Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/MG ZT] Poszycie foteli
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/MG ZT] Poszycie foteli

Rozerwane poszycie po wystrzale poduszki...
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 18:38   [R75/MG ZT] Poszycie foteli
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

po odpaleniu poduszki fotelowej, poszycie fotela poddało się na szwie.
Oczywiście wszystko zgodnie z założeniem, czyli puściły jakieś żółte niteczki. Widok rozprutego siedzenia boli ;) Mam już poduszkę drugą, więc bym ją zamontował i chętnie bym się zajął tematem naprawy poszycia.

Czy ktoś z Was już z takim problemem się borykał?
Czy mogę to sam zrobić czy lepiej oddać do specjalisty tapicera/kaletnika.

Gdybym miał to zrobić sam, to na pewno musiałbym zdjąć poszycie z fotela, bo zszyć to muszę na lewej stronie. Do zamontowania poduszki też chyba się trzeba jakoś dostać.

Czekam na Wasze opinie/sugestie :)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 27, 2010 18:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 19:40   

Nie wiem czy uda Ci się samemu ściągnąć poszycie z fotela. Ja u siebie chciałem zdjąć do prania to nie udało się. Myślę, że tapicer za taką robotę weźmie na flachę i po sprawie, profesjonalnie i bez Twojego kłopotu.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 27, 2010 22:15   Re: [R75/MG ZT] - Poszycie foteli

ja w swojej karierze juz 2 razy rozbieralem rozne fotele jeden w Fiacie SCS a drugi w Punto II. I powiem ci ze wszystko sie da ino trza czasu i spokoju :)
Na poczatek proponuje wyciagnac fotel i do domu a potem go rozebrac na czesci i napeno dasz rade :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 23:21   

Nie ma najmniejszego problemu. Ostatnio to robiłem. 15-20 min i zdjęte. Mocowanie poduszki jest łatwo dostępne po zdjęciu poszycia. Jak by co to zadzwoń do mnie Marku a w wolnej chwili opisze to w tym temacie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 23:30   

A moglibyście mi to opisać tutaj ;) Jak zacząć itp. moje fotele są pół skórzane ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 23:41   

A niech Ci będzie :P Myślałęm że nie będę już musiał dziś myśleć.

1. Zdejmujesz tylny plastik z oparcia-większość ludzi urywa dolne zaczepy :(
2. odpinasz cięgno regulacji lędźwiowej z oparcia (na środku)
3. Wykręcasz pokrętło regulacji (po prostu kręcisz aż da się je wyciągnąć)
4.zdejmujesz zaczepy szmaty ze stelaża (dookoła będą takie plastiki wszyte w materiał założone na ramę) lub druty (widziałem 2 rozwiązania (skóra/materiał)
5. teraz możesz wyjąć już gąbkę i masz wszystko na wierzchu.

Poduszka jest przykręcona do ramy na 2 nakrętki M6

Mam nadzieję że nic nie opuściłem. Robiłemto dopiero raz i wszystko musiałem sprawdzać organoleptycznie ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 08:08   

Zukowaty, a jak zdjac ten plastyk z plecow fotela? Mi szwagierka wlozyla laptopa w kieszen i z jednej strony urwala zaczep :-(
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 08:28   

Mombrey, właśnie trzeba uważać zeby zaczepy niepopenkały przy wyciąganiu,2 zaczepy z takimi zabespieczeniami są na dole i tam trzeba zacząć rozbieranie,osobiscie 2 urwałem :mad: .
Zukowaty, :ok:
,tylko ciekawe czy gąpka nie bedzie przeszkadzała w szyciu
Ostatnio zmieniony przez domel-x Nie Mar 28, 2010 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 28, 2010 09:31   

Zukowaty napisz jeszcze jak wstaniesz ;)

Zukowaty napisał/a:
Zdejmujesz tylny plastik z oparcia-większość ludzi urywa dolne zaczepy :(

Jakieś porady? :) W która stronę i jak ciągnąć żeby się nie poddało.
Akurat w tym fotelu z jednej strony zaczep mi się urwał, bo już Violla pakowała tam jakieś łakocie na drogę ;)

Zukowaty napisał/a:
2. odpinasz cięgno regulacji lędźwiowej z oparcia (na środku)

Rozumiem, że to wszystko robię na fotelu wyjętym z auta ;) ?

Zukowaty napisał/a:
3. Wykręcasz pokrętło regulacji (po prostu kręcisz aż da się je wyciągnąć)

To ja prawdopodobnie mam chyba właśnie wykręcone... bo muszę się gimnastykować z tym pokrętłem jak chce regulować oparcie fotela.

Zukowaty napisał/a:
4.zdejmujesz zaczepy szmaty ze stelaża (dookoła będą takie plastiki wszyte w materiał założone na ramę) lub druty (widziałem 2 rozwiązania (skóra/materiał)

Cały czas mówimy o oparciu? Czy to o siedzisku? Ja w ogóle nie chce siedziska ruszać. Chce zdjąć samo oparcie, wywlec poszycie na drugą stronę i na specjalnym szwie zszyć je. Bo u mnie ten szef jest robiony wewnętrznie jakąś delikatną nitką, która przy wystrzale poduszki rozrywa ją nie uszkadzając płatów siedzenia.

Zukowaty napisał/a:
5. teraz możesz wyjąć już gąbkę i masz wszystko na wierzchu.

To wyjmuję gąbkę? Czy zdejmuję samo poszycie ;D ?
Nic już nie rozumiem - tępy jestem jakiś

W ogóle oparcie i siedzisko są oddzielnie czy to wszystko to jest całość?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 10:37   

MaReK, siedzisko i oparcie są osobno ,ale gąpki od poszycia niezdejmniesz tak łatwo ,wiem ze przekładałem poszycie z gąbką ,tu gdzie jest strzałka to gąpka jest do poszycia przyczepiona
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 11:45   

MaReK napisał/a:
Rozumiem, że to wszystko robię na fotelu wyjętym z auta ;) ?

Nie koniecznie. Możesz zdjąć całe poszycie z gąbką z fotela w aucie.

MaReK napisał/a:
Jakieś porady? :) W która stronę i jak ciągnąć żeby się nie poddało.

Kombinuj bo ja nie opracowałem dobrego patentu ale skoro jedne masz już urwany to odegnij od tej stronuy i staraj się popchnąć drugi zaczep w dół.
Szybki szkic ;) Czerwone to plastik na oparciu i na dole jest ten zaczep. Resztę sam możesz interpretować ;)

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 11:45 ]
Cytat:
To ja prawdopodobnie mam chyba właśnie wykręcone... bo muszę się gimnastykować z tym pokrętłem jak chce regulować oparcie fotela.

Może plastik na oparciu wyskoczył Ci z zaczepów. Jak to porozbierasz to będziesz mógł sobie naprawić od razu ;) Zdejmij linkę na plecach i wykręć pokrętło żeby zdjąć szmatę.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 12:18   

Zukowaty, to ty na tym siedzeniu :mrgreen: ,MG Marka ma inne troche siedzenia (poszycie) ale reszta chyba ta sama :???:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 23:36   

O mamo! Teraz jakieś linki na plecach ;)
Nie no chyba oddam to gdzieś bo czuje że skończy się większą demolką niż jest teraz.

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 23:36 ]
Dziękuje Żukowatemu i Mariusz_418 za porady cenne ;)
Niestety, nie wpadłem na to, że rozprężne blokady plastikowych gniazd do zagłówków są dużo niżej niż te co ja widziałem ;) Na szczęście tapicer zdjął gąbkę przez "głowę" czyli przez te otworki. Ciekawe jak mu pójdzie szycie tego, ale mam nadzieje że będę zadowolony. Nie był to tapicer samochodowy, ale może sobie poradzi.

Już wiem o czym pisał domel-x - faktycznie zdjąć poszycie z gąbki to żmudna praca.
Poszycie jest zaczepione na takie kółeczka kotwiczne, za mocno nie można ciągnąć bo się może wypruć z gąbki i kaplica wtedy ;)

Jeszcze nie mam pomysłu jak naprawić zaczep od tego schowka w siedzeniu.
Jutro coś wymyślę. Najważniejsze jest dobre szycie pokrowca ;)

Dzięki wszystkim za pomoc. Wasze porady są b. przydatne.
Moje ruchy aby zdjąć poszycie były następujące:

- klucz torx
- odkręcenie fotela (4 śruby)
- odgięcie fotela do tyłu w celu odpięcia wtyczek od SRS i napinaczy pasów, oraz stalowej linki do pasów w słupku
- wyjęcie fotela z auta

zdjęcie tapicerki z oparcia

- zsunięcie plastików z krawędzi oparcia (dół i boki)
- energiczne szarpnięcie do siebie oparcia od dołu (tam gdzie ten pseudo schowek)
- dwa zaczepy puszczą i wtedy ręką należy odginać pozostałe 4 zaczepy na krawędzi fotela.
- zdjęcie plastikowych osłon z prowadnic zagłówka poprzez b. mocne naciśnięcie gąbki i odnalezienie w połowie rurki dwóch rozprężnych zaczepów.

Tyle w kwesti demontażu :)
Mam nadzieję, że temat przyda się potomnym.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 18:35   

MaReK napisał/a:
...
Niestety, nie wpadłem na to, że rozprężne blokady plastikowych gniazd do zagłówków są dużo niżej niż te co ja widziałem ;) Na szczęście tapicer zdjął gąbkę przez "głowę" czyli przez te otworki. Ciekawe jak mu pójdzie szycie tego, ale mam nadzieje że będę zadowolony. Nie był to tapicer samochodowy, ale może sobie poradzi.

Tyle w kwesti demontażu :)
Mam nadzieję, że temat przyda się potomnym.

Pozdrawiam,


No własnie może sie przyda :) - szukam jak przełozyc kable od tych gniazd w dół.... też myslałem zeby te gniazda wyjąc ale nie bardzo wiem jak jak masz jakies wskazówki to z góry dzięki:)


EDIT ...

Już wiem :) jak sie robzbiera , w sobotę pewnie będe drugi rozbierał to moze fotki zrobie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 20:38   

Zukowaty napisał/a:
A niech Ci będzie :P Myślałęm że nie będę już musiał dziś myśleć.
2. odpinasz cięgno regulacji lędźwiowej z oparcia (na środku)


pamietasz jeszcze jak?
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 20:55   

geffi napisał/a:
pamietasz jeszcze jak?


pisane było że zmniejszasz napięcie odcinka lędźwiowego zdejmujesz linkę / odkręcasz dale aż się odkręci i zejdzie pokrętło drugie odkręcasz śrubka jest pod zaślepką w środku pokrętła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Pią Sie 15, 2014 15:56   

Zdejmując tylne plastiki oparcia foteli u siebie korzystałem oczywiście z dobrodziejstwa informacji zamieszczonych na forum dzięki czemu udało mi się niczego nie pourywać a przy okazji porobiłem fotki, które mam nadzieję rozwieją dylematy będących w potrzebie w przyszłości. Dodam tylko, że dolne zaczepy odpinałem wygiętym prętem w kształcie litery "L", (konkretnie zastosowałem klucz typu TORX) wkładając od dołu i po odpowiednim "wymacaniu" zaczepu pociągając lekko w dół.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Śruby foteli
Linkoln60 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lip 21, 2020 22:23
sTERYD
Brak nowych postów [r75]Wymiana foteli
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Cze 14, 2020 12:14
rover75ruda
Brak nowych postów [MG ZT-T] Czy sterowanie foteli od r75 do ZT ?
najnowszy85 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Sie 29, 2017 00:14
longer86
Brak nowych postów [R-75] programowanie foteli
adamos Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Sty 14, 2013 00:33
MaReK
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 29, 2008 21:36
christopher7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink