Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nierówna praca silnika + dymek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nierówna praca silnika + dymek
Autor Wiadomość
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 19:42   [R75] Nierówna praca silnika + dymek
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, jak w temacie...

[Nie krzyczcie że tematy były 1000 razy, wiem że było to już wałkowane, ale nic nie pasowało mi w 100% do mojego przypadku, choć wyjątkowy on pewnie nie jest].

Zaczęło się parę dni temu, przejechałem autem ok 600km i postawiłem na parkingu wieczorem, na drugi dzień rano postanowiłem go przeparkować. Zapalił za 1 razem, chce wycofać - gaśnie, ruszam do przodu - gaśnie, myślałem że może ręczny zaciągnięty, ale nie... zostawiłem go na luzie i słyszę że silnik chodzi koszmarnie nierówno. bełkotał sobie parę sekund i zgasł. Przeparkowałem go (mocniej gazując, o te kilka metrów dalej i zostawiłem cholere) dodam że zgasł przy tym z 10 razy. Postał kilka dni i musialem wracać z urlopu. Jadać przez miasto zgasł mi z 2-3 razy (potem zacząłem gazować przy ruszaniu i na postoju dodawać trochę gazu jak się dławił). jak wyjechalem na trasę było juz całkiem ok, jechał ok 150km, śednia ok 100km/h i nie było żadnych problemów, potem zaczał się korek, auto stało i na walnych obrotach nie było już z nim żadnych problemów. Czyli problemy się skońyczyły jak był mocno rozgrzany. Dziś rano znów go odpalam i znow to samo, nierówna praca silnika na wolnych obrotach i gaśnięcie.

Do tego dochodzi jeszcze jeden element - mocne dymienie, nie wiem czy tu nie jest wina paliwa, bo tankowalem na jakiejś dziwnej stacji benzynowej na trasie.
Z dymem jest tak że jak uruchomiłem go i lekko dodałem gazu to poleciał czarny, a potem jak stałem na światłach i podgazowywalem go zeby nie zgasl to leciało sporo białego.

Jeśli jakieś dodtakowe informacje są potrzebne to poprosze o informacje.

[ Dodano: Nie Lip 25, 2010 19:42 ]
zauważyłem że często pada pytanie o spadek ilości oleju, ja olej wymieniałem jakiś tydzień temu z hakiem. właśnie sprawdziłem cały czas jest max. Auto raczej nie bierze mi oleju. Na poprzednim przejeździłem 15tyś km i prawie go nie ubyło, na pewno nie zauważalnie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 19:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 20:55   

płyn chłodniczy nie ubywa? najlepiej odstaw auto do mechanika albo poszukaj na forum temat jak piszesz maglowany sto razy więc pierw szukamy a potem piszemy:) sam tego raczej nie naprawisz a nie ma co żyłować auta jak masz takie objawy. Mechanik.
_________________
Pamparampam
 
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 21:22   

Teraz nie powiem na 100% że płynu ubyło, nie bardzo pamiętam ile było, a już raczej ciemno, ale fakt faktem, ogólnie raczej jest płynnożerny (co jakiś czas muszę dolewać) i myślę że można napisać że raczej za dużo płynu bierze.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 11:09   

Bulway napisał/a:
Teraz nie powiem na 100% że płynu ubyło, nie bardzo pamiętam ile było, a już raczej ciemno, ale fakt faktem, ogólnie raczej jest płynnożerny (co jakiś czas muszę dolewać) i myślę że można napisać że raczej za dużo płynu bierze.


to szukaj pod nazwą HGF i odstawiaj auto do zrobienia =] masz najprawdopodobniej walniętą uszczelkę pod głowicą, na wszelki wypadek sprawdź węże i trójnik, bo może tam cieknąć.
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 12:11   

Bulway, z uzupełnij dane w profilu o silniku.
Bulway napisał/a:
Do tego dochodzi jeszcze jeden element - mocne dymienie, nie wiem czy tu nie jest wina paliwa, bo tankowalem na jakiejś dziwnej stacji benzynowej na trasie.
Z dymem jest tak że jak uruchomiłem go i lekko dodałem gazu to poleciał czarny, a potem jak stałem na światłach i podgazowywalem go zeby nie zgasl to leciało sporo białego.
Objaw wskazuje na przepływomierz, wtrysk, pompę paliwa lub na zawór wysokiego ciśnienia. Sprawdź przepływomierz zgodnie http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 a resztę doczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Bulway napisał/a:
Teraz nie powiem na 100% że płynu ubyło, nie bardzo pamiętam ile było, a już raczej ciemno, ale fakt faktem, ogólnie raczej jest płynnożerny (co jakiś czas muszę dolewać) i myślę że można napisać że raczej za dużo płynu bierze.
Puszcza Ci na króćcu silnika http://forum.roverki.eu/v...p=409512#409512 lub puszcza na obudowie termostatu http://forum.roverki.eu/v...=403497#403497. Żadne HGF.

Boncky, jak Ty nie zapytując się czy ma płyn w oleju lub odwrotnie stwierdzasz że HGF to wymiękam :grin: Jeszcze podpisujesz się mechanik :olaboga: Kolega ma CDT więc prawdopodobieństwo uszczelki pod głowica jest 0,1%.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 26, 2010 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 12:40   

ja się nie podpisuję mechanik, nie piszę że na pewno HGF ale że najprawdopodobniej, nie zawsze płyn jest z olejem i odwrotnie przy HGF, najbardziej stwierdzam tylko żeby odstawił auto do mechanika, a Ty sie apples za bardzo wkręcasz:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 12:42   

Boncky napisał/a:
Mechanik.
Boncky napisał/a:
i odstawiaj auto do zrobienia =] masz najprawdopodobniej walniętą uszczelkę pod głowicą,
Boncky napisał/a:
na wszelki wypadek sprawdź węże i trójnik, bo może tam cieknąć.

Boncky napisał/a:
a Ty sie apples za bardzo wkręcasz:)
Ja się wkręcam? :haha:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 12:47   

apples napisał/a:
Boncky napisał/a:
Mechanik.
Boncky napisał/a:
i odstawiaj auto do zrobienia =] masz najprawdopodobniej walniętą uszczelkę pod głowicą,
Boncky napisał/a:
na wszelki wypadek sprawdź węże i trójnik, bo może tam cieknąć.

Boncky napisał/a:
a Ty sie apples za bardzo wkręcasz:)
Ja się wkręcam? :haha:


tak, te zdanie ma takie same znaczenie jak te z mojego postu :

Cytat:
najlepiej odstaw auto do mechanika


takie jest moje zdanie, w dziale pomoc techniczna pomagaj innym a nie krytykuj mnie.

ps: masz zbyt dużo wolnego czasu...
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 12:50   

Boncky napisał/a:
takie jest moje zdanie, w dziale pomoc techniczna pomagaj innym a nie krytykuj mnie.
Ty tez pomagaj a nie trolluj. Ostatnio wychodzi Ci to najlepiej. Nieważne co by było dużo.
Boncky napisał/a:
ps: masz zbyt dużo wolnego czasu...
To moja sprawa.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 12:50   

Panowie obydwaj się wkręcacie na zbyt wysokie obroty. Peace :grin:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 16:45   

apples, dzięki wielkie, jeszcze dziś przejrzę linki, które podesłałeś.
Auto i tak trafi do mechanika, ale wole wiedzieć co i jak zanim je tam odstawię.
Z doświadczenia wiem że lepiej wiedzieć co się chce naprawić, taniej wychodzi ;)

[ Dodano: Pią Lip 30, 2010 16:45 ]
Sprawa załatwiona w moim przypadku, wystarczyła wymiana filtra powietrza..
To on był przyczyną tego że samochód gasł na wolnych obrotach i wydobywał się ciemny dym.

swoją drogą, kolejny mechanik zachęcił mnie do poszukania sobie kogoś innego:

1 Test elektroniki silnika - 114zl
2 Wymiana filtra powietrza - 23zł
3 filtr powietrza - 65zł
4 żarówka (+wymiana, co najzabawniejsze nie prosiłem o to:/) 30zł

i tak, wymiana filtra powietrza wyniosła mnie 300zł

.......
wypas :/
Ostatnio zmieniony przez Bulway Wto Sie 03, 2010 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 21:44   

Nie dość że wydałeś trochę grosza to nie poczułeś tej frajdy ze zrobienia czegoś samemu, przy swoim aucie. Akurat wymiana filtra pow. to nie jest jakaś wielka filozofia.
Pozdrawiam i odwagi.
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 22:59   

Kolega troszkę niestety przepłacił. Filtr można kupić za 65 zł i w ciągu 15 minut wymienić pod chmurką :)

Też śmieszne pieniądze płaciłeś. Test 134 a czemu nei 130 ? Wymiana 53 zł a nie równe 50 ?:) dziwne ;)
 
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 09:50   

Bulway napisał/a:

swoją drogą, kolejny mechanik zachęcił mnie do poszukania sobie kogoś innego:


jak napisałem... mam zamiar poszukać sobie nowego mechanika....
oddałem auto tylko po to żeby mi sprawdzili co jest nie tak, z jasną jak dla mnie informacją że nie mają nic robić więcej, a koleś zadzwonił że zrobili i że jeszcze żarówkę wymienili, oraz przedstawił mi rachunek. żarówka też wypas 30zł, ostatnio wymieniłem sobie ją sam, za żarówkę zaplaciłem 13zł, a robocizna to 10min ... wiec ... ech...

[ Dodano: Pon Sie 02, 2010 09:50 ]
ok, a teraz najlepsze!

Problem dalej nie zniknął!
auto odebrałem, dojechałem do domu, na drugi dzień wsiadam, chce wycofać, gaśnie, trzymam go na "luzie", chodzi nierówno i gaśnie... ruszam z minimalną ilością gazu, gaśnie, dodaje więcej, dymi, ale jedzie... akurat miałem trochę do przejechania więc ruszyłem, po kilku min jak silnik tylko się zagrzał auto chodzi jak marzenie. Dziś dla próby znów wskoczyłem do auta i przejechałem się parę metrów, auto gaśnie i dławi się.
Dzieje się tak tylko na niskich obrotach i tylko jak jest zimny silnik. jak się rozgrzeje, wszystko jest cacy.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 11:22   

up
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 14:56   

Bulway napisał/a:
Dzieje się tak tylko na niskich obrotach i tylko jak jest zimny silnik. jak się rozgrzeje, wszystko jest cacy.
Odepnij tez przepływomierz i zobacz co się będzie działo http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 Jeżeli będzie bez zmian to podjedz na komputer i zobacz co pokaże. Mi to podchodzi również pod czujnik ciśnienia na listwie CR http://forum.roverki.eu/v...p=531417#531417
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sie 02, 2010 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 16:49   

apples, tak dla pewności, jak sobie odłączę ten przepływomierz to nic nie wybuchnie ? :D i o jakim komputerze mówisz/piszesz... Jeśli to coś pomoże, to była robiona diagnostyka silnika i wyszło tylko że za mało powietrza dostaje (dlatego wymienili mi filtr powietrza).
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 17:07   

Bulway napisał/a:
apples, tak dla pewności, jak sobie odłączę ten przepływomierz to nic nie wybuchnie ?
Bez obaw. :smile: Można jeździć z odpiętym co uczyń aby zobaczyć jak jak się silnik zachowuje. :smile:
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 17:10   

oki. dam znać jak poszło.
 
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 17:38   

Cytat:
to była robiona diagnostyka silnika i wyszło tylko że za mało powietrza dostaje (dlatego wymienili mi filtr powietrza).
Przepraszam znawcą nie jestem, ale na mój rozum to powinni na przykład sprawdzić czy bez filtra powietrza jest dość. Ale może najlepiej po prostu wymienić filtr, klient zapłaci :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
zajaczekrmcf Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 29, 2014 16:32
zajaczekrmcf
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 04, 2008 21:58
marcelo0506
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sie 25, 2008 22:23
marcelo0506
Brak nowych postów [R75 ] Nierówna praca silnika
sylwesterd Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 27, 2008 20:19
sylwesterd
Brak nowych postów [R75 CDT] Nierówna praca silnika po nagrzaniu
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Cze 09, 2015 12:13
cin1391



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink