Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:28
[ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić
Autor Wiadomość
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:48   [ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić

Witam wszystkich!
Otóż mam problem z Rover-kiem 414 z silnikiem 1.4 16v z roku 1995.
Do sedna. Od pewnego czasu miałem problemy z odpalaniem totalna loteria dziesięć razy zapalił a 2 razy nie i nie wiadomo czemu! Nasilało się to do dzisiaj i samochód zgasł na amen. Jak postoi jakiś czas i zakręce rozrusznikiem to załapie ale natychmiast gaśnie. Następne próby raz za razem nic nie dają kręci i nic! Sprawdziłem ciśnienie paliwa podłaczając manometr wyszło 2,8 Bara wię książkowo ok iskra ok jak odsune świece na odległość 1 cm od masy to iskra mocna koloru niebieskiego. Profilaktycznie zdemontowałem listwe wtryskową i zaobserwowałem że przez chwilę wtryski rozpylają paliwo a po 2 sekundach kręcenia wtryski przestają podawać paliwo ale iskra w tym momencie jest więc raczej czujnik położenia wału odpada! Moduł przekaźnika podmieniony i bez zmian! Panowie czy mieliście kiedyś taki przypadek albo czego sie czepić w takim przypadku! Z góry dziękuje za każdą radę! Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:52   

Elo, mi to wygląda na problem z imo... Otwiera się i zamyka normalnie z pilota :> ?
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:55   

Właśnie nie dopisałem :roll: Centralny przestał chodzic zarówno z pilota jak i z kluczyka! Na pilota przestał reagować! :cry:
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:08   

No i tutaj się problem pojawia :) zaraz przeglądnę schematy i Ci napisze od czego zacząć...
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:10   

a jakie masz żródełko wiedzy :wink: Można widzieć?
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:19   

Ziomek a kierunkowskazy migają jak wciskasz przycisk na pilocie :> ?
Sprawdź wpierw bezpieczniki w kabinie, następnie trzeba się będzie dobrać do centralki alarmowej...

źródło wiedzy... Autodata i własną głowę xD :P
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:26   

Ziomek :ok: Dobre :mrgreen: Kierunkowskazy nie migają bezpieczniki wszystkie ok zarówno w kabinie jak i pod maską! Jak go zamykam albo otwieram z kluczyka to raz zatrąbi i tyle ale centarlny ani myśli zadziałać! Ja też korzystam z autodaty i jak narzaie nici!

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 21:26 ]
centralka alarmowa juz na wierzchu i co dalej?
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:31   

dioda na liczniku miga? albo się świeci , czy rozrusznik chodzi.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:36   

Wtyczki wszystkie ok :> ? Po dopinaj je żeby dobrze siedziały...
dorzucam schemat ...
trzeba sprawdzić czy centralka ma zasilanie...
Jak widzisz pierwsze dwa u góry "kabelki" to są ich realne kolory ;] sprawdź czy jest w nich (+)
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:43   

Sprawdziłem zasilanie modułu przekaźnika niby ok rozrusznik kręci ale co również zuważyłem że nie po każdym zakręceniu rozrusznika pompe słychać.Według mnie nawet delikatny obrót wałem powinien skutkować załaczeniem sie pompy czy tak? Dopiero po 20-stej próbie kręcenia na chwile a potem cisza! Nadmienie że jak zwieram piny w wiązce mod€łu przekaźnika to pompa działa i daje książkowe ciśnienie
Dioda nie miga nie świeci ciemno
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:57   

pompa powinna cały czas prawcować... pod maską za komputerem masz skrzynke czarną z przekaźnikami... wykręć ją i zobacz czy nie ma gdzieś styków zaśniedziałych...
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 22:03   

Przyjacielu własnie o niej pisze wyglada na dobrą zarówno wizualnie jak i po przeprowadzonych pomiarach miernikiem. WQ niej jest zawarta cewka od rozrusznika, od pompy paliwa od sterowania silnika i czwarta nie wiem od czego niby wszystko ok a jednak cos jest nie tak?!

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 22:03 ]
a może coś z kostką stacyjki ?? ??????
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 22:04   

a świeci się kontrola check engine po przekręceniu kluczyka :> ?
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 22:06   

nie tylko aku i olej

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 22:06 ]
zastanawia mnie skąd ta przerwa w pracy wtrysków?
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 22:08   

aha no to jest brak zasilania na ecu.
sprawdź czy jest masa na obudowie ECU. sprawdź probówką zapnij ją na (+) i do obudowy ecu.
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 22:26   

ok! Jutro sprawdze i sie odezwe narazie wielki ukłon w twoją stronę:) :wink:
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 23:02   

Oki ;]
Sprawdź i jak nie będzie masy to przyłóż kabel od minusa z akumulatora. do obudowy ecu i sprawdź czy zapali :) jak nie to będziemy dłubać dalej ;]
Jak nie zapali to jeden przekaźnik nie daje plusa na ecu(będzie gdzieś urwany kabel)...
napisz co i jak ;]

Pozdro ;)
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:11   

A więc sprawdziłem i sprawa ma się nastepująco. Wygląda na to że ze strony wiązki przewodów wszystko jest ok! Zrobiłem taki eksperyment podłozyłem komputer wraz z centralką od starszego modelu. kod wpisałem kluczykiem bo pilota brak i go przyjął :wink: Wtryski zaczeły działać słychać "cykanie", centralny zaczął działać ale teraz nie ma iskry na 2 i 3 garze. Podmieniona kopułka,palec, przewody,świece i nic. Założyłem stary zestaw( z pilota także nie reaguje) i na nim centralny nie działa, wtryski zadziałają na 2 sek i je odcina więc odpali i zgaśnie ale iskra jest na 4 cylindrach i cały czas :cry: Mam coraz większą pewność że padł immo i tyle. Czy ewntualnie miałby ktoś z was taki zestawik na podkładke. Wtedy by było czarno na białym że to jest przyczyną awarii???? :wink:
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:43   

Przy starym zestawie po przekręceniu stacyjki brak w dalszym ciągu kontrolki "check engine" :> ?

skoro dałeś komputer z innego i pompa zaczęła działać to instalacja jest ok...
upaliła się masa w środku komputera ecu.

Przyłóż kabel od (-) z akumulatora do OBUDOWY ecu i problem z głowy auto powinno zapalić od ręki ;)
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 21:41   

Ile kosztowało by zgranie komputera centrali z określeniem kodu dostępu? Bo myśle że tu tkwi przyczyna bo pilo umarł! Czy posiada ktoś z was taki zestawik komputer centralke i piloty z kodem na sprzedaż?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 45 iTD] Zgasł i nie chce odpalić
domin201 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lut 05, 2012 20:47
bizon
Brak nowych postów [R416 +BRC 99r] Zgasł i nie chce odpalić.
Kamykkk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lis 29, 2010 17:09
polofix
Brak nowych postów [R 420 SDI] Zgasł w trakcie jazdy i nie chce odpalić
MSaigon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Lis 24, 2009 09:48
MSaigon
Brak nowych postów [R416] Silnik zgasł, nie chce odpalić
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Sty 12, 2009 20:12
r_afal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink