Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Silnik klekocze po rozgrzaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 08:54
[R400] Silnik klekocze po rozgrzaniu
Autor Wiadomość
serwacy82 



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:46   [R400] Silnik klekocze po rozgrzaniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam
Mam roverka od 2 lat. Został sprowadzony z Włoch. od początku klekotał po rozgrzaniu czyli po 3 minutach. Na zimnym silniku jest cicho. znalazłem artykuł ze na zimnym silniku występuje te zjawisko a u mnie jest przeciwnie. Jeżeli dodam gazu to tak jakby klekotanie ustawało. Poza tym jeździłem R 214 si od koleżanki i silnik chodzi lepiej niż w moim R(lepiej sie zbiera z dołu). Dodam że wymieniłem popychacze hydrauliczne. Jak narazie przejechałem R 33tyś. km i nie miałem poważnego problemu. Może ktoś spotkał się z takim zjawiskiem jak u mnie? Proszę o odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:50   

zakladam ze stan oleju masz? na jakiej oliwie jezdzisz?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
serwacy82 



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:57   

mobil s 2000

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 11:57 ]
sprawdzam stan co 500 km. Zużycie oleju jest ok 0,3-0,5 l na 1000km
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:13   

spore zuzycie,

powiem ci ze jednyne co mi na mysl teraz przychodzi to nieprawidlowo zlozone gorna pokrywa walkow - nie uszczelnione i z tego wynikajace ubytki cisnienia oleju dla popychaczy
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
serwacy82 



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:21   

Da się to jakoś sprawdzić w warunkach domowych?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:47   

nie bardzo, trzeba po prostu zdemontowac pasek rozrzadu, odkrecic gorna pokrywke i zlozyc ja na klej do plaszczyzn
nie masz wyciekow oleju spomiedzy polowek glowicy?

z drugiej strony przyczyna moze byc niskie ogolnie cisnienie oleju, to sprawdzisz dowolnym manometrem wkreconym zamiast czujnika cisnienia oleju
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
serwacy82 



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 09:02   

Nie mam żadnych wycieków. Wiem tyle że jak pierwszy raz wymieniałem olej to schodziła smoła więc silnik był pewnie zaniedbany. W ciągu pół roku wymieniłem wtedy 2 razy olej. Ciśnienie mam w normie, olej wszędzie wszystko smaruje. luzów na wałkach nie ma. Wychodzi na to że pod wpływem temperatury jakaś część w silniku się rozpręża. może któryś tłok, pierścień? sprawdzę kompresje jeszcze raz może ona wykaże coś
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 10:30   

Po zagrzaniu tłoki puchną, tak więc nie one stukają, bo na zimnym byłyby jeszcze głośniejsze.
Po zagrzaniu zaś spada w samochodzie ciśnienie smarowania, zwłaszcza na wolnych obrotach. Jeśli dodajesz gazu, pompa oleju daje większe ciśnienie i stukanie owe olej zdusza.
Wypadałoby zatem sprawdzić ciśnienie smarowania w silniku, na zimnym i na gorącym, na wolnych obrotach i pod obciążeniem. To powie wiele. Możliwe, że wystarczy tylko samo wyczyszczenie tłoczka zaworka przelewowego pompy. Jak to nie pomoże - to niestety, trzeba brać na ruszt panewki.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 10:58   

Witam, u mnie jest to samo, też klepie na ciepłym silniku. Zauważyłem, ze po ostrzejszej jeździe ( na wysokich obrotach), później na postoju przez parę minut nie klekocze to by chyba sugerowało, że coś jest nie tak ze smarowaniem. Jakie powinno być ciśnienie smarowania, autko idzie w piątek do mechanika na wymianę Dużych cukrów z tyłu, to przy okazji by się to smarowanie sprawdziło. I jak by się okazało, że ciśnienie nie takie jak być powinno jest, to co wtedy? pompa do wymiany, czy jeszcze ces innego?

Dodam, że po za tym klepaniem autko jeździ normalnie, ma odpowiednią moc i fajnie się zbiera, słowem nie da się odczuć, żeby coś było nie tak.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:44   

W zdrowym silniku na właściwym oleju, po zagrzaniu silnika, przyjęte jest ogólnie, że ciśnienie smarowania obrotów jałowych powinno być co najmniej 100 kPa (1 bar, 0.1 MPa), a pod obciążeniem, gdzieś od 2000 rpm - co najmniej 3 bary (300 kPa, 0.3 MPa).
Mój poldorover, który stukał na zimno tłokami wyraźnie, ciśnieie już przy samym kręceniu rozrusznikiem miał na oko 0.42 - 0.45 MPa (na oleju syntetycznym o lepkości 5W40) i nie spadało ono niżej, na zagrzanym silniku, w lato, na wolnych obrotach, poniżej wartości około 150 - 170 kPa (1.5 - 1.7 bara). Silnik 100% przebieg 168 kkm do chwili wycofania przeze mnie Poldka z ruchu planowego.

Jeśli będzie niższe - warto sprawdzić panewki. W Roverku z silnikiem poprzecznym możesz odkręcić miskę po odpuszczeniu z silnika oleju i sprawdzić rękami, szarpiąc góra - dół korbowody, czy nie ma wyczuwalnego luzu, a także, samym wałem, czy nie lata on w łożyskach głównych. Powiedz mechanikowi, to będzie wiedział, co i jak.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:56   

Oki, powiem mechanikowi co i jak. Ja tez jeżdżę na syntetyku 5W40 silnik ma przejechane jakieś 260 tyś, oleju nie bierze
 
 
serwacy82 



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 15:06   

Mam rozumieć że mam sobie sprawdzić ciśnienie oleju. mamometr mam wkręcić zamiast czujnika ciśnienia oleju? a jakie dokładnie powinno być sprężanie na cylindrach bo sobie też sprawdze przy okazji.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 17, 2010 13:35   

sprężania na cylindrach w ten sposób nie sprawdzisz
 
 
serwacy82 



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lis 18, 2010 10:05   

chodziło mi o sprawdzenie ciśnienia smarowania. Co do kompresji mam już mamometr do tego przeznaczony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
bielawnym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Sty 24, 2010 10:22
Vesper416
Brak nowych postów [R420] Głośno klekocze
Jusci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Lis 12, 2007 20:02
Jusci
Brak nowych postów [R45 2.0iDT] klekocze jak traktor
frydrys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lip 16, 2014 23:36
frydrys
Brak nowych postów [420Si] Klekocze po odpaleniu świst
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 25, 2011 19:07
faecd
Brak nowych postów [R45] 2.0 TD Dławi się, dymi i gaśnie po rozgrzaniu
Maciejkubi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Cze 30, 2016 02:22
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink