Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:35
[rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG

czyli zrób to sam
Autor Wiadomość
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 09:17   

Wczoraj podpiąłem kompa no i sie nieco zdziwiłem.
Czas wtrysku Pb na jałowym wynoski ok 2,5ms i jest praktycznie taki sam na benzynie jak i na gazie.
Słyszałem sygnały na forach ze zenit przekłamuje czasy, no ale mimo wszystko - są takie same.

Samochód w pełni nagrzany, temperatura reduktora ok. 100C.
3,5ms miał silnik zimny przy ~1100rpm.

Model nie jest linią prostą, ale też korekty są nieznaczne, max ok 0,6.

Niestety co sie okazało, problem z przydławianiem podczas dodawania gazu nadal w jakimś stopniu występuje :( Troche to dziwne bo ostatnio wydawało mi sie ze ustąpiło i nawet kilkadziesiąt KM wyjeździłem - i było lepiej.

Ustawiłem Typ A + dotryski 1,1ms bo na oko właśnie takie ustawienie było najlepsze i w niektórych przypadkach przydławienie całkowicie znikło.
Ale nie wiem czy to nie przypadek, bo problem jest przeciez częściowo losowy..

Natomiast map całkowicie brak! Nie wiem czy je przypadkiem skasowałem czy tez nie było.

Zabawa modelem na sucho dawała zazwyczaj jeszcze gorsze efekty, obniżyłem nieco pierwszy punkt aby czasu na Pb i gazie były jednakowe, ale korekta była mała.

Także czeka mnie w słoneczny dzień ustawianie od nowa, natomiast juz nie jestem tak optymistyczny co do efektów które uzyskam. Screenów nie daje, bo map brak a model jest nieciekawy.

Coraz bardziej podejrzewam ze reduktor nie wydala, albo za małe dysze. Ciśnienie na Pb wynosi 1,25 bar a po przełączeniu na gaz 1,15bar. Chyba coś mało i powinien lepiej chyba trzymać ciśnienie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 27, 2010 09:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 27, 2010 18:17   

sobrus,
sobrus napisał/a:
2,5ms i jest praktycznie taki sam na benzynie jak i na gazie.
dziwne...silnik nasz przy zaznaczonej opcji polsekwencji ma czasy 2,8 ms. Przy braku tej opcji wynosi czas ten 3,3 ms.

Nie masz map bo sa one zapisane w centrali i musisz kliknac "odczytaj" by je odczytac w programie ;)

sobrus napisał/a:
Niestety co sie okazało, problem z przydławianiem podczas dodawania gazu nadal w jakimś stopniu występuje :( Troche to dziwne bo ostatnio wydawało mi sie ze ustąpiło i nawet kilkadziesiąt KM wyjeździłem - i było lepiej.

Ustawiłem Typ A + dotryski 1,1ms bo na oko właśnie takie ustawienie było najlepsze i w niektórych przypadkach przydławienie całkowicie znikło.
Ale nie wiem czy to nie przypadek, bo problem jest przeciez częściowo losowy..
u mnie jak nacisne w glebe gaz to troche przyksztusi (mniej niz na valtekach) i wkreca sie na obroty, po doslownie 15 sekundach z nowu wciskam gaz i juz nie krztusi sie.

Krztuszenie wystepuje po krótkiej jezdzie z obciazeniem (czyli normalnej jezdzie a nie wciskaniu gazu na jalowym)
Cytat:
Ciśnienie na Pb wynosi 1,25 bar a po przełączeniu na gaz 1,15bar. Chyba coś mało i powinien lepiej chyba trzymać ciśnienie.
jak zasilasz silnik na pb to reduktor ma prawo miec zle cisnienie. On wtedy nie pracuje. Gorzej by bylo jakbys cisnal w deche na gazie powiedzmy na 2jce i przy 5krpm mialbys cisnienie rzedu 0,8 bara... to juz jest konkretny spradek i nieudolnosc reduktora
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 11:35   

U mnie właśnie odkąd zacząłem sie bawić dotryskami przydławianie sie zmniejszyło.
Jak dodam dużo gazu nie przydławia sie.

Gorzej jak dodam tak średnio (wdepne szybko na pare cm). Wtedy jest lekkie przydławienie.
To dość częsty scenariusz przy ruszaniu pod górkę i właśnie wtedy najbardziej denerwuje.

W dodatku pojawia sie tylko jeżeli samochód kilkanaście sekund postoi na jałowym. Po uprzednim przygazowaniu jest ok. W korkach pod górkę musiałem przełączać na beznynę bo wyglądałem pewnie jak nauka jazdy ;)

Od ostatniej regulacji jednak nim nie jechałem moze jest lepiej. Ale wielkich nadziei sobie nie robie. I tak jest lepiej niz było bez ustawionych dotrysków.
 
 
rodrigez88 



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 06:19   

Witam
Jestem nowy na forum i mam identyczny problem, czy jest ktoś na dolnym śląsku,kto podjał by się naprawienia mojego rovera 420sli.Na gazie poniżej 2 tys obrotów,jest nie dozniesienia,szarpie nie przyspiesza..
Prosze o pomoc
Dzięki z fóry.
Pozdrawiam
rdz
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 20:31   

Musisz powiedzieć coś więcej na temat instalacji. Poza tym Twój roverek ma silnik T series, a temat jest o serii K.
Czy gazownicy juz go regulowali?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:42   

T czy K nie ma znaczenia. Ta sama elektronika.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:43   

polsekwencja?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 22:18   

Tak. Problemy z przydlawianiem z niskich obrotow, po zmianie biegu itp. :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
rodrigez88 



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:54   

Jestem zielony:) mozna to gdzies sprawdzić,do gazowników jezdziłem 5 razy.
Nie mogli dojść co jest z tym autem,mape ustawiali recznie, dalej mam problemy z dławieniem na niskich obrotach.
Nie wiem co robić nawet jak pojade do nich na gwarancje kolejny raz,wiecie co jest nie tak?
Może jest ktoś na dolnym sląsku kto zna sie na roverach?
Z góry dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam]
rdz
 
 
 
krzychu.b 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 165
Skąd: Ryczówek

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 17, 2010 21:16   

Podepnę się pod temat. U mnie też przydławiało . Instalacja KME Diego G3. Kupiłem interfejs USB ściągnołem oprogramowanie dodałem dotrysk i przydławianie znikło.Jest jaszcze lekki spadek mocy ale o niebo lepiej niż było.Jeszcze tylko wymienię świece i zobaczę efekty. Jeśli ktoś z okolicy ma Diego to zapraszam w celu wymiany doświadczeń :wink:
_________________
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/MOJROVERUNIO75
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/FotoBud02#
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 21:46   

krzychu.b napisał/a:
dodałem dotrysk


Dodałeś czy wyciąłeś? :wink:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
krzychu.b 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 165
Skąd: Ryczówek

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 17, 2010 21:50   

Dodałem
_________________
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/MOJROVERUNIO75
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/FotoBud02#
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 09:15   

Jeżeli komputer obsługuje dotryski to trzeba dodać/zaznaczyć.
A jak nie to trzeba wyciąć czasy.

O dziwo u mnie jest najlepiej jak dodałem do bodajże 1,1ms więc nie należy z tym szaleć.
Chyba że szmelcowate wystrojenie mojego LPG jest tu problemem.
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 02:42   

Hudy poproszę Cię o wrzucenie jeszcze raz screenów twoich map bo niestety nie wyświetlają się na forum
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 07:54   

tak to jest jak się zagazowuje takie fajne auta... :) gaz fuj... dziś wrzucę wam adres wieczorem do bardzo dobrego gazownika na śląsku jak ktoś będzie chciał to tam może powalczyć
_________________
Pamparampam
 
 
 
krzychu.b 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 165
Skąd: Ryczówek

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 24, 2010 21:04   

Boncky,
Boncky napisał/a:
dziś wrzucę wam adres wieczorem do bardzo dobrego gazownika
zapodawaj więc :mrgreen:
_________________
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/MOJROVERUNIO75
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/FotoBud02#
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 23, 2010 19:35   optymalne ustawienie diego g-3

Witam. ojciec moj jest posiadaczem rovera 400 z silnikiem k16 1998r. obiecuje od roku ze mu to zrobiei sumienie mnie ruszylo zeby to naprawic. samochod byl zakupiony od czlowieka,ktory okolo pol roku wczesniej zalozyl sekwencje,znaczy polsekwencje. do rzeczy;
komp diego g-3 ,parownik Alaska,czyli tomasetto,no i wtryski niestety Alex,czyli najtansze valteki. taniej juz chyba nie dalo rady.
problem wystepuje z poszarpywaniem przy dodaniu gazu,a jeszcze wiekszy przy gwaltownym dodaniu gazu i gdy jest silnik niedogrzany. reszta wszystko ok.spalanie w normie,osiagi rowniez.
jest to samochod nalezacy do czlowieka w wieku 55 lat i chce nim tylko spokojnie jezdzic.zadnych duzych predkosci itp.
chce zdobyc od was doswiadczonych gazownikow optymalne ustawienia tego kompa do silnika ,schemat podlaczenia interfejsa i wskazowki czego tykac,czego nie zepsuc.
kolega moj ma interfejs,program,ja mam uszykowany kabelek.takze niewiele brakuje zeby ojczulek mogl normalnie jezdzic.
wiem ze na 99% bedzie wymiana wtryskow na szybsze,i ponowne ustawienie.ale moze cos poradzicie,prosze o pomoc.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Czw Gru 23, 2010 21:27   

http://oldwww.kme.eu/down...5_3.0-setup.zip

[ Dodano: Czw Gru 23, 2010 21:25 ]
w zaawansowanych jest silnik z dotryskiem benzyny
reduktor do 90 km a wtryski sam wiesz :nook:

[ Dodano: Czw Gru 23, 2010 21:27 ]
http://oldwww.kme.eu/index.htm
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 12:07   

mam program. zaznaczam opcje silnik z dotryskiem benzyny i jaka wartosc tam ma byc? <..... .
ktore jeszcze opcje trzeba uzupelnic? bo tam troszke tego jest. reszta to juz wiem mniej wiecej,oprocz tych zaawansowanych.
tak wogole to wielkie dzieki.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Gru 24, 2010 13:26   

ja mam ustawione na 1.7 ms a reszty nie ruszaj w ustawieniach
jak sie połączysz z kompem to wszystkie wartości ci sie same uzupełnią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k-series] problem z ukladem chlodzenia i ogrzewaniem
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Nie Sty 27, 2013 14:18
leszczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink