Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] 1.4 16V Czyzby HGF? A moze jednak nie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:48
[R200] 1.4 16V Czyzby HGF? A moze jednak nie?
Autor Wiadomość
mietekpl 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 71
Skąd: Sosnowiec

Rover 200

  Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:09   [R200] 1.4 16V Czyzby HGF? A moze jednak nie?

Witam,

na poczatku chcialbym zaznaczyć że przeczytałem wiele wątków o HGF, aczkolwiek bylbym wdzięczny za wyrażenie opini o zainstniałej sytuacji.

No więc do dzieła. Dziś standarodowo sprawdzając olej (oczywiście na zimnym silniku i płaskim terenie) zauważyłem że jest go więcej o jakieś 0.5cm, sprawdziłem też stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i pokrywa się z kreską rozpołowienia zbiorniczka (pomiędzy min i max).
Ponadto w zbiorniczku znajdują się śladowe ilości oleju plywając po powierzchni.

Samochodem poruszam się praktycznie wyłącznie po mieście na krótkich dystansach.
Przyglądałem się olejowi i wygląda w porządku, na korku ani na bagnecie nie widać nalotu.

Dziś przejedchałem jakieś 3-4km po mieście, otworzyłem maske i spod korka od zbiorniczka wydobywał się taki jakby pisk, czy to normalne?

Czy w warsztacie/stacji diagnostycznej zdiagnozowali by mi samochód pod względem HGF?
Bo oddaje nie dlugo na wymiane amortyzatorów, ale nie chce aby mnie ktoś naciągnał na niepotrzebną wymianę uszczelki pod głowicą.


A mam jeszcze takie pytanie, po jakim czasie rozgrzewa się wam silnik, wiem ze zalezy to od stylu jazdy, ale tak mniej więcej orientacyjnie, bo mam wrazenie ze u mnie grzeje sie szybko jakieś 3-4 minuty, a mam raczej łagodny styl jazdy, biegi zmieniam najpóźniej przy 3k obrotów.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:22   

jeżeli robisz krótkie przebiegi to olej może przybywać tzn. się jakby skrapla czy coś takiego, weź go wyprowadź na dłuższy spacer. Dymi Ci z rury, krople z układu wydechowego są takie lekko tłuste jak płyn chłodniczy? osiągi spadły? płynu Ci ubywa chłodzącego ? co do nagrzewania, to nie wiem po jakim czasie,ale szybko tak są skonstruowane te silniki. Bym musiał zobaczyć u siebie doiero Ci wtedy odpowiem po jakim czasie
 
 
 
mietekpl 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 71
Skąd: Sosnowiec

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:37   

To dymienie z rury i wycieki z wydechu musze sprawdzić, bo przyznam że nie zwróciłem na to uwagi. Jesli chodzi o osiągi to nie odczułem spadków. Płyn chłodniczy mam wrażenie jakby minimalnie spadł, aczkolwiek moj zbiorniczek nie jest zbyt przejrzysty, daltego też sprawdzam okręcając korek i tak pomiar jest mało dokładny, musiałbym zaobserwować.

Z tym nagrzewaniem zastanawiam się czy wszystko w porzadku bo przykładowo w fordzie czas ten był znacząco dłuższy.
_________________
Galeria zdjęć mojego roverka :]
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:45   

mietekpl napisał/a:
No więc do dzieła. Dziś standarodowo sprawdzając olej (oczywiście na zimnym silniku i płaskim terenie) zauważyłem że jest go więcej o jakieś 0.5cm, sprawdziłem też stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i pokrywa się z kreską rozpołowienia zbiorniczka (pomiędzy min i max).
To normalne mało jeździsz samochód nie ma okazji się zmęczyć , chodzi dłużej na ssaniu a na ssaniu dostaje większą dawkę paliwa która miesza się z olejem. Jedynym wyjściem jest przegonić samochód na dłużej drodze żeby miał czas to paliwo z oleju przepalić.

mietekpl napisał/a:
A mam jeszcze takie pytanie, po jakim czasie rozgrzewa się wam silnik, wiem ze zalezy to od stylu jazdy, ale tak mniej więcej orientacyjnie, bo mam wrazenie ze u mnie grzeje sie szybko jakieś 3-4 minuty, a mam raczej łagodny styl jazdy, biegi zmieniam najpóźniej przy 3k obrotów.
U mnie silnik łapie temp tak jak u ciebie


mietekpl napisał/a:
Czy w warsztacie/stacji diagnostycznej zdiagnozowali by mi samochód pod względem HGF?
ktoś jak nie miał do czynienia z roverkiem to może mieć problem w zdiagnozowaniu HGF
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R 214Si 97] Wiązka?? Może jednak nie....
Wydryszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Paź 03, 2009 07:11
Wydryszek
Brak nowych postów [R200 1.4 '99] Czyzby HGF?
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lip 19, 2007 15:27
piter34
Brak nowych postów [r200 1.4 16v 99r.] Czy to może być HGF?
piuntek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sob Wrz 05, 2009 16:55
azor77
Brak nowych postów [R200/25 1.4 16v] PB95 PB98 czy może Pb99 ?
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Lis 08, 2007 14:19
kolin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink