Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Wymiana sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Wymiana sprzęgła

...czy sam dam radę...
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 13:14   

piotr282 napisał/a:
Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest ta zakładka pomógł

Tylko autor tematu może przyznać punkty "pomógł" :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 19, 2009 13:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Lis 19, 2009 15:58   

SyntaX podesłał byś, ten poradnik od kumpla, na maila? No i przeróbkę oświetlenia :) , też bym u siebie zmienił, zmieniasz podświetlenie tylko licznika czy całek panelu z przyciskami też?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 16:51   

piotr282 sam przerabiałeś?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 22:28   

Wrzucę fotki do swojego chomika.
Transfer na mój koszt :mrgreen:
Tylko będziecie musieli tam sobie założyć konto z tego c pamietam to chyba 3zł SMS.
Niestety na rapidzie szybko znikają pliki a w domu nie mam kompa stacjonarnego bo bym serwer postawił.
Tak czy inaczej mam naprawdę fajne fotki i tam wiem że będą bezpieczne.
Do serwerów wirtualnych nie mam zaufania.
Jeden opłaciłem i koleś się zwinął po 3 miesiacach.

 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 19:07   Wymiana skrzyni

Witam - ostatnio wymienilem wysprzeglik i reenerowalem tarcze, niestety utknalem w trakcie wymiany poniewaz nie jesem w stanie dopasowac skrzyni do silnika - wyszla bez problemow ale wejsc nie chce za cholere - niby nie trzyma na polosce - choc ciezkoto stwierdzic - ogolnie nie wiem czy blokuje ja walek skrzyni ktory nie chce wejsc w tarcze czy poloska bo po docisnieciu skrzyni do silnika pozostaja jakies 2-5cm przerwy pomiedzy nimi i za cholere nie chce wejsc dalej - jako ze to jest silnik 2.5 to nie ma wielkiego pola manewru i ciezko jest cokolwiek dostrzec pod samochodem.Ogolnie nie mam juz sily na mojego rovera 75 wiec bede wdzieczny za porady i pomysly co do tego jak wsadzic ta skrzynie.

Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 19:19   

Reder Czy centrowałeś tarczę względem wałka sprzęgłowego i wału korbowego? Jeżeli nie to musisz to zrobić. Są specjalne "narzędzia" ale możesz zrobić to tak samo jak ja. Kołek drewniany o rozmiarze takim aby wszedł w otwór (wielowypust) w tarczy i tak obrobiony (oskrobany) na jednym końcu by wszedł w łożysko w wale korbowym. Jeżeli kołek z tarczą wejdzie w otwór w wale korbowym, tarcza przylega do dwumasy to dopiero przykładasz docisk i przykręcasz do koła dwumasowego. Dodatkowo zobacz czy blacha która idzie dookoła nie spadłą z prowadnic na bloku i czasami blokuje w ten sposób wejście na kołki prowadzące skrzyni. Wpychając skrzynie ruszaj nią delikatnie prawo/lewo. :wink:

U mnie trochę trzymała półośka prawa. Popuściłem podporę która jest przykręcona do bloku silnika i weszła bez problemu.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lip 13, 2010 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 13:17   cdn

Nie probowalem jeszcze centrowac walkow z tarcz niestety - choc wiem ze tak powinno sie zrobic - polki co probuje z odrobina szczescia - popuszconym - poluzowanym dociskiem ja wsadzic a jesli wszystko bedzie ok to wtedy dokrecic docisk przez dziure w miejscu na rozrusznik.Ogolnie za pierwszym podejsciem nie moglismy w ogole wsdzic skrzyni.Za drugim skrzynia weszla ale bardzo ciezko tak ze po dokreceniu jej delikatnie (pomiedzy skrzynia a silnikiemmialem jeszcze z jakis 1cm szpary) skrzyni kompletnie nie dalo sie ruszyc w zadna stone a walek ze skrzyni nie wskoczyl namiejsce.Wczoraj troche znowu pogrzebalismy i polki co skrzynia jest wsadzona i wchodzi jak w maslo - wiec chyba na kolki trafila - po lekkim podniesieniu skrzyni do gory na prawym kole mam luz a jak ja puszczem i wisi pod tym katem co powinna wejsc to mam niezly opor i czuje ze jest na biegu - wiec wnioskuje ze walek ze skrzyni wszedl w tarcze - albo przynajniej ja zalapal - okaze sie po lekkim dokreceniu - jesli nie to zeczywiscie bede probwal z tym kolkiem - zastanawiam sie tylko jak go zrobic - od miotly? ;-)

Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 13:38   

Reder napisał/a:
Nie probowalem jeszcze centrowac walkow z tarcz niestety - choc wiem ze tak powinno sie zrobic - polki co probuje z odrobina szczescia - popuszconym - poluzowanym dociskiem ja wsadzic a jesli wszystko bedzie ok to wtedy dokrecic docisk przez dziure w miejscu na rozrusznik.Ogolnie za pierwszym podejsciem nie moglismy w ogole wsdzic skrzyni.
Jak mam być szczery to rzeźba niezła z tą Wasza wymianą. Uważajcie byście tylko nie pokrzywili wałka i rozwalili tarczy.
Reder napisał/a:
zastanawiam sie tylko jak go zrobic - od miotly?
Obojętnie od czego by średnica była OK.
 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 13:43   ...

Heheh - masz racje - zdaje sobie sprawe ze kombinacja jest dosc dziwna - ale coz - probowalem sciagnac mechanika ktory by to zrobil - ale ten olal sprawe - potem czekalem na forum na jakas pomoc - dopiero twoja odpowiedz okazala sie sadysfakcjonujaca - dlatego delikatnie sprobujemy wsadzic naszym sposobem - jesli nie da rady to szukam kolka i zabieram sie do tego tak jak mowisz - z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 14:09   

Popatrz jeszcze tu http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=318450
 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:44   jeszcze raz...

Kolejny dzien za mna i kolejny bez rezultatow..... oczywiscie nasz patent nie wypalil..... wiec czas zabrac sie za to zgodnie z powyzsza porada. Znalazlem juz sobie bambusowy kolek ktorym jutro sprobujemy to wycentrowac - aczkolwiek szczeze mowiac nie rozumiem po co centrowac tarcze sprzegla skoro w moim roverze 75 2.5 luz pomiedzy obudowa a tarcza wynosi morze z 2mm a skrzynie przy dokreconym docisku wkladam normalnie.Poprostu zastanawiam sie co tam centrowac skoro tarcza i tak nie ma do kad uciekac.Tak wiec jutro podejmiemy kolejna probe tym razem centrujac - niestety przy tej wielkosci silnika nie da sie wyjac skrzyni przy dokreconym docisku - czyli tym samym nie da sie jej wlozyc jak juz bedzie dokrecony (pewnie by sie dalo gdyby odkrecic sanki - ale tego niestety nie jestem w stanie zrobic u mnie pod domem na ulicy gdzie samochod stoi - gdyby nie to to juz by pewnie dawno bylo po problemie.Co do tego angielskiego opisu to nie wiele mi on daje bo nie pokazuje jak to wsadzic lecz jak odkrecic - gdyby to byla polska to pewnie wybral bym sie do kolesia - bo autor tego artykulu meszka niecale 15km ode mnie - ale ze to anglia to zaden angol mi nie pomorze - no chyba ze mechanik w warsztacie zlozy wszystk do kupy za jedyne 500f (wymiana tarczy i klockow kosztuje tutaj 400f) wiec sami chyba rozumiecie czemu tak drastycznie blagam tutaj o pomc.Bede wdzieczny za rady odnosnie samego centrowania - i przy okazji pytanie - czy po wycentrowaniu i prawidlowym wsadzeniu skrzyni jak bede krecil kolem (bo wsadzona bedzie tylko 1 poloska) to czy podczas krecenia kolem silnik powinien sie krecic czy nie ( czy jest taka mzliwosc ze sie jakis satelita w skrzyni przesunal i przy wsadzonej jednej polosce nie zorientuje sie czy wal korbowy jest polaczony z reszta). Wyprzedzajac ewentualne komentarze - jesli cos zle napisalem to prosze o wybaczenie a jestem tylko laikiem a pytania tutaj zadaje tylko i wylacznie na podstawie tego co uslyszalem od osoby ktora mi to wszystko robi i na mechanice jako tako sie zna.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 15:51   

Reder napisał/a:
Znalazlem juz sobie bambusowy kolek ktorym jutro sprobujemy to wycentrowac - aczkolwiek szczeze mowiac nie rozumiem po co centrowac tarcze sprzegla skoro w moim roverze 75 2.5 luz pomiedzy obudowa a tarcza wynosi morze z 2mm a skrzynie przy dokreconym docisku wkladam normalnie.
Jaki luz? Jak dokręcisz docisk z tarczą do koła dwumasowego to nic nie ma prawa mieć luzu. Docisk dociśnie tarczę do koła.
Reder napisał/a:
Poprostu zastanawiam sie co tam centrowac skoro tarcza i tak nie ma do kad uciekac.Tak wiec jutro podejmiemy kolejna probe tym razem centrujac .
Centrować tarczę względem wałka sprzęgłowego który wejdzie w nią, a dalej w koło dwumasowe i wał korbowy. Jak będziesz miał krzywo to wałek wejdzie w tarczę ale nie wejdzie dalej.
Reder napisał/a:
niestety przy tej wielkosci silnika nie da sie wyjac skrzyni przy dokreconym docisku - czyli tym samym nie da sie jej wlozyc jak juz bedzie dokrecony (pewnie by sie dalo gdyby odkrecic sanki - ale tego niestety nie jestem w stanie zrobic u mnie pod domem na ulicy gdzie samochod stoi - gdyby nie to to juz by pewnie dawno bylo po problemie.
Sanki trzeba chociaż popuścić i zrobić tak jak napisałem wcześniej. Jeżeli chcecie coś pokrzywić to raczej bliska droga. :wink: Po drugie łątwiej będzie dokręcić docisk.
Reder napisał/a:
zy po wycentrowaniu i prawidlowym wsadzeniu skrzyni jak bede krecil kolem (bo wsadzona bedzie tylko 1 poloska) to czy podczas krecenia kolem silnik powinien sie krecic czy nie ( czy jest taka mzliwosc ze sie jakis satelita w skrzyni przesunal i przy wsadzonej jednej polosce nie zorientuje sie czy wal korbowy jest polaczony z reszta).
Nie będzie. Nawet po wrzuceniu biegu dlatego że w skrzyni jest mechanizm różnicowy.

P.S. Zmień pomocnika :wink:
 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 18:20   ....

Czyli rozumiem ze to czy wszystko jest ok czy nie bedzie wiadomo dopiero po skreceniu wszystkiego do kupy i wcisnieciu sprzegla - czy tak?Czy istnieje moze jakas inna metoda aby sie przekonac w trakcie czy wal sprzeglowy wskoczyl na swoje miejsce i czy wszystkojest ok.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 18:46   

Reder napisał/a:
czy nie bedzie wiadomo dopiero po skreceniu wszystkiego do kupy
Jak skręcisz skrzynię do kupy z silnikiem to będzie pewność taka że wałek sprzęgłowy jest na swoim miejscu. Po to pisałem o centrowaniu gdyż pisałeś ze nie możesz połączyć skrzyni z silnikiem.
 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 19:10   ....

Sek w tym ze tylko raz srzynia nie chciala wejsc - a pozniej za kazdym razem to juz wchodzi powiedzmy normalnie - dopycham ja ile sie da - balansuje gora-dol i na boki - i na koniec dokrecam sruby aby dociagnac skrzynie i wchodzi bez problemow. Martwi mnie tylko to ze mialbym wszystko skrecic do kupy i dopiero przekonac sie czy jest efekt - bo jak go nie bedzie to bedzie porazka.... i masa roboty od nowa...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 20:07   

Reder napisał/a:
Martwi mnie tylko to ze mialbym wszystko skrecic do kupy i dopiero przekonac sie czy jest efekt - bo jak go nie bedzie to bedzie porazka.... i masa roboty od nowa...
Jaki efekt? Dlaczego wymieniałeś sprzęgło? Jak założycie nowe podzespoły, po dokręcacie wszystkie śruby, złożycie wszystko tak jak było wcześniej to musi być OK. :wink:
 
 
Reder 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: UK



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 23:53   ....

A wiec....

Kupilem narzedzie do centrowania tarczy sprzegla niestety narzedzie okazalo sie bezuzyteczne bo nie mam pod maska tyle miejsca aby je wsadzic razem z dociskiem kiedy skrzynia jest obok - a skrzyni wyjac nie moge zeby zalozyc docisk bo pozniej jej nie wsadze z poodu braku miejsca wiec ta opcja odpadla.Jak kolwiek tarcza zostala wycentrowana tak jak pisalem powyzej.Wszystko weszlo jak w maslo i smochod normalnie jezdzi ale.....

W moim roverze w prawym przednim kole sa 2 czujniki - jesden od absu a 2 od klockow - zaden z nich nie jest podlaczony. W lewym kole fabrycznie mam podlaczony tylko czujnik absu - czujnika do klockow nie ma wcale - fabryka nie przewidziala na niego gniazda.

Na prawym kole mam zalozona opone 205, na lewym tylko dojazdowke poniewarz lewa 205 szlag trafil i polki co nie mialem jeszcze okazji kupic 2.

Problem polega na tym ze przy ruszaniu czy cofaniu samochod strasznie szarpie na oba kola - mocniej na lewe na ktorym jest dojazd.Musze bardzo delikatnie ruszac aby nie szarpal. Patrzac z boku wyglada to tak jak by podczas ruszania byl wlaczony abs bo kola okrecaja sie jak by po zebatce - przeskakuja zamiast sie krecic.

Zastanawiam sie gdzie tkwi przyczyna - czy w mechanizmie ruznicowym, czy moze jakims cudem w tym ze czujnik abs nie jest podlaczony, czy moze jest to kwestia zwiazana z dociskiem i tarcza (szarpie tylko przy ruszaniu i cofaniu - przy zmianie biegow na wyzsze takie objawy nie wystepuja), czy moze po prostu po wymianie wysprzeglika na nowy - porzadny (stary juz jak kupilem samochod byl do wymiany i w rozsypce) samochod daje mi znac ze naprawde ma pod maska 178 koni (choc wydaje mi sie to racze dziwne). A moze po prostu cos jest nie tak z poloskami w skrzyni?

A na koniec jeszcze jeden maly drobiazg - nie dziala mi predkosciomierz - ktory czujnik jest zle podlaczony do skrzyni?Ten od strony chlodnicy czy od strony kabiny(ja obstawial bym raczej na ten od strony kabiny? - ale polki nie podniose znowu samochodu to nie mam jak tego sprawdzic).
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 10:16   

Reder, temat jest odnośnie sprzęgła więc tematy czujników ciągnij dalej http://forum.roverki.eu/v...p=488288#488288 lub
http://forum.roverki.eu/v...p=377105#377105 :wink:

Reder napisał/a:
czy moze jest to kwestia zwiazana z dociskiem i tarcza (szarpie tylko przy ruszaniu i cofaniu - przy zmianie biegow na wyzsze takie objawy nie wystepuja), czy moze po prostu po wymianie wysprzeglika na nowy - porzadny (stary juz jak kupilem samochod byl do wymiany i w rozsypce) samochod daje mi znac ze naprawde ma pod maska 178 koni (choc wydaje mi sie to racze dziwne). A moze po prostu cos jest nie tak z poloskami w skrzyni?
Sprzęgło musi się tez ułożyć. Pojeździj z 500km i zobaczysz czy ustąpi szarpanie.
 
 
RHL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie Zdrój



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 13:16   

Ja na dniach zabieram sie z tata do wymiany wysprzeglika, bo podobno to on padł jak biegi ciezko wchodza. Jak juz bede mial rozebrana skrzynie to warto wymienic tarcze nie? Jeszcze takie pytanie, czy sa potrzebne jakies specjalne narzedzia niezbedne do wykonania tej naprawy ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 13:28   

RHL napisał/a:
Jak juz bede mial rozebrana skrzynie to warto wymienic tarcze nie?
http://forum.roverki.eu/v...p=523025#523025 i http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811


RHL napisał/a:
Jeszcze takie pytanie, czy sa potrzebne jakies specjalne narzedzia niezbedne do wykonania tej naprawy ?
Już wszystko zostało tutaj napisane.

http://forum.roverki.eu/v...p=421818#421818
apples napisał/a:

........ (klucz 10) ....... klucz 14 wielokątny),...........klucz 13....... imbus 6 lub 7 .........
Dodatkowo zestaw nasadek.

http://forum.roverki.eu/v...p=520592#520592
apples napisał/a:
Są specjalne "narzędzia" ale możesz zrobić to tak samo jak ja. Kołek drewniany o rozmiarze takim aby wszedł w otwór (wielowypust) w tarczy i tak obrobiony (oskrobany) na jednym końcu by wszedł w łożysko w wale korbowym.

http://forum.roverki.eu/v...p=520954#520954
apples napisał/a:
Popatrz jeszcze tu http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=318450
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [freelander] pompka sprzęgła wymiana
amik Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Wto Lip 30, 2013 19:50
amik
Brak nowych postów [Freelander] Pedał sprzęgła wyskoczył
kkdarch Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Pon Gru 20, 2010 12:10
kkdarch



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink