Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Problem z układem napędowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:21
[R820] Problem z układem napędowym
Autor Wiadomość
borkovski 



Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 14:44   [R820] Problem z układem napędowym
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich posiadaczy Roverków. Od dość dawna śledzę to forum, ale dopiero obecna sytuacja nakłoniła mnie do rejestracji. Otóż potrzebuję porad dotyczących układu napędowego w Roverze 820ti Sport (197KM, 94r.).

Ostatnio zaczęły mi strzelać przeguby (stukanie, jakby coś przeskakiwało, na zakrętach przy dodawaniu gazu), więc zacząłem szukać części zamiennych. Okazało się to trudniejsze niż przypuszczałem i do tej pory nie znalazłem nic specyficznie do tego modelu. Stąd moje pierwsze pytanie- czy przeguby w tym modelu w ogóle różnią się od innych z serii 800? Na Allegro jest kilka ofert dot. przegubów do 800, ale w każdej z nich pominięty jest mój model.

Kolejnym problemem, który pojawił się niedawno to podejrzane szuranie, które częstotliwością pasuje do prędkości (im szybciej jadę tym częściej słyszę szuranie). Dzieje się tak jedynie kiedy dodaję gazu (bez biegu nic nie słychać), co zdaniem znajomego mechanika może oznaczać problem ze skrzynią biegów i wcale nie jest powiązane z przegubami. Jaka jest wasza opinia nt. takiego szurania?

Ostatnim, najmniej bolesnym problemem jest prędkościomierz. W momencie mocniejszego wciśnięcia pedału gazu wskazówka opada do 0. Kiedy pedał jest wciśnięty lekko- wskazówka się waha od 0 do prawidłowej wartości. Odpowiednia prędkość wskazywana jest jedynie w momencie zrzucenia biegu (jazdy na luzie). Czy impulsator nawala? A może wszystkie te usterki mają jedno podłoże (przeguby)?

Proszę o podpowiedzi- unieruchomienie samochodu wisi na włosku, a ja nawet nie mam namiarów na części.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 00:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 22, 2010 14:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 22:54   

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID005040

Widać ze przeguby zewnętrzne są identyczne dla wszystkich wersji silnikowych.

A co prędkościomierza to zerknij czy przypadkiem nie masz go na lince :D to by tłumaczyło jego zachowanie i oznaczało albo uszkodzoną albo wymagającą przesmarowania linkę prędkościomierza
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 23:06   

Rovery serii 800 MK2 miały liczniki elektroniczne.
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 23:57   

Przeguby są te same, sprawdź u Tomiego - z tego co widzę powinien mieć taniej niż na Allegro.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 08:31   

borkovski napisał/a:
Jaka jest wasza opinia nt. takiego szurania?

Napewno łożyska dyferencjału, ja musiałem zmienić jeszcze łożyska na wałku napędowym i łożysko rolkowe na wałku głównym. W tym temacie masz praktycznie wszystko co jest do napisania.
http://forum.roverki.eu/v...=remont+skrzyni

Problem z prędkościomierzem to będzie wina impulsatora. Może być luźna wtyczka, ale taczej będzie to problem mechaniczny. Impulsator składa się z 2 częśći górna jest czarna, dolna biała. Są one skręcane razem, zobacz czy nie są poluzowane. Jeżeli tam jest ok, to wyciągnij impulsator, biała część jest przykręcona do skrzyni biegów sróbką, po jej odkręceniu wyciągasz do góry, może iść niepo opornie ze względu na uszczelnienie. Po wyciągnięciu będziesz mógł sprawdzić ząbki na impulsatorze a przez dziurę obejrzeć ząbki na kółku napędu prędkościomierza w skrzyni. Jak wszystko będziue dobrze, to masz tak zdarte łożyska na dyferencjale, że impulsator traci kontakt z napędem, a to jest 1,5mm luzu na łożysku.
Jeśli masz torsena typu A, to w nich zdarzało się pęknięcie zaraz przed łożyskiem.
http://img.photobucket.co...BrokenTypeA.jpg
Wszystkie objawy by do tego pasowały, a przeguby mogą być wtedy dobre.
Jeśli impulsator jest nieuszkodzony, albo ma zdarte ząbki to już uważaj samochód za unieruchomiony.
Ostatnio zmieniony przez Konix Sob Paź 23, 2010 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
borkovski 



Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 12:09   

Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Konix- czy mógłbyś podpowiedzieć mi jeszcze jakie koszty wchodzą w grę? Czy części kupić nowe, czy może używki nie powinny sprawiać kłopotów?
Napisałeś też, że przeguby mogą być dobre. Jednak "przeskakiwanie" na skręconych kołach przy ruszaniu pojawiło się jako pierwsze i początkowo było dosyć delikatne. Dopiero po jakimś czasie, gdy zjeżdżałem na parking (koła na maksa skręcone, ruszanie) coś mocno strzeliło, i przez jakiś czas szuranie było bardzo głośne. Wtedy postanowiłem pojechać od razu do mechanika, ale zanim tam dotarłem szuranie ustało.

Krótka historia, którą opisałem wyżej zdarzyła się ok. pół roku temu, od tego czasu delikatne szuranie zdarzało się sporadycznie, a ja je ignorowałem. Teraz wygląda jednak na to, że szuranie zostało na stałe.
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 15:19   

U mnie przegub strzelał przy mocno skręconych kołach, szumy i drżenie na pedałach to może być łożysko do wymiany. Koszty nie są wielkie jeśli chodzi o części, z tego co pamiętam komplet przegubu ~120zł i łożysko koła ~90zł + robocizna.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 17:41   

Ale są ciężko dostępne, w Intercarsie ani w Focie nie mają takich rarytasów.
 
 
 
borkovski 



Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 15:12   

W takim razie jutro postaram się odstawić autko do warsztatu. Najpierw sprawdzę przeguby, półosie i łożyska koła (będę wdzięczny za namiary na części), a jeśli to nie będzie przyczyną problemów, to trzeba będzie rozbierać skrzynię. Napiszę jak coś będzie wiadomo.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 16:28   

Tomek1212 napisał/a:
Ale są ciężko dostępne, w Intercarsie ani w Focie nie mają takich rarytasów.


Co fakt to fakt. Duże sieci sprzedające części oferują zazwyczaj tylko towar do marek określanych jako popularne a Rover się do nich nie zalicza.

O wiele łatwiej o niektóre części w sklepach, które nie są zrzeszone pod żadną marką. One zazwyczaj korzystają z usług kilku hurtowni.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 16:35   

polecam

http://www.przeguby.pl/

duzo towaru i tanio :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
borkovski 



Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:03   

Na razie najtaniej znalazłem na Allegro - http://allegro.pl/przegub...1287306810.html (210zł/szt.)
Na przeguby.pl są droższe o 30zł/szt.

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:03 ]
Już wiadomo o co chodzi- niestety rację miał Konix:
-uszkodzone łożyska dyferencjału
-uszkodzone łożysko przy sprzęgle
-uszkodzona zębatka od prędkościomierza
-dziura w obudowie skrzyni
-itd.

Ogólnie- remont nieopłacalny, trzeba wymienić całą skrzynię. I teraz zaczynają się kolejne wątpliwości:

Czy w tym modelu (820ti Sport) jest zawsze skrzynia PG1?
Czy wstawiając skrzynię z dyferencjałem innym niż Torsen B (taki był w obecnej) będę musiał wymienić też półosie?
Czy sprzęgło National ( http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=898 ) jest godne uwagi?
Czy ma ktoś do sprzedania kompletną skrzynię? :D

Proszę, napiszcie co robić!
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 21:30   

Sprzęgło National powinno być ok. Szkoda przepłacać za inne "markowe" a produkowane przez podwykonawców z chin.

PG1 jest najczęściej sporadycznie trafiają się R820i z automatem :D

Znaleźć skrzynie nie będzie łatwo. O półośki nie masz co się martwić - będą pasować. Jedynie trzeba uważać na typ uszczelek półosi - mogą być starego lub nowego typu.

Ja bym ci radził poszukać skrzyni od diesla - jakiejkolwiek byle sprawnej. Zakupić łożyska na dyfer i wałek sprzęgłowy (jedno koszmarnie drogie) - i korzystając z dwóch skrzyń złożyć jedną sprawną. Dla czego od diesla bo wiem na pewno że będzie ona dostawana do podwójnego łożyska na wałku głównym czyli będzie to tzw wersja "uprated" (wersje standardowe mają tam jedno szerokie łożysko).
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:29   

Byle nie była to skrzynia z 800 diesla :wink:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:41   

Marrkus, jesteś pewien, że skrzynia z VM spasuje ? To przecież całkowicie inny silnik.

P.S. Jakby ktoś coś chciał to mam całego R820 na częsci, niestety ze skrzynią automatyczną (uszkodzoną).
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 23:56   

Tomek1212, kupiłeś jakiegoś na części czy Sovietowy powiedział papa?

borkovski, zagadam do znajomego, miał R820ti na części - jutro dam znać czy skrzynia jeszcze jest.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 08:35   

UniculTLX, Kupiłem sovietowego, bo powiedział papa.
 
 
 
borkovski 



Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 18:34   

Mimo najszczerszych chęci nie mogę nigdzie znaleźć skrzyni z takim dyferencjałem. Dlatego też postanowiłem kupić PG1 z innego modelu i przełożyć przekładnie ze starej. Niestety dyferencjał TorSen B musi w tym wypadku zostać zastąpiony czymś zgoła słabszym- pytanie tylko czym? TorSen A czy otwarty dyferencjał będzie lepszym wyjściem?

Znalazłem jedną skrzynię z Rovera 200 Vi 1,8 VVC (2000r.)- niestety nie wiem jeszcze jaki dyfer tam siedział. Jest też na oku jedna sztuka z 600 sdi (chyba słaby wybór), jedna z 820si i kilka sztuk z różnych 600. Poradźcie mi co wybrać.

UniculTLX napisz proszę czy gadałeś ze znajomym.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:51   

Tomek1212 napisał/a:
Marrkus, jesteś pewien, że skrzynia z VM spasuje ? To przecież całkowicie inny silnik.


Chodziło mi o skrzynię od diesla L-serii - nie wyraziłem się zbyt jasno. Swoją drogą nie mam pojęcia jaka skrzynia siedział przy silniku VM - w R200/400 z silnikiem diesla 1.8 (1.9?) z koncernu PSA siedziała roverowska PG1 :D

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 19:51 ]
CO do dyferencjału to jeśli masz aktualnie torsena i nie jest on uszkodzony to wsadzisz go bez problemu do skrzyni pg1. Dyferencjały są zamienne pomiędzy sobą. Ja bym ci radził pozostawić bebechy z obecnej skrzyni a wymienić tylko obudowę i łożyska.

Z którego roku jest twój R800??
 
 
borkovski 



Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 20:14   

Niestety problemem jest właśnie dyferencjał- to on jest winny tej awarii, a jego stan jest na tyle opłakany, że nie opłaca się go remontować. Dlatego zastanawiam się czy lepszy jest Torsen A czy w ogóle mechanizm otwarty. Mój Rover jest z '94r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Problem z układem chłodzenia
układ chłodniczy w 825
Zbyszek44 Rover serii 800 3 Wto Kwi 03, 2007 17:59
piter34
Brak nowych postów [R820] Problem z ładowaniem
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 16:44
AndrewS
Brak nowych postów [R820] Problem z alarmem
pawelja89 Rover serii 800 2 Czw Mar 18, 2010 23:56
pawelja89
Brak nowych postów [R820] Problem z uruchomieniem
Anika2411 Rover serii 800 3 Czw Lis 22, 2007 17:35
maciej
Brak nowych postów [R820] Problem z zamkami.
plkuba Rover serii 800 7 Nie Paź 23, 2011 23:39
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink