Forum Klubu ROVERki.pl :: [420D] mróz -15 traci moc i gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420D] mróz -15 traci moc i gaśnie
Autor Wiadomość
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



  Wysłany: Nie Gru 26, 2010 18:27   [420D] mróz -15 traci moc i gaśnie
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam.Proszę o pomoc.Trzecia zima i trzeci raz ten sam problem,powyżej minus 12 moje auto odpali ale nie mogę jechać traci moc i gaśnie. Gdy tylko trochę się ociepli auto działa bez problemów.Filtr paliwa wymieniony,paliwo z markowej stacji,uszlachetniacz paliwa wlany auto nie działa.Przy obecnej zimie jest to uciążliwe i nie do zakceptowania
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 26, 2010 18:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 26, 2010 19:51   

Dolej ok 3litry benzyny i zobacz czy dalej się tak dzieje :neutral: Cos mi się wydaje ze wytraca się parafina.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Nie Gru 26, 2010 20:43   

Brałem pod uwagę dolanie benzyny,jednakże uszlachetniacz który zastosowałem jest wysokiej jakości lepszy od zwykłego paliwa i nic to nie pomogło, a wlałem litr na zbiornik.Jeden z mechaników poradził mi abym sprawdził czy nie brakuje mi podgrzewacza na filtrze paliwa inny ,że coś nie tak z pompą paliwa ,inny ;że auto z Holandii nie przystosowane na takie zimy.Mam zwykły prosty silnik 2 litry przy 86 k nie do zajechania.Ale te minusowe temperatury wyjedziesz i nie wiesz czy wrócisz .Coś jest nie halo!
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 26, 2010 20:51   

podgrzewacza filtru na pewno nie masz, żeby na holandie robili inne samochody też nie słyszałem -tak że tych mechaników omijaj szerokim łukiem.
Ja bym mu zrobił czyszczenie układu paliwowego łącznie ze zbiornikiem i sprawdził filtr powietrza.
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 26, 2010 20:53   

barti561, Ja wiem jak silnik masz bo miałem ten sam w 220 SD :wink:

U mnie takie coś jak tobie się działo tylko przy -26°C ale było winne paliwo choć lałem w Austrii na stacji Jet i nic to nie dało, wydzieliła się parafina i koniec było jazdy. A lałem tez te rożne środki i dopiero 5litrow benzyny na pol baku paliwa pomogło i moglem jechać normalnie dalej. Bo się działo to co tobie odpaliłem chodził zacząłem ruszać i tracił mocy i po kilku metrach zgasł sobie :neutral:

Mozę tobie wcześniej już gdzie zatkało przewody i nie puściło tego. Ja bym lal trochę więcej niż jedna litrę benzyny :roll:

podgrzewacza jako takiego nie ma na naszych filtrach ale sa pewne patenty od VW czy Opli :wink: poczytaj sobie tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50984

Ale jak piszesz ze jak jest cieplej i działa jak trzeba to na 100% parafina :/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
walkerwalia 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: walia

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 27, 2010 09:09   

benzyna tez ok ale ja dolewałem nafte.reka odjał
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 07:36   

Naftę leją do spychów i innego sprzętu ciężkiego, ja dolewam taki depresator wg. zaleceń 1:1000 czy jakoś tak.


Benzyna uratowała mi dupsko zeszłej zimy, coś koło 4 litry na pół baku. Jak odpalił to szybko na stację i dolałem świeżej ropy do pełna plus depresator bo nie miałem.
Teraz mam ogrzewanie ropy przez ciecz chłodzącą na małym obiegu i dodatkowo ogrzewanie elektryczne na chłodne poranki ale pomyślałem o tym na jesieni. :mrgreen:
 
 
ruskie 




Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 42
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:50   

witam... ja mam ten sam problem ze swoim r45 2.0 diesel...przy wiekszych mrozach autko ciezko pali a jak odpali to jest problem bo gasnie i zostaje podgrzac filtr paliwa zeby te kluski sie roztopily albo ostatnio odpalilem autko i przy filtrze masz gruche i w momecie jak autko zaczelo gasnac to pompowalem ta grucha pare razy i przeszlu mu... teraz leje ok 4 5 litrow benzyny i ostatnio bylem u goscia ktory zajmuje sie pompami i mowil ze do tego typu mozna tez dolac troche denaturatu zeby wytracil wode z ukladu wiec wlalem mu jakies 0,2 l i od tamtej pory autko dobrze pali i nie ma problemow .... jak lejesz rope musisz uwazac czy padajacy snieg nie leci c do baku bo to przeciez woda .... :) mi tak sie dzieje przy wiekszych mrozach zaczynajac od -15 i wyzej ... i np jak stawiam autko na noc to staram sie tak go postawic zeby nie wialo mocno w przod auta bo ostatnio silnik i cala reszta pod maska mialem w sniegu
 
 
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Czw Gru 30, 2010 23:25   

Witam! Dziękuję za podpowiedzi,żona która na co dzień użytkuje nasze auto dolała 5 litrów benzyny, do tankowała ropą do pełna,stwierdziła -18 auto odpaliło i pojechało bez problemów. Dla mnie osobiście jest to nie zrozumiałe nie chce wnikać w szczegóły bo się na tym nie znam, ale jeżeli ta sytuacja się nie zmieni, a ja nie sprostuję swojego komentarza to niech te spostrzeżenia posłużą innym jako wzór. Pozdrawiam wszystkich i Szczęśliwego Nowego Roku 2011
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 12:38   

ruskie napisał/a:
stawiam autko na noc to staram sie tak go postawic zeby nie wialo mocno w przod auta bo ostatnio silnik i cala reszta pod maska mialem w sniegu


...to samo miałem i dorobiłem zasłony: grilla i wlotu w zderzaku, pomogło i na ten zawiewający śnieg pod maskę i na to, że szybciej mam ciepło. Patent z benzyną stosuję od zeszłej zimy, kiedy to przy -26 mimo obecnego depresatora w baku złapało mi paliwo pomiędzy zbiornikiem, a gruchą. Pali przy sporych mrozach, ale jak jest ok. -10 lub niżej podgrzewam świeczki 2-3 razy i pali po ok. 3 sek.
 
 
ruskie 




Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 42
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 21:02   

Jugol...wlasnie cos takiego tez musze sobie zrobic ale to juz chyba na przyszla zime poczekam :P
a mam pytanie odnosnie tego podgrzewacza paliwa ... a jak by przykleic mate grzewcza (taka jak stosuje sie do lusterek ) na filtr paliwa ?? maty grzeja dosc mocno i przeciez ten kisiel powinno roztopic bez problemu ktory zalega w filtrze :)
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 23:10   

Mata na lusterka ma za małą moc coś około kilku watów, do lusterek wystarcza a filtr paliwa ma sporą wagę (w porównaniu do lusterek) i dodatkowo dość szybko przepływa przezeń mroźne paliwo. Mój podgrzewacz pobiera około 130W i w czasie pracy silnika różnica temperatur na wejściu i wyjściu jest praktycznie niezauważalna w dotyku, za to przy wyłączonym silniku po około 3 minutach wąż z podgrzewacza do filtra robi się gorący i podgrzewacz się wyłącza (ma zabezpieczenie przy 70 stopniach). Przy uruchomieniu silnika gorące paliwo wpada do filtra i rozpuszcza parafinę która ewentualnie mogła się skrystalizować, stosuję depresator ale absolutnie nie mogę dodawać benzyny bo ma niższą temperaturę samozapłonu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400] traci moc i gaśnie
samael1212 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Kwi 21, 2010 08:10
samael1212
Brak nowych postów [R45 2.0]traci moc i gaśnie na rozgrzanym silniku
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 28, 2012 21:26
piterek1812
Brak nowych postów [416] Czasem traci obroty lub gaśnie podczas hamowania
maksymw Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Maj 01, 2012 23:12
maksymw
Brak nowych postów [420D]Zegary 420D
Kolos22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Sty 29, 2015 21:51
Dr.Stein
Brak nowych postów [R420] Cieknie gdy jest mróz - czy to pompa?
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sty 27, 2013 17:38
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink