Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - problemy z silnikiem, co może być przyczyną?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] - problemy z silnikiem, co może być przyczyną?
Autor Wiadomość
pavvelbe 




Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 3



  Wysłany: Nie Lis 26, 2017 13:50   [R75] - problemy z silnikiem, co może być przyczyną?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam

Rover 75, 1,8 benzyna, rok 1999

Proszę o wyrozumiałość i sugestie, bo trochę się załamałem po dzisiejszej jeździe...
Do tej pory silnik był suchy. Co jakiś czas pojawiało się takie jakbym klekotanie (raz na 3 miesiące). Wtedy dolanie 1 litra oleju silnikowego rozwiązywało problem.

Objawy się powtórzyły. Dolałem 1l oleju i zaczęło się coś dziwnego. Silnik zaczął wydawać odgłos jakby bulgotu, ale bardzo stłumionego. Ponad to pojawiły się mocniejsze drgania - odczuwam je w kabinie, jakbym wsiadł do małego traktorka.

Z zewnątrz wygląda o tak, coś zaczyna wyciekać:




Żeby tego było mało, po odkręceniu korka zbiorniczka na płyn chłodniczy (Borygo dolewałem wczoraj rano), po południu ujrzałem takie coś:




Dziwny kolor i konsystencja, jakby tłusta. Ale płyn olejem nie śmierdzi...

Co to się może dziać, pomóżcie, podpowiedzcie bo nie wiem od czego zaczynać ew. jazdę po mechanikach :(

Z góry dziękuję
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 26, 2017 13:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ARTUR1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 177

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 26, 2017 15:21   

A sprawdziłeś stan oleju ile go pokazuje na bagnecie?
 
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 26, 2017 15:25   

Na moje "oko" masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Trzeba ją wymienić jak najszybciej - koniec jazdy!
Inna sprawa; mówisz, że dolanie 1 litra oleju "rozwiązywało problem". Czy podczas dolewania sprawdzałeś poziom oleju (na bagnecie)? Nalanie powyżej znacznika "MAX", szkodzi dużo bardziej, niż stan lekko poniżej "MIN".
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Lis 26, 2017 15:39   

HGF jak nic, w zbiorniczku jest ewidentnie olej, tylko że rozwodniony z płynem i może dlatego nie czujesz zapachu oleju. I jak pytali wcześniej, na jakiej podstawie dolewałeś aż 1 litr oleju ? bo jeśli stan był ok a ty dolewałeś litr i było ponad kreskę max, to ciśnienie było za duże i olej szukał ujścia wszędzie gdzie mógł, dlatego silnik się poci, no i poszła już teraz uszczelka pod głowicą.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
pavvelbe 




Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 3



Wysłany: Pon Lis 27, 2017 07:43   

U mnie to dziwnie bylo z tym bagnetem. Olej nie osadzal sie wyraznie do pewnwgo poziomu tylko oblewal ten plastik na bagnecie a wycierajac go chusteczka oleju bylo na prawde malo. Dzis rano patrzylem nanpoziom, jest ok 2mm ponad max.

Kurde najgorsze jest to ze jesli to uszczelka to nie mam jak w t tygodniu wstawic auta do mechanika, a jezdzic po miescie trzeba ;((
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 27, 2017 16:03   

pavvelbe napisał/a:
U mnie to dziwnie bylo z tym bagnetem. Olej nie osadzal sie wyraznie do pewnwgo poziomu tylko oblewal ten plastik na bagnecie[...]

Jak to mówią "ten typ tak ma", tak sobie konstruktor wymyślił bagnet i pochwę dla niego, że aby zobaczyć jaki jest poziom trzeba odczekać aż olej ścieknie...
Co do pilnej potrzeby jazdy - odradzam, ale to Twój samochód i Twoja kasa pójdzie na naprawę :-)
 
 
Pablo.Franek 



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 12



Wysłany: Pon Lis 27, 2017 21:15   

Mam pytanie do autora tego postu, mam problem z silnikiem myślałem że mam tylko jeden czujnik temperatury cieczy, okazało się że znalazłem drugi który znajduje się pod kolankiem ale nie jest on podłączony. Z wiązki nie mam żadnego przewodu. Jak oglądałem wiązki na allegro to wychodzi że nie ma takiego kabla do tego czujnika.

U siebie mam takie kolanko wychodzące z loku silnika.
http://allegro.pl/rover-4...6564359627.html

Moja prośba jest taka czy ty w swoim silniku też masz taki króciec z dwoma czujnikami ? I jak masz to czy ten czujnik z pod spodu jest podłączony ? Proszę o jakieś zdjęcie będę bardzo wdzięczny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kopcenie - co może być przyczyną?
KasiaM Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Maj 17, 2007 12:38
piter34
Brak nowych postów [R75]problemy z silnikiem
sowir Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 04, 2013 21:55
Pieta
Brak nowych postów [R 75] 1.8 problemy z silnikiem , obrotami
scrawl666 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sty 15, 2015 20:45
scrawl666
Brak nowych postów [R75] Problemy z nawigacją, silnikiem i wieloma innymi.
WaSSyyLL1996 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Mar 14, 2017 19:19
WaSSyyLL1996
Brak nowych postów [r75]Pierwsza dłuższa jazda i problemy z silnikiem :/
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 14 Pon Mar 16, 2015 08:47
mateusz_35



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink