Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 gti] Problem z felgami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:21
[R216 gti] Problem z felgami
Autor Wiadomość
NismoZmc 




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 12:37   [R216 gti] Problem z felgami

Witam

Jako że idzie wiosna chcialbym posadzić roverka na aluskach. znalazłem alufelgi 17" 4x100 - bo taki chyba mam rozstaw z otworem centrującym ET 36. I tutaj pojawia sie problem.. poniewaz z tego co znalalzem na internecie w Roverkach 216 coupe jest prawdopodobnie ET 35. i przyznam się ze nie bardzo wiem z czym to się je. Dodatkowo na stalowych 14" zimowych felgach mam zalozone dystanse co znaczy ze szpilki też są przedłużone.
Tak więc jesli kupię teraz felgi 17" i otwór centrujący nie bedzie sie zgadzał to czy z mniejszego ET 35 da rade dostac jakis pierscien centrujący który przejdzie na ten ET36?? oraz czy będe musial kupić dodatkowe dystanse? ewentualnie zmieniac wszystkie szpilki?

Prosiłbym o konkretne odpowiedzi osób które mają o tym pojęcie tak aby temat przydał się też innym :)

Pozdrawiam Roverkowiczów.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 25, 2010 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 12:49   

ET to jest osadzenie. Do R otwór centrujący wynosi 56,1mm. Jest na środku felgi pod dekielkiem takie małe cuś. ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola. Im mniejsze ET, tym felga wychodzi bardziej na zewnątrz. Co oznacza, że ET35 będzie wystawało 10mm bardziej na zewnątrz niż fabryczne ET45.
Jeśli chodzi o otwór centrujący to dystansami można zmniejszyć. Np. felga ma 60,1 otwór centrujący to wkłada się plastikowy pierścień centrujący zmieniający na 56,1.
Jeśli otwór jest za mały to trzeba jechać do specjalisty żeby Ci poszerzył.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 13:03   

Krzysi3k napisał/a:
ET to jest osadzenie
Chyba raczej odsadzenie :> .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 13:07   

Literówka :P
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
NismoZmc 




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 23:06   

czyli rozumiem że jezeli kupie te felgi to nawet jesli mam inne ET to będą pasowały dzieki pierscieniom centrującym. zastanawiam się czy dystanse z felg stalowych 14" również się nadadzą bo jesli nie to będe musial kupić albo dystanse albo wymienić wszystkie szpilki bo bez nich nie zakrece śruby.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 26, 2010 00:55   

Przy 17tkach o szerokości 7cali i et 40 mam fele idealnie na równo z linią boczną auta ;)

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 00:55 ]
Pozatym jeśli masz jak to przymierz felgi, możliwe, że przy ET 30/35 będzie tarło o nadkola... seryjne fele mają et45 ;) Otworem centrującym sie za specjalnie nie przemuj, nawyjżej dołozysz peirścien centrujący lub delikatnie roztoczysz otwór ;) dystanse jeśli masz to przy takim Et raczej będziesz musiał zdjąc, bo koło będzie sporo poza obrysem karoserii...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NismoZmc 




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 11:59   

W niedzielę jade ogladać i przymierzać aluski. z roztoczeniem nie wiem czy będzie łatwo bo nie mieszkam w Polsce. A tak na zdrowy rozum jak sobie to wyobrażę to wydaje mi sie ze albo bede musial kupić dodatkowo dystanse albo zmienić szpilki bo nie zakrece koła plus pierścień centrujący.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 12:36   

Kup komplet nakrętek z otworem przelotowym i będzie spokój, przynajmniej na początek...

Zwróć też uwagę, czy nakrętki które masz teraz będą pasować do zakładanych felg, gdyż są dwa rodzaje nakrętek: z zakończeniem stożkowym i sferycznym.
 
 
NismoZmc 




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 20:51   

mam już aluski, upatrzyłem inne z ET 38 :) odziwo miały już pierścienie centrujące i pasują idealnie. tzn jeżeli zakładam je bez dystansów 20mm to nie mogę zakrecić srub bo szpilki za bardzo wystają nawet pomimo tego że mam sruby z otworami poniewaz nakładka klucza dalej nie puszcza. Z dystansami pasują idealnie śruby ładnie się zakrecają ale znowu wystają na zewnatrz sporo :) mam ET 38. Dlatego będe musiał kupić dystanse 10mm i wtedy będzie wszystko elegancko myślę. A nakretki wraz z zabezpieczeniami dostałem z alufelgami - taki gratis :)
Pomógł powedrowało.

Tutaj zdjęcie tego co kupiłem jeszcze niestety w garazu jutro dopiero prawdopodobnie będa wywazane i zakładane o ile dostanę te dystanse węższe.



dzieki za pomoc
Pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 28, 2010 23:10   

bardzo dobry wybór! pokaż fotki jak sie prezenci ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 11:55   

ja rowniez jestem ciekaw jak wygladaja 17 w Roverku 200 :D
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 12:34   

dzieju, spójrz do garażu Markzo to się przekonasz ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
NismoZmc 




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 23:49   

Tak wyglądają 17 w moim R. te które mam w Polsce


Jutro postaram się zrobić zdjęcie tych które ostatnio kupiłem :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 01:01   

Krzysi3k napisał/a:
ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola.
Boże widzisz i nie grzmisz...

ET to jest odległość, wyrażona w mm od środka symetrii felgi do płaszczyzny montażowej felgi.

Im et wieksze tym srodek felgi "wchodzi w obrys" im mniejsze tym "wychodzi. Sa tez wartosci ujemne ET wtedy srodek symetrii felgi jest grubo poza pisata. W przecietnych autach wygladalo by to jak traktor ale moze w jakis oldsmobilach takie sie montuje...


NismoZmc, fajnie wygladaja te felgi tylko czy aby nie wystaja poza obrys auta?

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 01:01 ]
NismoZmc napisał/a:
mam już aluski, upatrzyłem inne z ET 38 :) odziwo miały już pierścienie centrujące i pasują idealnie. tzn jeżeli zakładam je bez dystansów 20mm to nie mogę zakrecić srub bo szpilki za bardzo wystają nawet pomimo tego że mam sruby z otworami poniewaz nakładka klucza dalej nie puszcza. Z dystansami pasują idealnie śruby ładnie się zakrecają ale znowu wystają na zewnatrz sporo :) mam ET 38. Dlatego będe musiał kupić dystanse 10mm i wtedy będzie wszystko elegancko myślę. A nakretki wraz z zabezpieczeniami dostałem z alufelgami - taki gratis :)
Pomógł powedrowało.

Tutaj zdjęcie tego co kupiłem jeszcze niestety w garazu jutro dopiero prawdopodobnie będa wywazane i zakładane o ile dostanę te dystanse węższe.
a to Ty w takim razie masz jakies przekombinowane szpilki chyba...albo jakies samoruby z sruby z plaskim łbem, która nie ma gwintu do samego konca.

Na normalnych szpilkach nawet jak zdejmiesz kolo to mozesz dokrecic nakretke przelotowa do samej piasty!!!. Wiec nie rozumiem na jaka cholewke CI te dystanse. Chyba, ze masz takie felgi, ktore bez dystansow obcieraja o jarzmo zacisku hamulcowego (moj kolega tak mial)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 13:16   

faecd napisał/a:
Boże widzisz i nie grzmisz...

I teraz pomyśl, która odpowiedź jest łatwiej przyswajalna dla kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Mi nie musisz tłumaczyć, ja wiem, ale koledze starałem się obrazowo wytłumaczyć.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 14:07   

faecd napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola.
Boże widzisz i nie grzmisz...

ET to jest odległość, wyrażona w mm od środka symetrii felgi do płaszczyzny montażowej felgi.

nie bardzo rozumiem Twoje oburzenie, przecież chodzi Wam o to samo, tylko inaczej ubraliście to w słowa, Krzysi3k, bardziej obrazowo dla laika :wink:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 15:14   

Krzysi3k, napisales w ogole co innego! Zaraz w paincie naszkicuje co to jest ET i co Ty okresliles mianem ET.

Dlatego po przeczytaniu tego co probowales koledze wytlumaczyc to az mnie politowanie wzielo. Jak juz masz tlumaczyc to mow prawde a nie karmisz ludzi zupelnie czym innym. Wg Twojej teorii ET zalezaloby od auta bo ta sama felga w jednym aucie od felgi do nadkola bedzie miala 5mm a w innym 15... ET jest to wartosc kazdej jednej felgi a jak to sie odklada na samochodzi trzeba przeliczyc znajac standardowe ET felg fabrycznych danego auta.

Po prostu nie lubie niechlujstwa...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 18:13   

no dobra, ale dla laika wystarczy powiedzieć, że od wartości ET zależy ile mu będzie koło wystawało :mrgreen: i uwierz że to wystarczy, zakuma laik :mrgreen:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 31, 2010 18:19   

Dziękujemy za wykład, niedługo każdy będzie list formalny pisał w odpowiedzi do pytań, bo luźna odpowiedź to niechlujstwo.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
NismoZmc 




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 00:02   

Panowie nie ma sensu się unosić. Krzysiek napisał to w ładny do wyobrazenia sposób i o to chodziło a i tak sobie wyobraziłem to tak jak na tym rysunku w Paint.

Zrobiłem fotkę i powiem że poki co siedzą na dystansie 25 mm czyli sporo wystają poza obrys auta... ale niestety narazie tak musi być bo tutaj dystanse sa strasznie drogie a wymiana szpilek na krótsze raczej nie wchodzi w grę ;p

Jesli chodzi o szpilki to są one dłuższe od seryjnych dlatego że felgi które mam w PL ocierały o nadkola pewnie przez inne ET - nie wiem jakie tamte mają odsadzenie. wkazdym bądz razie stalówki zimowe na dystansach 25 mm były idealnie równo z linia auta.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216] Problem z alarmem
problem po rozladowaniu akumulatora
doopiroopi Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Wto Kwi 10, 2007 12:40
piter34
Brak nowych postów [R216 r.93] Problem ze światłami
kodi28 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Gru 12, 2011 16:31
kodi28
Brak nowych postów [R216] problem z uruchomieniem silnika
blue827 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Sob Maj 05, 2007 18:33
piter34
Brak nowych postów [R216 coupe 97r] problem z odpalaniem
kerys Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Sob Kwi 26, 2008 09:49
kerys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink