Forum Klubu ROVERki.pl :: [r820] alternator i nie tylko...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r820] alternator i nie tylko...
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 08:08   [r820] alternator i nie tylko...
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Bry

Wiec mam taki maly problem ze dzis przyjechalem do pracy Matizem.......

W czerwcu 2009 wymienilem reglator w alternatorze boscha w moim R820ti, w czerwcu 2010 wymienilem ten sam regulator na nowy i dzis rano dziad nie odpalil.

co to moze byc, chyba nie ma co kupowac 3ciego regulatora? czy wymienic alternator na kolejny uzywany/nowy czy szukac innej przyczyny?

dodam ze ze sprawnym regulatorem osiagal tylko 13.6V
_________________
820ti Coupe :-) raw power
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 12:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 25, 2010 08:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 11:25   

Tam masz alternator BOSCH, nie VALEO ? Regulator kupiłeś oryginalny BOSCH czy jakąś podróbę ? Jeżeli kupiłeś podróbę to nie dziwne, bo one lubią padać szybko. Jeżeli na oryginalnym padło, tzn zę pewnie kończy sie już komutator, albo któraś z diod jest padnięta (to by tłumaczyło niskie napięcie ładowania).
Sprawdź PW.
pozdr.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Lis 27, 2010 16:10   

heh. pierwszy regulator byl markowy, padl, drugi byl niemarkowy - padl. ale one nie padaja tak do konca. na jalowym daje wtedy uklad 12,7V pod obciazeniem 12.2V. Wiem ze Dalej slabo..

Zamowilem uzywany altek, przejze go przed montazem i mam nadzieje ze to rozwiaze moje klopoty definitywnie.

[ Dodano: Sob Lis 27, 2010 16:10 ]
hehe, zamowiony altek to ruina, trzeba go odeslac..........i odzyskac kase. w miedzyczasie wyszlo ze auto na wylaczonym silniku zjada 500mA pradu, z tego 100mA to kontroler LPG, pozostaje 400mA ktore powoli wykancza baterie, przy tym niedoladowujacym alternatorze

dorwalem schemat elektrczyny i wyeliminuje winowajce, ciekawe czy bedzie to alternator :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lis 27, 2010 23:04   

Może to być alternator, jeżeli któraś dioda będzie strzelona.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 13:11   

polowania ciag dalszy.........

pobor wynosi 450mA, z tego 50mA bierze kontroler LPG (100mA zaraz po wylaczeniu, pozniej 50mA jak dlugo nie odpalany)

400mA idzie przez duzy bezpiecznik H, po ktorym idzie kabel do skrzynki bezp pod kierownica, zgodnie ze schematem mam do sprawdzenia bezpieczniki 1,2,3 i 13 i cos mi to nie wyglada zeby ten prad ukrocil...bo te linie praktycznie ida do CCU :-) jutro zbadam ktory dokladnie wcina prad. lecz wynika z tego ze to auto po prostu ma pobor 400mA na postoju i przy zalozeniu ze sie ma sprawny altek i jezdzi regularnie sprawa jest niezauwazalna.......

tu pewnie Blue 827 moglby wtracic pare slow prawdy :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 14:54   

paff napisał/a:


tu pewnie Blue 827 moglby wtracic pare slow prawdy :D


Pewnie tak ...

Pytanie za 100 punktów. Masz elektrycznie regulowane fotele z pamięcia ?
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 14:58   

tak, mam i tez to mi przeszlo przez mysl :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 23:41   

paff napisał/a:
w miedzyczasie wyszlo ze auto na wylaczonym silniku zjada 500mA pradu


no wlasnie mialem o to zapytac, to niestety za dużo :shock:

rada na szybko, to zdejmuj na noc kleme z aku, albo wyciagaj ten bezpiecznik

sprawdzalem kiedys pobor pradu przez moja, ale myslisz ze pamietam , hmm sadze ze powinno to byc max 100mA

edit znalazlem swojego posta
"dzieki, to ja po porannych pomiarach mam tak

samochod otwarty alarm nie wlaczony 0,06A
alarm zalaczony 0,04 -0,05 czyli pewnie cus kolo 0,045

przy zapalonym oswietleniu wnetrza 1,7A z tym ze nie dziala mi jedna zarowka "

i polecam ten watek

http://forum.roverki.eu/v...ob%F3r&start=20
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 30, 2010 02:09   

Wypnij na próbę bezpieczniki znajdujące się przy fotelach (2x10A). Zasilają one między innymi pamięć foteli, która lubi zjadać dużo prądu.

P.S. Rano sprawdzę ci tego altera, bo dopiero co wróciłem z delegacji.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:10   

wiec, po 2 wizytach u kolegi z garazem wyelminowalem 0,30A poboru pradu. Realnie zostalo jakies 0,10A.

najlepsze jest to ze ja nie wiem co wylaczylem, przelecialem caly manual i nie wiem co to. wyjalem bezpiecznik 10A ktory jest w oprawce na czerwonym przewodzie wychodzacym z plyty bezpiecznikow pod kierownica. Idzie on do centralnej konsoli i znika..... Taki sam efekt dawalo odpiecie konektora 447 i 448 wg 'electric manuala' ciekawe co ja odpialem........bo wszystko mi dziala.
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:14   

To nie jest oryginalny bezpiecznik. Zasila zapewne jakiś alarm, instalacje gazową itp (lub pozostałości po nich).
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:47   

ten samochod chyba mial kiedys telefon, bo mam otwory po prawej stronie konsoli centralnej i mala antenke z tylu dachu :D

nie chc ei sie tego pruc zeby dochodzic prawdy, grunt ze juz wszystko wrocilo do normy :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Przerywa ale tylko jak jest gorący
marcus Rover serii 800 8 Pią Paź 19, 2007 10:03
piter34
Brak nowych postów [R820] Mam MAP czy MAF sensor??
roiven Rover serii 800 5 Pon Sty 24, 2011 17:21
Konix
Brak nowych postów [R820] Zamienniki
kama181 Rover serii 800 2 Pią Lut 29, 2008 23:26
kama181
Brak nowych postów [R820] Nagrzewnica
UniculTLX Rover serii 800 8 Sro Gru 01, 2010 00:48
UniculTLX
Brak nowych postów [R820] Co mu dolega :(
Szarpanie podczas przyspieszania
kama181 Rover serii 800 28 Wto Kwi 08, 2008 16:51
kama181



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink