Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 Lpg 96'] Sonda lambda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:14
[r200 Lpg 96'] Sonda lambda
Autor Wiadomość
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 13:21   [r200 Lpg 96'] Sonda lambda

Od dłuższego czasu spalanie mojej 75km bestii było dość zawyżone (14l/100km). Po przestudiowaniu forum doszedłem do wniosku ,ze to sonda lambda. Dzis rano zmierzyłem napięcie tak jak jest to opisane w technicznym FAQ. Cyferki szalały tam bardzo więc to sonda jest zepsuta. Podjechałem do znajomego który pracuje w zaopatrzeniu fiata ale to On zawsze załatwia mi części taniej no i zapytałem się go w jakiej cenie będzie Sonda do mojego Roverka no i najtańsza z Boscha niby uniwersalna a jednak dedykowana do tego modelu kosztuje około 270zł. Widziałem ,ze ktoś na forum kupił Sonde Lambda z Boscha za cene około 90zł uniwersalna. Więc drążyłem dalej temat i najtańsze co maja uniwersalnego to za 170 Bosch tylko ,ze w tym wypadku nie dostane gwarancji na sondę....
Więc mam takie pytanie czy moze mi ktoś dokładnie powiedzieć którą sonde kupic ? Na allegro jest tego dośc sporo i są 4 przewodowe z takimi samymi kolorami jak moja sonda (biały, biały, szary, czarny) Czy jezeli kolory kabli sie znajdują to moge brać taką sondę ?
Czy moge kupic taką sondę ?Sonda

Dodam ,ze z tymi cenami to nie żart prima aprilis :grin:
Ostatnio zmieniony przez Joshua121 Czw Kwi 01, 2010 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 13:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 13:37   

Podłączam się pod temat, bo też chyba mam do wymiany sondę.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
aldona 



Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Ostrów n/Sanem



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 14:35   

To i ja się podłączę i zapytam : w artykule o którym mowa wyżej napisano cytuję : "Po odpaleniu silnika sonda powinna podawać napięcie o dużej wartości (ssanie)",

to znaczy jakie, czy to właśnie 1 V ?

Joshua121 - czy pomiaru dokonywałeś miernikiem elektronicznym ? Mój brat ma taki z ciastoramy za 12 zł jakiejś polskiej firmy. Czy podłączałeś na wyłączonym silniku i dopiero wówczas odpalałeś ?

Czy 214 także ma 2 sondy - pewnie trzeba sprawdzić obie ?
 
 
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 15:21   

Tak czujnikiem elektrycznym i próbowałem różnymi sposobami ale żaden nie dawał zbliżonych wartości do podanych w artykule.
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 17:19   

Przy pomiarze sonda powinna być rozgrzana i przy pracującym silniku wartości na sondzie powinny cyklicznie się zmieniać, od około 0.1-0.2V do 0.7-0.9V. Do tego na wolnych obrotach napięcie zmienia się wolniej a przy większych obrotach szybciej.
Joshua121 napisał/a:
Cyferki szalały tam bardzo więc to sonda jest zepsuta.

Śmiem twierdzić że jest dobra.
 
 
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 19:30   

Gdy miałem 3000 obrotów auto pokazywało 0.7V a gdy pusciłem gaz i chodziło na wolnych obrotach dalej pokazywało 0.7 To znaczy ,ze jest ok ? Przy rozgrzanym aucie ciagłe miałem cos około 0.7-0.9v
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 21:03   

Wcześniej pisałeś że cyferki szaleją. :roll: Wartości 0.7-0.9V wskazują że mieszanka jest za bogata.
Teraz widzę że masz LPG, może parownik podaje za dużo gazu a wtryskiwacze są za wolne i silnik jest zalewany paliwem. Na benzynie też tak jest?
 
 
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 21:07   

Oj dawno nie jeździłem na benzynie. W sumie co do gazu to się nie znam bo to pierwsze auto na gaz w rodzinie i nie wiem w sumie co tam sprawdzić. Może jakieś sugestie ?
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 21:32   

W LPG II generacji (bo tylko taką się bawiłem) sprawa jest prosta, ustawiam wstępnie parownik a potem komputerem przez stosowny interfejs ustawiam minimalne i maksymalne otwarcie attuatora na wolnych obrotach i w czasie jazdy, pozatym widzę na komputerze jak pracuje sonda lambda. Ty masz sekwencję zapewne i tu już tak prosto nie jest (przynajmniej dla mnie). Najlepiej podjedź do gazownika na regulację i przy okazji zapytaj czy sonda jest sprawna. O gazownikach nie mam najlepszego zdania i dlatego nauczyłem się przy II generacji grzebać sam.
 
 
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 20:59   

Nie mam sekwencji. No to najwyżej jutro skocze do gazownika :/ A czy z tą Sonde która podałem w pierwszym poście mogę kupić bezpiecznie i będzie działać? ?

A więc kupował ktoś taka uniwersalna Sonde?

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 20:59 ]
No więc jak może ktoś pomóc ?
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 07:25   

Joshua121 napisał/a:
A więc kupował ktoś taka uniwersalna Sonde?

Moje zagazowane Twingo ponad rok jeździ na uniwersalnej sondzie Magneti-Marelli za 150zł i robi to co do niej należy. Swoją drogą coś się tak uparł na tą biedną sondę, u gaziarza byłeś? Podłączenie do kompa gazowego to 40zł a może być tak że wymienisz sprawną sondę na nową niepotrzebnie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 13:06   

No to jaka będzie pasować uniwersalna sonda do mojego roverka ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
and_rzej 



Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 12:02   

Witam.
Podłączam się pod temat bo też mam problem z sondą - byłem u mechanika i po podłączeniu pod komp. był komunikat że sonda NO OK i po głębszym zainteresowaniu się nią przez mechanika ,okazało się że cały czas daje napięcie 0.5 V. Zacząłem szukać nowej sondy w internecie i znalazłem stronkę Magneti Mareli (czy coś takiego) ale tam w katalogach jest wypisane że Rover ma sondę tytanową a nie cyrkonową. Czy ktoś może dać na forum jakieś dokładne informacje na temat sond do naszych roverków a mianowicie jaki gwint, cyrkonowa czy tytanowa (Sondę którą znalazłem z magneti....... była coś za ok 120 zł w porównaniu z Bosch-em jest różnica :smile: )
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:41   

and_rzej napisał/a:
Czy ktoś może dać na forum jakieś dokładne informacje na temat sond do naszych roverków (...)


Poszukaj tutaj a potem na Allegro. Ja tak przynajmniej zrobiłem. Rezultat był taki, ze zamiast 300zł zapłaciłem 160 za ten sam produkt.

Joshua121, do Twego auta pasować będą boschowskie sondy 0 258 003 229 oraz 0 258 986 506, czyli np. ta.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Patrick 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Lublin

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 20:13   

a co chłopaki ma sonda do gazu ? :roll: sonda nie daje zadnych informacji do komputera odnośnie gazu. Tylko i wyłącznie współpracuje z PB
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 22:14   

Patrick napisał/a:
sonda nie daje zadnych informacji do komputera odnośnie gazu

Jesteś pewien? :razz:

Górny wykres to praca sondy na przemian ubogo-bogato, wykres poniżej to reakcja silnika krokowego na wskazania sondy. Gdy jest za ubogo krokowiec bardziej się otwiera i wpuszcza więcej gazu i analogicznie gdy za bogato to przymyka i gazu leci mniej. A steruje tym tzw. "komputer" od gazu, w tym przypadku BingoM.
 
 
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 14:54   

PTE Wielkie dzięki :) A nie żebym chciał jakoś drastycznie oszczędzać na moim roverku ale ostatnio bardzo kruchutko u mnie z kasą i pytanko czy jakaś tańsza by nie pasowała ? Miło by było jak bym zmieścić się w 100 zł no może w 150 ;) Jest szansa? Bo jutro jadę do gaziarza i na pewno tam zostawię kolejne 100 zł... Oczywiście może to być sonda innej firmy np Magneti Marelli

[ Dodano: Pią Kwi 09, 2010 19:25 ]
A więc byłem u gazownika :) Nie regulował mi gazu ponieważ miałem pęknięta obudowę filtra powietrza. Polecił mi zamontować sobie stożek no i tak zrobiłem i powiedział, żebym wrócił jak będę już miał wszystko zamontowane. Co do sondy lambda polecił nie zakładac najtańszej lecz najlepiej Boscha ale co sondy to obiecał ,ze jutro po regulacji gazu sam mi ja sprawdzi ;) Wiec jutro napisze co tam pan gaziarz wymyśli ;)

[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 14:54 ]
A więc gaziarz stwierdził ,ze sonda jest jak najbardziej ok wyregulował mi gaz i wszystko ładnie pięknie ale przepustnica mi się wiesza ;/ Gdy tylko wrzucę na luz obroty od razu skaczą na około 2600 i muszę dodać gazu żeby opadły ;/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 11, 2010 13:29   

Joshua121 napisał/a:
ale przepustnica mi się wiesza ;/ Gdy tylko wrzucę na luz obroty od razu skaczą na około 2600 i muszę dodać gazu żeby opadły ;/

To wykręć przepustnicę i ją przeczyść :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Joshua121 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Śląsk\Dobieszowice



Wysłany: Nie Kwi 11, 2010 14:58   

leszczu19901 napisał/a:

To wykręć przepustnicę i ją przeczyść :wink:


Taki też mam plan :) Tylko ,ze nie wiem za bardzo jak to zrobić i zastanawiam się czy jakimś specjalnym specyfikiem nie popsikać przepustnicy. Jest to moje pierwsze autko i dopiero się wszystkiego uczę wiec proszę o wyrozumiałość :)

znalazłem ten artykuł ale troszkę mnie to wszystko przeraża :) Nie da się prościej ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Sonda lambda pomiar
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Gru 02, 2012 10:22
Adrian
Brak nowych postów [R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 51 Pon Cze 20, 2011 13:06
tomi83
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Sonda lambda - gdzie się znajduje
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 29, 2010 14:50
Budyn
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink