Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416 00r] Nie równa praca silnika, gaśnie i szarpie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:40
[R 416 00r] Nie równa praca silnika, gaśnie i szarpie
Autor Wiadomość
elrafal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 10:22   [R 416 00r] Nie równa praca silnika, gaśnie i szarpie

Witam wczoraj zaczęło się dziać coś niedobrego z moim Roverkiem. Mianowicie po przejechaniu ok 10 km zatrzymałem się na światłach nagle czułem jak czasem lekko co chwile takie mocniejsze drganie silnika jakby auto chciało zgasnąć ale coś w ostatniej chwili mu na to nie pozwalało obroty nie skakały auto było na luzie obroty poniżej 1tys. Gdy ruszyłem zaczęło mnie na maksa szarpać (wcześniej już to miałem ale nauczyłem się z tym jeździć wiem kiedy zmienić bieg jak dawać gazu by nie szarpało - przeczyściłem kopułkę i palec ale nie pomogło) zatrzymując się na kolejnych światłach auto sobie zgasło odpaliłem, dojechałem do celu wyszedłem z auta i słuchałem jak silnik się zachowuje i było jak wcześniej pisałem jakby chciał zgasnąć ale coś go"podtrzymuje" po chwili zaczyna się włączać wentylator i auto po jakimś czacie zgasło w zimę było ok teraz troszeczkę cieplej i wentylator zatrzymując się ciągle się włącza (płyn nadal zimowy mam). Dodam że w majówkę po przejechaniu 200km auto postało 3 h po czym wszystkie przekręcam kluczyk i nic cisza nie kręci ale kontrolki paliły się pompa chodziła pogmerałem coś przy kablach od aku i zaczął palić ale chwile później wpadłem w dołek i z gasł :( Nie wiem już o co chodzi szarpanie na pewno do wymiany kopułka palec itd ale czemu nagle teraz gaśnie. Do wymiany mam z tego co wiem osłona przeguba, "portki" wydechu ale to chyba nie jest przyczyną?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 05, 2010 10:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 10:30   

Sprawdź masę podłączoną do nadwozia i stan klem. Następnie przewody i złączkę na czujniku temperatury płynu chłodzącego. Jak tam będzie ok będziemy szukać dalej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
elrafal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 06, 2010 21:17   

darek_wp napisał/a:
Następnie przewody i złączkę na czujniku temperatury płynu chłodzącego
Gdzie tego szukać jestem zupełnie zielony więc nie bardzo wiem :) Teść mi coś patrzył i mówił że jakieś kable nie są zaizolowane że są na wierzchu. A kabel od masy z tego co widziałem jest troszkę popękany
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 21:27   

Patrząc na silnik od przodu op prawej stronie zaraz na początku jest aluminiowy trójnik z wężem prowadzącym do nagrzewnicy. W nim są wkręcone 2 czujniki jeden z boku i jeden z dołu. Ten z boku wkręcony w poziomie z 2 przewodami jest od temp płynu i steruje kompem a drugi pionowo wkręcony z 1 przewodem jest od wskaźnika temp w zegarach.
Co do masy warto odkręcić ją od nadwozia i przeczyścić połączenie jak również sprawdzić czy nie jest za bardzo popękany przewód przy kabel-oczku.
To samo tyczy się klem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lipsz 



Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: tarczyn



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 17:22   

witam posiadam Roverka 420 diesel mam problem z falującymi obrotami podczas jazdy a także w trakcie postoju jak to wyeliminowac :?:
 
 
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 18:19   

Witam, ja również mam taki sam problem (R400 1,6 benzyna), udałem się na diagnostyke po wymianie filtrów i prawie całego zapłonu (oprócz cewki i kopułki) i wykazało na bosch kts 520 błąd czujnika tmp płynu chłodzącego, właśnie ten brązowy, więc go wymieniłem, ale niestety obroty dalej falują. Dodam że mój Rover zachowuje się tak jak się nagrzeje i im cieplejszy tym gorzej chodzi (tak jak kolega wyżej napisał) aż zgaśnie, a ten stary czujnik chyba był dobry bo wentylator się uruchamiał gdy go odpiąłem, proszę również o pomoc.
 
 
elrafal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 07, 2010 20:16   

U mnie obroty jak silnik zimny są 1,5tys jak się nagrzeje to są poniżej 1tys i tak się utrzymują nic nie faluje ale słychać jakby silnik chciał zgasnąć ale nagle coś nie pozwala choć czasem gaśnie dziś go odpaliłem i po 2 dniach i jest to samo dając gazu czasami zachowuje się na chwilkę jakby nie miał w ogóle mocy jakby nie reagował przejechałem 12km i trzymając gaz do połowy zbierał się dobrze itd dając gaz do końca lub na 3/4 na każdym biegu szarpie bardzo mocno. Kable jak kolega darek_wp sprawdziłem jutro postaram się wrzucić zdjęcie tego kabla popękanego od masy być może tego przyczyna. Ale zaniepokoiło mnie jedno że kable WN dotykając palcem przy kopułce walą prądem może to być przyczyna kabli ze są już stare i mają jakieś przebicie bo każdy jeden jak dotknę to odrazu kopie prądem?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 07, 2010 20:31   

Jak kable tak się zachowują to stanowczo nadają się do wymiany. Kup NGK (około 120 PLN). Kopułka i palec również do wymiany (50 PLN).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Nie rowna praca silnika
harnas13 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lis 26, 2015 12:45
harnas13
Brak nowych postów [R416] nie równa praca silnika i falujące obroty
darku1973 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Sie 26, 2012 16:12
darku1973
Brak nowych postów [R400][B+G]Przy dodawaniu gazu szarpie/praca na 3 cyl.
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Gru 19, 2013 10:11
dawidd
Brak nowych postów [R400] szarpie i gasnie
blautka7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lut 18, 2012 19:53
leszczu
Brak nowych postów [R45] szarpie, gasnie i trzesie silnikiem
leszekgo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lut 28, 2013 18:23
leszekgo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink