nadmuch na przednią szybą działał na 3 biegu z włączoną klimą zamknięty obieg
nie wiem jak to dziala z KLIMA ale odparowywanie szyb na obiegu zamknietym to porażka tego sie nie da zrobic..moze przy klimie wskazany jest obieg zamkniety do odparowania szyb... nie wiem ale czy probowales bez klimy z obiegiem otwarty, ...
bez klimy na obiegu otwartym bieg 3 i szyby (przednia i przod boczne) odparowane po 1-2 min
poza tym ten model nagrzewa sie dosc dlugo u mnie cieple powietrze nawiewa po 5-6km
wskaznik temperatury na poczatku prawie wcale sie nie rusza, po 4-5km gwaltownie wzrasta do polowy gdzie sie zatrzymuje wskazujac ze silnik jest rozgrzany i dopiero wowczas nagrzewnica podaje cieplo-gorace powietrze
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 21:12
FSEbola napisał/a:
nie wiem jak to dziala z KLIMA ale odparowywanie szyb na obiegu zamknietym to porażka
zgadza się - bez klimy nie da się odparować szyb na obiegu wewnętrznym bo wilgoć nie ma gdzie się wydostać - musi być powietrze podawane z zewnątrz i wskazane jest uchylenie szyb
co innego z klimą - wtedy parownik odbiera wilgoć, która się skrapla i jest wydalana poza samochód a włączenie dopływu powietrza z zewnątrz zmniejsza wydajność tego działania bo do autka dostaje się wilgoć z powietrza z zewnątrz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:34
...to foto po 15-20km po mieście, to naprawdę małe wskazanie, u mnie po mieście, to po 3-4km wskakuje wskazówka na połowę i tak się trzyma, a jak ruszam od razu w trasę to po 5-6 km osiąga ona połówkę, więc u Ciebie jest coś nie halo- stawiam na walnięty termostat- jak już ktoś wcześniej napisał- pewnikiem jest nonstop otwarty. I pamiętaj, ze Tomi nie produkuje części, tylko je sprzedaje, a jak wiemy i Mercedes robi buble, więc wsio możliwe, że padł termostat.
Jugol, Ja wiem ze Tomi nie robi części Ale pierwszy raz się z takim czymś spotykam. Moj stary był sprawny bo tak jak ty piszesz pokazywał ale wymieniałem pompę to sobie myślałem zamontuje nowy termostat i teraz lipa 150zl w plecy
Ahh trzeba będzie stary zamontować Musze gdzieś rachunek znaleźć bo go jeszcze mam ale raczej i tak reklamacja u Tomiego nic nie da po 2. miesiącach
Problem w tym ze tez nie zwracałem tak uwagi po wymianie Dopiero nie dawno jak sam do Wiednia jechałem z nudów to jakoś zaobserwowałem.
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 17:42 ]
Aha, jedynie na autostradzie powyżej 160km/h i potem stania w kroku wskazówka poszła dokładnie na polowe.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
A gdzie jest ten termostat i nagrzewnica w R220 SDi ..??? bo mam ten sam problem że w aucie jest zmino nawet po przejechaniu spokojnie 10km bo jak troche mu "depne" to wskazówka od temp. szybciej sie podnosi co zresztą jest normalne.
Przyczyną wolniejszego nagrzewania się dizelków jest znacząco wyższa sprawność takiego silnika niż benzynowego. Mówiąc po chłopsku więcej z paliwa idzie w koła a mniej w powietrze, dzięki czemu posiadacze dizelków z mniejszym bólem zajeżdżają pod dystrybutor...
Co do termostatu to najłatwiej sprawdzić go wrzucając do baniaczka z wodą postawionego na kuchence gazowej (bądź innej) i obserwować czy reaguje podczas podnoszenia temperatury wody. Nie wiem jeszcze jak to jest w Roverku, ale jeśli jest na stałe wbudowany w jakąś rurę to ten sposób może być trudny do wykorzystania, jednak jeśli jest uszkodzony (ciągle otwarty), to przez tą rurę będzie przelewać się woda a to też łatwo sprawdzić.
termostat najłatwiej spradzić po tym czy silnik się dogrzewa po przejechaniu dłuższego dystansu, czyli ponad 20km.. jezeli silnik nadal nie osiągnie takiej temp jak powinien to trzeba go wymienić.. jak termostat jest uszkodzony to samochód więcej pali, pamiętajcie o tym..
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
damiansz, dokładnie ale nie wiele więcej pali może 2-5litrow na cały bak Ja teraz z moim zepsutym jeżdżę bo nie mam czasu się za to zabrać, muszę stary znów wmontować bo z nowym coś się stało ze non-stop jest otwarty. Ja po 640km mam dalej min temp przy ogrzewaniu na full
chciałem jeszcze powiedzieć ze znalazłem tańszą alternatywę nasycz hondowskich termostatów. Od hondy jakieś 100zl kosztuje lub więcej.
Mozna zakupić taki sam o nr. Land Rovera PEM100990 kosztuje ok 60-80zl
TD5 Thermostat do Defender oraz Discovery 2 1998-2004
[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 11:43 ]
Witam, a wiec tak wymieniłem Termostat z powrotem na stary i było dalej to samo Jedyni plus ze szybciej łapie temperaturę bo po 5 km już ciepło dmucha fajnie
Testowałem oba termostaty pod gorącą woda i działają ta samo bez różnicy Wiec zakupiłem nowy czujnik temperatury do deski firmy KW z kabelkiem za 50zl i w końcu mi pokazuje temperaturę jak trzeba
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 12, 2009 09:35
Remi55 napisał/a:
Testowałem oba termostaty pod gorącą woda i działają ta samo bez różnicy Wiec zakupiłem nowy czujnik temperatury do deski firmy KW z kabelkiem za 50zl i w końcu mi pokazuje temperaturę jak trzeba
gdzie ten czujnik się montuje bo mam ten sam problem co ty ze wskazówką temp. silnika. Wczoraj wymieniłem termostat na nowy i było dalej tak samo jak na starym, czyli wskazówka podnosiła się ledwo nad min nawet po dłuższym dystansie.
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Na kolanku na dole gdzie idzie waz od chłodnicy górny. Jest tam jeden czujnik z 2 Pinamy taki duży co jest od Komputera i potem pod spodem jest drugi czujnik co ma tylko jeden kabel czyli jeden Pin i jest on na 13-tke klucz wykręcany.
Jak masz klimę orig. to trzeba alternator wyciągnąć. żeby się tam dostać.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 12, 2009 11:04
Remi55, czyli jak stoję przodem do auta to po lewej stronie pod alternatorem szukać tak? A spod suta tam nie dojdę jakoś?
[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 11:04 ]
A jeszcze jedno...skoro czujnik jest walnięty to oznacza, że tak na prawdę temp. silnika jest ok tylko wskazania na desce są nieprawdziwe?
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
czapaja, Masz klime czy nie masz klimy Bo jak nie masz to nie musisz nic wyciągać tak dojdziesz.
Tam gdzie idzie taki czerwony kabelek od klimy to jest to kolanko:
Tutaj masz to kolanko i pod spodem jest ten czujnik od deski, idzie taki jeden czarny kabelek do czujnik, wystaje taki nypel z kabelkiem zauważysz to:
czapaja napisał/a:
A jeszcze jedno...skoro czujnik jest walnięty to oznacza, że tak na prawdę temp. silnika jest ok tylko wskazania na desce są nieprawdziwe?
Tak dokładnie. Bo czujnik od Temp. ktory idzie do komputera jest na samej gorsze kolanka taki gruba wtyczka. Tylko nie wiem kiedy sie jego wymienia lub skąd wiadomo ze się zepsuł
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 12, 2009 21:15
Tak mam klimę, ale u mnie jest to trochę inaczej rozmieszczone pod maską z tego co kojarzę (mam Civic'a z Roverowym SDi'kiem). Jutro popatrze jak to wygląda na prawdę. Dzięki serdeczne za pomocRemi55
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
czapaja, Mozę i masz inaczej ale czujnik będzie w tym samym miejscu Jak masz orig. Klime to będziesz miał alternator na gorze wiec trzeba go będzie wyciągnąć.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Gru 12, 2009 21:45
Ktoś kiedyś napisał,że przekręcenie pokrętła temperatury na zimne skraca nagrzewanie się silnika.
Nawiew wyłączony.
I zrobiłem taki mini test w zbliżonych warunkach. tzn. ta sama trasa, spokojna jazda, auto po nocnym postoju, temperatura zewnętrzna ta sama dwa dni z rzędu +10*C.
Pokrętło ustawione na ciepło,nawiew na zero-wskazówka temperatury w połowie skali po prawie 10 km spokojnej jazdy.
Pokrętło ustawione na zimno, nawiew zero-wskazówka temperatury w połowie skali po 6 km spokojnej jazdy.
A co najlepsze-nawiew na 1,pokrętło na zimno, włączona klimatyzacja i po 4 km wskazówka w połowie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum