Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:05   

Może być z zaworkiem zwrotnym, przewodem, uszczelką przy servo, pompa vacum i na koniec z samym servem. Ewentualnie z jakimś innym przewodem podciśnieniowym. Sytuacja występuje tylko podczas hamowania, więc prawdopodobnie któryś z ww. elementów szwankuje. Tylko który :hmm: Obstawiam bardziej zaworek, przewód lub uszczelkę na przewodzie wchodzącą do serva.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:12   

apples , to rozwiązanie pozostawiam Tobie ;)
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:13   

apples, może da się to jakoś bez większego rozbierania przepatrzeć, np tą uszczelkę czy pękła czy coś w tym stylu
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:21   

Jedynym rozwiązaniem jest posadzić kogoś w samochodzie, odpalić silnik i kazać mu wciskać pedał sprzęgła. Niech trzyma do momentu do póki nie wejdzie w podłogę, a samemu nasłuchiwać w okolicach przewodów czy nie syczy. Nie mam na razie gdzie tego zrobić.
Można od razu wymienić zaworek. Tylko skąd wziąć nowy lub od czego pod pasować?
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:27   

apples, pierwsza opcja wydaje się być łatwiejsza, ale mi jeszcze pedał nie wpada do podłogi, mocno bym się wystraszył, wystarczy że bez ABSu zimę przejeździłem
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:38   

a zrobiłeś test hamulca jak napisałem wcześniej?
Mi też nie wpada podczas hamowania. Jedynie jak dłużej trzymam hamulec wciśnięty do oporu.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 17:03   

Nie robiłem testu, bo nie mam teraz auta (pożyczone) jutro popatrzę, tylko na postoju tak wpada ten pedał? czy podczas jazdy też?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 17:04   

Na postoju podczas dłuższego trzymania na hamulcu.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 17:19   

czy w automacie też coś takiego może byc? mam 2.5V6 i brak ww objawów, ale sami dieslowcy sie wypowiadaja, a skoro problem dotyczy też K i KV to moge to sprawdzić ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 17:32   

Markzo z tego co wiem to też, gdyż jest to chyba 3 temat z tym samym problem,a którymś z poprzednich pisał też ktoś z silnikiem benzynowym.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 17:34   

ciekawe, czy to działa tak samo w automacie i manualu, wieczorkiem zrobie Twój test i napisze co z tego wynikło ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
RHL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie Zdrój



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 23:04   

Ja zrobilem ten test,o ktorym pisze apples. Po kilkukrotnym nacisnieciu hamulca pedał robi sie twardy, natomiast po przytrzymaniu tak delikatnie idzie w dol ale nie dochodzi do podłogi
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:29   

RHL, a masz objawy z dławieniem się silnika tak jak my mamy?

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 09:29 ]
Podobne problemy http://forum.vw-passat.pl...?t=18192&page=2
Sprawdzenie serva i pompy vacum http://www.audi80.pl/wszy...5d6070fc692fbab
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:38   

panowie:

po kilkukrotnym podpompowaniu hamulca pedal zrobi sie twardy bo nie ma podcisnienia wspomagajacego hamowanie - to jest normalne

pedal hamulca w ABS po nacisnieciu i przytrzymaniu bedzie opadal do pewnego stopnia - to jest normalne

wasze klopoty moga miec kilka przyczyn - pompa vacuum ( oslabiona - albo np pasek napedzajacy ja luzny - o ile jest, nie znam budowy 75tki zupelnie )
nieszczelne przewody podcisnienia
zaciety zaworek na przewodzie podcisnienia ( jak ktos napisal juz wczesniej - najprawdopodobniejsze )

najmniej prawdopodobna opcja - uszkodzona membrana w serwie ( prawie ze niemozliwe )

sa tez uklady ktore maja czujnik podcisnienia na serwie, nie wiem jak w roverku jest
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 10:47   

flapjck1 dfzięki. :wink:
Czyli z ABS to normalne zachowanie. To OK.

Twardniejący pedał opisywałem na uruchomionym silniku :!:

Zrobiłem też tak. Pod pompowałem kilkakrotnie na zgaszonym silniku hamulec. Pedał twardy jak skała - wiadomo, servo nie działa. Uruchomiłem na wciśniętym pedale hamulca silnik i pedał pomalutku zaczynał zjeżdżać na dół. Czy czasami nie powinien "wpaść" w podłogę szybciej niż pomalutku zjeżdżać?
Jak sprawdzić zawór?
 
 
RHL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie Zdrój



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 11:03   

I co udało się coś zdiagnozować ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 20:38   

RHL napisał/a:
I co udało się coś zdiagnozować ?

Nic. Dzisiaj będę jeździł to zobaczę. Przeglądałem przewody i wydaje mi się że są zbyt luźne (można obrócić ręką) przy pompie vacum i przy zaworku. Może łapie tędy lewe powietrze i dlatego tak się dzieje.


[ Dodano: Sro Maj 12, 2010 20:38 ]
Po wyczyszczeniu EGR, filterka elektrozaworu sterowania podciśnieniem EGR oraz poruszaniem przewodami od serwa objawy ustały. Zobaczę na jak długo. :/
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Maj 13, 2010 20:02   

Witajcie,
Po raz pierwszy występuję na tym forum w roli zadającego pytanie... Przyłączyłem się do tego wątku bo ten problem mnie osobiście już mocno nurtuje. Odwiedziłem kilka warsztatów i ASO BMW i nie mają pojęcia :cry:
Otóż od okoł pół roku hamulce w moim r75 CDT Kombi wariują, skutkuje to tym, że silnik dławi się i ma ochotę totalnie zdusić się. Obroty spadają gdy podjeżdzam do świateł na luzie z około 750 do 600 a chwilami i mniej tak, że silnik trzesie się a z nim kierownica i lekko cała karoseria. Trudno jest mi ustalić jakąś tendencje, regularność bo tego nie ma. Raz na ciepłym innym na zimnym albo kilka razy pod rząd, czasem przejadę całe miasto / kilkadziesiąt kilometrów i nic. Brak słów mi już. Problem występuje nie tylko przy hamowaniu silnikiem ale też jak zaznaczyłem to wymownie na luzie...Nie zalezy od prędkości z jakiej hamuję ani obrotów silnika poprostu obawiam się, że kiedyś zgasnie mi na dobre...Proszę o może jakies wskazówki, moze ktoś z was rozwiązal ten problem proszę o radę nie tylko dla siebie ale innych forumowiczów, bo zagadnienie jest jak zauwazyłem nie tylko mi obce.

Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 08:31   

Po wyczyszczeniu EGR, filterka elektrozaworu sterowania podciśnieniem EGR oraz poruszaniem (dociskania) przewodów od serwa w tym trójnika i pompy vacum objawy ustały. Zobaczę na jak długo. :/ "
 
 
nestor_45 



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gorzów Wielkoplski



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 09:24   

apples, zawór EGR już raz czyściłem ale nie wiem jak wyczyścić zaworek podciśnienia przy nim. W jaki sposób to się rozbiera?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 09, 2014 08:09
rudolfinho
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów i klima:O
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sie 22, 2010 21:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem na zimnym silniku, spadek obrotów
andye398 Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Paź 15, 2015 12:56
andye398
Brak nowych postów [R75] Stukanie przy hamowaniu
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 23 Nie Cze 12, 2016 15:08
karol77787
Brak nowych postów [R75] Puknięcie przy hamowaniu.
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 06, 2012 07:54
21matys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink