Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16v 2000r] Problem z ogrzewaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:51
[R200 1.4 16v 2000r] Problem z ogrzewaniem

Zimowy problem
Autor Wiadomość
oskarro 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: Kościerzyna



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:02   [R200 1.4 16v 2000r] Problem z ogrzewaniem

Witam, mam problem z ogrzewaniem mojego Roverka.
Poczytałem trochę na forum, ale mój problem jest troszkę inny niż te już opisane.

Mianowicie, sama wskazówka temperatury silnika osiąga swój stan "normalny" (godzina trzecia) już po kilku minutach jazdy, nawet w mocnym mrozie. Niby wszystko ok, ale...

Do niedawna jak już wskazówka podnosiła się ze stanu zerowego, z kratek nawiewu czuć było że powietrze też powoli robi się ciepłe, a już po chwili (po ok 3-4km) już zaczynało się robić przyjemnie, i tak juz pozostawało... :wink:

Teraz, jak psiałem wyżej wskazówka od temperatury silnika podnosi się szybko, a z nawiewów leci zimne powietrze cały czas. Zauważyłem, że ciepłe zaczyna lecieć (i to praktycznie od razu, po kilku sekundach) jak przytrzymam trochę wyższe obroty w samochodzie (np. ok 3k obrotów). Ale ciężko (nieekonomicznie) tak mi jechać powiedzmy te 90-100km/h na trzecim biegu cały czas :wink:
Co gorsza, jak już jadę powiedzmy te 100km/h na trójce, auto się "zagrzeje"i wrzucę potem piąty bieg, to temperatura powietrza z nawiewów od razu spada i znowu jest zimno.

Jeżeli jadę w jakąś dalszą trasę, droga dobra, jadąc trochę szybciej, to nie zwracam tak na to uwagi, bo trochę wyższe obroty, i jest cieplutko - zimą mogę jechać w samej koszuli.

Dodam, że: auto garażowane, a po odpaleniu auta nie zostawiam go by się grzało, a ruszam od razu. No może po 1 minucie, zanim się usadowię w aucie, zamknę garaż itp.

Samochód mam 1,5 roku, to moja druga zima z nim. Problemów z odpalaniem, po staniu na mrozie brak. Wymiana płynów i innych rzeczy pilnowana. O samochód staram się dbać.
Ma już przejechane prawie 210kkm. Z czego moje jest 30kkm. Nie miałem z nim poza tym innych problemów...

Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam



Edit:
Tak dla uściślenia jeszcze. Pisząc zimne powietrze, mam na myśli zimne, a nie letnie. Czyli nie ma czegoś takiego że auto słabo grzeje. Ono nie grzeje wcale.
Mam nadzieję że teraz będzie jaśniej.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:32   

ewidentnie zapowietrzony układ chłodzenia.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:34   

Poziom płynu chłodzącego w normie?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:35   

a ja sie zapytam kiedy robiłeś rozrząd i czy pompa wody była wymieniana?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oskarro 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: Kościerzyna



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 18:30   

Dzięki za odpowiedzi.
Sam płyn chłodniczy wymieniałem po kupnie - październik 2008. Również wtedy wymieniany był rozrząd i pompa wody.
Poziom płynu był ostatnio ok, bo niedawno przed dłuższą trasą sprawdzałem wszystko, ale przyjrzę się jutro za dnia dokładnie.

A co do zapowietrzenia, to możliwe by układ się zapowietrzył, jeżeli tam nie grzebałem, nie dolewałem płynu itp ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 18:51   

jeśli padł korek (lub gdzieś jest dziura) i zaczął się gotować to jest możliwe
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
przempu 



Dołączył: 14 Sty 2003
Posty: 8
Skąd: z netu



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 19:02   

Ja się przyłączę do pytania kolegi.

Otóż mam podobne objawy. Układ jest na pewno odpowietrzony, rozrząd wraz z pompą robiony w zeszłym roku, ale problem byl juz wczesniej. Bardzo słabo grzeje.. Jeśli mówicie, że to jest wina np korka to jak rozpoznać czy korek jest do wymiany?? Co jeszcze mozna sprawdzic??

pozdrawaim
przempu
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 19:10   

Jeśli słabo grzeje (ale grzeje) to może być wina np. zamulonej nagrzewnicy albo niesprawny zaworek nagrzewnicy.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 19:28   

Witam.
Tak sobie czytam te wszystkie sugestie i dorzucę swój przypadek który mi pomógł ze słabym grzaniem.
Pierwszą co zrobiłem to przepłukałem kilka razy nagrzewnicę gorąca wodą z octem i przedmuchałem ją sprężonym powietrzem. Kierunek dmuchania odwrotny do kierunku zasilania tj. dolny wąż do nagrzewnicy.
Zdziwiłem się ponieważ wyleciało sporo syfu a ten zabieg pomógł znacząco :wink:
Powodzenia.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oskarro 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: Kościerzyna



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 19:50   

Mnie dziwi to, że jak jadę na wyższych obrotach to grzeje normalnie, dosłownie już po kilku sekundach gorące powietrze leci z kratek. Zejdę z obrotów, to znowu zimno.

Możecie mi to wytłumaczyć? Bo nie bardzo biegły jestem w mechanice samochodowej :wink:

A pokrętłem od ogrzewania nie kręcę. Cały czas na max jest.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 20:08   

oskarro napisał/a:
Mnie dziwi to, że jak jadę na wyższych obrotach to grzeje normalnie, dosłownie już po kilku sekundach gorące powietrze leci z kratek. Zejdę z obrotów, to znowu zimno.


Na mój rozum to zapchana nagrzewnica.
Większe obroty silnika, tym samym wie krza sprawność pompy, która daje rade przepchać płyn przez nagrzewnicę.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oskarro 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: Kościerzyna



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 18:40   

No i dowiedziałem się trochę więcej.
Ciężko było mi się do garażu dokopać :wink: - 3 godziny łopatowania, tak zawiało mnie, ale:
Okazało się że brakowało płynu w układzie chłodzenia.
Kupiłem bańkę 5litrów, weszła połowa z niej.
Zrobiłem mała rundkę, w aucie od razu ciepło się zrobiło. Zobaczymy jak jutro będzie się zachowywać, na dłuższej trasie...
Trochę martwi mnie ten wyciek, ale plamy pod autem nie było. Niestety nie pamiętam kiedy ostatnio sprawdzałem stan płynu, może od dłuższego czasu mi coś uciekało...
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 19:26   

No to teraz regularnie kontroluj stan płynu, wyciek był spory, oby to nie był wstęp do HGF.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 21:45   

oskarro napisał/a:
Okazało się że brakowało płynu w układzie chłodzenia.
Kupiłem bańkę 5litrów, weszła połowa z niej.


Eh nie rozumiem takich ludzi. Zakładają temat z problemem a później okazuję się że, zaglądają pod maskę od święta. Dziwią się później że, maja objawy HGF itp :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oskarro 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 12
Skąd: Kościerzyna



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 21:54   

Tak, ubytek płynu spory, mimo że śladów jego wycieku brak...
Innych objawów hgf jak na razie brak. Teraz auto będzie pod wzmożoną obserwacją.
Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam


A jeszcze jedno pytanie.
Jeżeli auto zaczęło by się już przegrzewać, to wskazówka od temperatury powinna chyba od razu podnieść się ponad poziom normalny (godzina trzecia), prawda?
Hmm, to chyba oczywiste, ale u mnie powyżej tego poziomu nie wchodziła...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 23:23   

niestety wskazówka podnosi się dość leniwie... :/
dopiero powyżej 120 stopni temperatury płynu jest jakiś ruch... max to jest ok 140 ZTCP :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Problem z ogrzewaniem
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Gru 14, 2010 08:42
mirwin
Brak nowych postów [ r200 ] problem z ogrzewaniem tylnej szyby
Pabletto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lis 10, 2008 17:36
coldmanns
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 2000r] Problem chyba z ukladnem chlodzenia ?
jsxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Sty 09, 2010 12:25
kaaaziuu
Brak nowych postów [R200 SDI, 2000r] Data rejestracji 2000r. Dziwne?
Michal982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Sie 25, 2007 00:40
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink