Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Nagrzewnica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Nagrzewnica
Autor Wiadomość
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 17:26   [R820] Nagrzewnica
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1993

Witam

Dzisiaj wracając do domu naraz zaczęło mi zawiewać zimnem (po czym ustało, ale na szybie przedniej pojawiły się opary glikolu) i wygląda na to że nagrzewnica powiedziała papa.

Dlatego też pytanie czy nagrzewnica w roverze 800 bez klimy bardzo się różni od wersji z klimatronikiem? Ewentualnie czy jak zacznę rozbebeszać wnętrze by się dostać do nagrzewnicy to dużo będe miał roboty z założeniem klimatronika z innej osiemsetki?

Pozdrawiam :smile:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 26, 2010 17:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 19:32   

Nie wiem, ale prawdopodobnie trzeba będzie wymienic też całą obudowę z klapkami sterującymi bo w klimatroniku tam są elektrosiłowniki, do tego wiązki kabli które idą do panelu klimatronika. Ogólnie chyba najlepiej by mieć drugą 800setkę dawcę zaraz przy naprawianym autku.

Demontaż deski rozdzielczej trochę przeraża:


---
edit: kiedyś w innym samochodzie (citroen xm) jak w zimę zaczęła mi kabina parować borygiem to odłączyłem rurki od ściany grodziowej i połączyłem ze sobą, tzn bypass nagrzewnicy. Oczywiście wtedy straciłem ogrzewanie ale przynajmniej nie parowały szyby. Natomiast teraz widzę że na allgro jest zatrzęsienie nagrzewnic 12V, więc wystarczy sobie na podłodze przymocować i odrazu leci ciepło, hmm.. chyba sam sobie taką zamontuję.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 20:33   

Blue, nawet nie zawracaj sobie głowy tymi nagrzewnicami na 12V. Przy mocy 160W ogrzewanie wnętrza będzie na podobnym poziomie jakbyś ogrzewał je zapalniczką.
Zwykła klasyczna "farelka" ma moc około 1500-2000W, a wcale nie grzeje zbyt mocno. Myślę, że fabryczne ogrzewanie w roverze 800 (które nawiasem mówiąc jest bardzo dobre) ma moc co najmniej 2-3KW.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 21:20   

ok, faktycznie pewnie szkoda zachodu, wpadłem na taki pomysł bo robię krótkie odcinki tak że silnik ledwo się rozgrzewa, po ok 5km ma zimne letnie powietrze.

Wracając do tematu nagrzewnicy to ogólnie kiepska sprawa i to raczej w większości współczesnych samochodów.
Ciekawy jestem czy mój nowy płyn G12++ nie rozpuści uszczelek i zje układu, bo sporo się naczytałem o jego niekompatybilności ze starszymi silikonowymi uszczelkami, ale już po fakcie, ta zima to będzie prawdziwy test.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 21:47   

W taką pogodę jak jest teraz (około 0-5stopni) u mnie juz po pierwszym kilometrze czuć, że z układu leci delikatnie ciepławe powietrze. Po przejechaniu kolejnego kilometra już zaczyna coś grzać, a tak po jeszcze jednym już leci gorące powietrze.
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 30, 2010 01:02   

Przed chwilą podpiąłem część zanabytego klimatronika - do szczęścia brakuje kompresora i instalacji elektrycznej do niego, przewodów klimy, czujki temperatury zewnętrznej i kawałka instalacji pod przekaźnik wentylatorów chłodnicy. Cyfrowa regulacja temperatury śmiga aż miło, nawiew dmucha, ustawienie kierunku nadmuchu działa. Generalnie zamontowanie tego wszystkiego wydaje się trudniejsze niż jest w rzeczywistości.
Jedynie po przekręceniu zapłonu mruga mu "Er" na wyświetlaczu, ale to pewnie przez braki w instalacji elektrycznej. Natomiast po wciśnięciu przycisku ECON/AUTO zachowuje się normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu klimatronika też jest ok.

Jutro wrzucę jakieś fotki puki deski nie ma, potem poskładam wnętrze do kupy, a ciąg dalszy montażu klimy raczej na wiosnę, bo ostatnio Rover jest dość potrzebny :smile:

Edit:
Chwilowo jeszcze nie działa podświetlenie przycisków panelu klimatronika po włączeniu zapłonu :sad:
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 30, 2010 02:06   

Er mruga i będzie mrugać dopóki nie podepniesz czujnika temperatury zewnętrznej.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 30, 2010 22:14   

a czujnik temp wew. i światła masz ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 01, 2010 00:48   

Tak, czujki wewnętrzne są :smile:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R820] zamienniki
leo1009 Rover serii 800 1 Pon Maj 27, 2013 19:32
szoso
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 22:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość
Brak nowych postów [R820] Workschop
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 20:21
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink