dobryziom >
Ja tym autem jezdze na co dzien mam Ci wstawic wykresy z hamowni ??
plis naucz się cytować... możesz dać wykres chociaż i tak tej mocy na tej sprężarce nie zrobisz to jest fizycznie nie możliwe.. może przekleimy twoja wypowiedz na pierwsze lepsze forum subaru i się razem pośmiejemy
ramzi_pl napisał/a:
Troche kurcze wiedzy na temat silnikow i ich sprawnosci, dobry silnik wolnossacy
legitumuje sie moca 100 kM z litra ( 1.6 VTEC 160 KM jest najlepszym przykladem)
zreszta 160 KM z 1.8 l w MG ZR tez niczego sobie,
mówisz dobry silnik a ile znasz takich silników? to są akurat perełki gdzie producent włożył dużo pracy żeby osiągnąć ten wynik i nie jest to zwykła benzyna tylko elektronicznie wspomagana systemem vtec... a schodząc an ziemię uważane za dobre jednostki maja jak wspominana astar 2.0L 150km i jest to już przyzwoity wynik...
ramzi_pl napisał/a:
dla silnika doladowanego ten mnoznik
wynosi 200 Km na 1 litr, to sa dane ktore uslyszysz od kazdego konstruktora silnikow spalinowych.
200km z litra to jest dla ciebie norma przy turbo? hahaha skąd ty masz ta tajemna wiedzę?
ramzi_pl napisał/a:
Subarowy silnik w standardzie to po prostu marnotrawstwo materialu, z 2.0 l turbo 204 KM
to po prostu smiech samo wystrojenie tego autka i juz masz 240 KM.
to żadne marnotrawstwo tylko celowy zabieg producenta żeby samochód był w miarę ekonomiczny i żeby mógł dotrzymać warunków gwarancji... poczytaj trochę zanim zaczniesz tworzyć nowa historie motoryzacji...
ramzi_pl napisał/a:
dla przykladu dodam, ze jeszcze jakies 5 lat temu jezdzilem Astra GSi z silnikiem C20XE legitymujacym sie moca 197 KM w standardzie 150 (silnik 2.0 l wolnossacy)
niesamowite tylko napisz ile przeróbek i kasy to kosztowało...
P.S. Co do turbiny to sami stwierdzili ze wyjatkowo ladnie im tloczy nawet osiagneli na niej 1,25 co zwykle na seryjnych jest nie osiaglane.
kolejna bzdura nie ze nieosiągalne tylko nieopłacalne ponieważ przełożenie awaryjności na tym doładowaniu jest niewspółmierne do mocy... idzie nieznacznie moment a moc się już nie podnosi... a żeby cie jeszcze bardziej zasmucić to te turbiny kręcą sie do 1,7 bara fakt ze żyją przez maks 5tys. km ale się kręcą sprawdź sa w necie filmiki na tym doładowaniu.
ramzi_pl napisał/a:
Ale Cie pociesze
pocieszyć możesz mnie pisząc sprawdzone rzeczy i wykazując się rzetelna wiedza
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 12, 2009 12:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
michone > Widac nie znasz naszego wlasnego forum i strony
http://www.roverki.pl/article.php?sid=362
przy 0,4 bara z e-charger'a bylo 131 KM, ale tu sa spore starty w mocy
gdyz najpierw pasek napedza alternator a pozniej prad napedza srube,
tkz. podwojna przemiana, przy kompresorze wyjdzie to wydajniej, przy 0,6
osiaga sie moce 170 z poczatkowych 100 przy 0,8-0,9 liczyc mozna na 200 ze 100.
Ja chce tylko sromne 155 KM i 200 Nm. to przy wadze MG ZR wystarczy do objechania takich aut jak astra OPC czy inne nie mowiac o fabrycznym ZR 160.
pokaz mi tego roverka i wykres z hamowni... nikt go nigdy nie widzial... nikt nigdy nie potwierdzil tych danych... jak dla mnie bajka którą można miedzy półki wsadzić... Temat poruszany 1000razy i nigdy z e-turbo nic nie wyniklo... tak samo tu jak i na forum sr ktore na bierząco przegladam. W USA robia niby e-turbo ale ceny calej instalacji są kosmiczne...
Markzo zapoznaj sie z budowa uszczelki do k-series... zrobienie przekladki wg mnie podwoilo by mozliwosc wystapienia HGF. Jedyne wyjscie to szukanie strokera w UK albo sfrezowanie tlokow na nizsze.
ramzi_pl tobie zycze powodzenia, choc pewnie jak zwykle to bywa u nas na forum skonczy sie na planach
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
dobryziom >
Ja tym autem jezdze na co dzien mam Ci wstawic wykresy z hamowni ??
plis naucz się cytować... możesz dać wykres chociaż i tak tej mocy na tej sprężarce nie zrobisz to jest fizycznie nie możliwe.. może przekleimy twoja wypowiedz na pierwsze lepsze forum subaru i się razem pośmiejemy
No widzisz wpadles jak sliwka w kompot bo akurat jestem na forum fanatykow subaru i oni wiedza o moim projekcie scislej mowiac dzieki formum 4turbo uzyskalem sporo przydatnych informacji w zakresie np. hamulcow i jakos sie nie smieja
Tu masz linki
http://maptek.pl/pl/oferta/impreza_wrx_20l.php
ja mam zestaw cos jak nr 4, mam Intercooler od rajdower wersji Spec C, a turbina ciutke lepiej sie wkreca niz wiekszosc fabrycznych, nowa pompe, uppipe, dowpipe, nowy kompletny uklad wydechowy.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Troche kurcze wiedzy na temat silnikow i ich sprawnosci, dobry silnik wolnossacy
legitumuje sie moca 100 kM z litra ( 1.6 VTEC 160 KM jest najlepszym przykladem)
zreszta 160 KM z 1.8 l w MG ZR tez niczego sobie,
mówisz dobry silnik a ile znasz takich silników? to są akurat perełki gdzie producent włożył dużo pracy żeby osiągnąć ten wynik i nie jest to zwykła benzyna tylko elektronicznie wspomagana systemem vtec... a schodząc an ziemię uważane za dobre jednostki maja jak wspominana astar 2.0L 150km i jest to już przyzwoity wynik...
Proponuje Ci Politechnike Łódzka lub inna dobra wyzsza uczelnie wydział mechaniczny przedmiot sprawnosc maszyn, wtedy dopiero sie dowiesz jak malo sprawnymi sa silniki spalinowe obecnie produkowane
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
dla silnika doladowanego ten mnoznik
wynosi 200 Km na 1 litr, to sa dane ktore uslyszysz od kazdego konstruktora silnikow spalinowych.
200km z litra to jest dla ciebie norma przy turbo? hahaha skąd ty masz ta tajemna wiedzę?
Hmm niech pomysle, VW ma w prudkcji od jakiegos czasu seryjna jednostke 1.4 Turbo u ktorej fabrycznie sa moce w przedziale od 140 do 220 KM, moze to jeszcze nie jest 200 KM z 1 litra ale moze Ci uswiadomi ile jeszcze mocy drzemie w silnikach.
Z biegiem lat zobaczysz co sie bedzie dzialo, za pare lat 200 KM z 1L w Turbo bedzie seryjnie.
Zreszta zobacz jaka jest przepasc seryjny silnik 2.0 L Turbo Opla czy Renault tylko 204 KM
VW troche poszedl do przodu i uzyskal z 1.4 l ponad 200 KM
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Subarowy silnik w standardzie to po prostu marnotrawstwo materialu, z 2.0 l turbo 204 KM
to po prostu smiech samo wystrojenie tego autka i juz masz 240 KM.
to żadne marnotrawstwo tylko celowy zabieg producenta żeby samochód był w miarę ekonomiczny i żeby mógł dotrzymać warunków gwarancji... poczytaj trochę zanim zaczniesz tworzyć nowa historie motoryzacji...
Tu to poplynales heehee wejdz na forum 4turbo.pl i zapytaj sie czy silnik 2 l Turbo w subaru jest ekonomiczny To auto pali jak smok tylko nikt o tym nie mowi bo nie wypada
nie jest ekonomiczny na 100% spalanie w serii jest czesto wyzsze niz po modyfikacja stage 1 i 2 i wynosi w miescie ok 16-17 litrow, no malo co z krzesla nie spadlem, joz nie mowie o tym ze moje potrafi spalic 25 l / 100 Km w trasie ( ale Lodz > Poznan w godzinke z malymi minutkami byl).
Fabryka a i owszem zostawia zapas, na takich co leja zwykly olej i wylaczaja silnik zanim turbina zwolni nie mowiac o odczekaniu 60 sekund az ciutke ostygnie.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
dla przykladu dodam, ze jeszcze jakies 5 lat temu jezdzilem Astra GSi z silnikiem C20XE legitymujacym sie moca 197 KM w standardzie 150 (silnik 2.0 l wolnossacy)
niesamowite tylko napisz ile przeróbek i kasy to kosztowało...
Kolejny raz wykazujesz sie brakiem wiedzy, silnik C20XE jest oplowskim niemalze legendarnym silnikiem ktory ma kuty blok tloki i korby. Ma jeszcze pare innych pierdul niemalze jak w autach rajdowych.
Oryginalny kolektor wydechowy jest 4-2-1 schodzacy sie w jeden na wysokosci siedzen, a auto ma tkz. zmienna geometrie ukladu dolotowego. Modyfikacje polegaly na polerowniu kanalow dolotowych, polerowanie calego kolektora wydechowego, przelotowy uklad wydechowy zachowujacy efekty falowe, odciazenie kola zamachowego, odciazenie kola pasowego, mala modyfikacja w glowicy i zmiana tlokow na irmsherowskie (mialy inna komore spalania). Calosc kosztowala 3 500
Gdzies na necie jest do tego dokladna dokumentacja.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
P.S. Co do turbiny to sami stwierdzili ze wyjatkowo ladnie im tloczy nawet osiagneli na niej 1,25 co zwykle na seryjnych jest nie osiaglane.
kolejna bzdura nie ze nieosiągalne tylko nieopłacalne ponieważ przełożenie awaryjności na tym doładowaniu jest niewspółmierne do mocy... idzie nieznacznie moment a moc się już nie podnosi... a żeby cie jeszcze bardziej zasmucić to te turbiny kręcą sie do 1,7 bara fakt ze żyją przez maks 5tys. km ale się kręcą sprawdź sa w necie filmiki na tym doładowaniu.
No ja na mojej zaraz stukne juz 20 000 po przerobkach, tyle ze nie jezdze na 1/4 mili ani na zawodach, a do silnika to co 10 000 leje Motul 300V Competition badz Racing, i staram sie dbac o autko, raz na rok wymieniac czynniki chlodnicze i plyny i etc.
[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 21:49 ]
michone napisał/a:
Cytat:
michone > Widac nie znasz naszego wlasnego forum i strony
http://www.roverki.pl/article.php?sid=362
przy 0,4 bara z e-charger'a bylo 131 KM, ale tu sa spore starty w mocy
gdyz najpierw pasek napedza alternator a pozniej prad napedza srube,
tkz. podwojna przemiana, przy kompresorze wyjdzie to wydajniej, przy 0,6
osiaga sie moce 170 z poczatkowych 100 przy 0,8-0,9 liczyc mozna na 200 ze 100.
Ja chce tylko sromne 155 KM i 200 Nm. to przy wadze MG ZR wystarczy do objechania takich aut jak astra OPC czy inne nie mowiac o fabrycznym ZR 160.
pokaz mi tego roverka i wykres z hamowni... nikt go nigdy nie widzial... nikt nigdy nie potwierdzil tych danych... jak dla mnie bajka którą można miedzy półki wsadzić... Temat poruszany 1000razy i nigdy z e-turbo nic nie wyniklo... tak samo tu jak i na forum sr ktore na bierząco przegladam. W USA robia niby e-turbo ale ceny calej instalacji są kosmiczne...
Markzo zapoznaj sie z budowa uszczelki do k-series... zrobienie przekladki wg mnie podwoilo by mozliwosc wystapienia HGF. Jedyne wyjscie to szukanie strokera w UK albo sfrezowanie tlokow na nizsze.
ramzi_pl tobie zycze powodzenia, choc pewnie jak zwykle to bywa u nas na forum skonczy sie na planach
Dzieki za zyczenia, ja zwykle dopinam swojego, bedac w Kanadzie i Stanach jezdzilem takimi autkami, wykresow nie widzialem, ale wrazenia z jazdy byly fajne, oni maja hopla na tym punkcie, potrafia tak naszpikowac pikupa ze scigal sie z CBR'ka 1100 ,
ich ulubionym autkiem byl Eagle Talon z uwagi na naped na 4 kola i prostoty w tuningu.
Zaczne od wersji bez swinki, jestem przekonany ze bez dodatkowej elektroniki to zadziala, wkleje linki z hamowni. Pozdrawiam.
No widzisz wpadles jak sliwka w kompot bo akurat jestem na forum fanatykow subaru i oni wiedza o moim projekcie scislej mowiac dzieki formum 4turbo uzyskalem sporo przydatnych informacji w zakresie np. hamulcow i jakos sie nie smieja
Tu masz linki
http://maptek.pl/pl/oferta/impreza_wrx_20l.php
ja mam zestaw cos jak nr 4, mam Intercooler od rajdower wersji Spec C, a turbina ciutke lepiej sie wkreca niz wiekszosc fabrycznych, nowa pompe, uppipe, dowpipe, nowy kompletny uklad wydechowy.
chyba mamy tu przykład rozdwojenia jaźni lub dobrego kłamstwa...
ramzi_pl napisał/a:
zmiania IC na STI spec C, up-pipe, down-pipe, wydech przelotowy zaprojektowany przeze mnie i podniesienie cisnienia z 0,8 do 1,15 i teraz legitymuje sie 297 KM i 398 Nm przy 2 litrowym silniku.
czy jest tu coś na temat większej sprężarki? która obejmuje modyfikacja "zestaw 4" ? no właśnie wiec proszę nie pisz bzdur bo na seryjnej to nie wyciągniesz nawet tych 275KM co oni podają.., jak zrobisz 260KM pod warunkiem ze silnik ma sprawność 90% to świat i ludzie... a kompocik chętnie wypije
ramzi_pl napisał/a:
Proponuje Ci Politechnike Łódzka lub inna dobra wyzsza uczelnie wydział mechaniczny przedmiot sprawnosc maszyn, wtedy dopiero sie dowiesz jak malo sprawnymi sa silniki spalinowe obecnie produkowane
wielkie odkrycie mogę od razu odpowiedzieć jakieś 40% tylko ze i tak nic z tego nie wynika... bo mówimy o obecnej motoryzacji a nie o marzeniach... ocenie dobrym wynikiem jest 75KM z litra i tak jak mówiłem takie VTI 1,6 160KM lub jak dla mnie majstersztyk S2000 2.0L 240KM to niedoścignione wzorce dla producentów... oczywiście mówimy o NA
ramzi_pl napisał/a:
Hmm niech pomysle, VW ma w prudkcji od jakiegos czasu seryjna jednostke 1.4 Turbo u ktorej fabrycznie sa moce w przedziale od 140 do 220 KM, moze to jeszcze nie jest 200 KM z 1 litra ale moze Ci uswiadomi ile jeszcze mocy drzemie w silnikach.
Z biegiem lat zobaczysz co sie bedzie dzialo, za pare lat 200 KM z 1L w Turbo bedzie seryjnie.
Zreszta zobacz jaka jest przepasc seryjny silnik 2.0 L Turbo Opla czy Renault tylko 204 KM
VW troche poszedl do przodu i uzyskal z 1.4 l ponad 200 KM
jeżeli mówisz o VW Scirocco 1,4 TSI to seria jak mi wiadomo 160KM czyli 115KM mało
chyba jest opcja chipu w pakiecie ( powiedzmy ze to seria) 180KM czyli mamy 128KM mało
chyba niektóre zakłady podejmują się jeszcze mocniejszego programu na pewno 44tuning... faktycznie maja 200KM ciekawe na ile dają gwarancje 200KM czyli 142KM mało
aha te 220KM z 1,4 to skąd?
na pewno próg zostanie kiedyś złamany ale nieprędko ponieważ producent daje gwarancje na swoje produkty wiec lepiej żeby te samochody przez te 2-3 lata się nie popsuły... poza tym chodzi tez o optymalne spalanie takich jednostek...
ramzi_pl napisał/a:
Tu to poplynales heehee wejdz na forum 4turbo.pl i zapytaj sie czy silnik 2 l Turbo w subaru jest ekonomiczny To auto pali jak smok tylko nikt o tym nie mowi bo nie wypada
nie jest ekonomiczny na 100% spalanie w serii jest czesto wyzsze niz po modyfikacja stage 1 i 2 i wynosi w miescie ok 16-17 litrow, no malo co z krzesla nie spadlem, joz nie mowie o tym ze moje potrafi spalic 25 l / 100 Km w trasie ( ale Lodz > Poznan w godzinke z malymi minutkami byl).
Fabryka a i owszem zostawia zapas, na takich co leja zwykly olej i wylaczaja silnik zanim turbina zwolni nie mowiac o odczekaniu 60 sekund az ciutke ostygnie.
pewnie ze nie jest ekonomiczny przecież to boxer... nie zrozumiałeś producent nigdy nie żyłuje maksymalnie jednostki bo jak już pisałem nie może sobie na to pozwolić finansowo. Wyobrażasz sobie samochody robione na styk? skrzynia na styk do maks Nm jaki wytrzyma, silnik na styk ile fabryka, pompa na styk ile wydoi? przecież taki samochód by tygodnia nie wytrzymał jak by dobrze pocisnąć stad zapasy... co do spalania to nie ma się co zachwycać bo jest dużo dynamiczniejszych samochód o mniejszym spalaniu ale każdy lubi co innego
ramzi_pl napisał/a:
Kolejny raz wykazujesz sie brakiem wiedzy, silnik C20XE jest oplowskim niemalze legendarnym silnikiem ktory ma kuty blok tloki i korby. Ma jeszcze pare innych pierdul niemalze jak w autach rajdowych.
Oryginalny kolektor wydechowy jest 4-2-1 schodzacy sie w jeden na wysokosci siedzen, a auto ma tkz. zmienna geometrie ukladu dolotowego. Modyfikacje polegaly na polerowniu kanalow dolotowych, polerowanie calego kolektora wydechowego, przelotowy uklad wydechowy zachowujacy efekty falowe, odciazenie kola zamachowego, odciazenie kola pasowego, mala modyfikacja w glowicy i zmiana tlokow na irmsherowskie (mialy inna komore spalania). Calosc kosztowala 3 500
Gdzies na necie jest do tego dokladna dokumentacja.
hehe jak na razie niewiedza i błędami wykazujesz się ty... akurat silnik znam i opis który podałem jest do projektu robionego na 201KM... obawiam sie ze opisany przez ciebie projekt nigdy nie powstał i te 197KM na pewno by z tego nie było bo pierwsza modyfikacja ograniczająca ten silnik to kolektor jak byś znal temat to byś wiedział
ramzi_pl napisał/a:
No ja na mojej zaraz stukne juz 20 000 po przerobkach, tyle ze nie jezdze na 1/4 mili ani na zawodach, a do silnika to co 10 000 leje Motul 300V Competition badz Racing, i staram sie dbac o autko, raz na rok wymieniac czynniki chlodnicze i plyny i etc.
to się chwali ze dbasz chociaż trochę nie rozumiem ludzi którzy kupują szybki samochód i nie byli nim chociaż raz na torze? hmmm
ramzi_pl napisał/a:
Zaczne od wersji bez swinki, jestem przekonany ze bez dodatkowej elektroniki to zadziala, wkleje linki z hamowni. Pozdrawiam.
No widzisz wpadles jak sliwka w kompot bo akurat jestem na forum fanatykow subaru i oni wiedza o moim projekcie scislej mowiac dzieki formum 4turbo uzyskalem sporo przydatnych informacji w zakresie np. hamulcow i jakos sie nie smieja
Tu masz linki
http://maptek.pl/pl/oferta/impreza_wrx_20l.php
ja mam zestaw cos jak nr 4, mam Intercooler od rajdower wersji Spec C, a turbina ciutke lepiej sie wkreca niz wiekszosc fabrycznych, nowa pompe, uppipe, dowpipe, nowy kompletny uklad wydechowy.
chyba mamy tu przykład rozdwojenia jaźni lub dobrego kłamstwa...
O co Ci chodzi ? dalem Ci nawet linka w ktorym dokladnie masz co oferuje maptek ktory mi stroil wlasnie auto
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
zmiania IC na STI spec C, up-pipe, down-pipe, wydech przelotowy zaprojektowany przeze mnie i podniesienie cisnienia z 0,8 do 1,15 i teraz legitymuje sie 297 KM i 398 Nm przy 2 litrowym silniku.
czy jest tu coś na temat większej sprężarki? która obejmuje modyfikacja "zestaw 4" ? no właśnie wiec proszę nie pisz bzdur bo na seryjnej to nie wyciągniesz nawet tych 275KM co oni podają.., jak zrobisz 260KM pod warunkiem ze silnik ma sprawność 90% to świat i ludzie... a kompocik chętnie wypije
Ja od razu chcialem wieksza turbine ale powiedzieli ze najpierw zobaczymy co da sie z tego wyciagnac, ile razy mam Ci mowic ze wedlug ich opini byla znacznie ponad przecietna ?
nie trzeba bylo tego robic.
Przyjedz do Lodzi za darmo Cie przewioze, podlacze Ci GTecha i sam na wlasne oczy zobaczysz 4,65 s do 60 Mph to moze uwierzysz na takich jak Ty nie ma lekarstwa.
Mozesz byc pesymista i mowic swoje, ja w swoim krotkim zyciu praktycznie kazde swoje auto tuningowalem czesto wiecej niz raz i wiem co naprawde da sie wyciagnac z aut,
sluze tez przejazdzka po A2 z predkoscia 290 KM/h wedlug GPS'a nie na liczniku bo skala mu sie konczy znacznie wczesniej.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Proponuje Ci Politechnike Łódzka lub inna dobra wyzsza uczelnie wydział mechaniczny przedmiot sprawnosc maszyn, wtedy dopiero sie dowiesz jak malo sprawnymi sa silniki spalinowe obecnie produkowane
wielkie odkrycie mogę od razu odpowiedzieć jakieś 40% tylko ze i tak nic z tego nie wynika... bo mówimy o obecnej motoryzacji a nie o marzeniach... ocenie dobrym wynikiem jest 75KM z litra i tak jak mówiłem takie VTI 1,6 160KM lub jak dla mnie majstersztyk S2000 2.0L 240KM to niedoścignione wzorce dla producentów... oczywiście mówimy o NA
W lodzi jest gosciu ktory jest bylym rajdowcem, inzynierem mechanikiem i konstruktorem Kitcar'a, mialem przyjemnosc widziec sie z nim kilka razy.
On specjalizuje sie w dopracowywaniu silnikow BMW do swoich autek, w 90 % wywaza wiekszosc w tym silniku, malo robi przerobek i potem taki 3 litrowy potwor z moca 260-270 KM laduje w jego autkach.
To jest tylko poprawianie fabryki a nie zadna kosmiczna technologia , w mojej opini jak by chcieli to by z pewnoscia robili dobre mocne silniki NA, poniewaz 160 KM VTEC to silnik ktory juz ma sporo ponad 10 latek a oplowski C20XE 150 KM wlasnie zaliczyl dwie dekady od czasu wlozenia do pierwszego auta.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Hmm niech pomysle, VW ma w prudkcji od jakiegos czasu seryjna jednostke 1.4 Turbo u ktorej fabrycznie sa moce w przedziale od 140 do 220 KM, moze to jeszcze nie jest 200 KM z 1 litra ale moze Ci uswiadomi ile jeszcze mocy drzemie w silnikach.
Z biegiem lat zobaczysz co sie bedzie dzialo, za pare lat 200 KM z 1L w Turbo bedzie seryjnie.
Zreszta zobacz jaka jest przepasc seryjny silnik 2.0 L Turbo Opla czy Renault tylko 204 KM
VW troche poszedl do przodu i uzyskal z 1.4 l ponad 200 KM
jeżeli mówisz o VW Scirocco 1,4 TSI to seria jak mi wiadomo 160KM czyli 115KM mało
chyba jest opcja chipu w pakiecie ( powiedzmy ze to seria) 180KM czyli mamy 128KM mało
chyba niektóre zakłady podejmują się jeszcze mocniejszego programu na pewno 44tuning... faktycznie maja 200KM ciekawe na ile dają gwarancje 200KM czyli 142KM mało
czytalem gdzies w sieci o ktoryms z tunerow grupy VW ze wlasnie z tego silnika bez wiekszych zmian wycisneli 220 KM, google rulez nie sadze aby fabryczni tunerzy
posuneli sie za daleko w kwestji trwalosci, silnik ten jest silnikiem 2009 i wedlug
niektorych ekspertow bedzie wlasnie prekursorem tego co Ci pisalem 100 KM z 1 litra
dobryziom napisał/a:
na pewno próg zostanie kiedyś złamany ale nieprędko ponieważ producent daje gwarancje na swoje produkty wiec lepiej żeby te samochody przez te 2-3 lata się nie popsuły... poza tym chodzi tez o optymalne spalanie takich jednostek...
Tu nie chodzi o spalanie tylko normy ekologiczne i zacofanie w konstrukcji turbosprezarek
dla benzyny, zobacz jak diesle sie rozwinely od 1997 roku 90 KM z 1.9, obecnie fabrycznie te jednostki maja po 150 KM i wiecej.
Problem ktory tymczasowo rozwiazal VW lezy w tym ze temperatura spalin benzyny jest znacznie wyzsza niz u diesla i nie mozna zastosowac turbin ze zmienna geometria lopatek.
Jak na razie takich turbin wytrzymujacych wyzsza temperature spalin przy zmiennej geometrii sa do slownie sztuki na swiecie i chyba dwa auta maja to w zastosowaniu.
VW zastosowal Turbine i kompresor, kazde z urzadzen na inna partie obrotow.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Tu to poplynales heehee wejdz na forum 4turbo.pl i zapytaj sie czy silnik 2 l Turbo w subaru jest ekonomiczny To auto pali jak smok tylko nikt o tym nie mowi bo nie wypada
nie jest ekonomiczny na 100% spalanie w serii jest czesto wyzsze niz po modyfikacja stage 1 i 2 i wynosi w miescie ok 16-17 litrow, no malo co z krzesla nie spadlem, joz nie mowie o tym ze moje potrafi spalic 25 l / 100 Km w trasie ( ale Lodz > Poznan w godzinke z malymi minutkami byl).
Fabryka a i owszem zostawia zapas, na takich co leja zwykly olej i wylaczaja silnik zanim turbina zwolni nie mowiac o odczekaniu 60 sekund az ciutke ostygnie.
pewnie ze nie jest ekonomiczny przecież to boxer... nie zrozumiałeś producent nigdy nie żyłuje maksymalnie jednostki bo jak już pisałem nie może sobie na to pozwolić finansowo. Wyobrażasz sobie samochody robione na styk? skrzynia na styk do maks Nm jaki wytrzyma, silnik na styk ile fabryka, pompa na styk ile wydoi? przecież taki samochód by tygodnia nie wytrzymał jak by dobrze pocisnąć stad zapasy... co do spalania to nie ma się co zachwycać bo jest dużo dynamiczniejszych samochód o mniejszym spalaniu ale każdy lubi co innego
Kurcze i znowu Cie z bledu musze wyprowadzic sprzedlo juz spalilem, skrzynia tylko dzieki delikatne jezdzie sie jeszcze trzyma i etc, Subaru WRX jest tak przewidziane ze kazde modyfikacje powyzej 10-15 % mocy i leca elementy, sprzeglo, skrzynia polosie, wtryski, hamulce, pompa paliwa i jeszcze pare rzeczy to niezbedna podstawa w przypadku moich
300 KM. Wiec gdzie tu zapas producenta tylko dlatego ze wiem o tym to skrzynia i przeguby, sa cale. Niestety zapas mocy w WRX ma tylko silnik i niektore turbiny jak sie garetowi uda .
Co do innego autk'a to poza Evo X znasz jeszcze cos fajnego ze stalym napedem na 4 kola, bo zbytniego wyboru nie ma, a tymbardziej o mniejszym spalaniu
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Kolejny raz wykazujesz sie brakiem wiedzy, silnik C20XE jest oplowskim niemalze legendarnym silnikiem ktory ma kuty blok tloki i korby. Ma jeszcze pare innych pierdul niemalze jak w autach rajdowych.
Oryginalny kolektor wydechowy jest 4-2-1 schodzacy sie w jeden na wysokosci siedzen, a auto ma tkz. zmienna geometrie ukladu dolotowego. Modyfikacje polegaly na polerowniu kanalow dolotowych, polerowanie calego kolektora wydechowego, przelotowy uklad wydechowy zachowujacy efekty falowe, odciazenie kola zamachowego, odciazenie kola pasowego, mala modyfikacja w glowicy i zmiana tlokow na irmsherowskie (mialy inna komore spalania). Calosc kosztowala 3 500
Gdzies na necie jest do tego dokladna dokumentacja.
hehe jak na razie niewiedza i błędami wykazujesz się ty... akurat silnik znam i opis który podałem jest do projektu robionego na 201KM... obawiam sie ze opisany przez ciebie projekt nigdy nie powstał i te 197KM na pewno by z tego nie było bo pierwsza modyfikacja ograniczająca ten silnik to kolektor jak byś znal temat to byś wiedział
To teraz gwozdz dla Ciebie, modyfikacje ktore Ci podalem byly opracowane przez czlowieka bedacego u boku glownego technologa silnikow Opla, gdzies mam nawet na kompie inne jego opracowanie dotyczace silnika C20NE ze 115 KM na 147 KM
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
No ja na mojej zaraz stukne juz 20 000 po przerobkach, tyle ze nie jezdze na 1/4 mili ani na zawodach, a do silnika to co 10 000 leje Motul 300V Competition badz Racing, i staram sie dbac o autko, raz na rok wymieniac czynniki chlodnicze i plyny i etc.
to się chwali ze dbasz chociaż trochę nie rozumiem ludzi którzy kupują szybki samochód i nie byli nim chociaż raz na torze? hmmm
Wlasnie jade niedlugo do slomczyna, na tor sie znowu troche pobawic, ale tam dostaje do zabawy inne ubezpieczone auto, moje jak bym rozbil na torze to mi AC kasy nie wyplacilo.
dobryziom napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
Zaczne od wersji bez swinki, jestem przekonany ze bez dodatkowej elektroniki to zadziala, wkleje linki z hamowni. Pozdrawiam.
Pewnie działaj twórz liczę na miłe zaskoczenie
A pewnie ze podzialam, nie obraz sie o moje komentaze, ale albo jestes niesamowitym sceptykiem, albo nie wiem co, naprawde wpadnij do Lodzi przewioze Cie autkiem, nie widze innej opcji abys uwierzyl, choc moze 3 swiadkow by Cie przekonalo bo mi znajomi
nie chcieli wierzyc ze to takie szybkie i majac 4 osoby na pokladzie i bagaz, pelen bak paliwa, GPS stuknal 270 i mozna bylo wiecej ale pisk przerazonej kobiety nie pozwolil
O co Ci chodzi ? dalem Ci nawet linka w ktorym dokladnie masz co oferuje maptek ktory mi stroil wlasnie auto
no właśnie w linku była mowa o większej sprężarce i faktycznie na takie te moce są realne...
ramzi_pl napisał/a:
Ja od razu chcialem wieksza turbine ale powiedzieli ze najpierw zobaczymy co da sie z tego wyciagnac, ile razy mam Ci mowic ze wedlug ich opini byla znacznie ponad przecietna ?
nie trzeba bylo tego robic.
Przyjedz do Lodzi za darmo Cie przewioze, podlacze Ci GTecha i sam na wlasne oczy zobaczysz 4,65 s do 60 Mph to moze uwierzysz na takich jak Ty nie ma lekarstwa.
Mozesz byc pesymista i mowic swoje, ja w swoim krotkim zyciu praktycznie kazde swoje auto tuningowalem czesto wiecej niz raz i wiem co naprawde da sie wyciagnac z aut,
sluze tez przejazdzka po A2 z predkoscia 290 KM/h wedlug GPS'a nie na liczniku bo skala mu sie konczy znacznie wczesniej.
jak turbina może być znacznie ponad przeciętną ? albo musi byc zmodyfikowana albo inna niż seryjna nie ma innej opcji... wiec tak jak pisałem na seryjnej 260KM to maks... co do osiągów jeśli faktycznie było by tam pod te 300KM to 4,65 do 60mph jest realne chociaż na te 290km maks prędkości chyba skrzynia nie pozwala...
PS podaj mi swoi nick z forum subaru zapytamy kolegów
ramzi_pl napisał/a:
W lodzi jest gosciu ktory jest bylym rajdowcem, inzynierem mechanikiem i konstruktorem Kitcar'a, mialem przyjemnosc widziec sie z nim kilka razy.
On specjalizuje sie w dopracowywaniu silnikow BMW do swoich autek, w 90 % wywaza wiekszosc w tym silniku, malo robi przerobek i potem taki 3 litrowy potwor z moca 260-270 KM laduje w jego autkach.
dziwny gość bo M3 juz dawno to wymyśliło 3,2 L 345KM wiec nie wiem co tu rzeźbić?
ramzi_pl napisał/a:
To jest tylko poprawianie fabryki a nie zadna kosmiczna technologia , w mojej opini jak by chcieli to by z pewnoscia robili dobre mocne silniki NA, poniewaz 160 KM VTEC to silnik ktory juz ma sporo ponad 10 latek a oplowski C20XE 150 KM wlasnie zaliczyl dwie dekady od czasu wlozenia do pierwszego auta.
czytalem gdzies w sieci o ktoryms z tunerow grupy VW ze wlasnie z tego silnika bez wiekszych zmian wycisneli 220 KM, google rulez nie sadze aby fabryczni tunerzy
posuneli sie za daleko w kwestji trwalosci, silnik ten jest silnikiem 2009 i wedlug
niektorych ekspertow bedzie wlasnie prekursorem tego co Ci pisalem 100 KM z 1 litra
Czyli tak jak pisałem "już" seryjny pakiet 180KM co do tych 220KM to jeszcze nic nie słyszałem ale możliwe nie mówię nie... jednak co do tego prekursorstwa to bym tak daleko nie wybiegał bo do 200KM z litra jeszcze brakuje
ramzi_pl napisał/a:
Tu nie chodzi o spalanie tylko normy ekologiczne i zacofanie w konstrukcji turbosprezarek
dla benzyny, zobacz jak diesle sie rozwinely od 1997 roku 90 KM z 1.9, obecnie fabrycznie te jednostki maja po 150 KM i wiecej.
Problem ktory tymczasowo rozwiazal VW lezy w tym ze temperatura spalin benzyny jest znacznie wyzsza niz u diesla i nie mozna zastosowac turbin ze zmienna geometria lopatek.
Jak na razie takich turbin wytrzymujacych wyzsza temperature spalin przy zmiennej geometrii sa do slownie sztuki na swiecie i chyba dwa auta maja to w zastosowaniu.
VW zastosowal Turbine i kompresor, kazde z urzadzen na inna partie obrotow.
chodzi również o spalanie bo jak sobie wyobrażasz ze w rubryczkach producenta pojawiło by się np. 20L w jeździe miejskiej? przeciętny klient by od razu zrezygnował... temat rozwoju diesla oraz turbo benzyny byl juz omawiany parę razy wnioski możesz odnaleźć szukajką
ramzi_pl napisał/a:
Kurcze i znowu Cie z bledu musze wyprowadzic sprzedlo juz spalilem, skrzynia tylko dzieki delikatne jezdzie sie jeszcze trzyma i etc, Subaru WRX jest tak przewidziane ze kazde modyfikacje powyzej 10-15 % mocy i leca elementy, sprzeglo, skrzynia polosie, wtryski, hamulce, pompa paliwa i jeszcze pare rzeczy to niezbedna podstawa w przypadku moich
300 KM. Wiec gdzie tu zapas producenta tylko dlatego ze wiem o tym to skrzynia i przeguby, sa cale. Niestety zapas mocy w WRX ma tylko silnik i niektore turbiny jak sie garetowi uda .
przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo nie zrozumiałeś... mówiłem o komponentach na styk... 10-20% zapasu daje każdy producent w zależności od komponentu czy to skrzynia silnik sprzęgło itd.. ten procent to właśnie gwarancja producenta ze przez te 2-3 lata nie powinno sie posypać...
ramzi_pl napisał/a:
Co do innego autk'a to poza Evo X znasz jeszcze cos fajnego ze stalym napedem na 4 kola, bo zbytniego wyboru nie ma, a tymbardziej o mniejszym spalaniu
znowu brak czytania ze zrozumieniem napisałem samochód o tej samej dynamice... nie mówiłem nic o 4x4 ktore defakto oprócz startu obniża dynamikę auta i staje sie balastem o czym sam pewnie wiesz...
ramzi_pl napisał/a:
To teraz gwozdz dla Ciebie, modyfikacje ktore Ci podalem byly opracowane przez czlowieka bedacego u boku glownego technologa silnikow Opla, gdzies mam nawet na kompie inne jego opracowanie dotyczace silnika C20NE ze 115 KM na 147 KM
dla mnie mógł to wymyślić nawet Alber Einstein podstawa to zmiana kolektora żaden szlif tego nie zmieni... a zresztą przedstaw opis tego eksperta chętnie sie zapoznam...
ramzi_pl napisał/a:
Wlasnie jade niedlugo do slomczyna, na tor sie znowu troche pobawic, ale tam dostaje do zabawy inne ubezpieczone auto, moje jak bym rozbil na torze to mi AC kasy nie wyplacilo.
hmm najpierw pisałeś ze nie jeździsz na torze ani na 1/4 a nagle zacząłeś ubezpieczone auto super a co boisz sie ze twoje po jednym przejeździe padnie jak to często widziałem w przypadku sub czy ze nie masz na tyle umiejętności?
ramzi_pl napisał/a:
A pewnie ze podzialam, nie obraz sie o moje komentaze, ale albo jestes niesamowitym sceptykiem, albo nie wiem co, naprawde wpadnij do Lodzi przewioze Cie autkiem, nie widze innej opcji abys uwierzyl, choc moze 3 swiadkow by Cie przekonalo bo mi znajomi
nie chcieli wierzyc ze to takie szybkie i majac 4 osoby na pokladzie i bagaz, pelen bak paliwa, GPS stuknal 270 i mozna bylo wiecej ale pisk przerazonej kobiety nie pozwolil
jestem sceptykiem co ma swoje plusy nie ma później rozczarowania. Bywam tez nie ufny bo widziałem tez kilka wykresów po profesjonalnym tuningu w znanych firmach XXX a później na drodze jakoś tej mocy nie bylo widać tzw. moc na papierze żeby cieszyła oko klienta jednak życzę powodzenia i wytrwałości żebyś mnie miło zaskoczył swoim R
na pewno próg zostanie kiedyś złamany ale nieprędko ponieważ producent daje gwarancje na swoje produkty wiec lepiej żeby te samochody przez te 2-3 lata się nie popsuły...
zdaje sie mitsubishi na 400KM wersje evo 9 dawalo 3-letnia gwarancje.
na pewno próg zostanie kiedyś złamany ale nieprędko ponieważ producent daje gwarancje na swoje produkty wiec lepiej żeby te samochody przez te 2-3 lata się nie popsuły...
zdaje sie mitsubishi na 400KM wersje evo 9 dawalo 3-letnia gwarancje.
Limitowana do 10 aut wersja - Lancer Evolution IX GT 400 EXTREME 395KM co do gwarancji to nie mam pojęcia... nie wiem czy jakieś dopłaty nie było... chociaż przy cenie takiego cacka może i dawali 3 lata wliczone w wartość
dopiero pogooglalem- mialem na mysli Evo VIII MR FQ-400, w UK mial warancje 3lata/36000mil, produkcja limitowana do 100, prawie seryjne auto
w topgirze wystapil
http://www.youtube.com/watch?v=U1n0zhA512Y
dopiero pogooglalem- mialem na mysli Evo VIII MR FQ-400, w UK mial warancje 3lata/36000mil, produkcja limitowana do 100, prawie seryjne auto
w topgirze wystapil
http://www.youtube.com/watch?v=U1n0zhA512Y
Przedwczoraj napotkałem w Lublinie wybłyszczane Daewoo Nexia (na może to był Kadett?) na duzych alumach (+niskoprofilowe opony). Do tego sportowy wydech itd Wozik był zadbany, nie jakiś kopcący szrot Wyglądał jakby go z NFS:Underground wyciągneli
W kazdym razie był to pierwszy samochod któremu mój dzielny roverek nie dał rady - może nokaut całkowity [w stylu co bym przeżył po porwaniu się na Lancera Evo ) to nie był ale jednak był nieco szybszy.
Nie wiem co tam w środku siedziało ale brzmiało ładnie (tyle ze nie wiem czy to nie kwestia tłumika).
Ciekawe co to było - seryjna Nexia nie powinna mieć żadnych szans (1.5, <90KM, ponad 12s do setki), Roverka przed zmianą biegu wkręciłem do 6k rpm.
Może właśnie C20XE albo coś w tym stylu, żadnego zwykłego silnika (=starego niemieckiego ) do 1.8 nie podejrzewam...
PS. Ale wkurzyć sie musiał, bo ledwo sie wepchał W tym miejscu cwaniacy zawsze wpychają się przed jadących prawym pasem i lubie czasem ich powkurzać. Ale ta nexia była bardzo szybka jak na taki samochód, pierwszy raz nie dałem rady
Sorki za offtopa ale tak mi sie przypomniało jak poczytałem o tych Oplowskich silnikach - pewnie do nexii bez problemu da sie taki swapnąć.
Przedwczoraj napotkałem w Lublinie wybłyszczane Daewoo Nexia (na może to był Kadett?) na duzych alumach (+niskoprofilowe opony). Do tego sportowy wydech itd Wozik był zadbany, nie jakiś kopcący szrot Wyglądał jakby go z NFS:Underground wyciągneli
W kazdym razie był to pierwszy samochod któremu mój dzielny roverek nie dał rady - może nokaut całkowity [w stylu co bym przeżył po porwaniu się na Lancera Evo ) to nie był ale jednak był nieco szybszy.
Nie wiem co tam w środku siedziało ale brzmiało ładnie (tyle ze nie wiem czy to nie kwestia tłumika).
Ciekawe co to było - seryjna Nexia nie powinna mieć żadnych szans (1.5, <90KM, ponad 12s do setki), Roverka przed zmianą biegu wkręciłem do 6k rpm.
Może właśnie C20XE albo coś w tym stylu, żadnego zwykłego silnika (=starego niemieckiego ) do 1.8 nie podejrzewam...
PS. Ale wkurzyć sie musiał, bo ledwo sie wepchał W tym miejscu cwaniacy zawsze wpychają się przed jadących prawym pasem i lubie czasem ich powkurzać. Ale ta nexia była bardzo szybka jak na taki samochód, pierwszy raz nie dałem rady
Sorki za offtopa ale tak mi sie przypomniało jak poczytałem o tych Oplowskich silnikach - pewnie do nexii bez problemu da sie taki swapnąć.
hmm raczej nie - ta Nexia (z silnikiem od MV6 ? ) by mnie całkiem znokautowała.... a wyprzedziła mnie "tylko" o mniej więcej długość samochodu (potem juz pozwoliłem się wcisnąć bo przeciez nie zmusze go do jechania pod prąd). W każdym razie jechało to nieźle, na pewno duużo lepiej od Hondy Accord która próbowała sie wcisnąć dwa dni wcześniej (i żadnych szans nie miała).
edit: tak to od MV6 Respekt za upchanie tego do nexii Mam w rodzinie dwa takie ecoteki (2.5 oraz 3.2L) - bardzo fajne silniczki, ale przez rozmiar nijak nie widze ich w np R400
W tym wątku jest coś o Nexii C20XE to mogło być coś takiego
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Paź 13, 2009 14:33, w całości zmieniany 1 raz
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
Ciekawe co to było - seryjna Nexia nie powinna mieć żadnych szans (1.5, <90KM, ponad 12s do setki)
w nexii fabrycznie ustawiano ecu na prace z benzyna 91 oktanowa, a za pomoca prostego myku, przestawialo sie na 95 oktanow, co ponoc skutkowalo ze z 90KM robilo sie kilka wiecej. do tego mogl dojsc lepszy kierowca i przerznales
Wracając do off-topa o zmianie silnika ;-P to ja bym jednak proponował i tak 1.8 VVC. Jest też sporo modyfikacji dostępnych w UK od Lotusa Elise, dzięki którym można moc podnieść powyżej 200KM. Dobrą alternatywą jest też silnik 1.8T z R75 / MG ZT, bo jest już wykonana instalacja turbo (na YouTube są filniki MG ZS z tym silnikiem troszkę podkręconym - robią wrażenie). Pomimo tego co było napisane na początku tego tematu, to wydaje mi się, że z tymi silnikami będzie najprościej, chociażby dlatego, że nie trzeba ingerować w mocowania silnika, wielkość budy jest już przystosowana pod to. Jeżeli już się porywamy na zmiany w mocowaniach to można się zastanowić nad silnikami hondy serii D albo czymś takim
A odnośnie silników o małych pojemnościach i dużych mocach... Jeżdzę dosyć sporo VW Touranem 1.4 TSI 140KM. VW przez cały czas miał w swojej ofercie max 170KM (tuner ABT oferuje podniesienie mocy do 210KM za pomocą map) wersję tego silnika ale to jest silnik doładowany na dwa sposoby i przez turbinę, i przez kompresor. Podczas procesu projektowania było wiadomo, że będzie ten silnik w ten sposób ,,wysilony''. Dodatkowo w nowych wersjach VW (Golf VI i Scirocco) jest już tylko 160KM silnik. Może coś nie dawało już rady ?
Podsumowując...
Ja bym się bał w serii K 1.4, 1.6 wyciskać powyżej 200KM. Można próbować wrzucić VVC do innego silnika niż 1.8 - stosunkowo tanie rozwiązanie i może by dało ~140-150KM. Chyba kiedyś czytałem coś o tym na zagranicznym forum.
Co do silnika K to możnaby spróbować nową uszczelkę z nową magistralą olejową.
A dopiero potem tuningować. Te silniki są dość popularne w róznych sportowych brykach ze względu na niską wagę i sporą moc - więc myśle ze coś potuningowac można.
Caterham Seven z silnikiem 1.8 VCC osiągał ok 180KM a w wersji R500 nawet 230KM! Lotus z kolei zrobił swego czasu dla tych silników jakieś nowe ECU.
R500 to jeden z najszybszych seryjnych samochodów (mało waży ), w tych silniczkach drzemie potencjał
Gdyby mieć kase i dostęp do części moznaby pokombinować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum