Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Sro Paź 21, 2009 08:30
Ja tam nigdy nie weryfikowałem ich umiejętności i wiarygodności. Wiem jedno że na kilkanascie zmierzonych poldoroverków spora część miała moc nominalną +-3KM więc jak na przewoźną hamownię ujdzie w tłoku...
nie mowie ze jest zla.. na forum sr pisza ze agma zawyza wyniki... poza tym powinno byc na wykresie wg jakiej normy są robione pomiary.
Jak to sie mowi, daj panie Boże aby tam z tego k16 bylo i 200KM bo takie modyfikacje przydaly by sie i innym
Aczkolwiek jestem dosc sceptyczny i nie we wszystko wierze
Może i zawyża ale chyba nie o 30Nm.
A w co konkretnie nie wierzysz kolego?? Podmień sobie przepustnicę z 48mm na 56mm i się odezwij jaki uzyskałeś efekt.
poczytaj tematy na forum... bo chyba nie czesto przegladasz... byly tematy o spadku mocy po zastosowaniu przepustnicy wiekszej niz 52mm...
Wytlumacz mi tylko dlaczego w jednym pomiarze dokladnie 1. jest taka magiczna górka która w Nm a w innych pomiarach jej nie ma... jesli chodzi o LPG to zaniza on NM ale w calym zakresie obrotow a nie tylko w jednym wycinku, mozna popatrzec na inne wykresy.
np. nawet w AGMIE tak wychodzi...
Stąd moge wnioskować że w pierwszym pomiarze pojawił się błąd. Takich wykresów są setki a twój jest inny
Jeżeli chodzi o modyfikacje w k16 aby uzyskac +7KM to wystarczy zrobić dobry dolot + wydech. Jeżeli chodzi o niutki to tutaj moze byc wiekszy problem.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:14
Może i żyje w błogiej nieświadomości w przekonaniu w słuszność swoich działań.
Co do pomiaru to przy pomiarze z blosem był kompletny dolot (w sumie to tylko guma blos i stożek) natomiast ten podważany przez ciebie pomiar odbywał się przy całkowicie zdjętym dolocie przed przepustnicą (kwestia krótkiego czasu na pomiar). Być może stąd wziął się skok na wykresie bo silnik był całkowicie odetkany na dolocie.
Ciekawe jest to co piszesz z tą przepustnicą 52mm. Trzeba by kiedyś przy okazji podmienić jakąś na próbę i potestować...
A i nie czytuję za często forum więc się nie znam Szkoda tylko że napisałem te kilka artykułów o obsłudze i naprawach silnika K16. Czasami już mam dość tłumaczenia że nie znam się na roverkach. Cóż byłem młody i głupi i naiwnie dzieliłem się swoją wiedzą.
z gory prosze o przebaczenie jesli gdzies juz pytano oto lecz ja nie znalazlem takiego tematu,mianowicie czy podejdzie moze do ZR jakis silniczek od Hondy 1,6VTEC lub 1,8VTEC
no to sie domyslam ze lapy inne ale czy gabarytowo OK?? bo zastanawiam sie czy nie byloby tansze wlozenie VTECa i jego modyfikowanie od swapa na 2.0Turbo od Coupe co sie zamyka przedziale cenowym rzedu 8 - 10 tys
no to sie domyslam ze lapy inne ale czy gabarytowo OK?? bo zastanawiam sie czy nie byloby tansze wlozenie VTECa i jego modyfikowanie od swapa na 2.0Turbo od Coupe co sie zamyka przedziale cenowym rzedu 8 - 10 tys
oczywiscie ze się zmieszczą oba z nich są dużo mniejsze gabarytowo nie mówiąc już o tym ze nie maja osprzętu Turbo co do ceny to ciężko powiedzieć jednostki o których mówisz są dość poszukiwane i drogie a swap 2.0 T za 8-10tys.? jak chcesz żeby skończyły się tak jak reszta projektów na tym forum to oki ale jeżeli interesuje cie profesjonalny swap to licz dwa razy tle... władanie silnika bez regeneracji jak i reszty osprzętu jest jak dla mnie porażka...
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Nie Paź 25, 2009 18:03
Czytam ten temat z zaciekawieniem, odnośnie kompresora, bo kilka innych tematów tu się przewinęło. Zastanawia mnie czy przy małym "dmuchaniu" trzeba bawić się przerabianie kompa?? Mam silnik 1.6 i pod względem mechanicznym wydaje mi się to ze spokojem do ogarnięcia, moc jaką chciałbym uzyskać przy tzw. Stage 1 to coś koło 130 kucy, może mniej delikatnie, ale przede wszystkim auto zyska na elastyczności. Stage 2 to już pewnie znacznie bardziej rozwinięta pod względem mocy modyfikacja, ale to i wtryski, odprężanie, komp itp. itd.
Da się to chyba zrobić na "raty" - dobrze myślę bo nie mam z tym doświadczenia.
Pozdrawiam
Czytam ten temat z zaciekawieniem, odnośnie kompresora, bo kilka innych tematów tu się przewinęło. Zastanawia mnie czy przy małym "dmuchaniu" trzeba bawić się przerabianie kompa?? Mam silnik 1.6 i pod względem mechanicznym wydaje mi się to ze spokojem do ogarnięcia, moc jaką chciałbym uzyskać przy tzw. Stage 1 to coś koło 130 kucy, może mniej delikatnie, ale przede wszystkim auto zyska na elastyczności. Stage 2 to już pewnie znacznie bardziej rozwinięta pod względem mocy modyfikacja, ale to i wtryski, odprężanie, komp itp. itd.
Da się to chyba zrobić na "raty" - dobrze myślę bo nie mam z tym doświadczenia.
Pozdrawiam
zacznij od stage 0 czyli kompleksowy remont silnika
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Nie Paź 25, 2009 19:04
michone, twierdzisz że jest mu potrzebny widziałeś, jeździłeś, słyszałeś, że mi o tym mówisz Czy nie potrafisz odpowiedzieć normalnie na pytanie Znasz odpowiedź, na nie wogóle
Doprowadzenie silnika do stanu jak najbardziej idealnego to chyba rzecz naturalna, zwłaszcza przy większym jego wysilaniu.
Czekam na odpowiedź, pozdrawiam.
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Pon Paź 26, 2009 19:16
Markzo, dzięki za odp. też tak myślę, ale chyba nie pozostaje nic innego jak sprawdzić. Nastawiłem się już i za jakiś czas mam nadzieję opiszę projekcik. PZDRo
Jest na forum ktoś, kto bawił się kompem roverkowym i z nim mozna było by zagadnąć (temat o 1.8 w FSO). Co do samej zabawy w uturbianie ;)ja zacząłem od remontu silnika kończe docieranie go teraz hamulce i poprawa zawiasu... jak dobrze pójdzie to gdzieś w półowie przyszłego roku powinien kopressor zagoscic w coupe a tak btw, mas zu siebie klime? ja kombinuje jak zrobić, żeby klima została i kompresor się zmieścił będziec IC montował?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:17
No właśnie mam wersję ubogą, (Rover kupiony w Polskim salonie) i klimy nie mam, także to zmartwienie mniej. Co do IC to jeszcze nie wiem. Najpierw muszę skołować kompresor, pewnie będzie to Eaton tyle że nie wiem jeszcze czy 45 czy 62, muszę jeszcze obadać ile dokładnie powinna się podnieść temp. powietrza, z każdej z opcji, ile będzie miejsca itd., choć raczej nie będę montował.
Co do FSO to czytam jedno forum, i tam goście twierdzą że Poldki mają trochę bardziej wydajną pompę paliwa 64 l/min. i ewentualnie wtryski można zastosować od opla, ale nie pamiętam już jakiego modelu, zobaczymy jak wyjdzie
michone, twierdzisz że jest mu potrzebny widziałeś, jeździłeś, słyszałeś, że mi o tym mówisz Czy nie potrafisz odpowiedzieć normalnie na pytanie Znasz odpowiedź, na nie wogóle
Doprowadzenie silnika do stanu jak najbardziej idealnego to chyba rzecz naturalna, zwłaszcza przy większym jego wysilaniu.
Czekam na odpowiedź, pozdrawiam.
Nie trzeba tego widziec... widziales jakies projekty k-series turbo? to nie honda... nie odwazyl bym sie w tym silniku na zalozenie doladowania... wiesz o czym mówi stopień sprężania ? w k-series jest 10,5 a przy soft turbo zaleca sie co najwyzej 9,1
Minimum co trzeba zrobic to kapitalka czyli :
- pierścienie,
- panewki
- sprawdzenie korbowodów i tłoków
- sprawdzenie wałków
- kompleksowe sprawdzenie głowicy
- poprawienie kanałów wodnych
- wymiana wszystkich uszczelek i pasków
do tego przydało by się:
- założenie zewnętrznej chłodnicy oleju
- dodanie dwóch dodatkowych wtrysków ( i sprawdzenie wszystkich obecnych)
zeby mialo to sens trzeba jeszcze zrobic :
- ic + orurowanie
- dobrac odpowienie turbo + zrobić system smarowania
- poprawić / zmienić cały układ wydechowy
- ulepić kolektor wydechowy pod turbo
- zalozyc wskaźniki
jak zmiescisz sie ze wszystkim w 7-8 tyś to pozostanie mi tylko pogratulować.
jezeli doładujesz nawet 0,3-0,4 bara to i tak prawdopodobieństwo wystąpienia hgf zwiekszy sie o 100%.
kompresor wcale nie jest latwiejszy... dobranie odpowienich kółek, pasków, mocowań... kupno dobrego kompresora w przystępnej cenie to jak los na loterii...
Pozdrawiam i czekam na rezultaty. I sie tak nie denerwuj bo siwy bedziesz powodzenia wszystkim życze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum