Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Łożyska IRD?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Łożyska IRD?

stukot przy cofaniu na max skręcie
Autor Wiadomość
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 12:04   [Freelander] Łożyska IRD?
Typ: Di Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Zauważyłem że podczas cofania na max skręcie (w prawo) z przodu z prawej strony wydobywa się takie jak by stuknięcie. Odgłos dochodzi chyba z ird ;/ chciał bym sprawdzić czy łożyska w ird są do wymiany, bo jeśli tak to może uda się jeszcze uratować ten reduktor. Teraz pytanie czy ten stukot to na pewno ird i jak sprawdzić te łożyska, ewentualnie co innego proponujecie? Czy czasowe zdjęcie wału odciąży ird?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 18, 2010 12:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 20:46   

jak dla mnie to przegub do wymiany, łożysko to raczej szumi a nie stuka, przegub na 100%
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:54   

Łożyska szumią , nie stukają . Albo przegub jak kolega mówi ewentualnie końcówka drążka , lub gumki stabilizatora ci puściły i się przesuną dotykając do macphersona.

Na pewno z przodu ? zobacz z tyłu , bo to może być mocowanie wózka w podłużnicy. Ono stuka przy cofaniu/do przodu skrętach.

IRD będzie szumiało/stukało cały czas, nie tylko przy skręcie. odłączenie wału nie odciąży ci IRD jeżeli chodzi o przedni napęd.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 23:08   

hmm jest to na pewno stuknięcie z prawej strony z przodu, jak sprawdzić czy to przegub? Szumy też mam straszne od niedawna ale to podejrzewam ze łożysko w lewym kole, jutro jak mi się uda podjadę do mechanikora i sprawdzimy to bo ostatnio nie zdążyliśmy bo żeby pokręcić kołem trzeba wał odpiąć a wtedy czasu nie było. BTW win32 gdzie jest korek wylewowy i wlewowy od oleju w IRD? nawet jeśli to nie ird i z ird jest wszystko ok to profilaktycznie chciał bym wymienić w nim olej, aaa i jeszcze to samo pytanie odnośnie dyfra. Jakie oleje być polecił (i w jakich ilościach wchodzą)?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 23:14   

podjedź na diagnostykę i zobacz zawieszenie na szarpakach być może coś innego poleciało ale zwróć uwagę na przegub, zobacz czy gumowa osłona się nie ślimaczy smarem
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 23:32   

zobaczę jutro na kanale czy nie ma nigdzie oznak ślimaczenia się.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 19, 2010 13:32   

Kolego, w tylnym dyfrze nie ma korka spustowego. Jest jedynie korek pozwalający na sprawdzenie i uzupełnienie oleju. Jeżeli chcesz całkowicie zlać olej i wlać nowy musisz zdjąć pokrywę dyfra (ona jest uszczelniana silikonem, do misek olejowych aluminiowych)

Sam korek jest na pokrywie dyfra - śruba bez łba z wejściem na kwadratowy klucz.

Przy IRD korek-śrubę wlewową masz po prawej stronie od wyjścia dla tylnego wału. Spustowy jest od spodu. łatwo zauważyć, jest tam tylko jedna charakterystyczna śruba.

Co do płynów
do dyfra lałem tak jak fabryka - czyli Texaco Multigear 80W90 . Ale możesz nalać każdego innego zgodnego z w/w. i API GL5. Poziom max to 830 ml , min 750 ml.

Do IRD lałem Texaco S5 75W90 - ale też może być inny byle zgodny z parametrami
wchodzi 1.1L
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 09:46   

a czy po zdjęciu pokrywy z dyfra nie ma później problemów z rozszczelnianiem się jej?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 20, 2010 10:12   

Nie ma , pod warunkiem prawidłowego oczyszczenia obu powierzchni (obudowy i pokrywy) ze starego uszczelniacza RTV i użyciu nowego
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 18:19   

ten texaco do ird też jest w specyfikacji api GL5?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 20, 2010 18:26   

Tak :)

Przy odkręcaniu pokrywy dyfra podważaj dość dużym śrubokrętem, nożem, szpachelką , czymś co ma dużą powierzchnię żeby nie wygiąć kołnierza/nie zrobić zadziorów.

To jest oprócz śrub 'sklejone' uszczelniaczem więc może stawiać opór. - możesz podgrzać suszarką/opalarką żeby łatwiej zeszło.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 16:32   

danke :) w najbliższym czacie postaram się powymieniać te oleje, muszę tylko poczekać na oleje od mojego dystrybutora yacco :)
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
sonar36 



Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 4
Skąd: Środa Śląska



Wysłany: Pon Mar 29, 2010 17:37   http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53003

U mnie kolego te same objawy.Więc dwa tematy, albo więcej będą trwały.Na pewno pomogło zdjęcie wału(rozwiązanie na moment zdobycia części).Strzały ustały,czy dasz w lewo ,czy w prawo i w tył nie ma stuków. Uszkodzone podpory wału 100%(szumią jak jasny gwint+ sprzęgło wiskotyczne zblokowane).Co dalej napiszę po zrobieniu wału.Co do olejów poszukajcie zalecane przez Mobil(strona główna).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] łożyska na tylnie koła
SQNISGOOD Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Wto Lis 22, 2011 11:45
SQNISGOOD
Brak nowych postów [Freelander] Łożyska w przekładni kątowej - jakie?
Jaki typ łożysk do przekładni katowej
seth621 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Pią Lip 24, 2009 23:36
seth621



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink