Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Poduszka silnika - wkład łapy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Poduszka silnika - wkład łapy

wkład łapy
Autor Wiadomość
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 14:27   

A temat jest o poduchach silnika :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 27, 2014 14:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 15:28   

Dawidovs napisał/a:
A temat jest o poduchach silnika
ale trzeba krótko sprostować niektóre niedorzeczności , skrzynia jest w pełni automatyczna ze sterowaniem elektronicznym a nie linką , linka jest do tego jak pisał rafalmis1, skrzynia nigdy nie pracuje na luzie podczas jazdy

[ Dodano: Sro Sie 27, 2014 15:28 ]
rafalmis1 napisał/a:
jak przy 140 włożyłem wsteczny, to nadal mogę użytkować samochód
bo skrzynia ma zabezpieczenie , po 10 km/h jazdy do przodu elektromagnetycznie otwiera odpływ oleju ze sprzęgła wstecznego
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dargor 



Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 26



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 16:05   

Dzisiaj żona powiedziała że zrobiłem fajans zmieniając wkład na tedguma w aucie huk w czasie jazdy (opisywałem kwestie luzu w tuleji śruby i materiału plastik w orginale,tedgum metal) myślę jeszcze o szerokości wkładu z tedgumu,ponieważ nie zmierzyłem przed montażem chodzi o tuleje na śrubę.Jeżeli jest za szeroka to również może przenosić drgania.co o tym myślicie :?: :evil:
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 20:49   

A jak to jest z tymi powerflexami bo one na fotach nie mają metalowej obręczy, jak się je wprasowuje i czy jak zostaną wprasowane to się dobrze trzymają ?
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 21:13   

Punx napisał/a:
A jak to jest z tymi powerflexami bo one na fotach nie mają metalowej obręczy, jak się je wprasowuje i czy jak zostaną wprasowane to się dobrze trzymają ?

Tak samo jak tutaj się to robi praską : https://www.youtube.com/watch?v=hV5iBDGmkR4 Myślę że na pewno dobrze.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 23:39   

dobrze się trzymają, prasy nie potrzeba wystarczy podnośnik hydrauliczny, i kilka deseczek ;) waga samochodu wystarcza aby wcisnąć gumkę ;) nie zapomnij posmarować wcześniej smarem miedzianym który dodają do kompletu i delikatnie możesz splanować ranty obręczy aby pozbyć się ostrych krawędzi
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 09:22   

SeniorA napisał/a:
ale trzeba krótko sprostować niektóre niedorzeczności , skrzynia jest w pełni automatyczna ze sterowaniem elektronicznym a nie linką , linka jest do tego jak pisał rafalmis1, skrzynia nigdy nie pracuje na luzie podczas jazdy


Mogę prosić o wyjaśnienie ? U mnie gdy jadę sobie poniżej 80km/h i puszczę nogę z gazu to po 2-3 sek obroty silnika spadają do jałowych 850 i występuje coś w rodzaju wysprzęglenia (efekt jakby się jechało na luzie) - tak ma być ?

i drugie co mnie nurtuje: czy bieg powinien się włączać zaraz po przełączeniu lewarka na D, czy też dopiero po puszczeniu hamulca (przy prędkości = 0). Gdyby załączenie miało miejsce dopiero po puszczeniu hamulca to podejrzewam, że nikt by nie zauważył drgań kierownicy, podłogi itp, które odczuwalne są na postoju i zapiętym D lub R, a po ruszeniu już jest OK
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 28, 2014 09:27   

Tez mam te ok 850 rpm po odpuszczeniu gazu (toczeniu się). Pytałem sie kiedyś mechanika od roverków jak to jest z automatami, mówił mi że wrzucenie D = włączenie biegu pierwszego, to że jest wciśnięty hamulec nie powoduje załączania biegu jałowego.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 13:35   

Cytat:
Pytałem sie kiedyś mechanika od roverków jak to jest z automatami, mówił mi że wrzucenie D = włączenie biegu pierwszego, to że jest wciśnięty hamulec nie powoduje załączania biegu jałowego.
Punx, w instrukcji jest napisane :

•Automatic neutral mode (diesel models only)
To improve fuel economy and reduce emissions, the
transmission automatically selects neutral from a drive gear if
the vehicle is stationary and the brake is applied. The drive gear
will automatically reselect when the brake is released.
czyli gdy samochód stoi i wciśnięty jest hamulec , to dla ekologii i zużycia paliwa skrzynia przełącza się na neutral, po zwolnieniu hamulca automatycznie powraca do wybranej pozycji.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sie 28, 2014 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 28, 2014 13:45   

Chciałbym aby tak było, wtedy jak napisał adas.ko nie byłoby wibracji. Ja na 99% jestem przekonany że nie przełącza się na N w momencie gdy mam D + wciśnięty hamulec, na takim D mam naprawdę ogromne wibracje co widać na filmikach które zrobiłem (YT: https://www.youtube.com/c...6ZxitFgTIhFyfg) a na N wibracji prawie nie ma. Druga sprawa to to że zmiana z N na D u mnie = bujniecie autem a puszczenie hamulca na D = brak takich efektów.
 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 13:55   

SeniorA u mnie też nie działa to zgodnie z opisem. wiem że sygnały prędkości oraz naciśniętego hamulca odczytują się prawidłowo (INPA). Gdzie można jeszcze szukać przyczyny ? podmieniać EAT ECU ?

Może założyć nowy wątek w tej sprawie, bo temat jest bardzo ciekawy, może mógłby rozwiązać wielu użytkownikom problem z drganiami na postoju w CDT/i + automat (?)

Pozdrawiam,
Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 14:01   

w polskiej instrukcji na stronie 111 też jest o tym , może nie masz tej opcji albo sterownik inny ?

[ Dodano: Czw Sie 28, 2014 14:01 ]
adas.ko napisał/a:
Może założyć nowy wątek w tej sprawie, bo temat jest bardzo ciekawy, może mógłby rozwiązać wielu użytkownikom problem z drganiami na postoju w CDT/i + automat (?)
:ok:
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 28, 2014 14:31   

Ja jeszcze pociągne w tym wątku temat. Zadzwoniłem do Długołęki do http://www.lekop.beep.pl/kontakt.htm porozmawiałem sobie z znawcą tematyki skrzyń, zapewniał mnie że nie ma takiej opcji żeby po wciśnięciu hamulca na D (na postoju) skrzynia przełączyła na neutral, co najwyżej może rozłączyć sprzęgło.
 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 14:33   

Wątek dotyczący wibracji w CDTi + automat założyłem w nowym temacie :
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=860191#860191


Pozdrawiam,
Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Nie Paź 28, 2018 16:49   

Witam.
odświeże troche temat poduszki silnika.
Zerwana poduszka dała o sobie znac dopiero po wymianie tłumika koncowego ,przy wcisniętym hamulcu na D słychac jest drżenie stukanie wydechu.
Myslałem ze panowie od tłumików zle złożyli wydech i gdzies stuka pod obrotami silnika,ale po podniesieniu auta włączeniu D przywcisniętym hamulcu cały wydech chodził w tył i przud razem z silnikiem.
No i winowajcą okazała sie dolna łapa silnika.
Teraz pytanie?
Szukając tych łap trafiłem na cos takiego https://allegro.pl/rover-75-mg-zt-poduszka-lapa-silnika-2-0-cdt-cdti-i7278461271.html
Ładnie tu piszą ze jest wzmocniona zmieniona konstrukcja gumy ,która sietak szybko nie zrywa.
Moze ktos z was wymieniał na taką własnie???
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 28, 2018 16:53   

Mam taką od kilku miesięcy, wymieniłem z PU licząc ze będzie poprawa, nic się nie zmieniło nadal ta sama kicha = wibracje na konsoli i kierownicy.


Gruszka olejowa tez zmieniona 1,5 roku temu na wersje z V6, nie wiele to poprawiło … mam wrażenie ze w tym modelu automat + CDT(i) = traktor i nic tego nie zmieni
 
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Nie Paź 28, 2018 17:27   

U mnie przed wymianą tlumika nie było zadnej tragedij z drganiami na kierownicy czy szarpaniu (a podejrzewam ze guma była juz wywalona),dopiero wymiana tłumika i jego słyszalne drganie ,ale tylko na D i wcisnietym hamulcu .Pewnie mechnik inaczej ułozył wydech przy montazu i tak to sie pokazało.
Punx a tą poduszke sam wymieniałes czy mechanik? Bo zastanawiam sie czy ciężko jest to zrobic i samemu sie za to nie zabiore?
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 28, 2018 18:27   

Wymieniał mi najlepszy mechanik od CDT, ja już ze 3-4 szt próbowałem, różne mutacje, twardości i w zasadzie zmiany są ale nie na tyle by uznać ze ten klekot nadaje się do komfortowej jazdy …. ale to inny temat.

Jeśli mowa o ósemce to wymiana tego wymaga zdjęcia pampersa, i odkręcenia 2 śrub, wydaje się ze podnośnik jest niezbędny do komfortowej wymiany która trwa max 5-10 minut.
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Paź 28, 2018 18:35   

Punx, wszystko to kwestia jakości paliwa, tak przynajmniej było u mnie. Leję dodatki, leję droższe paliwo i zupełnie inne auto.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 28, 2018 19:45   

To nie to, ja tez lałem płukanki, pierwsze 5 lat jeździłem na Lotosie i Vervie z Orlenu, nie ma to najmniejszego znaczenia …. wibracje to wibracje … ja sobie odpuściłem już Roveru, to dla mnie 2gie auto używane raz na kilka-kilkanaście dni, taki zastępczak … uważam ze nie da się go doprowadzić do akceptowalnego stanu, mimo ze kupiłem z niskim przebiegiem 104k km w 2010r to w kwestii vibrattio nie wiele się zmienilo.

Jeździłem automatami 75 z silnikiem 2.0 i 2.5 w Pb i to zupełnie inna bajka, ale one maja z kolei swoje bolączki ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Poduszka silnika - wkład TEDGUM
apples Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Wrz 02, 2013 10:57
Gacurro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszka silnika
sebols Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 02, 2010 13:05
witgut
Brak nowych postów [R75] poduszka silnika
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 08, 2016 11:10
prebenny
Brak nowych postów [R75] Poduszka silnika
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Mar 22, 2010 23:01
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Poduszka Silnika prawa
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Mar 25, 2016 19:27
czarek236



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink