moja wyimaginoana opinia zeby skrytykowac ja Tylko mowie jakie sa fakty wystarczy troche poszukac albo porozmawiac z osobami ktore sprzedaja oleje zawodowo:)
Ale to nie jest moja wyimaginoana opinia zeby skrytykowac ja Tylko mowie jakie sa fakty wystarczy troche poszukac albo porozmawiac z osobami ktore sprzedaja oleje zawodowo:)
Trzeba się po prostu znać
Sprzedawców nigdy nie słucham, zawsze będą chwalić co na półce, - ale nie mam im tego za złe, każdy chce zarobić na chleb.
Mobil i Castrol to oczywiście że średnia półka, ale wracając do tematu, to obecnie to nie Mobil, nie Castrol, a własnie Valvoline jako jedyny robi oleje z recyklingu, oczywiście tylko ułamek swojej oferty, ale robi. I to się właśnie nazywa fakt
Znasz w ogóle proces technologiczny produkcji środków smarnych?
Polecasz syntetyki Motula, którego podstawowy składnik przekraczający 50% to ropa naftowa, tj. zwykły olej mineralny?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum