Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR R25] supercharger lub swap z 1.4 Si na 2.0 l
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR R25] supercharger lub swap z 1.4 Si na 2.0 l
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 23:45   

AndrewS napisał/a:
michone napisał/a:
I co to za hamownia ze nie podaje normy wg jakiej byl robiony pomiar


http://agma-tuning.pl/index.php?id=4


Apropo agmy :) taki maly OT :P

http://www.racingforum.pl...c=13063&hl=agma
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 20, 2009 23:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 08:30   

Ja tam nigdy nie weryfikowałem ich umiejętności i wiarygodności. Wiem jedno że na kilkanascie zmierzonych poldoroverków spora część miała moc nominalną +-3KM więc jak na przewoźną hamownię ujdzie w tłoku...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 09:23   

michone napisał/a:
Apropo agmy :) taki maly OT


yyy nie widze zwiazku, w linku jest opinia o firmie modyfikujacej konkretny samochod, co to ma wspolnego z wiarygodnoscia urzadzenia pomiarowego ?? :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 15:19   

nie mowie ze jest zla.. na forum sr pisza ze agma zawyza wyniki... poza tym powinno byc na wykresie wg jakiej normy są robione pomiary.

Jak to sie mowi, daj panie Boże aby tam z tego k16 bylo i 200KM :) bo takie modyfikacje przydaly by sie i innym :)

Aczkolwiek jestem dosc sceptyczny i nie we wszystko wierze :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 16:27   

dwa lata temu na swoim 1.4 w 125p mialem 99,7 KM w tym roku mialem chyba 101,3
mysle ze to wiarygodny i powtarzalny wynik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 18:49   

michone napisał/a:
nie mowie ze jest zla.. na forum sr pisza ze agma zawyza wyniki... poza tym powinno byc na wykresie wg jakiej normy są robione pomiary.

Jak to sie mowi, daj panie Boże aby tam z tego k16 bylo i 200KM :) bo takie modyfikacje przydaly by sie i innym :)

Aczkolwiek jestem dosc sceptyczny i nie we wszystko wierze :)
Może i zawyża ale chyba nie o 30Nm.

A w co konkretnie nie wierzysz kolego?? Podmień sobie przepustnicę z 48mm na 56mm i się odezwij jaki uzyskałeś efekt.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 21:51   

Bocian_s napisał/a:
michone napisał/a:
nie mowie ze jest zla.. na forum sr pisza ze agma zawyza wyniki... poza tym powinno byc na wykresie wg jakiej normy są robione pomiary.

Jak to sie mowi, daj panie Boże aby tam z tego k16 bylo i 200KM :) bo takie modyfikacje przydaly by sie i innym :)

Aczkolwiek jestem dosc sceptyczny i nie we wszystko wierze :)
Może i zawyża ale chyba nie o 30Nm.

A w co konkretnie nie wierzysz kolego?? Podmień sobie przepustnicę z 48mm na 56mm i się odezwij jaki uzyskałeś efekt.


poczytaj tematy na forum... bo chyba nie czesto przegladasz... byly tematy o spadku mocy po zastosowaniu przepustnicy wiekszej niz 52mm...

Wytlumacz mi tylko dlaczego w jednym pomiarze dokladnie 1. jest taka magiczna górka która w Nm a w innych pomiarach jej nie ma... jesli chodzi o LPG to zaniza on NM ale w calym zakresie obrotow a nie tylko w jednym wycinku, mozna popatrzec na inne wykresy.

np. nawet w AGMIE tak wychodzi...



Stąd moge wnioskować że w pierwszym pomiarze pojawił się błąd. Takich wykresów są setki a twój jest inny :)


Jeżeli chodzi o modyfikacje w k16 aby uzyskac +7KM to wystarczy zrobić dobry dolot + wydech. Jeżeli chodzi o niutki to tutaj moze byc wiekszy problem.
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:14   

Może i żyje w błogiej nieświadomości w przekonaniu w słuszność swoich działań.

Co do pomiaru to przy pomiarze z blosem był kompletny dolot (w sumie to tylko guma blos i stożek) natomiast ten podważany przez ciebie pomiar odbywał się przy całkowicie zdjętym dolocie przed przepustnicą (kwestia krótkiego czasu na pomiar). Być może stąd wziął się skok na wykresie bo silnik był całkowicie odetkany na dolocie.

Ciekawe jest to co piszesz z tą przepustnicą 52mm. Trzeba by kiedyś przy okazji podmienić jakąś na próbę i potestować...

A i nie czytuję za często forum więc się nie znam :razz: Szkoda tylko że napisałem te kilka artykułów o obsłudze i naprawach silnika K16. Czasami już mam dość tłumaczenia że nie znam się na roverkach. Cóż byłem młody i głupi i naiwnie dzieliłem się swoją wiedzą.
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 13:43   

z gory prosze o przebaczenie jesli gdzies juz pytano oto lecz ja nie znalazlem takiego tematu,mianowicie czy podejdzie moze do ZR jakis silniczek od Hondy 1,6VTEC lub 1,8VTEC ?? :?:
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 16:30   

wszystko podejdzie tylko ze łapy inne :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 16:52   

no to sie domyslam ze lapy inne ale czy gabarytowo OK?? bo zastanawiam sie czy nie byloby tansze wlozenie VTECa i jego modyfikowanie od swapa na 2.0Turbo od Coupe co sie zamyka przedziale cenowym rzedu 8 - 10 tys
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 19:28   

PopeY napisał/a:
no to sie domyslam ze lapy inne ale czy gabarytowo OK?? bo zastanawiam sie czy nie byloby tansze wlozenie VTECa i jego modyfikowanie od swapa na 2.0Turbo od Coupe co sie zamyka przedziale cenowym rzedu 8 - 10 tys


oczywiscie ze się zmieszczą oba z nich są dużo mniejsze gabarytowo nie mówiąc już o tym ze nie maja osprzętu Turbo :) co do ceny to ciężko powiedzieć jednostki o których mówisz są dość poszukiwane i drogie a swap 2.0 T za 8-10tys.? jak chcesz żeby skończyły się tak jak reszta projektów na tym forum to oki ale jeżeli interesuje cie profesjonalny swap to licz dwa razy tle... władanie silnika bez regeneracji jak i reszty osprzętu jest jak dla mnie porażka...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 18:03   

Czytam ten temat z zaciekawieniem, odnośnie kompresora, bo kilka innych tematów tu się przewinęło. Zastanawia mnie czy przy małym "dmuchaniu" trzeba bawić się przerabianie kompa?? Mam silnik 1.6 i pod względem mechanicznym wydaje mi się to ze spokojem do ogarnięcia, moc jaką chciałbym uzyskać przy tzw. Stage 1 to coś koło 130 kucy, może mniej delikatnie, ale przede wszystkim auto zyska na elastyczności. Stage 2 to już pewnie znacznie bardziej rozwinięta pod względem mocy modyfikacja, ale to i wtryski, odprężanie, komp itp. itd.
Da się to chyba zrobić na "raty" - dobrze myślę ?? bo nie mam z tym doświadczenia.
Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 18:06   

Heju napisał/a:
Czytam ten temat z zaciekawieniem, odnośnie kompresora, bo kilka innych tematów tu się przewinęło. Zastanawia mnie czy przy małym "dmuchaniu" trzeba bawić się przerabianie kompa?? Mam silnik 1.6 i pod względem mechanicznym wydaje mi się to ze spokojem do ogarnięcia, moc jaką chciałbym uzyskać przy tzw. Stage 1 to coś koło 130 kucy, może mniej delikatnie, ale przede wszystkim auto zyska na elastyczności. Stage 2 to już pewnie znacznie bardziej rozwinięta pod względem mocy modyfikacja, ale to i wtryski, odprężanie, komp itp. itd.
Da się to chyba zrobić na "raty" - dobrze myślę ?? bo nie mam z tym doświadczenia.
Pozdrawiam

zacznij od stage 0 czyli kompleksowy remont silnika :)
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 19:04   

michone, twierdzisz że jest mu potrzebny ?? widziałeś, jeździłeś, słyszałeś, że mi o tym mówisz ?? Czy nie potrafisz odpowiedzieć normalnie na pytanie ?? Znasz odpowiedź, na nie wogóle ??
Doprowadzenie silnika do stanu jak najbardziej idealnego to chyba rzecz naturalna, zwłaszcza przy większym jego wysilaniu.
Czekam na odpowiedź, pozdrawiam.
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 26, 2009 00:01   

komp do pewnych wartości doładowania poradzi sobie sam ;) nie wiem jak pompa/wtryski ale myśle, że 130KM to na looozie będzie do osiągniecia ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 19:16   

Markzo, dzięki za odp. też tak myślę, ale chyba nie pozostaje nic innego jak sprawdzić. Nastawiłem się już i za jakiś czas mam nadzieję opiszę projekcik. PZDRo
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 26, 2009 20:40   

Jest na forum ktoś, kto bawił się kompem roverkowym i z nim mozna było by zagadnąć (temat o 1.8 w FSO). Co do samej zabawy w uturbianie ;)ja zacząłem od remontu silnika ;) kończe docieranie go ;) teraz hamulce i poprawa zawiasu... jak dobrze pójdzie to gdzieś w półowie przyszłego roku powinien kopressor zagoscic w coupe ;) a tak btw, mas zu siebie klime? ja kombinuje jak zrobić, żeby klima została i kompresor się zmieścił :D będziec IC montował?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:17   

No właśnie mam wersję ubogą, (Rover kupiony w Polskim salonie) i klimy nie mam, także to zmartwienie mniej. Co do IC to jeszcze nie wiem. Najpierw muszę skołować kompresor, pewnie będzie to Eaton tyle że nie wiem jeszcze czy 45 czy 62, muszę jeszcze obadać ile dokładnie powinna się podnieść temp. powietrza, z każdej z opcji, ile będzie miejsca itd., choć raczej nie będę montował.
Co do FSO to czytam jedno forum, i tam goście twierdzą że Poldki mają trochę bardziej wydajną pompę paliwa 64 l/min. i ewentualnie wtryski można zastosować od opla, ale nie pamiętam już jakiego modelu, zobaczymy jak wyjdzie
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:22   

Heju napisał/a:
michone, twierdzisz że jest mu potrzebny ?? widziałeś, jeździłeś, słyszałeś, że mi o tym mówisz ?? Czy nie potrafisz odpowiedzieć normalnie na pytanie ?? Znasz odpowiedź, na nie wogóle ??
Doprowadzenie silnika do stanu jak najbardziej idealnego to chyba rzecz naturalna, zwłaszcza przy większym jego wysilaniu.
Czekam na odpowiedź, pozdrawiam.


Nie trzeba tego widziec... widziales jakies projekty k-series turbo? to nie honda... nie odwazyl bym sie w tym silniku na zalozenie doladowania... wiesz o czym mówi stopień sprężania ? w k-series jest 10,5 a przy soft turbo zaleca sie co najwyzej 9,1

Minimum co trzeba zrobic to kapitalka czyli :
- pierścienie,
- panewki
- sprawdzenie korbowodów i tłoków
- sprawdzenie wałków
- kompleksowe sprawdzenie głowicy
- poprawienie kanałów wodnych
- wymiana wszystkich uszczelek i pasków

do tego przydało by się:
- założenie zewnętrznej chłodnicy oleju
- dodanie dwóch dodatkowych wtrysków ( i sprawdzenie wszystkich obecnych)

zeby mialo to sens trzeba jeszcze zrobic :
- ic + orurowanie
- dobrac odpowienie turbo + zrobić system smarowania
- poprawić / zmienić cały układ wydechowy
- ulepić kolektor wydechowy pod turbo
- zalozyc wskaźniki

jak zmiescisz sie ze wszystkim w 7-8 tyś to pozostanie mi tylko pogratulować.

jezeli doładujesz nawet 0,3-0,4 bara to i tak prawdopodobieństwo wystąpienia hgf zwiekszy sie o 100%.

kompresor wcale nie jest latwiejszy... dobranie odpowienich kółek, pasków, mocowań... kupno dobrego kompresora w przystępnej cenie to jak los na loterii...

Pozdrawiam i czekam na rezultaty. I sie tak nie denerwuj bo siwy bedziesz :) powodzenia wszystkim życze :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rover 216 Coupe - supercharger?
Markzo Tuning mechaniczny 4 Pon Lut 08, 2010 22:08
Tomek1212
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 22:40
7Tomi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink