Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series SDI] Chip Tuning 136KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series SDI] Chip Tuning 136KM
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 03:37   [L-series SDI] Chip Tuning 136KM

Witam,

Poszperałem tam gdzie mnie jeszcze nie było czyli na forum Białorusi Rovera :mrgreen:

Cos takiego fajnego znalazłem dla kolegów SDI :wink:

tuning rover 620 turbo diesel
chip - B58539 EPROM 27C256 DIL28,

620 SDI
moc: 105 -----> 135 (??)
moment: 210 -----> 260 (Nm)

Porównałem go z chipami SDI obecnych tutaj z forum co ludziska maja i się rożni bardziej :P

Wystarczy tylko ten jeden chip wymienić:





[ Dodano: Pon Kwi 21, 2014 03:37 ]
Jak by ktoś to wypróbował lub wyhamowal było by super :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Pon Kwi 28, 2014 21:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 03:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 12:20   

oooo trzeba sprobowac :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 12:30   

czyli to nie jest ta sama kostka którą się zwykle koduje np u Mareckiego? :D
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 12:35   

pelson91, Niet, sa to mapki z BY :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 12:37   

o prosze ;) po chipskie od Marka w moim byłym SDi zhamowany został na 127km/265Nm
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 15:54   

Dodałem jeszcze mapkę mod2 (1. strona tematu) która ma podkręcony limiter obrotów do 5.100 oraz od pracy Turbiny do koniec nie ma odcinki momentu :mrgreen:

Porównałem sobie te mapki i się w sumie jedynie różnią tylko tym limiterem od naszych z forum :wink:

Szkoda ze nikt nie ma oryginalnych mapek :neutral:

Mozna by zrobić jeszcze druga mape EKO i wsadzić na jedna kość bo na 27C512 jest miejsce na dwie zawartości :P

Np ograniczyć obroty do max 2.800rpm i dawkowanie na min ustawić :wink: Idealne na miasto :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 17:30   

mało mocy nie oznacza male spalanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 18:10   

Raptile, Ale jak tobie skręcę dawkę na mniejsza to będziesz miał mniejsze spalanie :P Mniej dawki mniej spalania ropy :wink:

Dalo by się to opracować na zasadzie Trial&Error :wink:

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2014 18:10 ]
Ohh sa już kości kasowalne bez UV do SDI :P

http://allegro.pl/pamiec-...4116224866.html
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 19:37   

Remi tak, ale jak nie masz mocy, to i tak butujesz opór żeby się to w ogóle kulało, więc pewnie wyjdzie tak samo jak z pełną mocą i lekkim traktowaniem pedalu gazu ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 20:08   

Albo będzie robiło za kaganiec :-) jak odetnie Ci przy 2800co idealne na rozgrzanie silnika i broni przed ew sprowokowaniem do butowania a chodźbyś chciał to na 2800 nie spali Ci wiele najwyżej że ktoś będze cisnąć na jedynce xD
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 20:15   

A w czym Ty te mapki sobie porównujesz? :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 20:27   

na centymetry :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 21:07   

Mi opcja ECO bardzo się spodobała :D Tylko ciekawe jak to będzie jeździć przy minimalnym dawkowaniu? Jak gorzej niż seria to nawet po mieście tego nie chce :D
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 21:41   

MaReK, Wiolsem :wink:

Powiem tak, jednak te z forum są lepsze pod względem mapek "Driver's wish" więcej paliwa chcą dawkować w porównaniu do Ruskich :P Jedynie Ruskie maja Torque limit wyższy ale tez nie bardzo :wink:

Dlatego zrobiłem 3. mapki czyli forumowe bez limitera momentu i max. obroty 5100 :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 22:00   

to podmienić drivers wish do tych drugich i gra gitara
_________________
75 Red Edition
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:02   

Misja zakończona niepowodzeniem. Auto nie odpaliło na obu mapach. W przeciągu paru dni zdam fotorelację z problemu i podłączenia.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 09, 2014 06:59   

Bo ? Dobrze to na grałeś jako dual mapy :)

Wystarczy opisać :)

[ Dodano: Pią Maj 09, 2014 06:59 ]
Dobrze mowie za dużo druciarstwa jest przyczyną jak nawet normalne seryjnie nie chcą odpalić :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 14, 2014 18:33   

Wreszcie ruszyłem dupę i porobiłem foty. Problem polega na tym, że nie odpala :mrgreen: Na jednej pozycji świeci się ciągle check i brakuje kontrolki świec, na drugiej świece palą się bez przerwy i check również nie gaśnie. Nie pamiętam na których to było.
Starałem się zrobić to tak jak na obrazku, który nadesłał Remi:


Moje modzenie wygląda w następujący sposób (podkreślam, że nie mogłem wlutować kabli tak jak w planie bo inaczej blokowałyby wejścia pinów podstawce):

Rzut z góry. Czarny i czerwony. Widać tutaj, że to lekkie wycięcie które jest na chipie zgadza się z tym co jest na schemacie (obok czerwonego).


Boczek. Tutaj widać uwalony pin po lewej. Po drugiej stronie jest czerwony kabel. Druga podstawka została na płytce, ponieważ jest wlutowana.


Jako że niebieski mimo uwalonego pina nie mieścił się między podstawkami, to dałem go na dole (z drugiej strony kompa). Zamiast lutować bezpośrednio pod dolną podstawką, to zrobiłem to obok, ponieważ prowadziła tam akurat ścieżka do blaszki.

Teraz pozostają 2 kwestie. Jedni mówią, że na czerwonym powinien być rezystor (bo im nie działało bez), drudzy, że nie. Znalazłem jedną stronkę, która mówi o rezystorze 4,7k~10k (ma on znajdować się na czerwonym kablu?). Tutaj akurat zastosowali kość kasowalną (taką jak ma mam)
http://grafixautozine.pl/...ci-sst-27sf512/

Druga kwestia, a zarazem koniec:: zamieszczam skompilowany plik moich map i killersów. Może tam coś jest źle? Gość, który mi to nagrywał, złączył wszystko w całość.

Także, do roboty ludziska bo mi tu auto stygnie, a ja gorączkuję :mrgreen:

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 18:33 ]
Znalazłem przed chwilą ciekawy artykuł:
http://pawel000.blogspot....ci-czesc-2.html
Różnica jest tu taka, że gość dał przełącznik 2 pinowy i podłączył do niego niebiski z czarny. Niebieski i czerwony są jakby przylutowane ze sobą na stałe i między nimi rezystor 1k. Ponadto niebieski jest przyczepiony do nogi od chipa (odgiętej, ale w moim przypadku nie muszę tego robić bo urwałem pina na podstawce). Co myślicie o tym?
Ostatnio zmieniony przez Sabz Sro Maj 14, 2014 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 14, 2014 18:53   

Sabzu, Sabzu powinieneś dostać batem :evil: Niebieskiego kabelka co sterują +5V lub masa nie lutuje się NIGDY na płytkę ECU !! !! Ma on tylko dotykać tej nogi od chipa gdzie odłamałeś. A ty jak masz teraz podajesz masę lub 5V na płytkę ECU i robisz zwarcie lub nie :-| A kośc nic nie robi bo to na kość ma iść a nie na płytkę :neutral:

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 18:53 ]
Obyś kompa nie zajarał teraz :-| :-| :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 15, 2014 19:15   

Dobra, zrobiłem wszystko jak należy, więc pora na raport :mrgreen:

Na początku moje dywagacje i problem:

Kolor kabli jest zaznaczony tak, jak podpiąłem je do przełącznika i chipa (podpięcie chipa post wyżej z różnicą tego niebieskiego). Rozebrałem zapasowy włącznik i zauważyłem, że jeżeli dam go w lewo to załączę niebieski i czerwony (który jest z prawej).
Podczas odpalenia miałem przełącznik na takiej pozycji jak na obrazku. Check znowu nie chciał mi zgasnąć, tak samo jak świece (auto nie odpala). Gdy przełączyłem na drugą stronę, to wszystko na zegarach zrobiło się tak jak należy (zapalił).
Jaja są takie, że jak kontroli pogasną na przełączniku w prawo, to mogę sobie przełączyć spowrotem na tą pozycję gdzie nic nie działo i będzie wszystko w porządku (auto również zapali). Podczas pracy silnika obie pozycje działają.

Teraz wrażenia z jazdy:
Różnica jest bardzo lekka. Na spiętym niebieskim i czarnym dostaje tej "upragnionej mocy", a na czerwonym ciągnie trochę słabiej. Czy nie powinno być odwrotnie?
Różnice sprawdziłem podczas jazdy trzymając bez przerwy 2k obrotów. Po przełączeniu lekko mnie pchnęło do przodu (nie szarpnęło!), a na turbinie ciśnienie skacze z 0,5 bara do 0,7. Jeszcze zrobiłem "test czarnobyla" i ruszyłem puszczając sprzęgło przy 3k obrotów i dodając gazu. Na drodze strzeliłem na pewno większego węża niż na starych mapach :D Ogółem szału nie ma. Różnicy w normalnej jeździe nie odczuwam aż tak. Na killersach mam wrażenie jakby ktoś mnie po prostu "pocałował w dupę" :mrgreen:

No więc teraz myślimy nad problemami :razz:
Może rzeczywiście wsadzić ten rezystor na czerwony?
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi chip tuning 200 1.4si
Harry Tuning mechaniczny 3 Sro Mar 13, 2013 08:33
Adrian
Brak nowych postów [R 620 SDi] Chip tuning
tiruces Tuning mechaniczny 59 Wto Lis 24, 2009 17:23
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r45] - chip tuning
grz3loo Tuning mechaniczny 167 Czw Wrz 22, 2011 13:11
kampel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink