Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] Zapylona felga. Hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:38
[R all] Zapylona felga. Hamulce
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 21:16   [R all] Zapylona felga. Hamulce

Witajcie koledzy,

Od roku mam na przedniej osi nowe tarcze i klocki. W zeszle lato zauwazylem, ze klocki te (EBC Ultimax) dosc konkretnie pyla. W tym roku to samo zauwazylem z tym, ze zapylona (doslownie czarna) mam tylko jedna felge przednia.

Jakos wczesniej cos mi sie wydawalo, ze obydwie przednie sa takie czarne ale od kilku dni widze, ze tylko jedna jest brudna. Dopiero dzis zaskoczylem, ze moze klocki nie rowno sie scieraja. I faktycznie tam gdzie felga brudna grubosc klocka jest mniejsza niz na czystej fledze o jakies 2-3 mm na oko.

Wniosek taki, ze cos jest nie tak z jednym zaciskiem, tym gdzie kolo jest brudne.

Teraz pytanie do was. Czy wg was bedzie to jedynie naprawa w stylu nasmarowania prowadnic plywajacych (ewentualnie wymiana na nowe) Czy raczej cos z nie odbijajacym zapieczonym tloczkiem.

Szczerze wole by to jednak prowadnice byly bo to sobie spokojnie zrobie, ale nigdy jeszcze nie wyciagalem tloczka z zacisku. No i wiadomo, zestaw naprawczy prowadnic zacisku tj jakies 40 zl. A cylinderek i gumki drozsza sprawa do tego nowy plyn odpowietrzanie ogolnie wiecej roboty.

Co wy o tym sadzicie, jakie sa waze doswiadczenia w tej materii?
Z gory dzieki i pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 04, 2010 21:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 21:25   

na 90% śruby pływające, ale jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz ;)
a wyciągnięcie tłoczka to minuta roboty, więcej jest potem z odpowietrzaniem ;)
jeśli chodzi o gumki do cylinderka to chyba zestaw nie jest dużo droższy od tego z gumkami śrub pływających, tylko jeśli byś chciał kupić tłoczek to będzie droższy. Ale tłoczki są chromowane, więc praktycznie nic tam złego się nie powinno wydarzyć, ale jak coś się z nimi dzieje, to nie ma się co zastanawiać :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 22:09   

sTERYD, no wlasnie asekuracyjnie wliczylem koszt tloczka i gumek do niego jezeli by sie okazalo, że jednak to cos z tłoczkiem nie tak. No dobra to jakos w piatek postaram sie rozebrac zacisk i sprawdze o co tam chodzi. Wtedy czesci zamowie na sobote i do dziela :) (a mialem w weekend porzadnie sobie wysprzatac w srodku auta i umyc z zewnatrz) hehe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 22:33   

pewnie skończy się na czyszczeniu śrub pływających i zdążysz sobie jeszcze wyszprzątać i piffko wypić ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 23:56   

sTERYD, zapewne tak jak mowisz ale bez pifffka, niestety w soboty wieczorem jezdze grac w pilke wiec ni wolno mi :)

Dzieki za sugestie. Szkoda, ze juz nie ma punktów pomógł ;) pozdrawiam!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 00:02   

EBC i tak mocno pyla, wiec pomysl nad zmiana na cos innego ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 01:23   

Perez, drugie kolo nie pyli. Jedynie tylko jedne gdzie najwidoczniej śruby pływające nie odbijaja bo pracują na sucho i klocki delikatnie trą o tarcze. W weekend operacja czyszczenia owych śrub na wszelkość na obu zaciskach i smarowania.

Po tej operacji w przeciagu 2-3 tygodni jezeli felga sie nie zapyli to wszystko gra :) Dam znać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 12:09   

mam identyczny objaw jak i ty faecd, tyle że ja dzisiaj zabieram się za czyszczenie i nasmarowanie śrub (o ile uda mi się je wyciągnąć) :)
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 15:03   

wojzel, wystarczy, ze jedna srube mocujaca zacisk odrecisz. Ja pamietam, ze w jednym z zaciskow jednej nie moglem ruszyc. Ale jak odkrecisz jedna to podnosisz zacisk, wyciagasz klocki (choc nie trzeba) i wyciagasz szrubę pływająca razem z zaciskiem :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kornik11 




Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: Myślenice



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 18:19   

Ja miałem jedną śrubę pływającą tak zapieczoną, że już myślałem o dospawaniu kawałka rurki do niej żeby ją ruszyć :/ Na szczęście po długich kombinacjach z młotkiem, kluczem do rur i WD40 udało się :cool:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 18:58   

kornik11, Ja już jedna musiałem z drugiej strony, przez przewiercanie się przez Zacisk młotkiem wypukać bo nie chciała puścić :neutral:

Bylo to tydzień bo zamianie tarcz i klocków i nie dość ze przesmarowałem to smarem miedzianym to się zapiekły :neutral:

Teraz posmarowałem to zwykłym smarem i problem z głowy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 20:31   

Ja 3 tyg temu jak Kaczynski zginal robilem hamulce z tylu i tak mialem zapieczona srube, ze leb przerezalem to na warsztacie dospawali mi kawalek sruby i odkrecili...A wlasciwie to zlamali srube tak, ze dalo sie zdemontowac zacisk i jedynie wymienic prowadnice.
Remi55 napisał/a:
a już jedna musiałem z drugiej strony, przez przewiercanie się przez Zacisk młotkiem wypukać bo nie chciała puścić :neutral:

Bylo to tydzień bo zamianie tarcz i klocków i nie dość ze przesmarowałem to smarem miedzianym to się zapiekły :neutral:

Teraz posmarowałem to zwykłym smarem i problem z głowy
cos musiales zrobic nie tak. Miedz ma za zadanie zabezpieczenie srub i uniemozliwienie zapieczenia sruby!

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 20:31 ]
PS jakies 20 min temu wrocilem do domu z przejazdzki po moim miescie, która w sumie miala dystans z 6-8km z miedzy parkowaniem na godzine prawie. Pod domem dotknalem tarczy hamulcowej gdzie felga jest brudna byla ciepła-prawie gorąca. Druga byla ledwo letnia :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 20:54   

faecd napisał/a:
cos musiales zrobic nie tak. Miedz ma za zadanie zabezpieczenie srub i uniemozliwienie zapieczenia sruby!


Tez tak myślałem ale jak wykręciłem ze środka ta śrubę to jeszcze było pełno miedzy :wink: Mechanik mi w tedy mówił ze on miedzi nie stosuje tylko zwykły smar i problemów nie miał. A kupiłem specjalnie miedz do zacisków i kicha :neutral: Na zwykłym smarze juz mi się nie zapieklą.

złe raczej nic nie zrobiłem :razz: Dziadowski produkt raczej :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 20:57   

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20 .. może ktoś pomoże .. ? siedze z tym od paru godzin niestety..
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 19:12   

I zrobione.

Odkrecilem zacisk i dolna prowadnica (sruba pływająca) była tak zapieczona, ani drgnela przy ruszaniu rekoma. Bez mlota nie robota dostała dwa strzały i poszła. Wszystko przeczyczyszczone papierkiem sciernym (widac na foto) pozniej posmarowane zlozone i hula:)

Od razu zobaczcie jak mi nie równo klocki scierało...na drugim kole klocki sa grube jak ten jeden na foto...no nic pewnie za rok znowu zmiana klockow - a tak to by 3-4 lata pochodzily ;P

Pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all] Hamulce dziwnie miekkie...
Nie jest to wina zapowietrzenia! do tego klocki tacze i przewody...
faecd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 15 Wto Sie 02, 2011 12:47
JeRRy3D
Brak nowych postów [ALL] Warsztat, który odpowietrzy hamulce metodą próżniową
ArekL Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Lip 19, 2013 00:51
SyntaX
Brak nowych postów [R400 i inne] Nierówne hamulce.... wymiana... naprawa...
MieszAs Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Nie Kwi 13, 2008 01:18
MieszAs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink