Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrolka ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrolka ABS
Autor Wiadomość
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 23:34   

xROnx napisał/a:
(swoją drogą są one jednorazowe bo nie było nawet takiej możliwości żeby wyszedł od po dobroci)

Trochę cierpliwości i da się bezinwazyjnie wymontować czujnik. U mnie też niesamowicie ciężko wychodził, ale dałem rade. Podobnie u kolegi.
xROnx napisał/a:
pozostaje jedynie pytanie czy mogłem uszkodzić pierścień wiertłem rozwiercając otwór po czujniku abs? nawet jeśli kontakt był delikatny?

Jaką masz pewność, że kontakt był delikatny? Jaką masz pewność, że wydobyłeś wszystkie pozostałości po czujniku?
Wystarczy minimalna ilość śmieci w szczelinie i pomimo, że wszystko będzie sprawne to nie będzie działać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 27, 2011 23:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 23:51   

krist napisał/a:
Trochę cierpliwości i da się bezinwazyjnie wymontować czujnik. U mnie też niesamowicie ciężko wychodził, ale dałem rade. Podobnie u kolegi.

jakaś sprawdzona metoda? :) przyda się na przyszłość - wszak pozostało jeszcze w aucie 3 czujniki :D
krist napisał/a:
Jaką masz pewność, że kontakt był delikatny?

No nie mam żadnej. Czyli co? pozostaje ściągnąć całą tą zwrotnicę/piaste (nie wiem jak to nazwać) i posprawdzać czy nie pozostała jakaś część ze starego czujnika a pierścień wraz z łożyskiem i chyba półosią(?) wymienić?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 23:56   

xROnx napisał/a:
jakaś sprawdzona metoda? przyda się na przyszłość - wszak pozostało jeszcze w aucie 3 czujniki

następnym razem zostaw czujnik w spokoju a napraw kabel bo najczęściej kable się przecierają i wystarczy izolację zdjąć , zlutować i dobrze zaizolować i po krzyku.
xROnx napisał/a:
Czyli co? pozostaje ściągnąć całą tą zwrotnicę/piaste (nie wiem jak to nazwać) i posprawdzać czy nie pozostała jakaś część ze starego czujnika a pierścień wraz z łożyskiem i chyba półosią(?) wymienić?

najpierw bym tam wysprzatał a potem myślał ewentualnie nad wymiana łożyska
xROnx, z tylnymi czujnikami ostrożnie bo tam łożysko z całą piastą trzeba wymieniać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 23:29   

Odkopuję temat.
Chcę wymienić ten pierścień magnetyczny który stanowi całość... ale właśnie czego? półosi czy zwrotnicy? Z tego co naoglądałem się na allegro to bardziej podchodzi mi pod półoś bo ona "wchodzi" w zwrotnice. Półoś się obraca razem z pierścieniem a w zwrotnicy jest zamontowany czujnik abs. I nie ma takiej możliwości żebym uszkodził coś w zwrotnicy tylko w samym pierścieniu czyli w półosi. Dobrze myślę?
Przykład: tutaj zwrotnica -> http://moto.allegro.pl/zw...1837465089.html
A tutaj półoś -> http://moto.allegro.pl/po...1831793670.html
Półoś jest raczej nie rozbieralna i trzeba by było ją całą wymienić?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 06:14   

Pierścień jest montowany na zewnętrznej części przegubu na wcisk lub połączenie skurczowe.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 07:34   

xROnx napisał/a:
Chcę wymienić ten pierścień magnetyczny który stanowi całość... ale właśnie czego?

SeniorA napisał/a:
to jest szalka łożyska z wtopinymi elementami magnetycznymi i musi działać w płaszczyźnie prostopadłej do osi czujnika.Wymienia się całe łożysko.


[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 07:34 ]
sknerko napisał/a:
xROnx, może masz coś z łożyskiem bo ono jest magnetycznej robi za pierścień zębaty w standardowych rozwiązaniach
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:21   

xROnx, do wymiany masz to: http://allegro.pl/land-ro...1818122851.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:33   

sknerko napisał/a:
do wymiany masz to:

aaaa... to jeszcze coś innego.
Poprawcie mnie jeśli się mylę: między zwrotnicę a półoś wchodzi to łożysko do którego link podał sknerko i to mam kupi i np dac mechanikowi żeby wymienił.
To w takim razie po wyciągnięciu czujnika ABS przez ten mały otwór widac łożysko?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:49   

Łozysko jest wciśnięte w piastę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 10:28   

Ponawiam swoje pytanie:
xROnx napisał/a:
To w takim razie po wyciągnięciu czujnika ABS przez ten mały otwór widac łożysko?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 12:42   

xROnx napisał/a:
Ponawiam swoje pytanie:
xROnx napisał/a:
To w takim razie po wyciągnięciu czujnika ABS przez ten mały otwór widac łożysko?
tak
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 20:00   

xROnx, przepraszam trochę się zamotałem to wynik przeglądania innego forum, w tym samym czasie na ten sam temat.
Oczywiście łóżysko z pierścieniem magnetycznym, zwróć uwagę przy montażu by pierścień był skierowany w kierunku czujnika.
Bardzo rzadko zdarza się by pierścień się uszkodził , najczęściej przyczyną jest nieumiejętna wymiana czujnika.
_________________
rom
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 21:58   

automechanik napisał/a:
Bardzo rzadko zdarza się by pierścień się uszkodził

Nawet jeśli podczas próby wyciągnięcia starego czujnika który ostatecznie się ułamał i trzeba było rozwiercać go i możliwe było "przejechanie" kręcącym się wiertłem po łożysku?
Zauważyłem że gdy podczas delikatnego hamowania słyszę cykanie proporcjonalne do obwodu koła czyli im wolniej jadę tym rzadziej cyka i odwrotnie. Czyli tak jakby np było jakieś mikro wgłębienie przez co uruchamia się to "cykanie" (sorki że tak dziwnie piszę ale próbuję przelać moje myśli/skojarzenia na litery ;) )
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 09:28   

xROnx napisał/a:
Nawet jeśli podczas próby wyciągnięcia starego czujnika który ostatecznie się ułamał i trzeba było rozwiercać go i możliwe było "przejechanie" kręcącym się wiertłem po łożysku?
właśnie najczęściej pierścień magnetyczny uszkadza się wiertłem podczas rozwiercania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 21:48   

Przecież napisałem, uszkadza się podczas nieumiejętnej wymiany. Samoistne uszkodzenie następuje tylko przy maksymalnie zużytym łożysku czyli praktycznie gdy łożysko się rozsypie.
Jeśli stosuje się wiertarkę ,należy na wiertło założyć ogranicznik na długości odpowiadającej długości części cylindrycznej czujnika, a i tak istnieje ryzyko uszkodzenia pierścienia, bardzo delikatna operacja.
_________________
rom
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 12, 2011 22:56   

Dobra już wszystko wiem. kupuje i wymieniam łożysko. Po tej operacji dam znać jakie będą efekty :)
 
 
antek124 



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 76
Skąd: czeremcha



Wysłany: Wto Sty 10, 2012 20:37   

No i jak z informacją po wymianie łożysk? Bo ja mam podobny problem tylko mi nie działa znów tempomat, kontrola trakcji, abs i doszedł prędkościomierz. Po przejechaniu około 2 tyś. kilometrów znów mam to samo tylko jeszcze doszło że prędkościomierz nie działa Wymieniłem czujniki na Hella i po przejechaniu tych kilometrów jest to samo. Bo patrząc przez otwór czujnika to skorodowane dosyć jest pasek magnetyczny.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 10, 2012 20:53   

U mnie wymiana łożyska pomogła. uszkodził się pierścień magnetyczny podczas rozwiercania otworu w zwrotnicy po czujniku abs.
antek124 napisał/a:
nie działa znów tempomat, kontrola trakcji, abs

ale abs w ogóle nie działa? nawet jak porządnie depniesz hamulec?
Ja wcześniej miałem wymienianą pompe abs - bo miałem ją uszkodzoną, to abs mi działał jak mocno nacisnąłem pedał hamulca. ale kontrolka abs mi wariowała, czasami nawet lekko się jarzyła, różne cyrki były prędkościomierz czasami się zacinał tj wskazywał prędkość zero. o kontroli trakcji nie wspomnę bo właściwie w ogóle jej nie było.
A nie masz wariującej kontrolki ABS?
 
 
antek124 



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 76
Skąd: czeremcha



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 16:56   

Nawet jak depnę po heblach to nic się nie dzieje. Pełna blokada kół i koniec, a kontrolka abs cały czas się świeci nawet nie mrugnie i trakcja tak samo. Za dwa dni działam z tym jak jeszcze części dojadą.

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 16:56 ]
Witam wszystkich! A ja skończyłem już wymieniać łożyska i wróciło wszystko do normy. Choć łożyska były w stanie bardzo dobrym brak jakichkolwiek luzów, to pasek magnetyczny bardzo zużyty. Wszystko działa wraz z prędkościomierzem.
 
 
RHL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie Zdrój



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 20:29   

Witam,

Jestem po wymianie czujnika ABS w prawym przednim kole. Po wymianie kontrolka zgasła i wszystko było ok, po lekkim nacisnieciu hamulca wlaczaly sie ABsy ale nie zawsze, przy dawaniu po heblach hamowal dobrze. Po paru dniach kontrolka znow sie zaswiecila i ABSy i predkosciomierz szlak trafil. Teraz co jakis czas po odpaleniu auta kontrolka gasnie Absy wlaczaja sie przy lekkim hamowaniu, predkosciomierz działa dziwnie tak jakby sie zacinał, po przejechaniu jakiegos dystansu kontrolka znow sie zapala...
Dodam ze satry czujnik wyciagany byl metoda wiertnicza, czy takie problemy moga powodowac jakies smieci co tam zostaly, czy to juz uszkodzony jest pierscien magnetyczny ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] kontrolka abs kontrolka trakcji kontrolka ręczneg
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Maj 04, 2022 11:06
lukasz-89
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ABS
dragonnn1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Mar 24, 2013 16:27
rafalmis1
Brak nowych postów [R 75 ] kontrolka ABS
Pitek Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Mar 24, 2013 16:03
Dziadek
Brak nowych postów [R75] kontrolka poduszki
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 10, 2018 20:47
grota10
Brak nowych postów [R75] Świecąca kontrolka air bag
ostr Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lis 23, 2007 17:50
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink