Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420DI '96] Camshaft carrier
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:41
[R420DI '96] Camshaft carrier

jak to wykręcić? czym uszczelnić?
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

  Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:29   [R420DI '96] Camshaft carrier

Witam
Chodzi o tą część oznaczoną jako 4 o nazwie Camshaft Carrier
Jak to zdjąć bo leci mi olej z pod tego?
Czy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i bez konieczności rozpinania rozrządu wykręcić to i czymś uszczelnić?
a może by to tylko dokręcić tylko jakim momentem?
na drugim rysunku jest chyba napisany moment z jakim się to dokręca 11nm, mam rację?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 18:25   

Przyglądając się temu rysunkowi wygląda na to, iż jest to część którą jest od góry zblokowany wałek rozrządu, a co za tym idzie jeśli to odkręcisz to wałek zostanie Ci w ręce (no chyba że paski oba go przytrzymają - ale za to głowy nie dam).
 
 
joni_25x 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 170
Skąd: Piotrkow Tryb



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 18:29   

to jest chyba pokrywa zaworow :roll:

ewentualnie ''klawiatura'' :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 19:07   

szoso420, przeczytaj ten temat http://forum.roverki.eu/v...p=464464#464464
Wszystko tam jest wyjaśnione.
Jeden z użytkowników miał też wyciek z pod połówki głowicy...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 08:18   

filo dzięki bo ja nawet nie widziałem pod jakim kątem mam szukać tego na forum
no to trzeba wszystko rozbierać, mechanik na mnie trochę zarobi
wczoraj jeszcze raz sprawdziłem ten wyciek, olej stoi pod kolektorem dolotowym jakby ktoś rozlał ale tylko w jednym miejscu dokładnie na środku a w innych miejscach poci się :/
warto przy tym zabiegu wymienić uszczelniacze zaworów? bo uszczelniacze wałka i wszelkie uszczelki to wiem że musowo
jaki mam kupić uszczelniacz wału bo są przednie i tylne?
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1267
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1372
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 15:57   

Wałek rozrządu niestety trzeba całkiem zdemontować ponieważ po obu stronach jest taki blaszane kołnierze pod którymi są śruby trzymające się połówki głowicy które nachodzą na wałek.
Ja uszczelniacza na wale nie wymieniłem bo nie mogliśmy odkręcić koła bez blokowania silnika a żeby zablokować trzeba by wyjąć rozrusznik. Jeśli chcesz z tym walczyć to potrzebujesz uszczelniacz na przód wału (ten tańszy).
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 16:34   

Jordan87 dzięki za odpowiedź :smile:
wszystko przeliczyłem i na częściach oryginalnych wychodzi mi około 400zł (uszczelka w płynie Reinz, uszczelniacze wałka, uszczelniacz wału, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka kolektora dol/wyd, sam pasek rozrządu bez rolek bo wszystko było wymieniane 20.000km temu a pasek był już zdejmowany więc też nie będę ryzykował i go wymienię) plus nie wiem ile robota, pewnie ze 300zł
nie będę brał zamienników bo patrzyłem że mała różnica a już się zawiodłem na zamienniku uszczelniacza wałka rozrządu
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 13:33   

A będziesz wymieniał uszczelniacze zaworowe?
Skoro i tak wałek będzie na wierzchu to wystarczy tylko magnesem szklanki wyjąć i zawory masz na wierzchu.
Przykręcasz koło pasowe wału korbowego.
Jak wał jest zblokowany to pierwszy tłok od strony napędu rozrządu jest w górnym martwym punkcie.
Wtedy możesz rozpiąć zawory na 1 i 4 cylindrze bo naciskając na sprężynę w celu ściągnięcia blokady zawór oprze się o tłok i nie wpadnie do cylindra (jest tak możliwość jeśli prowadnice zaworów są już styrane).
Wymieniasz uszczelniacze i składasz zawory do kupy.
Następnie wyciągasz blokadę wału i obracasz wał o 180*.
Wtedy 2 i 3 tłok masz w GMP ale wtedy nie masz możliwości założenia blokady wału korbowego.
Wymieniasz uszczelniacze na 2 i 3 cylindrze i po krzyku.
Warto je wymienić skoro i tak masz do nich dostęp...

A co do szklanek (hydrauliczne popychacze) to wymocz je w benzynie na noc.
Na drugi dzień strzykawką z igłą wlewaj benzynę przez boczny otwór w szklance aż do zacznie z nich wylewać się czysta benzyna.
Wypłukasz osad i syf z środka.
I sprawdź czy są dobre.
Powinno dać się wcisnąć ten "cycek" co w nich jest od spodu na jakiś 1 mm i powinien wrócić do góry .
Palcem może być ciężko ale trzonkiem od młotka powinno iść.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 11:45   

filo nie będę robił uszczelniaczy ale nie chodzi tu o kasę tylko o to żeby mechanik przy tym czegoś nie spartolił a jak go znam to pewnie by nie poszło gładko :wink:
a tak w ogóle 350zł za tą robotę to dużo czy mało?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 14:05   

szoso420 napisał/a:
a tak w ogóle 350zł za tą robotę to dużo czy mało?


Nie mam pojęcia szczerze.
A jak masz mechanika partacza to znajdź innego.
A jak nie to zapraszam do mnie... :rotfl:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 18:20   

filo napisał/a:
A jak masz mechanika partacza to znajdź innego.

to nie takie proste, albo palą głupa albo nie chcą robić tego silnika :>
filo napisał/a:
A jak nie to zapraszam do mnie... :rotfl:

480km to trochę daleko, tak do 200km to jeszcze bym się pokusił :smile:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 18:55   

szoso420 napisał/a:
480km to trochę daleko, tak do 200km to jeszcze bym się pokusił :smile:


E tam. Kraków sobie pozwiedzasz itp...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 10:02   

filo napisał/a:
E tam. Kraków sobie pozwiedzasz itp...

nie dziękuję :smile:
wiesz może co tam tak błyszczy na środku pod kolektorem dolotowym w okolicach tej połówki głowicy?
ja myślałem że to kropla oleju a dzisiaj w 600 sdi sprawdzałem i ma to samo, dziwne
a dałbym łapę obciąć że to olej choć teraz pewnie nie miałbym ręki
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 10:12   

Nie wiem o co Ci chodzi z tym "błyszczeniem"...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 10:19   

filo napisał/a:
Nie wiem o co Ci chodzi z tym "błyszczeniem"...

ciężko mi jest to wytłumaczyć ale jest to dokładnie na środku w tej luce między kolektorem dolotowym a głowicą, wyglądało jak kropla oleju ale jak dzisiaj zobaczyłem w 600-tce to ma to samo, czy to jakaś podkładka czy coś
jest tam ciężki dostęp więc musiałbym zwalić dolot by zrobić ci fotki
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Mar 22, 2010 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 10:25   

No niestety nie wiem o co chodzi...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 08:20   

wczoraj odkręciłem połowę kolektora dolotowego, na środku pod nim jest jakieś wgłębienie, kanalik na około 5mm i tam właśnie stoi olej a dodatkowo mam pękniętą obudowę rozrządu i jest tam trochę mokro bo akurat spod tej połówki głowicy tam leci :/
sorry nie dało rady zrobić fotek bo nie wychodziły :wink:
no nic, zamawiam części od Tomiego i po świętach na warsztat no i muszę kupić drugą osłonę rozrządu :/
czy te śruby połówki głowicy powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym czy to nie ma sensu bo np. śruby mogą być wyciągnięte?
śruby od pokrywy zaworów przechodzą przez tą połówkę głowicy i sięgają do tej dolnej części głowicy przykręconej do bloku silnika?
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:29   

szoso420 napisał/a:

czy te śruby połówki głowicy powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym czy to nie ma sensu bo np. śruby mogą być wyciągnięte?
śruby od pokrywy zaworów przechodzą przez tą połówkę głowicy i sięgają do tej dolnej części głowicy przykręconej do bloku silnika?


Jeśli ma się klucz dynamometryczny w takim zakresie to jak najbardziej należało by nim dokręcić, jeśli nie to pozostaje dokręcać na wyczucie (z umierem) :)

Śruby pokrywy wkręcają się w głowicę (przez połówkę tylko przechodzą).
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:38   

Jordan87 napisał/a:
Jeśli ma się klucz dynamometryczny

mam a raczej będę miał bo sobie taki zamówiłem 10-210nm :smile:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:58   

Zarowno śruby połówki jak i pokrywy zaworów dokręcało się momentem 11 Nm o ile dobrze pamietam. Ale nie jestem pewien, czy śruby pokrywy przechodzą przez połówke na wylot, aż do głowicy. Z kluczem dynamometrycznym uważaj jeśli jest na długim ramieniu bo możesz przekręcić i zerwać gwint w połówce...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420Di 97'] Co to za kabel?
szczurek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 08, 2010 13:55
sTERYD
Brak nowych postów [R420Di 97r] Przeguby
wiesio_szol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Mar 26, 2010 13:34
szoso
Brak nowych postów [r420di]sprzęgło
fro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lut 22, 2010 23:03
fro
Brak nowych postów [R420Di] centralny zamek
wierbik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 05, 2014 08:21
bizon
Brak nowych postów [R420DI] Jak to jest z tym immobilaiserem??
Groszek89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Mar 09, 2011 14:20
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink