Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All SDI]Paliwo i wkurzająca lampka grzania świec.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:01
[R All SDI]Paliwo i wkurzająca lampka grzania świec.
Autor Wiadomość
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:49   [R All SDI]Paliwo i wkurzająca lampka grzania świec.

Nie wiem gdzie pasował by ten post więc umieściłem go w Offtopic ale może poprostu nie umiem znaleść odpowiedzi na moje pytanie. Zrobiło się zimno i zaczęły sie problemy z odpalaniem. Dziś rano było -1 i autko zapaliło bez problemu a zasługa jest w... innym paliwie. Otóż miałem 40 litró zbednego "opału" (teraz mam ogrzawanie gazowe) i nie miałem za bardzo co z tym zrobić. Wczoraj wlałem do zbiornika (wiem, że nie wolno) i właściwie jazda na ciepłym silniku nie wykazywała żadnych zmian. Dziś rano dopiero zauważyłem różnice. W Polsce OO o ON to jedno i to samo (chodzi o paliwo z Orlen-u) ale w UK widać się różni ;-) . Zastanawiam się co może być inaczej... gęstrze jest?
Druga sprawa to świece żarowe, jak zimno to trzeba mocniej podgrzewać "klekoty". Wiem, że nie tylko u mnie tak jest a chodzi o kontrolkę grzania świec żarowych. Kontrolka gaśnie dużo wcześniej niż grzanie świec. Musze nasłuchiwać kiedy "stuknie" przekaźnik i wtedy uruchamiam rozrusznik. Czy ta kontrolka nie powinna być podpięta do zasilania świec żarowych? Może ktoś już to przerobił? Przecież to by było dużo wygodniejsze.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Lis 16, 2010 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:53   

Mombrey, Co do kontrolki to ona jest sterowana masa z komputera a nie plusem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 13:27   

Remi55 napisał/a:
Mombrey, Co do kontrolki to ona jest sterowana masa z komputera a nie plusem.

czyli, żeby to przerobic, trzeba całkowicie odciąć oryginalne zasilanie i zrobić nowe... Trochę skomplikowane.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 14:48   

Lubisz ryzyko, żeby lać opał do 75-ki :szok: Zgłupłem w temacie jest SDI :hm:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 15:42   

szoso420, Temat dotyczy wszystkich SDI, mozna dopisc All SDI :wink: Ja rozumiem o co jemu chodziło :wink:

Mombrey, Dac się przerobić da trudne to nie jest tylko gorzej bo trzeba w zegarach szciezke odciąć bo na wszystkich żarówkach jest jeden plus przez cale zegary i każda lampka jest masa sterowana osobno :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 16:02   

To że lampka gaśnie szybciej niż przekaźnik rozłancza to normalne.
W innych autach (z którmi miałem stycność) jest tak samo (opel, vw, merc czy ford) :cool:
_________________
jackelvis
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 17:45   

szoso420 napisał/a:
Mombrey, jakiego modelu Rovera dotyczy temat?
widzę że masz 75 a napisałeś sdi, popraw to, napisz w tytule o jaki model chodzi

Nie wiem jak to się stało bo mam dwa Rover-ki i dwa miałem wpisane. Jeden gdzieś sie zapodział :-(

[ Dodano: Pon Lis 15, 2010 16:38 ]
jackelvis napisał/a:
To że lampka gaśnie szybciej niż przekaźnik rozłancza to normalne.
W innych autach (z którmi miałem stycność) jest tak samo (opel, vw, merc czy ford) :cool:

No w VW GOLF III TDI na 100% pali sie równo ze świecami. Jak jest ciepło to kontrolka zapala sie tylko na ułamek sekundy a w zime świeci długo. Tak samo mam w R75 CDT a w R200 SDI kontrolka sobie a świece żarowe sobie.

[ Dodano: Pon Lis 15, 2010 16:45 ]
Jugol napisał/a:
Lubisz ryzyko, żeby lać opał do 75-ki :szok: Zgłupłem w temacie jest SDI :hm:

Nie jestem pewien na 100% czy do dziś sie coś nie zmieniło ale jeszcze 5 lat temu w Polsce do 75 lał bym "Red" z czystym sumieniem (chodzi o silnik) bo opału nikt nie "chrzcił" a z Orlen wychodziło dokładnie to samo tylko że zabarwione (nie zawsze). ON natomiast na niektórych stacjach (nawet tych renomowanych) był "poprawiany" przez obsługę. Głośna sprawa "orlenowskiej" dużej stacji paliw. TU JAKOŚCI STRZEŻE ORZEŁ glosił wielki szyld a paliwo było tak "chrzczone" ze stacji niektórzy nie wyjechali.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 23:23   

Przemyślałem jeszcze sprawę z ta kontrolka świeć i przebudowa tego jest banalna.

Mamy obwód A: od komputera idzie sygnał masy do przekaźnika świec
Mamy obwód B: od komputera idzie sygnał masy do żarówki na zegarach

Wystarczy tylko te dwa kabelki przy komputerze wygrzebać z wiązki i je razem zerwać i będzie tam sygnalizowało taki sam długi czas grzania ile przekaźnik trzyma :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 10:17   

Remi55 napisał/a:
Przemyślałem jeszcze sprawę z ta kontrolka świeć i przebudowa tego jest banalna.

Mamy obwód A: od komputera idzie sygnał masy do przekaźnika świec
Mamy obwód B: od komputera idzie sygnał masy do żarówki na zegarach

Wystarczy tylko te dwa kabelki przy komputerze wygrzebać z wiązki i je razem zerwać i będzie tam sygnalizowało taki sam długi czas grzania ile przekaźnik trzyma :mrgreen:

Genialne... tylko jak "wygrzebać" te dwa kabelki? :-(
A na przekaźnik na pewno idzie (-)?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 11:55   

Tak mi się wydaje, że chcecie poprawić coś co jest dobrze zaprojektowane. Na mój rozum sprawa wygląda tak, że:
1. Niezależnie od aktualnej temperatury silnika i otoczenia, po przekręceniu zapłonu uruchamiane jest podgrzewanie świec na określony czas- (nie wiem, 30s?)
2. Czas świecenia kontrolki świec zależny jest od aktualnej temperatury silnika- domyślam się że chodzi o temperaturę cieczy chłodzącej
Wniosek byłby taki, że świece żarowe są załączane na stały okres czasu i to jest niezmienne. Natomiast w przypadku, gdy silnik jest nagrzany, kontrolka gaśnie odpowiednio wcześniej, informując o tym, że można uruchamiać silnik. Jeśli podłączycie kontrolkę pod przekaźnik, to będzie gasła cały czas po tych założonych 30s....
Wydaje mi się, że aby osiągnąć cel trzeba by było podłączyć przekaźnik świec pod kontrolkę, a pośrednio pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej...
P.S. To takie moje dywagacje- mogę się mylić....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 12:18   

mcteusz, Świece sie zawsze tyle samo grzeją a kontrolka sie ani dłużej ani krócej nie świeci nawet jak ciepły jest silnik.

Mombrey, Na przekaźnik zawsze idzie plus i masa. Ale wszystko jest sterowane zawsze masa nigdy plusem :wink: No normalnie przy wiązce od komputera trzeba zobaczyć w Rave jakie to kabelki w 220 sa bo patrzyłem na schemacie 45 :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 19:41   

Otóż Remi55 świece nie zawsze grzeją tyle samo, zależne to jest od temperatury silnika. u mnie przy dużych mrozach grzały jeszcze po odpaleniu jakieś pół kilometra co irytowało mnie bo po co po odpaleniu mają mi kraść prąd i zrobiłem im wyłącznik poz.1AUTO poz.2WYŁ do tego kontrolka i mam pełną kontrole nad świeczkami. W zimie podgrzewam sobie ile potrzeba a w lecie wcale co mam nadzieję wydłuży ich żywotność.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 19:44   

GRZYBEK82, To dziwne mi w 220SD tak samo grzało długo czy lato czy zima zawsze trzeba było czekać te 10sek po lampce zanim było słychać klik.

Tak samo teraz w 45 bez różnicy jakiejś drastycznej. Wiem ze w Rave pisze ze komputer steruje czasem grzania świeć ale jakoś za dobrze mu to nie wychodzi :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 19:49   

Aha poprzez kontrolkę zauważyłem dziwny objaw,że świece załączają się na parę sekund po zgaszeniu silnika niezależnie czy zimny czy ciepły(kontrolka milczy) jeśli ktoś będzie się bawił ze świecami to sprawdźcie to co tutaj i wyżej napisałem. Bo może mam coś uwalone. Nie patrzcie na kontrolkę na desce tylko na napięcie na świecach. Z góry dzięki.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 19:55   

GRZYBEK82, To dziwne objawy kurcze masz. Nie zwracałem na to nigdy uwagi :neutral:

I jednak chyba przerobie sobie ta kontrolkę, co znaczy ze zerwę razem obieg lampki z obiegiem sygnału przekaźnika do świec. Nie rozumiem czemu konstruktorzy to oddzielili :neutral: Kiedyś był watek o Freelanderze co żeśmy doszli to wniosku ze jednak by dobrze było zrobić manualne włączenie grzania świec. :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 19:58   

ale czy jest sens?
wasze argumenty jakoś mnie nie przekonują niestety, poco przerabiać coś co działa poprawnie, bynajmniej u mnie :wink:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 20:10   

szoso420, Nie mowie ze działa źle :razz: Po prostu to c kontrolka jest akurat fajna sprawa wiadomo kiedy przekaźnik się wyłącza naprawdę :razz:

Znając życie będzie zima nie będzie sie chciało dłubać kolo tego potem będzie lato i znów nie będę widział sensu to zrobić :mrgreen: I tak lata przelecą :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 20:30   

ja słyszę swój przekaźnik bo mam założony inny nieoryginalny, który jest głośniejszy :smile:
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:18   

szoso420, jak bym nie miał problemu z "odpalaniem" to bym nie kombinował. W R75 jest tak, że świeci kontrolka "glow plug on" razem ze świecami. Rano długo (jak zimno to bardzo długo) a na ciepłym silniki pół sekundy. Często jak rano się spieszę to w R75 kręce rozrusznikiem od razu i też zapala (może ciut gorzej) jednak w R200 mam problem. Muszę długo grzać świece żeby zapalił. Kręcenie po zgaśnieciu kontrolki daje taki efekt, że musze to powtarzać 3 razy żeby uruchomić. Jak nasłuchuję i startuje po "pyknięciu" przekaźnika to często zapala za pierwszym razem. Dlatego mnie to denerwuje, że wsiadam - wyłączam radio, proszę 20-to miesięczne dziecko żeby było cicho ;-) (jak by to coś dało) i nasłuchuje kiedy wyłączy sie przekażnik. Kontrolka rozwiązała by sprawe. No wiecie "Wygodnictwo".
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:36   

Mam podobny problem, tylko u mnie potrafia sie swiece zalaczyc podczas jazdy, przez co szlag je w ciagu tygodnia trafia, dla tego kombinuje zrobic swoj wlasny przekaznik, ale mam o tym swoj post ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All benzynowe] paliwo
ascaris Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 36 Sro Sty 06, 2010 23:15
Boncky
Brak nowych postów [R wszystkie benzyna] Wymiana świec
roverek216GTIki Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Nie Kwi 13, 2008 20:46
MiL999
Brak nowych postów [all diesel] ile kosztuje przekaźnik świec
klos85 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Czw Gru 13, 2007 13:07
thef
Brak nowych postów [MG ZR] - przekaźnik świeć żarowych - zasada działania
bielu000 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Nie Gru 06, 2015 09:42
bielu000
Brak nowych postów [R ALL] Mogą padać kable po wymianie świec?
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Wto Paź 21, 2008 16:37
memphisto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink