Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Zaworek zwrotny paliwa - rozwiązanie [FOTO]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:43
[R220] Zaworek zwrotny paliwa - rozwiązanie [FOTO]
Autor Wiadomość
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:29   [R220] Zaworek zwrotny paliwa - rozwiązanie [FOTO]

Witam

Założyłem u siebie swego czasu zaworek zwrotny paliwa, ponieważ podejrzewałem, że ten w gruszce jest uszkodzony. Jeździłem, było ciepło - wszystko okej. Niestety przyszły chłodniejsze dni i jest problem z porannym odpalaniem, a mianowicie podczas odpalania efekt jest taki jakby silnik nie mógł zaskoczyć (dusi się) po czym normalnie odpala. Dzisiaj zauważyłem, że jak napompuję gruszkę jest okej, twardnieje, ale za parę minut z powrotem robi się miękka - czy tak powinno być ? Dodam, że po napompowaniu auto odpala wyraźnie lepiej. Zaworek zwrotny kupiłem nowy więc powinien być sprawny. A może to rozwiązanie, ze zdjęcia jest nie poprawne ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:43   

Ten sam problem dotyczy tez mnie

Ciekawe czy ktos znajdzie rozwiazanie

Pozdro
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:44   

xmen38 napisał/a:
Ten sam problem dotyczy tez mnie

Ciekawe czy ktos znajdzie rozwiazanie

Pozdro



Myślałem, żeby w ogóle wywalić tą gruszkę i zostawić sam zaworek, ale będzie wtedy problem z odpowietrzeniem bo w tym filtrze co ja mam co prawda jest śruba do odpowietrzania ale za nic w świecie nie da się jej odkręcić.
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:50   

Skoro śruby na filtrze nie możesz odkręcić to i tak odpowietrzenia nie ma - z gruszką czy bez.
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:57   

zuk napisał/a:
Skoro śruby na filtrze nie możesz odkręcić to i tak odpowietrzenia nie ma - z gruszką czy bez.


Z gruszką jest - pompujesz i czekasz, aż wyleci z filtra jednolity strumień ropy.
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 15:08   

a którędy niby ma wylecieć skoro śruba jest dokręcona?
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:54   

zuk napisał/a:
a którędy niby ma wylecieć skoro śruba jest dokręcona?


Z tego samego miejsca, gdzie ropa z filtra wylatuje dalej do pompy...

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:54 ]
A czy zna ktoś dobry sposób na odpowietrzenie filtra bez gruszki ? Chciałbym zobaczyć jak się zachowuje autko bez niej, ale nie bardzo wiem jak odpowietrzyć wtedy układ tymbardziej, że tej śruby u góry filtra nawet o milimetr ruszyć nie można :/
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:06   

Ja nie mam gruszki bo byla strasznie zasyfiona w srodku i blokowala paliwo, a przy wymianie filtra nie odkrecam zadnych srub. Auto jezdzi dobrze.
Ale zanim zalozysz przewod do pompy to napelnij filtr paliwem - np. wciagajac wezykiem i ustami z drugiej strony ;)
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:32   

gismo napisał/a:
A czy zna ktoś dobry sposób na odpowietrzenie filtra bez gruszki ?


Do przewodu idącego z baku podpinasz strzykawę największą jaką kupisz w aptece (np. 100 ml) i "zasysasz" paliwo, jak już pokaże się w strzykawce to zaciskasz gumowy przewód i podłączasz go pod wcześniej napełniony paliwem filtr. Powinno zadziałać ;)

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 21:32 ]
xtek napisał/a:
Ale zanim zalozysz przewod do pompy to napelnij filtr paliwem - np. wciagajac wezykiem i ustami z drugiej strony


Lepiej użyć strzykawki, ropa nie jest zbyt smaczna ;)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:00   

moze jest gdzies nieszczelnosc (w którym miejscu słabo zacisniety przewód ba łączeniu itp) i paliwo cofa sie do baku
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:04   

marcin316 napisał/a:


Do przewodu idącego z baku podpinasz strzykawę największą jaką kupisz w aptece (np. 100 ml) i "zasysasz" paliwo, jak już pokaże się w strzykawce to zaciskasz gumowy przewód i podłączasz go pod wcześniej napełniony paliwem filtr. Powinno zadziałać ;)


A czy dobrze będzie jak podłącze od strony wylotowej filtra gruszkę i będę pompować, a później podłącze tylko wąż idący do pompy ?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:14   

ale jesli bedzie pusty fitra paliwa(np przy wymianie) to ciezko bedzie aby zassac paliwo(nim go napełni)
po za tym to chyba nie ma zadnych przeciwskazań aby dac ja za filtrem
u mnie jest przed gruszka filterek paliwa załozony na przewodzie(wyłapuje z grubsza te syfy a reszta zatrzymuje sie na oryginalnym filtrze i jest ok )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:17   

kadzaf napisał/a:
ale jesli bedzie pusty fitra paliwa(np przy wymianie) to ciezko bedzie aby zassac paliwo(nim go napełni)
po za tym to chyba nie ma zadnych przeciwskazań aby dac ja za filtrem


Okej jutro pokombinuję i spróbuję uruchomić to wszystko bez wstawiania gruchy, zobaczymy czy się uda :wink:
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 11:11   

gismo napisał/a:
A czy dobrze będzie jak podłącze od strony wylotowej filtra gruszkę i będę pompować, a później podłącze tylko wąż idący do pompy ?


Jeśli wcześniej zalejesz filtr paliwem to będzie OK, a jeśli nie, to możesz mieć kłopoty z napełnieniem filtra jak pisze kadzaf.
 
 
erixon 




Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: Ciepielów



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 13:19   

Kupiłem taki zaworek w zeszłym roku ale do Renówki (Bus) i po tygodniu używania w czasie mrozów zacinał się coś, stuknąłem w niego kilka razy śrubokrętem i jest ok. :) Pozdro

p.s Ja przy wymianie filtra paliwa nie odpowietrzam go, ściągam wężyki wyciągam stary filtr i wkładam nowy po czym kilka razy pompuję go gruszką i odpalam silnik. Wszystko chodzi jak należy
 
 
gismo 



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 42
Skąd: łódzkie



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 02:37   

Wszystko na to wskazuje, że po wywaleniu gruszki jest lepiej, odpaliłem go pół godziny temu po 10 godzinnym postoju na parkingu i odziwo nie zadławił się ani razu - jak to bywało wcześniej :grin: Śruba od odpowietrzania filtra też się odkręciła bez najmniejszych problemów tylko zamiast płaskiego śrubokręta użyłem grzechotki i nasadki :wink:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 19, 2010 08:50   

można jeździć bez gruszki tylko trzeba pamiętać by przy wymianie filtra zalać go ropą, bez gruszki odkręcanie odpowietrznika nic nie da bo niby jak napompujesz paliwa w filtr by poszło powietrze
zakłada się nowy filtr a na niego przezroczysty wężyk by nie napić się paliwa podczas napełniania filtra a na końcu zdejmujesz wężyk i zakładasz przewód który idzie do pompy
należy też pamiętać że w gruszce mamy zaworek zwrotny żeby paliwo się nie cofało a brak gruszki może spowodować cofkę o ile zaworek w pompie trzyma
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT 2004] zaworek zwrotny paliwa
fireman51 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 27, 2010 13:25
maras83
Brak nowych postów [R200 1,4 8v] zaworek zwrotny układu chłodzenia
czort Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Mar 17, 2010 19:54
zapal
Brak nowych postów [ ROVER 220SD] Jest jakiś zaworek zwrotny w pompie
daniello2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 03, 2013 15:39
szoso
Brak nowych postów [220SDi/1997] Zawor zwrotny paliwa
Bobii20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Mar 02, 2010 20:11
damiansz
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Wyciek oleju (foto)
wyciek oleju z lewej strony silnika
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Wrz 14, 2009 20:22
Damianin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink