Forum Klubu ROVERki.pl :: [omega B 2.0 16v gaz 97r.]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:07
[omega B 2.0 16v gaz 97r.]

dziwne objawy
Autor Wiadomość
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 12:48   [omega B 2.0 16v gaz 97r.]

kolega poprosił mnie o pomoc więc zapytam, chodzi o to że ma problem z falującymi obrotami zarówno na gazie jak i na benzynie i odpalaniem, wygląda to tak:
na benzynie odpala auto i po chwili silnik gaśnie nie trzyma obrotów, a za 4 czy tam 5 razem odpali i zachowuje się normalnie obroty w normie i równo pracuje, natomiast przy odpalaniu na gazie auto odpala zawsze, nie gaśnie ale obroty trzyma tak na 2500-3000tyś, dodam że jak benzyna odpali dobrze czyli nie zgaśnie to i po przełączeniu na gaz obroty też nie wzrastają (jest ok), w aucie wymieniona została sonda lambda(paliła się kontrolka silnika)na nową, silnik krokowy benzyny na nowy, przepływomierz powietrza też na nowy, panowie co o tym myślicie, co to może być lub co można sprawdzić :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 23, 2009 12:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 23, 2009 13:50   

to jest silnik ECOTEC i on lubi tylko sekwencję a na zwykłej instalacji są właśnie problemy
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 15:52   

to wiemy, i nie chodzi tyle o problemy z gazem co z benzyną właśnie żeby gaz działał prawidłowo to silnik na benzynie musi chodzić idealnie, a on gaśnie po odpaleniu
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 23, 2009 15:55   

sprawdzaliście czy komp nie ma błędów?
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 16:06   

pewnie pokazywał sondę, później przepływomierz i krokowca, a teraz nic nie pokazuje
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 18:51   

A ja bym obstawiał że to wina eletryki

świeczki kable
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 23:57   

jak sprawdzić kable to wiadomo popsikamy i zobaczymy czy iskierki skaczą a świece jak sprawdzić :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 09:44   

marcze83 napisał/a:
a świece jak sprawdzić

zobacz tutaj:
http://www.diaaut.home.pl/r1341c1x.htm
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 19:00   

To nie jest wina świec ani kabli. Jeżeli komp nie wywala błędów to zobacz na przepustnicę, tzn czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Po zdjęciu przepustnicy radze popatrzeć na przesłonki od zmiennej pojemności kolektora dolotowego.
Sama wymiana silnika krokowego nic nie da, jeżeli nie wyczyścimy dokładnie przepustnicy w środku, tzn głównie miejsca osadzenia silnika krokowego.

Aha, no i koniecznie zobaczyć czy nie przyciera się EGR.
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 21:21   

Cytat:
To nie jest wina świec ani kabli.

świece i kable pożyczyliśmy dzisiaj z innej omegi i nic nie pomogło więc masz rację, a co do przepustnicy: tam jest przepływomierz i założony jest nowy stary miał popalony środek
Tomek1212 napisał/a:
zobaczyć czy nie przyciera się EGR
-jak to sprawdzić
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 23:43   

Ja jeździłem na gazie nie sekwencyjnym taką omegą i nigdy takie rzeczy się nie działy.
Polecam może nim trochę dłużej pojeździć na benzynie. W kilku autach którymi jeździłem kiedy falowały obroty właśnie dłuższa jazda na benzynie pomagała.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 08:16   

no niestety w tym przypadku to nie pomaga, nawet jak dobrze odpali i trzyma obroty to po przekroczeniu 100km/h gaśnie na jałowym zupełnie jakby się coś przestawiało. dodam że wszystkie węże i łączenia zostały sprawdzone na okoliczność lewego powietrza i wyglądają dobrze
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 10:51   

Dłuższa jazda na benzynie służy poprawie mapy zapłonu silnika benzynowego (co dużo łatwiej można zrobić za pomocą specjalistycznego komputera diagnostycznego np OpelTech, DeltaTech, BOSCH KTS, cdif2 itp), jednak przy zwykłej instalacji gazowej nie ma to większego sensu.

EGR trzeba wykręcić i zobaczyć czy się nie przyciera ta przesuwka w środku, innej opcji nie ma. Jednak przy przytartym EGR komp powinien wywalić błęda.

Radzę tak jak mówiłem wcześniej wykręcić cały moduł przepustnicy (nie mylić z przepływomierzem bo to całkiem co innego) i bardzo dokładnie umyć go w środku rozpuszczalnikiem nitro.
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 19:35   

Tomek1212 napisał/a:
Radzę tak jak mówiłem wcześniej wykręcić cały moduł przepustnicy (nie mylić z przepływomierzem bo to całkiem co innego) i bardzo dokładnie umyć go w środku rozpuszczalnikiem nitro

cały moduł wymyty i wyczyszczony, węże i wężyki przedmuchane i nic zero poprawy
Tomek1212 napisał/a:
EGR trzeba wykręcić i zobaczyć czy się nie przyciera ta przesuwka w środku

nie widać żeby się przycierała, raczej wszystko ok
dodam że problem z obrotami i gaśnięciem występuje głównie na zimnym silniku, jak jest ciepły to nawet 3,4 razy z rzędu odpali i wszystko jest ok(na postoju), ale jak się przejedziemy kawałek to nagle się coś pie...., i znowu gaśnie na jałowym
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Opel Omega A 92r] Śmierdzi paliwem podczas jazdy
grembi Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Pią Lip 24, 2009 18:30
grembi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink