Forum Klubu ROVERki.pl :: Jakie opony 205/40/17 czy 205/45/17?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony 205/40/17 czy 205/45/17?
Autor Wiadomość
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



  Wysłany: Czw Paź 15, 2009 16:07   Jakie opony 205/40/17 czy 205/45/17?

Witam
Stoję właśnie przed wymianą opon na nowe i nie wiem na co się zdecydować. Aktualnie jeżdżę na 205/40/17 i wszystko fajnie poza tym, ze jest twardo. Oczywiście można wypuścić nieco powietrza dla zwiększenia komfortu jazdy ale z ryzykiem dla felg. Przyszło mi na myśl, żeby zakupić 45-tki, powinno to dodać nieco komfortu bez obawy o pokrzywienie felg. Pytanie tylko jak takie opony sprawują się na drodze, czy mają ujemny wpływ na trakcję, osiągi, fajnie gdyby ktoś miał dostęp do fotki z oponkami 40 i 45 na 17 calowej feldze - tak dla porównania.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 15, 2009 16:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Paź 16, 2009 15:29   

ja mam 205/45/17 jest twarda ale MG seryjnie ma twarde zawieszenie mi to nie przeszkadza co do trakcji jest w miare ok gorzej przy spotkaniu z koleinami :/
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Paź 16, 2009 16:09   

masz może fotki samego koła? chciałbym zobaczyć jak to się prezentuje :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Paź 16, 2009 16:09   

mam 205/40/17 i katorga przy zawieszeniu eibacha -30mm. Aczkolwiek nie licz na lepszy komfort przy profilu 45... mialem wczesniej 205/50/15 i taka sama patologia :)

Albo wyglad i prowadzenie albo komfort:)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Paź 16, 2009 16:25   

Czyli zostaję przy 40 :) . Dzięki
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 16, 2009 16:33   

nie ma co kombinować bo nie odczujesz praktycznie różnicy tyle co dla felgi bezpieczniej :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 10:57   

Botanix
nadal zostajesz przy Toyo T1R?
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 11:07   

Jeszcze się nie zdecydowałem między Toyo T1-R albo YOKOHAMA/Parada Spec II. Oba modele są w podobnych cenach i oba mają bardzo pozytywne oponie. Toyo już znam więc dobrze byłoby wypróbować też konkurencję. Tak czy siak będą to ostatnie opony jakie zakupię do tego samochodu, zobaczymy :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 11:23   

bierz yoko bo również zamierzam w nie wejść zdasz relacje :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 12:16   

No co za zbieg okolicznosci :wink:
Sam juz Was chcialem pytac o Yokohamy wlasnie. Toyo na 15 mi sie bardzo podobaly, ale zeby od kwietnia do wrzesnia zuzyly sie do 3mm :shock: Jakbym nadal jezdzil na 15 to pewnie nie bylby problem, bo za 40e kupilbym nowe. Ale 18" to juz 100e wiec wolalbym zeby dluzej wytrwaly.
Tez bede zmienial tylne 225/40 na 215/35 bo mi Xpowery nie podejda. Nowki na przod pojda. Dla mnie warunek to super trzymanie na mokrym, jesien idzie wiec pewnie 6/7 dni bedzie padac :wink:
Myslicie ze Yokohamy wytrzymaja dluzej?
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 12:21   

Cytat:
Myslicie ze Yokohamy wytrzymaja dluzej?


Właśnie dlatego biorę je pod uwagę, bo wg. opinii internautów mimo podobnych parametrów to yokohama są znacznie wytrzymalsze :) . Zrobiłem 10.000 mil na toyo, a że jeżdżę dość agresywnie to bieżnika już prawie nie ma :D .

PS. Lecę do pracy :/
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 20:48   

rodi_ napisał/a:
No co za zbieg okolicznosci :wink:
Sam juz Was chcialem pytac o Yokohamy wlasnie. Toyo na 15 mi sie bardzo podobaly, ale zeby od kwietnia do wrzesnia zuzyly sie do 3mm :shock: Jakbym nadal jezdzil na 15 to pewnie nie bylby problem, bo za 40e kupilbym nowe. Ale 18" to juz 100e wiec wolalbym zeby dluzej wytrwaly.
Tez bede zmienial tylne 225/40 na 215/35 bo mi Xpowery nie podejda. Nowki na przod pojda. Dla mnie warunek to super trzymanie na mokrym, jesien idzie wiec pewnie 6/7 dni bedzie padac :wink:
Myslicie ze Yokohamy wytrzymaja dluzej?


wytrzyma mniej więcej tyle samo przy agresywnej jeździe niestety... ta opona jednak lubi ciepło i suchą nawierzchnie więc jak często jeździcie po mokrym to polecę jednak Bridgestone Potenza RE 050 nic lepszego na te warunki nie ma :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 22:52   

No i po przeczytaniu setek opinii zrezygnowalem z Yokohamy. Na suche rewelacja, a na deszczu porazka. Ja podziekuje :wink: Wybor padl na Vredestain . Zobaczymy jak sie sprawdza :razz:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 23, 2009 09:37   

Mówiłem ze yoko na mokre nie podejdzie Vredestain hmm miałem w tamtym sezonie zakupić bo była jeszcze mało znana na naszym rynku i miała dobra cenę ale przyszkociłem i mogę tylko żałować :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 18:31   

Oczywiście że 205/45R17 :) jak masz kasę to polecam Yokohama lub Toyo ale obawiam się że to bardzo droga opona. Sprawdzę jutro w cenniku to Ci powiem ile by kosztowała u mnie po rabacie :)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 09:14   

DANTE79R napisał/a:
Oczywiście że 205/45R17

dlaczego ?? przy R200 205/40 uważam, że są ok.
Teraz zapanowała moda na Toyo itp. a ja bym polecił GY Eagle F1 np.
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 12:19   

ja mam 205/40/17 i jest w deche, także polecam ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 15:20   

A ja powiem ze te Vredstain zjadaja toyo na mokrym. Mam juz jakies 1kkm zrobione na nich i rewelacja.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 22:49   

rodi_ napisał/a:
A ja powiem ze te Vredstain zjadaja toyo na mokrym. Mam juz jakies 1kkm zrobione na nich i rewelacja.


a o którym dokładnie modelu opon Vredestein mówisz? tez słyszałem same pochlebne opinie o tej marce.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Gru 01, 2009 20:30   

Jakies 6 postow wyzej jest link. Vredestein Ultrac Sessanta
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Mg Ztt Opony zimowe...problem z wyborem
pajda Tuning mechaniczny 17 Sro Paź 21, 2009 22:58
Mayson
Brak nowych postów [MG ZR 160] seryjne zawieszenie - odległość opony od nadkola
prigoda1 Tuning mechaniczny 14 Wto Mar 25, 2014 08:19
prigoda1
Brak nowych postów [R 200 1.6 `98r.] Jakie amortyzatory...
... do obniżonego zawieszenia?
wild_weasel Tuning mechaniczny 20 Sro Cze 18, 2008 09:01
dobryziom
Brak nowych postów Jakie wtryski ?
KRYS Tuning mechaniczny 5 Pią Cze 06, 2008 23:17
KRYS
Brak nowych postów [MG ZR] dystanse do kół - jakie i gdzie?
Kacperroone Tuning mechaniczny 6 Pią Sie 03, 2012 14:00
spider666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink