Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 10:59   

http://forum.roverki.eu/v...p=445021#445021
Zaworek podciśnienia - Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla EGR i nie jest przy EGR. Jest to osobny element do którego wchodzi wężyk od EGR i od trójnika z przewodu podciśnienia pomiędzy serwem, a pompą vacum. Obok dwóch wężyków będzie mała puszeczka prostokątna jak na zdjęciu z powyższego linka. Mocno pociągasz ją do siebie i dopiero rozdzielasz obudowę od korpusu z filterkiem. Trochę się obłupie ale bez obaw nie wpłynie to na jego późniejsze działanie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 14, 2010 10:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 14, 2010 11:20   

Apples sprawdzałem ostatnio hamulce na wszystkie możłiwe sposoby i u mnie taki objaw nie występuje wcale :) nie wiem czy to zależy od V6 czy od skrzyni :|
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 11:25   

Markzo napisał/a:
Apples sprawdzałem ostatnio hamulce na wszystkie możłiwe sposoby i u mnie taki objaw nie występuje wcale :) nie wiem czy to zależy od V6 czy od skrzyni :|
Hamulce same w sobie nie mają z tym nic wspólnego. Jedynie może mieć serwo lub pompa vacum. U mnie poprawa po tym co napisałem wyżej.
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 13:09   Spadek obrotów przy hamowaniu

Witajcie,
niestety bez zmian :cry: wyczyściłem EGR, filtr elektrozaworka był powiedzmy czysty, ale skoro już go wymontowałem, to przeczyściłem jak należy. Nie dotykałem się tylko serva, bo nie wiem gdzie to ustrojstwo i jak można go ewentualnie zdiagnozować. Swoją drogą jak dostać się do elektrozaworka od turbiny?
Pozdrawiam!

PS. Wybieram się do mechanikaz polecenia, może on coś mi doradzi, jakby co to napiszę czy nastąpiła poprawa.

[ Dodano: Sro Maj 26, 2010 13:09 ]
Sorki jeszcze jedno, a gdzie jest pompa vacum i też jak się do niej dobrać i jak ją sprawdzić?
Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 13:25   

Magic79 napisał/a:
Sorki jeszcze jedno, a gdzie jest pompa vacum
W benzynie jest wykorzystywane podciśnienie w kolektorze dolotowym , a w dieslu pompę podciśnienia napędza wałek rozrządu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 13:44   

Magic79 napisał/a:
Nie dotykałem się tylko serva, bo nie wiem gdzie to ustrojstwo
Podszybie od strony kierowcy. Do serwa przykręcona jest pompa hamulcowa ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy
Magic79 napisał/a:
a gdzie jest pompa vacum
Przykręcona do głowicy i widać dobrze po zdjęciu górnej osłony silnika. Jest połączona z serwem plastykowym wężem.

1. Serwo
2. Pompa vacum

:wink:
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 23:14   

Dziękuję bardzo za wskazówki, jak tylko będę miał dłuższą chwilę, to się zabiorę za to. Z doświadczeniami zapewne się z wszystkimi podzielę!
Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 22:41   

Od momentu kiedy przeczyściłem Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla EGR oraz wymieniłem wężyki podciśnienia od elektrozaworu do EGR i od elektrozaworu do zaworku na przewodzie od pompy vacum do serwa nie ma objawów o których pisałem wcześniej. Dodatkowo docisnąłem przewód podciśnienia na łączeniach przy serwie, przy pompie vacum i przy zaworku.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:54   

ja mam podobnie ale tylko jak dojeżdżam do skrzyżowania , wrzuce na luz i nacisne na hamulec.Obroty spadają ale do około 600/min .Moje podejrzenia padają na układ podciśnieniowy ale nie wiem gdzie ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:44   

koza-06 napisał/a:
Moje podejrzenia padają na układ podciśnieniowy ale nie wiem gdzie ?
http://forum.roverki.eu/v...=52958&start=40 i http://forum.roverki.eu/v...p=475502#475502
 
 
leklisek 



Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: Polanica Zdrój



Wysłany: Nie Lis 07, 2010 21:31   

Witam serdecznie,
dołączając się do tematu dodam swoje spostrzeżenia. Otóż u mnie obroty nie tylko nie spadają od razu ale potrafią nawet wskoczyć na wyższe przy zmianie biegu. Dzieje się tak przy dynamicznym przyśpieszaniu. Włączam bieg - wciskam pedał gazu i zaraz przy zmianie biegu i puszczeniu pedału gazu obroty wskoczą jakieś 500 więcej i dopiero zaczynają spadać.
Natomiast przy hamowaniu i wyłączeniu biegu obroty spadają poniżej 600 na chwilę, lub do puszczenia pedału hamulca.
Dzieje się to od kilku dni. Będę szukał informacji u moich dobrych mechaników. Za cenne podpowiedzi dotyczące przyczyny z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 21:47   

Witajcie w nowym 2011 roku!

Co do mojego problemu to nie udało się ani mi ani nikomu w warsztatach go rozwiązać.
Podczas hamowana silnik się nadal dławi - wpada w wibracje, drży. Dodam, że wyczyszczony jest EGR, filtr od elektrozaworka także. W akcie desperacji wymieniłem rónież wężyki dochodzce do elektrozaworka i wziąż bez zmian. Brak mi słów.
Poza tym muszę założyć chyba nowy temat, bo z moim CDT Tourer dzieje się jeszcze coś innego, raczej złego. Przy stopniowym zwiększaniu obrotów ze standardowych 650/700 do tak około 2000 okrutnie kopci na niebiesko-siwo! Dym jest delikatnie jakby gryzący, jednak mam wrażenie jakby zawierał niedopalone resztki ON. Towarzyszy temu drżenie kabiny, wewnątrz wszytsko trzesie się. Dodatkowo w kabinie słychać jakiś dziwny tępy łomot, słychać, że sinik nierówno pracuje. Wtryski były w zeszłym roku nowe montowane a tydzień temu wróciły z serwisu boscha z diagnostyki i są, jak to określili - "idealne". Dzrodzy roverkowicze poradźcie coś proszę bo sam nie nie dam rady.

Ale sie rozpisałem przepraszam ostatnie bolączki na nowy temat.

Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sty 03, 2011 18:33   

Witam coraz czesciej i mnie dopada ten problem Wyczytalem chyba wszystkie rady ale teraz nie ma zbyt sprzyjajacych warunkow by grzebac na dworzu w maszynie,ale wydaje sie mi ze znalazlem patent jak robic by obroty nie spadaly.Jest to oczywiscie sposob dorazny i nie zalatwia problemu ale zeby przejezdzic zime moze zda egzamin. Jest to prosta sprawa,otoz podczas hamowania nie wbijam na luz .Hamuje na danym biegu na jakim jade az obroty silnika spadna do ok900-100 i wtedy wciskam na luz.Przejezdzilem dzis po miescie ze 3 godz i ani razu obroty si nie wachnely
 
 
trawis25 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Płock



  Wysłany: Pon Sty 03, 2011 19:32   

Też miałem ten sam problem,a moją receptą na spadające obroty okazał się chip u Dominika i od tamtej pory problem znikł :grin:
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sty 03, 2011 19:52   

A cos blizej z tym cipem bo nie wiem o co chodzi w tym temacie slaby jestem a problem jest
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 18:55   

Magic79 napisał/a:
Co do mojego problemu to nie udało się ani mi ani nikomu w warsztatach go rozwiązać.
Podczas hamowana silnik się nadal dławi - wpada w wibracje, drży. Dodam, że wyczyszczony jest EGR, filtr od elektrozaworka także. W akcie desperacji wymieniłem rónież wężyki dochodzce do elektrozaworka i wziąż bez zmian. Brak mi słów.
Poza tym muszę założyć chyba nowy temat, bo z moim CDT Tourer dzieje się jeszcze coś innego, raczej złego. Przy stopniowym zwiększaniu obrotów ze standardowych 650/700 do tak około 2000 okrutnie kopci na niebiesko-siwo! Dym jest delikatnie jakby gryzący, jednak mam wrażenie jakby zawierał niedopalone resztki ON. Towarzyszy temu drżenie kabiny, wewnątrz wszytsko trzesie się. Dodatkowo w kabinie słychać jakiś dziwny tępy łomot, słychać, że sinik nierówno pracuje. Wtryski były w zeszłym roku nowe montowane a tydzień temu wróciły z serwisu boscha z diagnostyki i są, jak to określili - "idealne". Dzrodzy roverkowicze poradźcie coś proszę bo sam nie nie dam rady


Co do dławienia to jeszcze pozostaje nieszczelne serwo i pompa wakum.
A niebiesko-siwy dym to znak że pali olej przyczyn może być wiele
-pierścienie uszczelniające ?
-puszczająca turbina
 
 
maly12 



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 1
Skąd: wejherowo



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 18:06   Re: [R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!

saute napisał/a:
I doszedł już ktoś , co jest przyczyną spadku obrotów podczas hamowania ?? ?... bo zaczyna mnie to coraz bardziej irytować , a nie wiem co jest :/




Miałem podobny problem rozebralem w mojej furce prawie wszystko co wiązalo się z układem podciśnienia i układem hamulcowym A przyczyną tego był czujnik sprzęgła taka mała kostka zamontowana nad pedałem sprzęgła ktura daje informacje do komputera o wciśnięciu sprzęgla i komputer reguluje obrotami silnika
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 20:21   

maly12 napisał/a:
A przyczyną tego był czujnik sprzęgła taka mała kostka zamontowana nad pedałem sprzęgła ktura daje informacje do komputera o wciśnięciu sprzęgla i komputer reguluje obrotami silnika
Dziwne. Czujnik działa tylko w momencie kiedy uruchomisz tempomat. U siebie mam nowy i problem czasami występuje. Coś jeszcze robiłeś w tym samym czasie co wymiana czujnika?
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 09:23   

Ma moze ktos jakies nowe pomysly w tym temacie bo ostatnio ten problem ze spadkiem obrotow przy hamowaniu dotknal i mnie??

A drugie pytanie: czy jesli zdejme kolektor ssacy, to jego stare uszczelki beda nadawaly sie do ponownego montazu czy nie,bo chcialbym sie za to zabrac ale nie mam nowych uszczelek :cry:
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 21:15   

Oczywiście, ja osobiście chyba z 10 razy zdejmowałem kolektor i wszystko w porządku. Raz na jakiś czas na pewno warto wymienić, jednak bez opsesji na tym punkcie. Zresztą po zdjęciu oceń wizualnie ich stan, jeśli ok, to nie przejmuj się tym.
Co do spadku obrotów przy hamowaniu, to niestety bez zmian, kiedyś pojadę na totalny przegląd do PHJOWI i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 09, 2014 08:09
rudolfinho
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów i klima:O
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sie 22, 2010 21:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem na zimnym silniku, spadek obrotów
andye398 Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Paź 15, 2015 12:56
andye398
Brak nowych postów [R75] Puknięcie przy hamowaniu.
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 06, 2012 07:54
21matys
Brak nowych postów [R75] Stukanie przy hamowaniu
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 23 Nie Cze 12, 2016 15:08
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink