Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618 1.8Si 97r] pytanie co do światel xenon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618 1.8Si 97r] pytanie co do światel xenon
Autor Wiadomość
sebos18v 




Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: Kraśnik

Rover 600

  Wysłany: Sob Lut 06, 2010 07:26   [R618 1.8Si 97r] pytanie co do światel xenon

Witam mam pytanie co do świateł HID Xenon jakiś mieśiac temu założyłem takie sobie do swojego roverka a wczoraj miałem taką historie ze zatrzymały mnie gliny i zabrały mi dowód właśnie za te światła nie rozumiem dlaczego przecież nigdzie nie pisze ze nie wolno takich montowac . Mam żarniki 8000K i napisali mi w madacie ze niepoprawna barwa świateł moze ktoś z was bedzie wiedził cos więcej na ten temat .
Pozdro :cry: :cry: a no i oczywiscie mandat :cry: :cry:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 06, 2010 07:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 08:08   

sebos18v, Cyt......
1. takie światła do samo-róbki są nie legalne... światła ksenonowe te montowane zgodnie z prawem mają automatyczny system poziomujący a te w samochodach dodatkowo spryskiwacze reflektorów i to obligatoryjnie! Z racji że sam zamontowałeś tą lampe tego tam nie ma, więc nie chce krakać :P ale w przypadku drobiazgowej kontroli policyjnej i jeszcze upierdliwy policmajster może być kłopot. Podobnie podczas przeglądu.
2. z racji że mocniej świecą więc jazda nocą bezpieczniejsza.
3. reflektory wyładowcze pobierają cholernie dużo prądu więc nie wiem jak z użytkowaniem tegoż
4. ksenony są wrażliwe na nierówności tzn gdy jeździsz dużo po nich, a tego niestety w PL nie unikniesz szybciej się zużywają (świecą wtedy intensywnie niebieską barwą). Wiadomo trwałością przewyższają tradycyjne żarówki ale jazda po nierównościach skraca ich żywotność.

I jeszcze to: http://www.tuningmania.pl...elegalnexen.htm
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 08:19   

sebos18v, temat montażu HID-ów poruszany był już na forum.
Do zwykłych reflektorów nie możesz ich zamontować, ponieważ zwykły reflektor (odbłyśnik oraz jego szkło) nie jest przystosowany do takiej ilości światła.
Co za tym idzie, szybsze wypalenie się odbłyśnika i większe rozpraszanie się światła przez nierówności na szkle reflektora.
Wg. przepisów szkło reflektora, brak spryskiwaczy i brak systemu automatycznej regulacji prowadzi właśnie do zabrania dowodu.
Zaglądali Ci pod maskę?
eh Staf mnie ubiegł :wink:
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 19:56   

sebos18v napisał/a:
Witam mam pytanie co do świateł HID Xenon jakiś mieśiac temu założyłem takie sobie do swojego roverka a wczoraj miałem taką historie ze zatrzymały mnie gliny i zabrały mi dowód właśnie za te światła nie rozumiem dlaczego przecież nigdzie nie pisze ze nie wolno takich montowac . Mam żarniki 8000K i napisali mi w madacie ze niepoprawna barwa świateł moze ktoś z was bedzie wiedził cos więcej na ten temat .
Pozdro :cry: :cry: a no i oczywiscie mandat :cry: :cry:

Hura! Wreszcie Policja zaczyna nad tym pracować!

Oprócz podanych przez kolegów powodów jest jeszcze jeden, którego tu policjanci użyli - w przepisach jest powiedziane, że światła mijania mają być barwy białej lub żółtej selektywnej, a "ksenony" są niebieskawe - z tego przepisu najłatwiej policji skorzystać, bo nie muszą zaglądać pod maskę, czy udowadniać, że nie masz systemu automatycznego poziomowania.

Wymień żarówki na zwykłe H1 albo kup porządny zestaw za 4000 zł, a nie oślepiaj innych kierowców.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:52   

maciej napisał/a:
Hura! Wreszcie Policja zaczyna nad tym pracować!
maciej napisał/a:
Wymień żarówki na zwykłe H1 albo kup porządny zestaw za 4000 zł, a nie oślepiaj innych kierowców.

Dokładnie :!: Też się cieszę na ten pierwszy udokumentowany przypadek zadziałania policji w kwestii "zenonów". Stosowanie tego dziadostwa to zwykły egoizm na drodze i mam dosyć pseudokierowców, przez których jestem oślepiany :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:31   

staf napisał/a:
3. reflektory wyładowcze pobierają cholernie dużo prądu więc nie wiem jak z użytkowaniem tegoż

bzdura, pobierają mniej prądu 35W około (zwykłe żarówki 55W)
staf napisał/a:
4. ksenony są wrażliwe na nierówności tzn gdy jeździsz dużo po nich, a tego niestety w PL nie unikniesz szybciej się zużywają (świecą wtedy intensywnie niebieską barwą). Wiadomo trwałością przewyższają tradycyjne żarówki ale jazda po nierównościach skraca ich żywotność.

Kto ci takich pierdół naopowiadał, tam nie ma żarnika więc i nie ma co się wytrząść na dziurach.
Robert_ napisał/a:
Co za tym idzie, szybsze wypalenie się odbłyśnika

od czego on ma się niby wypalić? od światła? bo od temperatury nie ma szans HID xenon jest zimniejszy od zwykłej żarówki więc pierwsze słyszę o wypalaniu.

Co do policji to mojemu szwagrowi dowodu nie zabrali ale miał spryski i lampy soczewkowe bez samopoziomowania. Przyczepili sie że za bardzo białe ale puścili koniec końców (barwę miał 6000K) interesowały ich przede wszystkim spryskiwacze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:37   

staf napisał/a:

3. reflektory wyładowcze pobierają cholernie dużo prądu więc nie wiem jak z użytkowaniem tegoż


Nonsens, żarnik ksenonowy pobiera 35W podczas gdy zwykła żarówka 55-60W

staf napisał/a:
4. ksenony są wrażliwe na nierówności tzn gdy jeździsz dużo po nich, a tego niestety w PL nie unikniesz szybciej się zużywają (świecą wtedy intensywnie niebieską barwą). Wiadomo trwałością przewyższają tradycyjne żarówki ale jazda po nierównościach skraca ich żywotność.


Z tym tez się nie zgodzę. Żarniki ksenonowe są całkowicie odporne na drgania ponieważ nie posiadają w swojej budowie cieniutkiego bardzo delikatnego drutu wolframowego tak jak to ma miejsce w przypadku klasycznej żarówki

Nieprawdą też jest fakt wypalania się reflektora od żarnika ksenonowego z powodu wyższej temperatury. Palnik ksenonowy osiąga znacznie niższa temperaturę ponieważ ma o wiele większą sprawność w porównaniu do zwykłej żarówki gdzie około 90% mocy jest wytracana w postaci ciepła. Z tego właśnie powodu konieczne jest stosowanie spryskiwaczy przy reflektorach ksenonowych ponieważ takie lampki się nie nagrzewają i w przypadku zachlapania reflektora śniegiem przez przykładowo tira jadącego przeciwnym pasem nagle tracimy oświetlenie co chyba nie musze mówić czym się może skończyć.

Generalnie ksenony o temperaturze barwowej 4300 K świecą na biało, ale takowych też nie można stosować w autkach niewyposażonych fabrycznie w światła ksenonowe. Dlaczego ? Reflektory fabrycznie wyposażone w klasyczne żarówki mają inny typ i homologacje mają tylko i wyłącznie w przypadku stosowania normalnych żarówek. Po zamontowaniu palników ksenonowych (które w żadnym przypadku nie są homologowane jako typowe żarówki) reflektor traci swoją homologacje a to już jest wystarczający powód do odebrania dowodu rejestracyjnego.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 21:37 ]
cholera, sknerko, mnie wyprzedził ...
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 22:27   

Ho, hooooooo chyba kolega sebos18v, długo na tym forum niczego nie napisze lub się na nas obrazi, po takich odpowiedziach.........
Ale tak na poważnie to kolega trochę pojechał z tym zadaniem pytania, zresztą sprawa xenonów HID na forum jest negatywnie odbierania, wystarczy poszukać kilku lepszych wątków i się można przekonać, kiedyś był podklejony wątek na temat tuningu przedniego oświetlenia ale go już jakoś nie widzę....
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 22:42   

sknerko napisał/a:
lampy soczewkowe bez samopoziomowania.

No właśnie. :(
To najtrudniej sprawdzić. :(
Tomek1212 napisał/a:
Z tego właśnie powodu konieczne jest stosowanie spryskiwaczy przy reflektorach ksenonowych ponieważ takie lampki się nie nagrzewają i w przypadku zachlapania reflektora śniegiem przez przykładowo tira jadącego przeciwnym pasem nagle tracimy oświetlenie co chyba nie musze mówić czym się może skończyć.

ZTCW to chodzi głównie o nieoślepianie innych kierowców przez światło rozproszone na brudzie na reflektorze - to jest najważniejsze. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 22:59   

camaro17 napisał/a:
sprawa xenonów HID na forum jest negatywnie odbierania, wystarczy poszukać kilku lepszych wątków i się można przekonać
a dlaczego? bo kolega maciej, Mayson maja nawiecej przeciwko...barwa swiatla moze byc żólta, selektywnie żółta lub biała. Jezeli mocno wpada w niebieski to faktycznie moga sie przyczepic.

Zapewne sebos18v miales tani zestaw hid, moj kolega taki wlasnie ma (kosztowal chyba 180zl) i jego barwa wlasnie jest niebieskawo biala. W moim miescie jezdzi kilku takich co tez maja hidy i oni maja idealnie biala (ostatnio widzialem ze jeden mial normalne zarowki zalozone, pewnie na przeglad, a dzis juz na hidzie smigal)

Albo sobie wymien na drozsze palniki, przetwornica moze zostac, albo wymien na 5700K, lub 4300 lecz 4300 ma barwa generalnie zolta, lecz w nocy droge oswietla na bialo...moim zdaniem jest to kompromis miedzy 6000K a zwykla superjasna, superprzepalajaca sie zarówka. No albo posluchaj kolegow krzykaczy, ktorzy bardzo mocno manifestuja swoje zdanie na temat oslepiania i założ zwykle zarówki... choice is yours.

maciej, wiem, ze lubisz sie rozpisywac, kazdy Twoj post jest bardzo mocno treściwy a wypowiedzi Twe bardzo wyczerpujace, cenie to. Jednak nie odbierz tego jako formy ataku na Twoja osobe, lecz takiej delikatnej dygresji...

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:04   

Macieju masz rację, ale w praktyce jeszcze nie doświadczyłem aby ksenon oślepiał tylko i wyłącznie przez zachlapane szkło reflektora.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:11   

[quote="maciej"]
sknerko napisał/a:
lampy soczewkowe bez samopoziomowania.

No właśnie. :(
To najtrudniej sprawdzić. :(

Nie przesadzaj z tym poziomowaniem, jak jest to i tak działa tylko w momencie zapalenia świateł a jak w "biegu" auto dociążysz (czytaj ktoś się dosiądzie) to i tak sie nie wypoziomują, jedynie w nowych autach bywa dynamiczne i to też w nie wszystkich.
Jak sam będzie pilnował poziomu to tez nie będzie oślepiał (nie wnikam w typ reflektorów bo w zwykłych przeważnie oślepiają ale nie zawsze).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:25   

faecd napisał/a:
barwa swiatla moze byc żólta

Co? Od kiedy żółta?
faecd napisał/a:
bo kolega maciej, Mayson maja nawiecej przeciwko...

faecd napisał/a:
No albo posluchaj kolegow krzykaczy, ktorzy bardzo mocno manifestuja swoje zdanie na temat oslepiania i założ zwykle zarówki...

Nie wiem ile jeździsz w nocy w trasy, ale zbastuj z osobistymi wycieczkami i jeśli chcesz dyskutować to dyskutuj na temat, a nie pisząc o innych "krzykacze" bo to łamie punkt 7 regulaminu i psuje merytoryczność dyskusji.

Jak masz jakiś problem z tym, że potrafię głośno wyrazić swoje zdanie to zapraszam do osobnego wątku, na priva lub najlepiej na jakiś Zlot lub spot - tam przy piwku możemy podyskutować o metodach kulturalnej dyskusji. :)

Kilkakrotnie jasno uzasadniłem swoje zdanie, ale skoro nie potrafisz go zrozumieć, to powtórzę - montowanie "ksenonów" do zwykłych lamp powoduje oślepianie, bo:
a) "ksenony" dają ponad 2 razy więcej światła od zwykłych żarówek, więc dwa razy bardziej oślepiają
b) mało kto dba o właściwe ustawienie świateł - po to jest wymóg automatycznej regulacji
c) brud powoduje rozpraszanie takiego mocniejszego światła na szybie reflektora - stąd wymóg spryskiwaczy
d) ostatni, choć równie ważny powód - żarówki emitują światło z jednego miejsca - z żarnika i mają specjalne lusterka wewnątrz bańki - patrz żarówka H4 (http://images01.olx.pl/ui/2/47/87/f_26154087_1.jpeg), które powodują odpowiednie układanie się strug światła jeszcze przed padnięciem na odbłyśnik, zasada działania "ksenonu" jest zupełnie inna co powoduje, że w zwykłych lampach światło pada inaczej na odbłyśnik i, jakby dobrze takiej lampy nie ustawić, to będzie emitować część światła nie tam, gdzie trzeba, czyli oślepiać.

W mieście to nie przeszkadza, bo jest dużo innych źródeł światła, ale jeśli ktoś jeździ choć czasem w nocne trasy (ja jeżdżę dość często od 300 do nawet 1100 km w jedną noc) to wie jak to bardzo męczy oczy i dekoncentruje i to nawet nie jak taki egoista jedzie z przeciwka, ale wystarczy, żeby przez 1-2 minut jechał za nami i świecił w lusterka.

Pewnie ktoś powie, że jeździ wyłącznie po mieście, więc "ksenony" nie będą nikomu przeszkadzać...

Tylko po co gościowi co jeździ tylko po mieście w ogóle takie światła?
faecd napisał/a:
maciej, wiem, ze lubisz sie rozpisywac, kazdy Twoj post jest bardzo mocno treściwy a wypowiedzi Twe bardzo wyczerpujace, cenie to. Jednak nie odbierz tego jako formy ataku na Twoja osobe, lecz takiej delikatnej dygresji...

Wybacz, ale jak można inaczej zrozumieć nazwanie kogoś "krzykaczem"?
Do przemyślenia.
Tomek1212 napisał/a:
Macieju masz rację, ale w praktyce jeszcze nie doświadczyłem aby ksenon oślepiał tylko i wyłącznie przez zachlapane szkło reflektora.

Na pewno, to najmniejszy problem, ale on potęguje pozostałe, a już szczególnie niedostosowanie źródła światła do reflektora. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:34   

maciej napisał/a:
d) ostatni, choć równie ważny powód - żarówki emitują światło z jednego miejsca - z żarnika i mają specjalne lusterka wewnątrz bańki - patrz żarówka H4 (http://images01.olx.pl/ui/2/47/87/f_26154087_1.jpeg), które powodują odpowiednie układanie się strug światła jeszcze przed padnięciem na odbłyśnik, zasada działania "ksenonu" jest zupełnie inna co powoduje, że w zwykłych lampach światło pada inaczej na odbłyśnik i, jakby dobrze takiej lampy nie ustawić, to będzie emitować część światła nie tam, gdzie trzeba, czyli oślepiać.

Zgodzę się ale tylko w przypadku H4 które nie maja takiego "kapturka" przed sobą bo jeżeli mówimy o H1/H7 z kapturkiem przed żarówką to sprawdzałem własnoocznie i miernikiem światła powyżej granicy światła jest tak samo ciemno na żarówce jak na palniku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:37   

Warto jeszcze dodać, że na reflektorze podane jest do jakiego rodzaju źródła światła jest on przystosowany. Litera "H" oznacza światło halogenowe a litera "D" ksenonowe.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 23:37 ]
sknerko, to właśnie żarówki H1 nie posiadają tego "kapturka", żarówki H4 i H7 owszem go posiadają.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:40   

sknerko napisał/a:
Nie przesadzaj z tym poziomowaniem, jak jest to i tak działa tylko w momencie zapalenia świateł a jak w "biegu" auto dociążysz (czytaj ktoś się dosiądzie) to i tak sie nie wypoziomują, jedynie w nowych autach bywa dynamiczne i to też w nie wszystkich.

Wystarczy pomyśleć i wyłączyć i włączyć je jeszcze raz, a poza tym pomyśl:
odpalasz samochód i jesteś sam - kierowca, jeśli dosiądzie się ktoś na przednie siedzenie, to obniży przód, więc lampy będą niżej, więc będą mniej oślepiać. Jak dosiądzie się ktoś na tylną kanapę, to nadal będzie między osiami, więc zmiana konta ustawienia auta też będzie nie znaczna.

Tylko dołożenie bagażu może spowodować znaczący wzrost obciążenia za tylną osią i "podniesienie" przodu, przez co oślepianie, nie? :)

A jak często zdarza Ci się odpalić auto, włączyć światła i dopiero potem z kluczykami w stacyjce pakować ciężkie rzeczy do bagażnika?

Mi rzadko, ale może jestem rzadkością. :)
sknerko napisał/a:
Jak sam będzie pilnował poziomu to tez nie będzie oślepiał (nie wnikam w typ reflektorów bo w zwykłych przeważnie oślepiają ale nie zawsze).

No właśnie... Jak będzie...
Wśród ludzi, których znam, jak się ominie ludzi z tego forum, to jedyną osobą dbającą o to jest chyba mój ojciec, który mnie tego nauczył, a tak to nawet kilka osób bardzo techniczno-motoryzacyjnych, które znam w ogóle się nad tym nie zastanawiają, a przełącznika SZUKAJĄ dopiero, gdy przestają coś widzieć - gdy lampy są za nisko - w drugą stronę problem dla nich nie istnieje. :(

A co do "nie wnikania w typ reflektorów", to różnica jest w ich mocy - "ksenony" są 2-2,5 raza jaśniejsze, przez co dużo bardziej oślepiają - o ile jestem w stanie skupić się na swoim pasie i poboczu, gdy oślepiają mnie zwykła lampy halogenowe, to gdy są to "ksenony" to mój pas rozpoznaję po tylnych światłach poprzednika, a pobocze przestaje być w jakikolwiek sposób widoczne i nie jest to efekt kurzej ślepoty.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 23:40 ]
sknerko napisał/a:
Zgodzę się ale tylko w przypadku H4 które nie maja takiego "kapturka" przed sobą

Ale ma z boku w bańce - przyjrzyj się rysunkowi, który wskazałem.
sknerko napisał/a:
jeżeli mówimy o H1/H7 z kapturkiem przed żarówką to sprawdzałem własnoocznie i miernikiem światła powyżej granicy światła jest tak samo ciemno na żarówce jak na palniku.

To już zależy od konstrukcji konkretnej lampy.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 23:45   

maciej napisał/a:
A jak często zdarza Ci się odpalić auto, włączyć światła i dopiero potem z kluczykami w stacyjce pakować ciężkie rzeczy do bagażnika?

Za każdym razem gdy ładuję auto na odpalonym silniku bo mam światła włączane automatycznie i żeby je poziomować wg twojej filozofii musiałbym zawsze gasić i odpalać auto

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 23:45 ]
maciej napisał/a:
To już zależy od konstrukcji konkretnej lampy.

dlatego z tym oślepianiem nie generalizujmy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 07, 2010 01:04   

sknerko napisał/a:
maciej napisał/a:
A jak często zdarza Ci się odpalić auto, włączyć światła i dopiero potem z kluczykami w stacyjce pakować ciężkie rzeczy do bagażnika?

Za każdym razem gdy ładuję auto na odpalonym silniku bo mam światła włączane automatycznie i żeby je poziomować wg twojej filozofii musiałbym zawsze gasić i odpalać auto

Powtórzę pytanie, bo nie podpowiedziałeś na nie:

A jak często tak robisz? :)

Tzn. jak często pakujesz auto na włączonym silniku?

Bo zapętliłeś się nie dając odpowiedzi na temat - na pytanie jak często pakujesz auto przy włączonym silniku odpowiedziałeś, że za każdym razem gdy ma odpalony silnik - taki truizm wyszedł. ;) :D

Bo mi chodzi o to, że raczej rzadko jest tak, że ma się bardzo ciężkie rzeczy i zaczyna się od odpalenia auta, a nie załadowania - przecież ma się nimi ręce zajęte, więc łatwiej jest podejść do bagażnika, zrucić rzeczy i dopiero wsiąść na miejsce kierowcy i odpalić auto. :)

Podobnie np. pod marketem - najpierw podjeżdżam wózkiem do bagażnika, pakuję rzeczy, a potem odpalam silnik.

A to, że przy mrozach czasem odpala się silnik wcześniej, to mrozów mamy między 30, a 60 dni rocznie (w tym roku na razie 40 dni, mimo, że ta zima jest dość sroga), więc raczej ciężko rozciągać temat "rozgrzewania silnika" na pozostałe 330-365 dni w roku, czyli znakomitą większą część roku. :)

Do tego, np. ja zostałem nauczony i w kilku pismach i programach motoryzacyjnych znalazłem potwierdzenie tego, że odpalanie auta, gdy nie ma potrzeby odskrobania LODU z szyb jest niewłaściwe i to z kilku powodów:
- auto nagrzewają się na postoju nagrzewa się wolniej i części mechaniczne dłużej są źle smarowane przez co bardziej się zużywają
- skoro auto wolniej się nagrzewa, to w środku też dłużej będzie zimno
- niedogrzane auto, szczególnie stojąc na podwyższonym biegu jałowym pali więcej i emituje dużo więcej toksycznych związków do atmosfery

Dlatego odpalam auto przed ruszeniem tylko jak nie jestem w stanie poradzić sobie z lodem z szyb bez włączenia ogrzewania - tej zimy był to na razie jeden raz, mimo, że mamy wyjątkowo srogą zimę. :)

A co do konstrukcji świateł, to czy nie możesz wyłączyć i włączyć świateł przełącznikiem mimo domyślnego ustawienia?

Bo np. w nowych Volvo, którymi miałem okazję jeździć w zeszłym roku (C70, V50 i S80), mimo, że domyślnie miały ustawiony "rynek polski", czyli włączone światła całą dobę, to można przełączyć na światła pozycyjne i z powrotem na mijania, co powodowało ponowne poziomowanie świateł. :)

Wydaje mi się, że w ZT MaRKa też daje się przełączyć na światła mijania, mimo, że domyślnie ma ustawione "zawsze włączone" dla świateł mijania - jutro (a właściwie dziś) na spocie sprawdzę. :)

Bo jeśli tak jest, to przyznasz, że zarówno o takim wyłączeniu/włączeniu, jak i o regulacji manualnym przełącznikiem trzeba pamiętać, jeśli ładujesz auto już na włączonym silniku, a w każdej innej sytuacji regulacja automatyczna sprawdza się lepiej. :)
sknerko napisał/a:
dlatego z tym oślepianiem nie generalizujmy

Z moich doświadczeń większość takich przeróbek oślepia, oczywiście nie wiem jaka jest przyczyna - czy zła regulacja, czy konstrukcja odbłyśnika, czy brud na kloszu lampy, bo nie zatrzymuję każdego auta, które mnie oślepiło, żeby to sprawdzić, ale tak jest, że większość widywanych "tanich ksenonów" oślepia i dlatego jestem wrogiem "chińskiego tuningu" i tyle.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 09:09   

faecd napisał/a:
camaro17 napisał/a:
sprawa xenonów HID na forum jest negatywnie odbierania, wystarczy poszukać kilku lepszych wątków i się można przekonać
a dlaczego? bo kolega maciej, Mayson maja nawiecej przeciwko...barwa swiatla moze byc żólta, selektywnie żółta lub biała. Jezeli mocno wpada w niebieski to faktycznie moga sie przyczepic.


Każda lampa jest homologowana do rodzaju żarówek. I nie muszą nic udowadniać, wystarczy odczytać z lampy, czy ma ona homologację do żarówek xenonowych. Reszta, tzn. spryskiwacze i układ samopoziomowania jest tylko jeśli ktoś się będzie upierał. Generalnie, każdy z wymienionych elementów (właściwie jego brak) upoważnia Policję do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 09:09 ]
sknerko napisał/a:
maciej napisał/a:
A jak często zdarza Ci się odpalić auto, włączyć światła i dopiero potem z kluczykami w stacyjce pakować ciężkie rzeczy do bagażnika?

Za każdym razem gdy ładuję auto na odpalonym silniku bo mam światła włączane automatycznie i żeby je poziomować wg twojej filozofii musiałbym zawsze gasić i odpalać auto


Łamiesz przepisy... nie wolno oddalać się od samochodu, gdy silnik pracuje :)
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 11:05   

maciej napisał/a:
Powtórzę pytanie, bo nie podpowiedziałeś na nie:

A jak często tak robisz?

Tzn. jak często pakujesz auto na włączonym silniku?

Teraz rzadziej ale jakis czas temu średnio co tydzień jak zabierałem dzieci od babci (często częściej niż dwa-trzy razy w tygodniu). Podjeżdżam czekam pakują co mają i w drogę. Poza tym jak wsiadają pasażerowie na tylna kanapę to też poziomowanie szlag trafia. Pod marketem robię podobnie jak ty ale w innych miejscach częściej mi sie zdarza czekać aż sie ferajna załaduje.
maciej napisał/a:
Do tego, np. ja zostałem nauczony i w kilku pismach i programach motoryzacyjnych znalazłem potwierdzenie tego, że odpalanie auta, gdy nie ma potrzeby odskrobania LODU z szyb jest niewłaściwe i to z kilku powodów:
- auto nagrzewają się na postoju nagrzewa się wolniej i części mechaniczne dłużej są źle smarowane przez co bardziej się zużywają
- skoro auto wolniej się nagrzewa, to w środku też dłużej będzie zimno
- niedogrzane auto, szczególnie stojąc na podwyższonym biegu jałowym pali więcej i emituje dużo więcej toksycznych związków do atmosfery

Dlatego odpalam auto przed ruszeniem tylko jak nie jestem w stanie poradzić sobie z lodem z szyb bez włączenia ogrzewania - tej zimy był to na razie jeden raz, mimo, że mamy wyjątkowo srogą zimę.

o tym że nie zaleca sie odpalać i skrobać szyb czy inne to obawiam sie że wiem dłużej niż ty ale to nie ma nic do tematu mnie sie w zimie czesto zdarza skrobać auto jak jest odpalone mieszkam na wsi i tam trochę zimniej niż w mieście.
maciej napisał/a:
A co do konstrukcji świateł, to czy nie możesz wyłączyć i włączyć świateł przełącznikiem mimo domyślnego ustawienia?

nie nie mogę.
maciej napisał/a:
Z moich doświadczeń większość takich przeróbek oślepia, oczywiście nie wiem jaka jest przyczyna - czy zła regulacja, czy konstrukcja odbłyśnika, czy brud na kloszu lampy, bo nie zatrzymuję każdego auta, które mnie oślepiło, żeby to sprawdzić, ale tak jest, że większość widywanych "tanich ksenonów" oślepia i dlatego jestem wrogiem "chińskiego tuningu" i tyle.

łooo :shock: a ty masz rentgen w oczach i wiesz które to tanie chińske a które nie bo ja jakoś nie mogę ich jednoznacznie odróżnić a już sie przejechałem jak zwróciłem komuś uwagę że oślepia a on miał ksenon fabryczny w Volvo V40 (bez soczewki). fabrycznym ksenonom zdarza sie oślepiać też i to często np. Porsche Cayennei jeszcze pare innych aut.
Zimą jeżdżę prawie tylko po ciemku więc jakąś tam wiedzę mam a że "ślepy" jestem to każde światła źle ustawione dają mi do wiwatu.
Gonia napisał/a:
Każda lampa jest homologowana do rodzaju żarówek. I nie muszą nic udowadniać, wystarczy odczytać z lampy, czy ma ona homologację do żarówek xenonowych. Reszta, tzn. spryskiwacze i układ samopoziomowania jest tylko jeśli ktoś się będzie upierał. Generalnie, każdy z wymienionych elementów (właściwie jego brak) upoważnia Policję do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Ależ nikt z tym nie dyskutuje jedynie stwierdzamy że większość forumowiczów mówi "stanowcze nie" HID-om a policja z daleka tylko po barwie światła jest w stanie sie przyczepić bo chyba nie wyobrażasz sobie że każdy ksenon zatrzymują i sprawdzają czy to HID czy nie.
Gonia napisał/a:
Łamiesz przepisy... nie wolno oddalać się od samochodu, gdy silnik pracuje

Przeginasz, czy stanie przy bagażniku to jest oddalanie się od auta? to wtedy skrobać na odpalonym też przepisy zabraniają?. Wyżej wyjaśniłem jak załadowuję na odpalonym silniku.

Wkurza mnie jak wszyscy generalizują a życie nie jest czarne i białe tylko szare.
Każdy na własne ryzyko zakłada HID w zwykłą lampę, czy oślepia czy nie to jest kwestia konstrukcji lampy i dbania o poziomowanie i jeszcze paru drobiazgów ale bardzo często ludzie nie wiedza ze nie można bo o tym w polskich przepisach ani słowa a reguluje to dyrektywa europejska.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Xenon w Rover 25 /MG ZR
duudii Tuning wizualny 84 Sro Lip 08, 2009 14:53
camaro17
Brak nowych postów xenon w R623
bert623si Tuning wizualny 1 Pon Mar 10, 2014 17:22
tomii620si
Brak nowych postów [All] Żarówki typu Effect Xenon
Kacpro Tuning wizualny 2 Sro Kwi 29, 2015 19:12
MD
Brak nowych postów [r200] rover 200 bi xenon soczewka
rudealis Tuning wizualny 18 Wto Gru 18, 2012 21:06
scorpion
Brak nowych postów [r400] Przeróbka reflektorów na bi-xenon
brozo Tuning wizualny 42 Nie Wrz 21, 2014 21:24
FatMatic



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink