Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Potrzebna jazda testowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Potrzebna jazda testowa
Autor Wiadomość
Jari 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Warmia



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 10:39   [R75] Potrzebna jazda testowa
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Czy ktoś z szanownych klubowiczy posiadaczy R75 2.0 CDT mógłby umówić się ze mną na jazdy testowe moim R75?
Mój wydaje sie mułowaty i chce skonfrontować to z innym egzemplarzem.
Grupa twierdzi ze te auta tak mają...a ja nie wierzę i chce sprawdzić.
Mieszkam pod Warszawą w okolicy Piaseczna.
Pozdrawiam
Jari
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 21, 2007 10:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:05   

Mułowaty to pojęcie względne...
Nie możesz po prostu zmierzyć czasu 0-100kmh (choćby stoperem w komórce) i porównać z danymi fabrycznymi?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jari 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Warmia



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:23   

Już to proponowałeś.......
Nie chodzi o przyśpieszenie do 100
Jest dziura w gazie przy ruszaniu.
Wciskasz pedał do końca a auto stoi w miejscu przez 2-3 sekundy bez reakcji.
Masz tak w swoim?
Ja w zadnym aucie ktorym jezdziłęm wczesniej nie zaobserwowałem takiego zjawiska i wydaje mi sie ze rover tez tak ne powinien miec...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:25   

Jari napisał/a:
Ja w zadnym aucie ktorym jezdziłęm wczesniej nie zaobserwowałem takiego zjawiska i wydaje mi sie ze rover tez tak ne powinien miec...

Wciskasz gaz i totalnie nic się nie dzieje? Obroty nie rosną?
Przy jakich obr/min takie zjawisko występuje?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jari 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Warmia



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 13:02   

No właśnie nie rosną!!!
Od 500-1500 Przy ruszaniu - auto 2-3 sekundy zastanawia się czy ma jechać....
Potem ciągnie normalnie
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 13:11   

Jari napisał/a:
Od 500-1500 Przy ruszaniu - auto 2-3 sekundy zastanawia się czy ma jechać....

No to ewidentnie jest coś źle...

Najlepiej na kompa podjechać, a wcześniej może odpiąć przepływomierz i sprawdzić, czy jest zmiana.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jari 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Warmia



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 13:57   

Komp nic nie wykazuje!
Przepływomierz jest nowy
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 16:55   

proszę sprawdzić szczelność weży od interculera , oraz sprawdz czy nie masz odymionego tylnego zderzaka od spodu przy rurze
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 104
Skąd: opolskie



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 20:25   

PHJOWI napisał/a:
sprawdz czy nie masz odymionego tylnego zderzaka od spodu przy rurze


i co w związku z tym?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 21:11   

wtedy wiadomo że ma gdzieś dodatkowe powietrze na rurze od intercolera
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 22:40   

Jari napisał/a:
No właśnie nie rosną!!!
Od 500-1500 Przy ruszaniu - auto 2-3 sekundy zastanawia się czy ma jechać....
Potem ciągnie normalnie


A słyszałeś o czymś takim jak "turbo dziura" ??
Myślę że jak na taką krowę jaką jest R75, to przy 116km to co mówisz to jest jak najbardziej prawidłowe. A jak kolega che mieć "power" od zera to należało kupić V6, a nie 100konnego diesla. Mogę się założyć że kolega nawet po ciężkiej jeździe nie odczeka minuty na schłodzenie turbosprężarki.
Dieslem trzeba lubić i umieć jeździć. Jeździ się na "momencie" i wtedy i jest przyspieszenie i frajda z jazdy. :smile:

P.S. Dlatego chciałbym diesla, ale z fabryki. :sad: Żal mi tych aut. :sad:

Aha. Przecież to kombi. Nic tylko współczuje..... Roverkowi
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 22:50   

Jari napisał/a:
Nie chodzi o przyśpieszenie do 100

Chyba jednak chodzi... Zmierz czas do setki, jak będzie podobny do katalogowego, to znaczy że to jest po prostu ten moment, zanim nie zadziała turbo.
tomke napisał/a:
jak kolega che mieć "power" od zera to należało kupić V6, a nie 100konnego diesla

Świete słowa, R75 Tourer jest trochę cięższy od Golfa, a silnik to też nie jest w nim za bardzo wyrywny... :smile:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 10:50   

tomke napisał/a:
ieslem trzeba lubić i umieć jeździć. Jeździ się na "momencie" i wtedy i jest przyspieszenie i frajda z jazdy. :smile:


jeżeli jeździłeś do tej pory benzyniakami to musisz się przestawić, diesel to zupełnie inna szkoła jazdy, może i moc niewielka, ale za to moment duży, ale trzeba poprostu umieć z niego korzystać jak pisze tomke........

Ja poprzednio jezdziłęm 4 lata 163 konnym Probe V6 i nie narzekam, CDT nie zbiera sie jak poprzednik, ale wcale od niego tego nie wymagam. Za to jak juz się rozbuja to ciągle jestem pod wrażeniem, ze diesel a jednak moze :) .
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 11:18   

Jari napisał/a:
No właśnie nie rosną!!!
Od 500-1500 Przy ruszaniu - auto 2-3 sekundy zastanawia się czy ma jechać....
Potem ciągnie normalnie

Po pierwsze, nie wiem jak możesz ruszać na 500 obr przy dieslu, to jest raczej niewykonalne.
Po drugie, tak jak koledzy już pisali, dieslem jeździ się na momencie obrotowym a ten jest zazwyczaj maksymalny w okolicach 2500-3500obr/min co oznacza, że najbardziej użyteczny zakres obrotów w tym aucie masz od 2000 obr wzywż i tak też musisz nauczyć się zmieniać biegi. W dieslach biegi trzeba zmieniać bardzo często, praktycznie jak ci obroty schodzą poniżej 2000 to zrzucaj bieg na niższy bo męczysz silnik!
Jeżdżąc na bardzo niskich obrotach zarżniesz silnik.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 22, 2007 11:54   

tomke napisał/a:
A słyszałeś o czymś takim jak "turbo dziura" ??

Jari pisał, że obroty nie rosną, a to juz nie jest normalne, bo powinny rosnąć. Wolno, ale jednak.
Pytałem o obroty, aby wykluczyć właśnie turbodziurę. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 12:29   

UncleAllEvil napisał/a:
praktycznie jak ci obroty schodzą poniżej 2000 to zrzucaj bieg na niższy bo męczysz silnik!
Jeżdżąc na bardzo niskich obrotach zarżniesz silnik

Można dolna granicę obnnizyć do 1500obr. Ale nie wolno na wyzszych biegach (4 i 5) przyspieszać gwałtownie od takich obrotów. Ale do normalnej jazdy po mieście to spokojnie można używac obrotów poniżej 2000.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 13:55   

UncleAllEvil napisał/a:
W dieslach biegi trzeba zmieniać bardzo często,

a ja zawsze myslalem ze diesle sa elastyczne...
_________________
działać, działać!!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 22, 2007 14:13   

sliwka napisał/a:
UncleAllEvil napisał/a:
W dieslach biegi trzeba zmieniać bardzo często,

a ja zawsze myslalem ze diesle sa elastyczne...

Tak, są elastyczne, ale często zakres prędkości na biegach jest mniejszy niż w benzyniakach (niweluje się to poprzez stosowanie dłuższych przełożeń skrzyni biegów w dieslach)
Stąd do zdanie o częstej zmianie biegów.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 15:53   

Jari napisał/a:
Czy ktoś z szanownych klubowiczy posiadaczy R75 2.0 CDT mógłby umówić się ze mną na jazdy testowe moim R75?
Będę w Warszawie autem, ale dopiero ok. połowy czerwca - jak do tej pory nie uda Ci sie rozwiązać problemu - to zrobimy testy porównawcze.

Pozdrawiam!
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 20:24   

piter34 napisał/a:
sliwka napisał/a:
UncleAllEvil napisał/a:
W dieslach biegi trzeba zmieniać bardzo często,

a ja zawsze myslalem ze diesle sa elastyczne...

Tak, są elastyczne, ale często zakres prędkości na biegach jest mniejszy niż w benzyniakach (niweluje się to poprzez stosowanie dłuższych przełożeń skrzyni biegów w dieslach)
Stąd do zdanie o częstej zmianie biegów.

no tak co nie zmienia że to zdanie jest niefortunnie sformułowane :razz: bo brzmi jak by w dieslach trza było częściej redukować... a wątpie czy przy normalnej jeździe ktoś wykorzystuje pełen zakres obrotów benzyniaka :wink:
ale może ja sie czepiam :roll:
_________________
działać, działać!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Jazda z odłączonym przepływomierzem
Eros Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Wrz 19, 2015 16:08
MaReK
Brak nowych postów [R75] Jazda z górki a spalanie?
jupik Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Lip 09, 2010 20:33
Gość
Brak nowych postów [r75]Pierwsza dłuższa jazda i problemy z silnikiem :/
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 14 Pon Mar 16, 2015 08:47
mateusz_35
Brak nowych postów [R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem
jarema Rover serii 75, MG ZT 111 Sro Kwi 21, 2021 11:35
OLI_F50
Brak nowych postów [R75] Potrzebna Wasza pomoc.....
jak zresetować komputer w aucie po wymianie oleju!!!!!?????
tommon Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Kwi 24, 2008 23:45
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink