Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Problem z mocą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Problem z mocą
Autor Wiadomość
jacek_akord 




Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 15:29   [Freelander] Problem z mocą
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Od trzech dni walczę z moim frelkiem, a raczej z mechanikami. Objawy : po wymianie rury intercooler-turbina i po przejechaniu kilkunastu kilometrów samochód osłabł. W zakresie obrotów do 2500 jest mułowaty i narasta syczenie w komorze silnika z prawej strony( od strony pasażera) . Po wejściu na wyższe obroty turbina ciągnie całkiem przyzwoicie. Wyczyszczony EGR , kolektor ssący, filtr elektrozaworu EGR. Sprawdzony( zamiana na nowy) przepływomierz powietrza. Wtryski w/g serwisu Bosch są ok.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić, albo gdzie szukać usterki. Będę wdzięczny za pomysły
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 25, 2010 15:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 20:27   

cały problem w tym że jak teraz pozmieniali forum to to freelanderów mało kto zagląda :( niestety mam frela 1.8 i niezbyt mogę pomóc) ale trzymam kciuki
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 25, 2010 20:55   

Witam. Z gory zaznaczam, ze nie jestem ekspertem od Freelanderow ale przyszlo mi do glowy..... czy przeplywomierz (nowy) jest na pewno sprawny/nie przestal dzialac (moj znajomy wymienil na nowy ale niesprawny)?
Nie wiem czy u Ciebie odpiecie przeplywki spowoduje blad - dowiedz sie - jesli mozna odpiac i sprawdzic, moze warto to zrobic?
 
 
 
jacek_akord 




Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 06:53   

Testowałem z odpiętą i nową przepływką (oryginał Bosch) Efekt żaden. Bez przepływki zapala się Check Engine
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 09:19   

Słuchaj a powiedz mi czy przed wymianą węża turbo nie kopcił czasem mocno na czarno ?
Jeżeli tak (A miałem podobny przypadek) to sprawdził bym też ciśnienie na pompie paliwowej.
U mnie była walnięta pompa paliwowa, podawało za małe ciśnienie, turbina chciała to nadrobić i w efekcie poszedł wąż od turbo, profilaktycznie wymieniłem też uszczelnienia turbiny i łożysko na nowe.
 
 
jacek_akord 




Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 20:05   

Epopei ciąg dalszy. Po wizycie w serwisie Diesel Bosch< byłem bliski załamania. Dowiedziałem się , że komputer nie pokazuje nic , ale mogą wstawić na dwa dni i rozebrać pół auta i znaleźć co go boli. Żony nie pozwoliłbym rozebrać obcym , a co dopiero mojego Frelka. Wkurzony podjechałem na stację benzynową i wlałem preparat do czyszczenia wtrysków. Po tej operacji nieco się poprawiło. Wlałem do pełna Ultimate na BP i samochodzik odżył. Jednak niepokoi mnie syczenie przy dodawaniu gazy , które jast dość mocne i przy 130 km/h włącza się Check engine i trochę go przymula. Będę szukał dalej , ale dziś zrobiłem 300 km i DOJECHAŁEM , to najważniejsze. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to będę wdzięczny. Za dotychczasowe rady już jestem wdzięczny.
SyntaX z tą pompą to może być niezły pomysł, jutro spróbuję ją sprawdzić. Szkoda ,że nie jesteś gdzieś bliżej bo padło mi WiFi w Iphonie

[ Dodano: Sob Lis 27, 2010 12:28 ]
Pierwszy dzień zimy. Frelek odpalił bez problemu. Zaobserwowałem (raczej usłyszałem) , że syczenie przy dodawaniu gazu na zimnym silniku jest o niebo mniejsze. Wraz ze wzrostem temperatury silnika staje się głośniejsze, ale nie dramatycznie . Dokręciłem opaskę na elastycznym wężu ( taki zbrojony) z lewej strony kolektora ssącego , to też trochę obniżyło syczenie. Coraz bardziej skłaniam się do teorii ,że to chyba EGR .Co o tym sądzicie? W poniedziałek chyba jeszcze raz pójdzie do gruntowego czyszczenia. Czy są w nim jakieś miejsca na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę?

[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 20:05 ]
Zrobiło się cieplej i nareszcie mogłem zdiagnozować syczenie przy dodawaniu gazu. Usterka okazała się banalna. Gumowy wąż na wyjściu z turbiny dmuchał spod opaski. Nareszcie autko jeździ perfekcyjnie. Uff! Te samochody wymagają chyba dopieszczenia. Problem rozwiązany. :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander TD4] problem z mocą przy 3000rpm
DzikusPL Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Czw Lip 30, 2015 09:06
Gość
Brak nowych postów [Freelander 2001TD4]Odpalanie po rozgrzaniu i problem z mocą
krzyskol7 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Cze 16, 2016 22:46
krzyskol7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink