Właśnie wymontowałem nagrzewnicę, załączam zdjęcie z oznaczeniem:
-na czerwono - opaski które należy odkręcić i zsunąć z połączenia
- na zielono - zaciski, które można (jeśli zajdzie potrzeba!) bardzo ostrożnie poluzować
- na niebiesko - śruba od łapki trzymającej rurki
Trzeba uważać bo sporo płynu wypływa, polecam jakąś małą plastikową buteleczkę na zbieranie go z rozpinanych rurek.
Dolny przewód łatwo rozdzieliłem (wysuwasz jeden z drugiego_, górny był bardzo oporny, nie było miejsca na "manewrowanie", dlatego poluzowałem tę łapkę oraz górny zacisk. I w końcu się udało
Potem wyjmujemy nagrzewnicę.
Polecam wszystkim przeczyszczenie tego elementu, posiada on bowiem wadę - wlot i wylot wody są umiejscowione obok siebie a powinny na przeciwko, tak aby wymusić jak najdłuższy przepływ wody i tym samym zapobiec osadzaniu kamienia. W tej nagrzewnicy najpierw blokują się najodleglejsze "żeberka" a potem coraz bliższe do wlotu i wylotu wody.
A nam w zimę będzie cieplej
Opis w 100% pomocny, najgorzej było z przykręceniem tej łapki ponownie
dojście jak na lekarstwo ale jednak możliwe
Do samego płukania użyłem kolejno wody z octem, kwasku cytrynowego jak i paru środków do czyszczenia WC (5-10 min ) całość dodatkowo podgrzewałem w garnku a po każdym cyklu płukałem dodatkowo wodą. W efekcie wreszcie z prawej strony leci ciepłe powietrze, nie tak ciepłe jak z lewej strony ale efekt mnie jak najbardziej zadowala
Zgadzam się z tobą Seyfer opis super ale co dalej, bo :"potem wyjmujemy nagrzewnicę" jest zbyt uproszczony . U mnie po odkręceniu rurek nagrzewnica ani drgnie. Próbuję od strony kierowcy ciągnąc ,podważam, pukam ,stukam i nic.Odkręciłem też osłonkę od strony pasażera a tam tylko widać obudowę i przewody elektryczne. Wygląda na to ,że coś jeszcze trzyma - tylko co ?
U mnie nie było żadnych problemów. Najwięcej czasu zajęło mi odkręcenie tej łapki co trzyma rurki. Dolna rurkę bez problemu rozpiąłem, z górną trochę manewrowania było ale sama nagrzewnica, co prawda momentami z oporem ale wyszła. Pociągnij to trochę mocniej ale i z wyczuciem
A u mnie jak w bajce z dziadkiem i rzepką. Pomyślałem sobie a może by tak nawiercić od strony pasażera mały otwór i spróbować delikatnie czymś wybijać. Jak myślisz Seyfer czy ścianka nagrzewnicy jest na tyle mocna że wytrzyma - czy to jest dobry pomysł? Pzdr.
Musiałem jednak wybijać. Zrobiłem to bardzo ostrożnie - nic nie uszkodziłem. Nagrzewnica była dziurawa -skleiłem klejem: Bond MS50(super silny, zawsze elastyczny, wyjątkowe przyleganie - również do mokrych powierzchni). Jeżdżę dwa tygodnie, na razie trzyma. Dzięki wszystkim którzy mi pomogli.Pzdr.
Mam identyczny problem tylko jakoś mało chęci do wyjmowania nagrzewnicy.może dzięki odkamieniaczowi dało by się jakoś ten temat przeskoczyć?Macie może propozycje jak najskuteczniej pozbyć się z niej kamienia nie dementując jej przynajmiej na razie?pozdrawiam
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Milicz
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:01
Ja już mam taki zabieg za sobą. Objawy były identyczne jak u poprzedników, żadne dodatki do płynu chłodniczego nie pomogły. Przy rozpinaniu rurek podłożyłem lejek i rurkę naciągnąłem na końcówkę. Wcześniej odkręciłem korek od chłodnicy i pokrętło od odpowietrzania, dzięki temu cały płyn powyżej nagrzewnicy sobie ładnie spłynął do bańki. Samą nagrzewnicę musiałem naciąć nożem, ponieważ jest ona lekko "wklejona". Do czyszczenia użyłem popularnego KAMIXA do czyszczenia czajników. Gorącym roztworem zlałem nagrzewnicę i zostawiłem na około godzinę. Jak wylałem z niej roztwór to byłem w szoku!!!! Sam kamień i szlam. Powiem tak poprawa jest duża ale przy -15 z lewej strony jest trochę za zimno. Jutro robię powtórkę z rozrywki ale teraz będę płukał kilka razy, może nawet zostawię na całą noc.
właśnie wykręciłem nagrzewnice, jak ja zalałem gorącą wodą to ciepła była tylkogórna listwa i z 7 kratek od strony rurek. narazie płucze i płucze i sam osad wylatuje.
powiedzcie mi ile powinno wejśc wody w czystą nagrzewnice aby była cała zalana - mierzyliście jak płukaliście
Mrozy uderzyły i wyszły problemy z ogrzewaniem...
Innej opcji oprócz wyjęcia nagrzewnicy i wypłukania szlamu i kamieni nie ma. W moim aucie była próba użycia preparatu do usuwania kamienia z układu chłodzenia, pomogło to praktycznie nic. W tych rurkach były tak wielkie kamyki, że trzeba było fizycznie je usunąć, płukanie już nie dawało rady...
W nagrzewnicę wchodzi niewiele wody, jakieś 0,3 l (można to nawet policzyć jak się ma ją wyjętą )
No miałem dzisiaj wreszcie troche czasu i zamontowałem nagrzewnice troche miałem problemow z rurkami bo nieodkręcałem tej łapki wyżej ale sie udało. po 2 min z prawej strony już leciło letnie powietrze na środku to samo - wreszcie CIEPŁO
ja właśnie poskładałem naszego 75 po czyszczeniu nagrzewnicy w sumie z odpowietrzeniem i złożeniem tego do kupy zajęło nam to 2h, użyliśmy preparatu firmy preston i octu, cała nagrzewnica jest gorąca, po obu stronach kabiny leci tak samo gorące powietrze
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
witam mam rowerka 75 20 CDT i mam problem z ogrzewaniem mianowicie na postoju grzeje dobrze lecz gdy tylko dodam gazu lub ruszę to z lewej strony leci zimne powietrze silniczki działają nagrzewnice wymieniałem miesiąc temu lecz na używana prosił bym o podpowiedzenie co mógłbym zrobić odpowietrzany tez już był
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 25, 2011 10:11
ricco5 napisał/a:
mianowicie na postoju grzeje dobrze lecz gdy tylko dodam gazu lub ruszę to z lewej strony leci zimne powietrze silniczki działają nagrzewnice wymieniałem miesiąc temu lecz na używana
Dziwna sprawa. Pomyślałem o pompie wody na początku ale to raczej nie możliwe aby łopatki się połamały i nie dawała prawidłowego ciśnienia. Nagrzewnica też nie może być zakamieniała ponieważ rurki wchodzą właśnie od lewej strony, więc jakby miała kamień z lewej to by prawa też nie grzała.
ricco5, zrób tak. Ustaw na panelu: obroty wentylatora na 2-gą kreskę, nawiew szyba i nogi, Manual. Napisz czy coś pomogło. Ściągnij też boczki osłaniające nagrzewnicę i zmieniając sterowanie (szyba, nogi, przód) oraz temperaturę (max, minimum) obserwuj czy wszystkie sterowniki klapek reagują prawidłowo i wykonują pełen ruch cięgnem.
Dopływ zimnego powietrza z zewnątrz pokrętłem pod zegarkiem zamknąłeś?
a wiec patrząc gołym okiem wszytko działa wszystkie klapki się otwierają i zamykają dopływ zimnego powietrza ten pod zegarkiem zamknięty temperatura na połowie cały czas
[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 14:35 ]
ubytki płynu niewielkie są przepraszam zapomniałem powiedzieć iż to anglik jest i nagrzewnice mam po prawej stronie
W R75 w instrukcji serwisowej zalecają lanie płynu typu OAT (oraganic acid technology)
W tamtym czasie większość producentów używała tego typy płyny z przedłużonym okresem użytkowania. Poprzednie płyny typu IAT miały zły wpływ na nowego typu uszczelnienia.
Po pewnym czasie producenci doszli do wnoisku, że OAT też nie są idealne. Miedzyinnymm sprawdzają się tylko w układach zamkniętych ze zbirnikiem wyrównawczym (bez dotępu powietrza do elementów metalowych). W układach otwartych gdzie korek był na chłodnicy a powietrze było cały czas w górnej części chłodnicy i sporadycznie również w układzie chłodzenia, płyny OAT powodowały bardzio silną i przyspieszoną korozję.
Zauważono również, że płyny te mają tendencję do tworzenia osadów (mułu), zwłaszcza gdzie układ ma tendencję do zapowietrzania się.
Rozwiązaniem problemów jest aktualnie najnowsza technologia HOAT (hybrid OAT), używana praktycznie przez wszystkich czołowych producentów (BMW, Mercedes, VW, Honda) Producenci po 2003 roku zaczeli sukcesywnie przechodzić na HOAT
W nomenklaturze VW
G11 - IAT
G12 - OAT
G12+ i ++ - HOAT
W BMW i VW do wszystkicjh aut (wyjątek stanowią te naprawdę stare z miedzianymi wymiennikami) leją HOAT.
Nie sugerujcie sie kolorami. teraz jest naprawdę mix i nie możesz być pewien jaki typ płynu masz, oceniając tylko kolor.
Ja tez doszedłem do wniosku, że zaleję HOAT (G12++ różowy)
Jest też prosta metoda na sprawdzenie czy inhibitory korozi jszcze działają w płynie i nie rozpoczeła się korozja elektrochemiczna. Wystarczy jeden biegun miernika napięcia włozyć do płynu, drugi podłaczyć do masy. Jeżeli wskazanie jest poniżej 0,5V to wszystko jest ok. Zwykle wskazania dla nowego płynu są na poziomie <0,1V
A do okamienienia nagrzewnicy szło by użyć tabletek do expresu i nie tylko np. takich.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum