Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Którą uszczelkę (patrz linki) brać?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Którą uszczelkę (patrz linki) brać?
Autor Wiadomość
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:10   [R75] Którą uszczelkę (patrz linki) brać?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Jak w tytule
tą:
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1365

czy tą:

http://www.allegro.pl/ite..._800_45_25.html

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:16   

Jest już temat o uszczelkach głowicy.
Najlepiej byłoby założyć uszczelkę nowego typu (wielowarstwową metalową) razem z nową magistralą i miską olejową.
Poza tym generalnie polecana jest wzmocniona uszczelka starego typu (silikonowa) firmy FAI + słyszałem coś o mocniejszym dokręcaniu śrub głowicy niż to zaleca Rave.
Uszczelki Erling i Reinz chyba również nie są złe, najbardziej jednak polecana jest właśnei wzmocniona FAI.

Można też zamontować nową uszczelkę bez magistrali, ale ponoć takie naprawy często kończą się ponownym HGF.

Temat wielokrotnie wałkowany, poszukaj.

PS. Ponieważ koszt uszczelki jest nikły w porównaniu z kosztem samej naprawy radze nie oszczędzać i kupić najlepszą.

PS2. Niezależnie jaką uszczelkę wybierzesz znajdz dobrego mechanika... takiego który zna te silniki i niejeden naprawiał.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:33   

bierz victor'a
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:02   

sobrus napisał/a:
Jest już temat o uszczelkach głowicy.
Najlepiej byłoby założyć uszczelkę nowego typu (wielowarstwową metalową) razem z nową magistralą i miską olejową.
Poza tym generalnie polecana jest wzmocniona uszczelka starego typu (silikonowa) firmy FAI + słyszałem coś o mocniejszym dokręcaniu śrub głowicy niż to zaleca Rave.
Uszczelki Erling i Reinz chyba również nie są złe, najbardziej jednak polecana jest właśnei wzmocniona FAI.

Można też zamontować nową uszczelkę bez magistrali, ale ponoć takie naprawy często kończą się ponownym HGF.

Temat wielokrotnie wałkowany, poszukaj.

PS. Ponieważ koszt uszczelki jest nikły w porównaniu z kosztem samej naprawy radze nie oszczędzać i kupić najlepszą.

PS2. Niezależnie jaką uszczelkę wybierzesz znajdz dobrego mechanika... takiego który zna te silniki i niejeden naprawiał.


Nie potwierdzam, że po samej wymianie uszczelki na typ FAI spowoduje to ponowne wystąpienie awarii. Robiłem sobie HGF'a w moim Poldoroverze w listopadzie 2006, od tamtej pory przejechałem ponad 64 kkm i jest super, woda nie ucieka, olej nie przecieka nie mieszają się ze sobą, nie ma zupełnie żadnych nawet śladów "majonezu", silnik ma sprężanie na cylindrach po 1.4 MPa.
Ale głowicę dokręcałem te ponad trzy lata temu radzieckim kluczem dynamometrycznym, i skończyłem to na wartości 55 Nm, ale w zeszłe lato sprawdzałem profilaktycznie dokręcenie tych śrub kluczem porządniejszym i dopiero przy wartości 80 Nm "popłynęła" zaledwie jedna śruba przy wałku wydechowym o znikomą wartość.
Warto to wiedzieć. Żeby mieć pewność - co musi być co najmniej 70 - 75 Nm na kluczu, oczywiście osiągnięte w wielu etapach (5- 7).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:08   

Oprawco, wszystko to wiem i napisałem dokładnie to samo - polecam FAI które i Ty sobie założyłeś (albo metalową z nową magistralą).
O tym że śruby wkręcałeś siedmioma etapami od 10NM i że okazało sie ze wkręciłeś za mocno też wiem ;)
O tym że mocniej powinno sie dokręcać ktoś jeszcze wspomniał, dlatego - ponieważ przejechałeś juz całkem sporo i nic sie nie dzieje - polecam dokręcić je nieco mocniej.

Tak więc FAI z momentem który podałeś, lub nowa z nową magistralą.

I mozna sobie zalać olejem 5W zamiast 10W na którym jeździsz bo nie możesz go zmienić i nic sie nie dzieje ;) Polecałeś też dobrego mechanika (najlepiej samego siebie) więc to też dodałem ;)

Podejrzewam że Twoja wymiana była przeprowadzona bardzo prawidłowo, bo niewiele użytkowników przejechało aż tyle na jednej uszczelce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] potrzebuje maski, ktoś posiada na sell czy brać z olx?
Muody Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Paź 31, 2016 12:28
mack007
Brak nowych postów [75] 1.8 T gdzie dostać taką uszczelkę, lub czym ją zastąpić
emiks-3 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Paź 10, 2016 19:58
emiks-3
Brak nowych postów [MG ZT] Którą poduszkę wybrać?
j0zek Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Mar 13, 2015 14:21
Dawidovs
Brak nowych postów [R75] Która oś jest napędzana?
michalie Rover serii 75, MG ZT 19 Pon Lis 17, 2008 21:45
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Wymiana przepustnicy, która będzie dobra?
wschodni Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lip 09, 2014 10:26
wschodni



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink