Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
Autor Wiadomość
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Sie 13, 2012 20:03   

a jak to wyglada z ta klasyfikcja lepkosci?
a i jeszcze czy kupujecie olej z oznaczeniem diesel?
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 13, 2012 20:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Pon Sie 13, 2012 21:05   

PD napisał/a:
a jak to wyglada z ta klasyfikcja lepkosci?

Klasyfikacja lepkości to tak jak ja napisałem. To są te oznaczenia np. 0W-40
cyferka przy W ma się do temperatur ujemnych a druga cyfra bez literki tyczy się temperatur dodatnich.
O to chodziło ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 13, 2012 22:34   

PD napisał/a:
a jak to wyglada z ta klasyfikcja lepkosci?
klasa lepkości SAE opisuje zachowanie oleju w zależności od tempeatury, liczba przed W określa tzw. temperaturę pompowalności i tak np. dla 0W to - 40, dla 5W -35 , dla 10W - 30 st.C. Drugi człon to lepkość wysokotemperaturowa np. 30 to olej ''rzadki'' energooszczędny do silników ciasno spasowanych (nie do wszystkich aut ),szczególnie niebezpieczne dla silnika jest zastosowanie 5W30 zamiast zalecanego 5W40. 40 to klasa do polskich warunków , chyba że silnik jest mocno obciążony to wtedy 50. Serwisy Rovera w Polsce do kV6 lały 5W/50.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Sie 13, 2012 23:43   

dzieki za objasnienie;] czyli idac ta sciezka lepiej nalac np 0w 40 np edge lepiej niz 5w 40...
pytam bo zbliza mi sie wymiana, a wlasnie jeszcze jedno pytanie czemu niektorzy wymieniaja olej po 10k km przeciez te syntetyczne oleje ponoc dluzej wytrzymuja od mineralnych? poza tym po skasowaniu inspekcji olejowej wyskakuje 25k wiadomo ze te km szybciej leca w zaleznosci od stylu jazdy ale wydaje mi sie ze spokojnie 15-20 tys. mozna zrobic...
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 09:27   

PD napisał/a:
czyli idac ta sciezka lepiej nalac np 0w 40 np edge lepiej niz 5w 40...
nie koniecznie lepiej ,to zależy do jakiego silnika, bo klasa lepkości musi odpowiadać technicznemu zaawansowaniu silnika i warunkom eksploatacji.Producenci silników nie zalecają rozszerzenie lepkości stosowanego oleju więcej jak o jeden przedział tzn. jeśli zalecają dla danych warunków 10W to zastosowanie 5W jest dobre.
PD napisał/a:
czemu niektorzy wymieniaja olej po 10k km
przebieg do wymiany oleju podawany przez instrukcję należy traktować jako maksymalny w przeciętnych warunkach . W warunkach trudnych (miasto, korki,krótkie odcinki, niedogrzany silnik) każdy olej zaczyna tracić niektóre właściwości w przedziale 10-15 tyś. km co nie jest bez znaczenia np.dla turbiny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 02, 2013 15:49   

Przyszła pora na wymianę oleju i w moim R do tej pory zawsze lałem ten http://moto.allegro.pl/mo...890026980.html. Pewnie dostane baty :grin: , ale robiłem tak, zawsze kupowałem 2x4l i to co mi zostało podmieniałem w po ok.6miesiącach tzn. wyciągałem strzykawką z wężykiem np.1l i dolewałem nowego też 1l. Co sądzicie o takich podmianach i samym oleju Mobil super 2000 diesel 10w40 :?: ?? ? :?:
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 23:49   

No skoro już tutaj jest taki temat to zapytam, bo znaleźć nie mogłem odpowiedzi.

Ile dokładnie wchodzi oleju do silnika 1.8K? Czy tak jak do diesla 2.0, 6.8L?

Mam faktury od nowości i wynika z tego że jeździł ciągle na Shell'u 10w40. Pozostać przy tej marce czy zmienić na cos innego?

Podkładka pod korek spustowy to 14/20?
_________________
:)
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 23:18   Olej.

Panowie.Temat długi jak cholera.Ale czy ktoś może wkoncu wyjaśnic jaki olej powinien byc do 2.0 cdti CR. I ile go wchodzi.Pozdro.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 13:38   

wchodzi do suchego silnika 6,7l , ja przy wymianie zalewam niecałe 6,5 i jest pod górny stan na bagnecie, leje 10W40 kiedyś Castrol od roku Mobil
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 20:44   olej

Dzieki za odp.Mam jeszcze jedno pyt.Czy taki olej bedzie ok?Mam w inst. że pełen syntetyk wiec taki chce użyc. http://www.ebay.co.uk/itm...=item1e78ff963c .Pozdro.
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 06:22   

Podłączę sie pod temat :) co sądzicie o tym oleju?? VALVOLINE MAXLIFE 10W40 6L 10W-40
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 07:53   

Ten olej był na forum już wałkowany tyle razy że aż strach :)

W skrócie - dobry, zwłaszcza do silników z większym przebiegiem, które biorą olej.
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 08:46   

Ja do swojego MG ZT 190(przebieg 142200 km) przygotowałem na wymianę olej Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech - syntetyk z prawdziwego zdarzenia, nie jak wszystkie inne typu castrol pseudo pełne syntetyki :) Dodatkowo przed wymianą zawsze wlewam do starego oleju płukacz silnika - praktykuję to w swoim Nissanie i wszystko śmiga aż miło :)

Pozdrawiam Krzysztof Nowak.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 11:31   

SeniorA napisał/a:
PD napisał/a:
czyli idac ta sciezka lepiej nalac np 0w 40 np edge lepiej niz 5w 40...
nie koniecznie lepiej ,to zależy do jakiego silnika, bo klasa lepkości musi odpowiadać technicznemu zaawansowaniu silnika i warunkom eksploatacji.Producenci silników nie zalecają rozszerzenie lepkości stosowanego oleju więcej jak o jeden przedział tzn. jeśli zalecają dla danych warunków 10W to zastosowanie 5W jest dobre.


Oczywiści, że im mniejszy wskaźnik lepkości w niskich temperaturach tym lepiej. Żaden olej nie spełnia wymagań popmpowalności/lepkości w niskich temperaturach. Jeszcze niedawno synetetyków nie było i wszyscy byli skazani na mineralne czy półsyntetyki, które miały mocno niestabilną lepkość w zależności od temperatury. Olej dobiera się do wymagań lepkości w wysokiej temperaturze pracy (jak silnik jest rozgrzany), to jest cyfra po W. Cyfra przed W wynika z technologii i jakości oleju i jest kompromisem pomiędzy dostępnością, ceną i niskimi parametrami w niskich temperaturach. Kiedys producenci nie narzucali olejów 5W40 czy 0W40 bo poprostu zawężało by to ofertę na rynku i sugerowało by kupno drogiego oleju i wykluczało by większość producentów. Dlatego specyfikują lub specyfikowali 10 lub 15W40, olej który jest szeroko oferowany na rynku za rozsądną cenę. Oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę, że w niskich temperaturach (np -20) olej 15W zachowuje się jak miód i dopuki silnik się nie rozgrzeje smarowanie jest bardzo ubogie. To jest kompromis poomiędzy ceną i jakością.
Jak silnik jest rozgrzany nie ma praktycznie różnic pomiędzy 0W40 a 10W40 bo np lepkość kinetyczna tych olejów w temperaturze 100 stopni jest identyczna.

Na szczęście są już syntetyki i kupno 0W40 nie stanowi już problemu. 10W nie ma żadnej przewagi w stosunku 5W czy 0W
Kiedyś 0W40 nie było a syntetyki nie mogły sprostać wymaganiom wysokiej lepkości dla wysokiej temperatury a mineralne niskiej lepkości dla niskiej temperatury. Dleatego kiedyś typowy olej był półsyntetykiem lub mineralnym 10-15W40 lub syntetyk 0W20-30
Aby nie było tak łatwo te cyfry to tylko wskaźniki, a producenci maja dość wolna rękę w naginaniu rzeczywistości. Za wskażnikami stoją konkretne paramatry jak lepkość kinetyczna czy dynamiczna. Jak się okazuje czasami olej dorej marki 5W ma lepsze parametry od 0W marki popularnej.
Moim zdaniem nie ma sensu używać oleju 10W lub 15W skoro są oleje 0W lub lepsze oleje 5W, kóre mają parametry zbliżone do przeciętnych 0W

Poza tym syntetyk i syntetyk w róznych markach to technologicznie kompletnie inne produkty.

Wiekszośc olei marek LiquiMoly, Motul i Amsoil to prawdziwe syntetyki na bazie Estrów. Wiekszość Catroli Edge to technologia semisyntetyczna czyli HC (hydrocrackowanie z użyciem baz mineralnych). Generalnie jest kilka generacji technologii sysntetycznych, które pojawiały się kolejno w czasie. Teraz jest ich chyba 5. Oczywiście nie jest to uregulowane i producenci którzy pozostali jeszcze przy starszej i tańszej technlogii np. 3 generacji (HC) mogą nazywać olej syntetycznym tak jak producenci którzy produkują najnowszej generacji oleje syntetyczne.
Dlatego pojawiaja się nazwy synthetic, 100% synthetic, fully synthetic :) itp. Tak jak w telewizorach LED i Full led lub HD i Full HD to co kiedyś wydawało się najnowsze już teraz takim nie jest i nikt nie zabroni Castrolowi używać nazwy syntetyczny do olei, które są tak naprawdę mineralne ale używaja bardzo zawansowanych technologii rafinacji, które kiedys nazywało się syntetykami.
Kiedys nawet organizacja API zakazała używać nazwy synthetic do olejów HC. Była sprawa w sądzie i w końcu pozwolono używać nazwy synthetic dla olejów HC, dlatego potem zczęły się pojawiać oleje fully synthetic.


Oczywiście inna kwestią jest cena, Olej syntetyczny (HC) 5 litrów to koszt 100-140zł olej na bazie estrów to koszt około min 200zł

Inną kwestią jest też jak olej trzyma swoje parametry po jakimś okresie eksploatacji. Olej chłonie wilgoć, paliwo tracji substancje uszlachetniające
tu jest przykład testu
http://www.amsoil.com/per...r_Stability.pdf
http://www.amsoil.com/per...ste_Testing.pdf
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 12:10   

Pieta, bardzo dobrze wszystko rozpisałeś :) Zamiast przerabiać milion tematów, ładnie wszystko streściłeś pisząc prawdę:D
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 12:32   

Prawie wszystko się zgadza, poza tym że nie wszystkie silniki dobrze znoszą oleje syntetyczne 0W i 5W.
Większość nie powinna mieć problemu, sam jeżdżę na 5W, jednak np. układ VVC wymaga oleju 10W.
Niektóre silniki poprawnie pracują tylko na oleju o gęstości podanej przez producenta, zwłaszcza trzeba uważać właśnie przy zmiennych fazach rozrządu, wariatorach vanosach i innych takich.

W starszych silnikach, lub silnikach o złym stanie, które nie jeździły na dobrym oleju może pojawić się zwiększone zużycie oleju lub wycieki, ponieważ "miód" 15W tak łatwo nie wypływa ;)

Więc nie zawsze opłaca się lać syntetyk, ale jeżeli silnik dobrze na nim działa to jak najbardziej.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 13:59   

a czy ktoś używa oleju AMSOIL ? ja od dwóch lat jeżdżę na Motulu 8100 X-CESS i jest ok ale zastanawiam się czy nie spróbować Millersa albo właśnie Amsoil. A przy okazji kupujecie 2x 5L czy 5L i dokupujecie po 1L ? Czy taki olej stojąc rok czasu nadaje się jeszcze do czegoś ?
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 19:59   

Olej stojąc w zakręconej(napoczętej) butelce nie traci swoich właściwości :) Motul z reguły jest ok, ale Millers, Liqui Moly i AMSoil, to już wyższa półka :) Nie jestem pewien czy przypadkiem X-Cess nie jest w technologi HC(hydrokrakowany), bo Motul pełne syntetyki(na estrach i związkach PAO) ma chyba tylko swoja najwyższą półkę :)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 21:05   

sobrus napisał/a:
Prawie wszystko się zgadza, poza tym że nie wszystkie silniki dobrze znoszą oleje syntetyczne 0W i 5W.


Silniki Hondy I-vtec są zalewane w serwisie Shell Helix 0W30, silniki BMW z Vanos i valvetronic Castrolem 0W30, silniki z wariatorem od VW zalewane Castrolem SLX 0W30. Wszystkie te silniki mają wariatory na dodatek wszystkie systemy oparte na hydraulice.

Oczywiście trzeba ostrożnie podchodzic z olejem rzadkim do starych silników lub zajechanych.
kiedyś kolega miał Ładę 2107 i tak sie rozszczelniła, że olej gasił iskrę na świecy:). Potem zalewał tylko W60, wtedy dawało sie jechać ale i tak dolewki były obowiązkowe

Cytat:
a czy ktoś używa oleju AMSOIL ?

ja leję Amsoil 5W40

zawsze kupuje w pełnych bańkach. Kupuje 3 bańki (15l) i na dwie zmiany starcza i jeszcze zostaje. Ja wymieniam co 6-7 miesięcy przy około 14-15tys, więc długo nie leży
olej zamknięty spokojnie poleży dwa lata i dłużej. To nie jajko.

dobry artykuł na temat trwałości
http://www.upmpg.com/lubr...ates/index.html

Osobiście cenię markę Amsoil jest to jedna z niewielu marek, która naprawdę kreuje rzeczywistość na rynku smarowideł. Robi badania, wdraża nowe technologie. Widać to po ich materiałach technicznych. Marka bardzo dobrze postrzegana na rynku maszyn ciężkich i ciężarówek.
Marki typu Shell czy Castrol nie są złe ale zawsze będą gonić króliczka i trzeba im przyznać, że mają dobre spoty reklamowe.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 07:46   

Oczywiście że nowe silniki na pewno są zalewane 0W30 (niezależnie od tego czy mają zmienne fazy czy nie), ale starsze z lat 90-tych które były standardowo zalewane 10W mogą tego nie polubić.

Generalnie powinno się lać najlepszy olej jaki silnik zniesie bez problemu :) Niezależnie od wieku i przebiegu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 23:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 21:02
MatiNitro
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Sty 11, 2010 12:15
praktis
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 159 Pią Kwi 08, 2016 12:38
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink