Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214Si,103km,96r.] Problemy z chłodzeniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:16
[Rover 214Si,103km,96r.] Problemy z chłodzeniem
Autor Wiadomość
MarekLampart 



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:36   [Rover 214Si,103km,96r.] Problemy z chłodzeniem

Witam. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem rovera, model 214 Si, jednak trudno jest mi się z niego cieszyć gdyż mało co nim jeżdżę. Powodem jest ciągłe gotowanie się płynu chłodniczego. Dobry znajomy, mechanik wymienił mi już uszczelkę pod głowicą, sprawdził elektronikę, naprawił wentylator ( wcześniej nie działał, teraz już się włącza ale i tak dalej grzeje ), ogólnie wszystko co mógł żeby to naprawić ( chyba wszystko, nie wiem, nie jestem mechanikiem ) a on dalej grzeję. Dlatego proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem lub wie co trzeba zrobić. Z góry dziękuje za pomoc!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:51   

Opisz dokładnie objawy od momentu odpalenia silnika do momentu jego zgaszenia...
Tylko tak w sensowny sposób ktokolwiek będzie mógł Ci pomóc...
Przyczyn może być wiele i tylko dokładny opis może pomóc w postawieniu właściwej diagnozy.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 13:55   

Płyn gotuje sie bez wyraźnego powodu więc.

Ja bym wymienił korek na zbiorniczku wyrównawczym.

I odpowietrzył układ chłodzenia, jeżeli jeszcze nie jest odpowietrzony.
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 14:01   

Termostat - sprawdź czy duży obieg działa
 
 
MarekLampart 



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 14:21   

McGAJveR: Po odpaleniu silnika wszystko jest w porządku, przez pierwszą minute nic się nie dzieje, wskaźnik temperatury leży. Po przejechaniu kilometra, może dwóch wskaźnik zaczyna się podnosić w bardzo szybkim tempie, dochodzi do połowy i staje, jeszcze nie widziałem żeby tą połowę przekroczył. Słychać jak zaczyna działać wiatrak, wszystko wydaje się ok ale temperatura nie spada (utrzymuje się w połowie) a po kolejnym kilometrze mogę się już zatrzymać gdyż płyn się już gotuje. Obieg wydaję się działać gdyż wszystkie rurki są gorące choć pewien nie jestem. Tak to mniej więcej wygląda.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 14:28   

Jeżeli korek jest niesprawny, to płyn bedzie sie gotować, bo nie będzie trzymać właściwego ciśnienia.
Temperatura wcale nie bedzie za wysoka a płyn i tak sie bedzie gotować, właśnie z powodu niskiego ciśnienia w układzie.

I wtedy można pół samochodu wymienić a wystarczy korek za 20zł.

Oczywiście nie twierdze ze to na 100% ta przyczyna ale przy takich objawach ja bym korka nie lekceważył. Tym bardziej ze jest tani i łatwy w wymianie.
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 15:17   

MarekLampart napisał/a:
wskaźnik temperatury dochodzi do połowy i staje, jeszcze nie widziałem żeby tą połowę przekroczył. Słychać jak zaczyna działać wiatrak, wszystko wydaje się ok ale temperatura nie spada (utrzymuje się w połowie)


Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzasz, że płyn się gotuje ? Bo wskazanie "termometru" jest jak najbardziej poprawne...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
MarekLampart 



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 12:40   

Na takiej, że podnoszę maskę, odkręcam zakrętkę od zbiornika i widzę, że się gotuje. Nie muszę nawet nic odkręcać, wystarczy, że popatrzę jak bardzo płyn zwiększył swoją objętość.
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 13:00   

MarekLampart napisał/a:
Na takiej, że podnoszę maskę, odkręcam zakrętkę od zbiornika i widzę, że się gotuje. Nie muszę nawet nic odkręcać, wystarczy, że popatrzę jak bardzo płyn zwiększył swoją objętość.


Jest zjawiskiem bardzo naturalnym w fizyce, że każda substancja (ciecz, gaz, ciało stałe) pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość.
W zamkniętym układzie chłodzenia (ciśnieniowym, który jest powszechnie stosowany w motoryzacji) rzeczą normalną jest, że pod wpływem temperatury ciecz zwiększa swoją objętość, a tym samym zwiększa się ciśnienie w układzie...
Nic dziwnego, że po odkręceniu korka może spotkać Cię przyjemność wizyty u lekarza i dłuuuuugiego leczenia oparzeń po gorącym przysznicu....

A tak poważnie. Jeśli po uzupełnieniu płynu chłodzącego i dłuższej pracy silnika trochę płynu "wykipi" to nie ma powodu do paniki. Dzieje się tak gdy wlejesz go za dużo. Gdyby po ostygnięciu silnika ubytek płynu był znaczący to można się martwić... Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym nie schodzi poniżej kreski zaznaczającej poziom minimalny to znaczy że jest ok.
Jeśli ogrzewanie działa prawidłowo to znaczy, że powinno być wszystko ok. Brak ogrzewania zwykle jest jednym z pierwszych objawów niedoboru płynu chłodzącego w układzie.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 13:03   

MarekLampart, zgodnie z sugestią sobrusa, wymieniłabym korek. Nie jest to duża inwestycja, a zaworek w korku lubi się psuć i robić różne psikusy :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:39   

MarekLampart napisał/a:
Na takiej, że podnoszę maskę, odkręcam zakrętkę od zbiornika i widzę, że się gotuje. Nie muszę nawet nic odkręcać, wystarczy, że popatrzę jak bardzo płyn zwiększył swoją objętość.

W zbiorniczku golym okiem nie ustalisz czy sie gotuje, jesli wskazowka pokazuje mniej wiecej polowe to jest ok.
 
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 18:03   

Mam problem z roverkim brak ogrzewania i wiatrak włącza się po jakimś czasie i ciągle pracuje. Nagrzewnica jest w dużym obiegu czy małym, powinna grzać wraz z małym obiegiem czy dopiero po otwarciu dużego obiegu??
 
 
 
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 11:22   

witajcie, ja mam identyczny problem co kolega, wymieniłem termostat i to samo, moj mechanik juz nie wiem co jest nie tak, termostat puszcza, wszystko wygląda ok zalacza sie wentylator i po schlodzeniu cieczy do odpowiedniej temp wyłącza sie i wtedy powinniśmy odkręcic korek bez zadnego problemu a tu jest problem bo podczas odkręcania wywala ciecz...
Coś jest nie tak tylko co?
Mało tego podczas dogrzewania w pewnym momencie weze robią sie twarde i silnik zaczyna nierowno pracować a gdy zgasze silnik slysze takie bulgotanie i przelewającą się ciecz. Dziwne zjawisko...
Proszę o pomoc;(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 14:05   

larken napisał/a:
jest problem bo podczas odkręcania wywala ciecz...

to nie jest problem tylko normalne zjawisko, w układzie jest przecież ciśnienie, nie zaleca się odkręcania korka na gorącym silniku bo można się poparzyć
larken napisał/a:
a gdy zgasze silnik slysze takie bulgotanie i przelewającą się ciecz. Dziwne zjawisko...

może trzeba odpowietrzyć układ
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 18:29   

larken, korek zbiorniczka wymieniałeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 18:39   

Zapowietrzony układ wg mnie. Najpierw musicie odpowietrzyć, a potem obserwować czy dalej się będzie zapowietrzał.

BTW miałem podobnie i wymieniałem czujniki, koreczki, zbiorniczek, chłodnicę i nic. Już nawet kupiłem uszczelkę pod głowicą, śruby itp. i miałem wymieniać, ale okazało się, że... nowy termostat był niesprawny! Niby puszczał, ale chyba jednak nie do końca się otwierał. Po wyjęciu i wrzuceniu we wrzątek nawet nie drgnął... Teraz mam kolejny identyczny i ten jest OK. A tamten oddałem do reklamacji i została uznana. Kto by podejrzewał... A jednak.
Z tym że u mnie nie twardniały węże.

Tak jak mówię jak słychać bulgotanie to wg mnie zapowietrzony, a skąd się zapowietrzył to już inny problem.

Po wymianie termostatu nie odpowietrzaliście?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:27   

wymieniłem termostat i było to samo, mechanik powiedział ze kupiłem niedobry i sam jeszcze raz zamówił i dzieje się to samo.
Dziś jadę po korek i napiszę co i jak...
Układ był ze 3 razy odpowietrzany i nie wierzę, że jeszccze moze byc zapowietrzony...
Jak dla mnie te samochody to wielka niewiadoma, cały czas się cos psuje, masakra

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 13:27 ]
korek dobrze przepukalem ropa i jak narazie po dogrzaniu auta nie slychac bulgotania, moze byl zawalony czyms
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R214Si 97r] problemy z chłodzeniem
karol4280 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lip 03, 2009 01:10
Jugol
Brak nowych postów [rover214] problemy z chłodzeniem
bogusz333 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Lip 09, 2012 19:16
bogusz333
Brak nowych postów [R220]Problemy z chłodzeniem gotuje się
maniek007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Kwi 23, 2013 13:36
thebloody
Brak nowych postów [Rover 214SI 16V] - problemy z odpalaniem
swnuk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 21, 2008 08:49
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink