Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:35
[rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG

czyli zrób to sam
Autor Wiadomość
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 22:42   

Wydaje mi sie że winę faktycznie mogą ponosić waldemary.
żólte są bardzo nietrwałe, jeden już padł.
Reszta też może dogorywa?
Wtedy możesz się męczyć i męczyć a równo pracować nie będzie.

Zmień moze na MagicJet, Taurus moze i dobry ale nie sprawdzony i droższy.
edit: Taurus ma niezłe opinie w necie, może nawet lepszy jest, ale droższy również.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 08, 2010 22:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 22:55   

co do obciecia mnoznika to wycinam w ten sposub tylko czsy wtrysków na LPG
Co do twoich map to troche cisnienie za wysokie mapa za duze czasy wtrysków na wysokich
Mnoznik do dupy powinien sie kończyć na 1 wygląda na za duze dysze
Radził bym zrobić autokalibracje i od nowa mapy zgrać
PS. odblokuj mape PB
poproś o głębszą ocene TU
http://lpg-forum.pl/

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 22:55 ]
i jak to zrobisz to wytnij te czasy gdzie nie ma czasów wtrysku bo widze na twojej mapie niepotrzebne jakieś wtryski poniżej czasów PB
Pozdrowionka i wszystkiego najlepszego w nowym roku For ALL
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 11:47   

Niestety chyba zbyt wcześnie sie cieszyłem. Znowu zaczął cyrki robić na LPG. Zdarza mu sie nierówno chodzić na jałowym, zgasnąć, siły jakoś brak.
Na benzynie cudo.

Są to niedokładne odczucia, bo przy takiej pogodzie cięzko sie rozbujać a koła kręcą sie w miejscu.
Fakt jest dużo lepiej niż poprzednio (zwłaszcza na niskich obrotach) ale wciąż to nie to.
Być moze wszystko jest ok, a ja niepotrzebnie marudze - samochód 2 tygodnie stał na mrozie (HGF!) i cały wygląda jak oblodzony bałwanek. Może przejdzie jak go przegonie na trasie i zaleje shella.

Ale....

Więcej do gazownika nie pojade. Mam garaż i jestem informatykiem ;)
Poskładam małego peceta ze starych części na strychu, dorzuce microdrive z szafy i będzie stacja diagnostyczna.
Programy do stag i zenit juz mam, teraz tylko interfejsy.
Troche szkoda ze sprzedałem lapka.

Moge oczywiście pojechać do innego gazownika, tylko za cene jednego ustawienia (100zł) zrobie sobie swoją stacje i ustawie tak jak sam chce - więc nie opłaca się.
Dzięki ze poddaliście mi pomysł ;)

Przydałyby mi sie jakieś ładne mapy dla silnika 1.6 + MagicJet + Zenit.

PS. Mam niejasne wrażenie że każdy mechanik psuje to co zrobił poprzedni...
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 14:29   

Byłem dzisiaj na regulacje swojej i moje poszarpywało jak gwałtownie dodam gazu - przyczyna za bogata mieszanka .wtryski magic jet
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 15:14   

Najlepiej zmienic swiece na nowe,wyczyscic kopułkę,kable i palec rodzielacza.Wtedy mozna sie zając ustawianiem gazu.Miałem z tym problemy i dlatego na gazie zle chodziło autko.Nie wyklinałem valteków bo żółte bezawaryjnie chadzają mi juz od 2007r ze stagiem 300 w poldku 1.4. W roverze 416 mam czerwone valteki ze stagiem 300 i spisują sie super ponad rok ! Jedyny mankament to głośniejsza praca wtrysków gazowych niz benzynowych. Sam sobie ustawiam gaz bo gaziarze nie maja tyle czasu zeby sie z tym picowac dokladnie i rzadko ustawią idealnie.Najlepiej zacząc od autokalibracji, nastepnie zmniejszyc cisnienie gazu i zwiekszyc czasy wtryskow zeby auto mało paliło i jezdziło.Reduktor musi być tez na krótkich wężach wodnych zeby sie dogrzewał szybko i wąż gazowy od reduktora do wtrysków w miare krótki.Z szarpaniem tez sie spotkałem gdy ktos za długo jezdził ze starymi filtrami gazu.Mozna je przemyc benzyną i przedmuchac z kompresora jezeli nie chcemy odrazu wydawac kasy na nowe filtry.

Nie polecam instalacji sirocco z wtryskami matrix,dupianie to chadza, mniej możliwosci regulacji niz w stagu i ojciec miał z tym gazem wiele problemów.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 23:34   

atu_rover, fajny czerwony dekiel pod zawory ;)
atu_rover napisał/a:
e starymi filtrami gazu.Mozna je przemyc benzyną i przedmuchac z kompresora jezeli nie chcemy odrazu wydawac kasy na nowe filtry
oj bez przesady przeciez to sa blache koszta, filtr fazy stalej to raptem 3,50 a lotnej niecale 20.

Oczywiscie jezeli ktos wymienia u gaziarza to co innego. Ja w lato pojechalem na regulacje i wymiane filtrow. 2 filtry 30sek w programie 120zl i to jeszcze po rabacie...makabra, filtr wart 3,5 policzyli sobie 10, wymiana tegoz filtra 10, filtr fazy lotnej policzyli sobie po 40zl wymina za 30 do tego regulacja instalacji 30zl

sobrus napisał/a:
Programy do stag i zenit juz mam, teraz tylko interfejsy
a co masz dwie instalacje w swoim aucie czy dwa auta do diagnozowania ?? :)

sumasumarum wystarczy zlozyc kompa byle jakiego, i miec interfejs.

Ja u siebie mam zamiar samemu zmontowac kabel i podczepic go na stale tak bym mogl przyjsc z lapkiem do auta, wyjac wtczyke USB ze schowka i diagnozowac instalacje ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BayHarborButche 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Mława/Konopki

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 16:44   

Poszarpywanie na LPG nie dotyczy tylko Valteków ja mam wtryskiwacz ALEX i kompa AGIS i tez poszarpuje, na benzynie działa miodzio a na LPG lipa, wymieniłem kable świece i cewkę i nadal to samo, czy te wszystkie zmiena jakie trzeba zastosowa co do Valtek-ów mogą tez się tyczy ALEX-ów?
_________________
Z poważaniem Adam Z.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 17:05   

Kolego BayHarborButche nie wiem jak szybkie są te alexy ale zeby było Ok muszą działać od 2ms plus odpowiednio ustawiona instalka
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 08:18   

@faecd
ja mam Zenita, Tata ma Staga300 :)
Co prawda drugi działa dobrze, ale przecież mógłby jeszcze lepiej... ;)
Można zweryfikować co tam poustawiali :mrgreen:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:13   

hudy23_1985 napisał/a:
Faktem jest że Silniki Rovera seri K mają bardzo krótkie czasu wtrysków bęzyny, co niestety stanowi duży problem dla gazowników LPG
hudy23_1985 napisał/a:
a czas wtrysku na wolnych obrotach jest około 2,7ms


wlasnie znalazlem info, ze podobny czas wtrysku, a konkretnie 2,1 ms ma na wolnych obrotach system Bosch mono motronic MA 1.7,
a taki wtrysk jest zastosowany uwaga w polonezie plusie 1.6 gli :mrgreen: ,
wiec rover nie jest tu żadną egzotyka i przypadkiem szczególnym :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fajansiarz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 75



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:52   

A tak z czystej ciekawości koledzy, jakich świeczek używacie mając instalację LPG w roverkach?
 
 
BayHarborButche 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Mława/Konopki

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 21:55   

Cytat:
A tak z czystej ciekawości koledzy, jakich świeczek używacie mając instalację LPG w roverkach?

ja miałem NGK ale posypały się wciągu miesiąca dwie pękły( może dla tego że były po 9 zł za szt) teraz mam Bosch,
Ostatnio zmieniony przez BayHarborButche Sro Lut 10, 2010 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 21:55   

Ja miałem różne, NGK, Iskry "U", Bosch. Wszystko jedno. Jak dobrze chodzi na benzynie to na prawidłowo zainsatlowaniej i ustawionej sekwencji tez :) Championa nie lubie bo mi sie rozleciał (pękła ceramika ) :) Mam do niego urazę , hehe. Zadnych swiec ze zmniejszonym odstepem nie polecam, chyba ze ktos ma gaz ssący.
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 22:27   

Panowie dzis odebralem Roverka z montażu LPG,zamontowalem Zenita na wtryskach Matrixa...co możecie powiedzieć o tej listwie?Z tego co sie orientowałem to sa szybkie wtryski i znajomy sprawdzony gaziarz polecil mi je do Roverka bo mowil ze Valteki nie dadza rady....
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 11:14   

Te wtryski są jak najbardziej OK.
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 14:13   

On nie da rady chyba tego założyć :) Codziennie uzywam valteków w 2 autach z k-serią rovera i chodzą jak złoto. Jedyny minus to to ze sa głośne. Napewno sa lepsze od valteków ale nie znaczy ze valteki nie dadza rady. Robie 30tys km rocznie kazdym z tych aut. Nie miałem z nimi zadnych jaj. Wg. mnie zamiast na wtryskach powinienes skoncentrować sie na komputerze gazowym i kupic staga a nie zenita.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 16:19   

atu_rover napisał/a:
Tak to u mnie wygląda ze stagiem 300 i valtekami czerwonymi.Nie mam zadnych problemów.Jak ktos chce to moge podac mapy wtrysków.

Wrzuć najlepiej mapę oraz podaj w jednym miejscu zbiorczo typ reduktora oraz wartość ciśnienia na wolnych obrotach, typ wtryskiwaczy oraz średnicę ich dyszy :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
fajansiarz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 75



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 22:48   

atu_rover napisał/a:
Ja miałem różne, NGK, Iskry "U", Bosch. Wszystko jedno. Jak dobrze chodzi na benzynie to na prawidłowo zainsatlowaniej i ustawionej sekwencji tez :) Championa nie lubie bo mi sie rozleciał (pękła ceramika ) :) Mam do niego urazę , hehe. Zadnych swiec ze zmniejszonym odstepem nie polecam, chyba ze ktos ma gaz ssący.


No własnie. Iskry. Mam przed sobą 6 sztuk "iskierek" specjalnie do LPG. W zasadzie używam na bieżąco Iskry w każdym swoim samochodzie, nawet jeśli nie był zagazowany i mam o nich bardzo dobrą opinię, ale w roverku się boję je zainstalować. Raz, że różnica temperaturowa (dla gazu OK, dla benzyny ?? ?), dwa ze potencjał plazmy inny (a tu kolektor plastikowy), trzy że zmniejszony odstęp (teoretycznie lepiej, bo skok iskry krótszy i pewniejszy w przypadku nagarów, ale mniejsza odporność na przegrzania rdzenia i ceramiki).

Czy zauważyłeś jakieś znaczne odstępstwa podczas pracy na Iskrach w porównaniu do innych świeczek? Coś co kategorycznie by dyskwalifikowało ISKRY Kielce od założenia ich w takim silniku ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 22:57   

a czemu nie kupic świeć dedykowanych do V6? ja takie zakupiłem w TomaTeam i jest cacy :) nie ma co kombinować na siłe ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
fajansiarz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 75



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 22:58   

Markzo napisał/a:
a czemu nie kupic świeć dedykowanych do V6? ja takie zakupiłem w TomaTeam i jest cacy :) nie ma co kombinować na siłe ;)


Dlatego, ze tu mamy swa różne paliwa o różnych wymaganiach ;-) Poza tym nie wszystko co dedykowane musi być super ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k-series] problem z ukladem chlodzenia i ogrzewaniem
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Nie Sty 27, 2013 14:18
leszczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink