Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 2.0 2003] Dziwne zachowanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 2.0 2003] Dziwne zachowanie silnika
Autor Wiadomość
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 16:15   [MG ZR 2.0 2003] Dziwne zachowanie silnika

Mam pytanie do was....

Ostatnio mechanik wymieniał mi uszczelkę pod głowicą, termostat, oraz podpiłował mi zawory i porobił coś z gniazdami zaworowymi przy okazji... Podobno miało to jakieś znaczenie przy tym że grzał mi się silnik.

Odebrałem go z warsztatu przejechałem jakieś 700km no i zaczęły dziać się jakieś dziwne rzeczy z silnikiem. Na biegu jałowym wszystko jest ok, po dodaniu gazu obroty równo idą do góry.

Jednak jeśli silnik jest na biegu i pod obciążeniem obroty gwałtownie idą do góry.
Jade spokojnie i chce przyspieszyć, cisnę pedał gazu, dochodzę do 2300 obrotów i nagle
obroty gwałtownie skaczą do jakiś 3200 obrotów. W tym czasie samochód jedzie bez zmian, w ogóle nie przyspiesza.

Co może być przyczyną? Czy w warsztacie mogli coś źle poskładać albo uszkodzić? Dodam że mam walniętą przepławkę, nie mam jak kupić nowej, ale wcześniej nawet z walniętą przepływką tak się nie działo....

Proszę o rade!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 11, 2010 16:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 16:21   

piterpz, wyczyść przepływkę punkt 1. http://forum.roverki.eu/v...ie+przep%B3ywki
Punkt 2 nie kupuj oryginalnej Bosch do Rovera, tylko kup Boschowską do Astry i wymień wkład - jest 3x tańsza. http://forum.roverki.eu/v...ryginalny+bosch

Co do obrotów... Nie ślizga Ci się sprzęgło przypadkiem?
I na jaką cholere mechanik wymieniał Ci uszczelkę pod głowicą?! Wydmuchało ją? Czy po prostu miał taką zachcianke?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 16:32   

Krzysi3k napisał/a:
piterpz, wyczyść przepływkę punkt 1. http://forum.roverki.eu/v...ie+przep%B3ywki
Punkt 2 nie kupuj oryginalnej Bosch do Rovera, tylko kup Boschowską do Astry i wymień wkład - jest 3x tańsza. http://forum.roverki.eu/v...ryginalny+bosch

Co do obrotów... Nie ślizga Ci się sprzęgło przypadkiem?
I na jaką cholere mechanik wymieniał Ci uszczelkę pod głowicą?! Wydmuchało ją? Czy po prostu miał taką zachcianke?


Przepływke wyczyściłem tak jak ktoś tutaj opisał (nitro + aceton) pomogło ale na krótki okres... Musze wymienić tą przepływkę wreszcie.

Co do obrotów, to powiem ci że może to być wina sprzęgła (nie wiem nie znam się na tym) ale od pewnego czasu ciężko wchodzi mi jedynka, a ostatnio także dwójka.

W warsztacie wymieniali mi uszczelkę pod głowicą, bo ciągle mi się gotował silnik. Myślałem żę to termostat, ale jednak nie, później korek od zbiorniczka wymieniłem i też mi nie pomogło. Zeczeły mi węże od wody pękać więc w warsztacie zdiagnozowali to jako uszczelka pod głowicą. Teraz mi się nie gotuje, ale skaczą obroty....
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 16:43   

Po prostu jedziesz sobie i nagle obroty zaczynają zachowywać się jak na luzie? Lecą do góry a prędkość jest ciągle stała.
Jeśli tak to ewidentnie sprzęgło Ci się ślizga.
Sprawdź jeszcze czy łapa sprzęgła nie jest zapieczona.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 16:54   

Zaraz sprawdzę jak to wygląda....

Widze że szykuje się kolejny wydatek
Nowe sprzęgło to koszt jakieś 500 zł plus 300zł mechanikowi, wieć chyba znów przepływki nie kupie.....
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 17:30   

Może to po prostu łapa sprzęgła :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:01   

No to dzisiaj kompletnie padł ....

Samochód stał kilka dni.... Dzisiaj go odpalam, wciskam pedał sprzęgła, wkleszczam z trudem jedynke, no i puszczam pedał sprzęgła, a on zostaje na dole ..... a samochód zaczął jechać..... No niestety zgasiłem go, odciągnąłem nogą pedał i jeszcze raz go wcisnąłem i próbowałem wrzucić luz nie dało rady na zgaszonym silniku, niestety nie mogłem go już odpalić, bo cały czas jedynka była kleszczona a sprzęgło nie działało. Wyszarpnąłem tą jedynkę i mam na luzie i tak da się odpalić silnik. Zatem sprzęgło do wymiany, zastanawiam się dlaczego wpadł mi pedał sprzęgła, płyn wyciekł?
Teraz jedynie pozostaje mi hol do najbliższego mechanika, który wymieni mi sprzęgło....
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:04   

W R25/ZR nie ma płynu. Przyczyną mogła być zapieczona łapa sprzęgła. Sprzęgło wcześniej dobrze działalo? Żadnych problemów nie było?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:19   

Krzysi3k napisał/a:
W R25/ZR nie ma płynu. Przyczyną mogła być zapieczona łapa sprzęgła. Sprzęgło wcześniej dobrze działalo? Żadnych problemów nie było?



Tak jak wspominałem wcześniej, skakały mi obroty, no i ciężko wchodziła jedynka i czasami 2.
Jak mogę sprawdzić czy są zapieczone łapy sprzęgła? Można to jakoś łatwo sprawdzić?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:22   

Sprawdź jeszcze tą łapę. Sam ją muszę sprawdzić u siebie, bo lepiej zapobiegać ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:23   

Krzysi3k napisał/a:
Sprawdź jeszcze tą łapę. Sam ją muszę sprawdzić u siebie, bo lepiej zapobiegać ;)


jak mogę ją łatwo sprawdzić.... Samochód stoi na działce (nie mam kanału)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:32   

Pod filtrem powietrza podobno jest, nie zaglądałem tam jeszcze sam.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:48   

Krzysi3k napisał/a:
Pod filtrem powietrza podobno jest, nie zaglądałem tam jeszcze sam.


no właśnie tak patrzyłem przed chwilą że linka sprzęgła tam idzie....

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 16:48 ]
wyciągnąłem akumulator i filtr powietrza....

łapa to ten element za który ciągnie linka?

po wciśnięciu sprzęgła bardzo delikatnie ten element idzie do góry.. jakiś 1 cm...

jak co to mogę zrobić zdjęcia....
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 17:21   

Powinien być mały luz, który będzie dało się ręką poruszyć.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 17:48   

Krzysi3k napisał/a:
Powinien być mały luz, który będzie dało się ręką poruszyć.


A więc tak...

Ręką nic nie mogę ruszyć, tylko jak się na maksa naciśnie pedał sprzęgła to linka delikatnie pociągnie tą łapę.... Ale w ogóle wydaje mi się ze linka powinno bardziej ciągnąć.... Ten plastyk co jest przy łapie nie blokuje obudowy linki i po naciśnięciu pedału wchodzi cała obudowa do tej gumy przez co linka nie jest ciągnięta...

nie wiem ale chyba linkę trzeba wymienić, ale to na pewno nie wszystko....

[
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 18:33   

Nie wiem po co linke wymieniać? Tam z tego co się orientuje jest samoregulator, więc powinna sie napiać. Popsikaj WD, przesmaruj tuleje i wtedy zobacz.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 19:26   

Krzysi3k napisał/a:
Nie wiem po co linke wymieniać? Tam z tego co się orientuje jest samoregulator, więc powinna sie napiać. Popsikaj WD, przesmaruj tuleje i wtedy zobacz.


Ten ogranicznik mi poszedł w lince... ale powodem tego jest to ze ta łapa nie chodzi, i za duże napięcie w czasie ciśnięcia na pedał sprzęgła i dlatego dzisiaj rano po kilku dniach stania samochodu jak nacisnąłem sprzęgło to mi padł ten ogranicznik na lince plastikowy...

Chyba jest to co wcześniej pisałeś, ta łapa jest zapieczona....Jak ruszyć tą łape? czy można jakoś to zrobić nie rozkręcając skrzyni? WD popsikać tą łape jak wchodzi do skrzyni?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 22:24   

Z forumowej wiedzy wynika, żebyś psyknął WD i nasmarował tuleje smarem. Ja sam będę się dopiero za to zabierał, więc nie wiem jak to wygląda dokładnie.
Ktoś podpowie?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 15:15   

Samochód oddałem do mechanika, później napisze co tam było nie tak... Dzięki za pomoc :)

[ Dodano: Nie Sie 22, 2010 15:15 ]
A więc mam już zrobiony samochód... Sprzęgło było o.k. Problem tkwił w zapieczonej łapie...
Teraz wszystko ładnie chodzi.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Dziwne zachowanie silnika iDT
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Czw Wrz 01, 2011 21:53
Mundekk
Brak nowych postów [R25] dziwne zachowanie silnika
macku667 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Kwi 14, 2013 22:09
macku667
Brak nowych postów [Rover 200]Dziwne zachowanie silnika w 200
t1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sie 19, 2008 09:25
PHJOWI
Brak nowych postów [R214 Si. 97r] dziwne zachowanie silnika
Tigernp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Sty 24, 2008 23:06
sTERYD
Brak nowych postów [R214 1.4 Si] Dziwne zachowanie silnika
Atasuke Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lut 20, 2018 17:06
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink