Forum Klubu ROVERki.pl :: [416]Problemy z roverkiem 416
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416]Problemy z roverkiem 416
Autor Wiadomość
muciagos 



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 11:33   [416]Problemy z roverkiem 416
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam:) mam parę problemów odnośnie mojego rowerka. A wiec zaczynam:
1) nie działa prędkościomierz,tzn na zimnym pracuje po przejechaniu 5 km przestaje działać
2) nadmuch nie działa na 1 i 2
3) wycieraczki nie pracują na 3 największym biegu
4) chyba najważniejsze czasem nie łapie zapłon,prąd wszędzie dochodzi ale nie kręci w ogóle,muszę odpalać na krótko

Kupiłem go w takim stanie i chce go doprowadzić do porządku,nie wiem gdzie czego szukać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 22, 2011 11:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 11:37   

1) Pewnie impulsator pada albo coś nie kontaktuje
2) Rezystory nawiewu do wymiany, najlepiej na ceramiczne i będzie spokój na lata.

Co do reszty to nie wiem. Równie dobrze może być padniety przełącznik od wycieraczek jak i jakaś wieksza usterka :)
 
 
muciagos 



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 22:58   

gdzie szukac ten rezystor ?
 
 
ira35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 07:20   

Rezystor znajdziesz za schowkiem. Wmontowany jest w obudowę wentylatora na dwie śrubki.Przydatny do wykręcenia rezystora krótki śrubokręt krzyżak.
 
 
muciagos 



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 09:40   

bo wlasnie czytalem dwie wersje ze jest bezposrednio za panelem nadmuchu i za schowkiem,wolalem sie upewnic niz 5 razy demontowac wszystko
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

  Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:14   


Witam mam taką sprawę od jakiś dwóch tygodni wskaźnik temperatury silnika mam na około 1/3 i nie chce iść do góry poprzednio czy było zimno czy było gorąco był prawie na środku skali no może 1mm niżej i czy to była trasa czy korek zawsze był na środku a teraz dochodzi do 1/3 co to może być??????dodam że w środu jest ciepło i robi się ciepło po paru minutach jazdy jak zawsze i nie zauważyłem jakiś dziwnych objawów
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:14   

Za schowkiem, na forum temat był wałkowany i są nawet instrukcje z obrazkami co i jak, oraz jakie kupić rezystory. Sam nawet chyba rysowałem obrazek w paincie :rotfl:
Koszt operacji jeżeli masz lutownicę to parę zł.

Kamilos u mnie taka temperatura jest zawsze...czy lato czy zima....co oczywiście nie oznacza że to jest OK.
Ale u mnie jest identycznie.
Ciekaw jestem jak mają inni użytkownicy. Może ktoś wreszcie dokładnie zdefiniuje co to znaczy "troche poniżej połowy" :)

Za to masz chyba inne zegary bo u mnie nie ma niebieskiej kreski o ile pamietam tylko biała..szczegół ;) Widocznie były dwie wersje.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:36   

WITAM SOBRUS
NO WŁAŚNIE TEŻ NIE WIEM CZY TO DLATEGO ŻE U MNIE OD DWÓCH TYGODNI JEST MRÓZ OKOŁO -10 STOPNI CAŁY CZAS MIESZKAM W GÓRACH KARPACZ....CZY COŚ SIĘ PSUJE????
JAK BYŁO CIEPLEJ I NA WAKACJACH ZAWSZE BYŁ RÓWNO NA POŁOWIE.....
I NAWET W STYCZNIU TEGO ROKU TEŻ BYŁO NA POŁOWIE DOPIERO OD JAKIŚ DWÓCH TYGODNI JEST NIŻEJ.....
NIE WIEM CO TO MOŻE BYĆ????????
SILNIKI JEST NIEDOGRZANY CZY JAK????
UKŁAD MAM CAŁY ODPOWIETRZONY NOWE BORYGO ZALANE NOWY OLEJ WSZYSTKIE FILTRY SILNIK IGŁA NIC NIE BIERZE I JEST OK TYLKO TEN WSKAŹNIK....
PROSZĘ O POMOC
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:52   

Najprawdopodobniej termostat się nie domyka. Nagrzewnica zabiera większość ciepła i silnik jest niedogrzany.

Wskazówka powinna być 2-3 milimetry wyżej. Możesz ewentualnie wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury i przeczyścić piny. Może są zabrudzone i troszkę oszukują...
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:58   

Witam
Czyli wymienic termostat tak???
a przy wymianie termostatu muszę zalać nowe borygo???? bo jakiś miesiąc temu może dwa wymieniałem więc znowu bedę musiał???????

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 10:58 ]
Aha Rozumiem ale gdzie jest ta wtyczka dokładnie bo nie bardzo wiem????
a jak to wina termostatu to czy jak tak bede jezdzil cos może sie zepsuc???????????
Dzieki
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:59   

Z tego co tu na forum było wałkowane to powinno być prawie tak jak masz teraz: ciut poniżej połowy skali, jeśli jest równiutko na połowie to źle xD w 1/3 skali też źle. Jak to znajdę to dam linka.
U mnie jest właśnie cuit poniżej połowy skali.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:12   

Okej dzięku sqiud...
Podaj tego linka....
A powidz mi od czego to może być jeszcze dwa tygodnie temu było normalnie czyli na środku no może 1-2mm niżej ale teraz jest trochu za nisko czym to może być spowodowane???????
i czy coś sie zepsuje jak bedę tak jeździł?????
Proszę o pomoc
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:16   

kamilos2521, spróbuj najpierw z czujnikiem (a to gdzie jest, znajdziesz na forum - taki trening korzystania z wyszukiwarki będziesz miał przy okazji :lol: ). Jeśli to nie pomoże, to będzie się można zastanowić nad wymianą termostatu. Jeśli to jego wina, to na tą chwilę ryzykujesz tylko większym spalaniem paliwa w mrozy.


Zrób jeszcze taki test:
Odpal samochód i wyłącz ogrzewanie (pokrętło ustaw na maksa w lewo). Wskazówka powinna dojść do wyższego położenia, niż masz pokazane na zrobionej przez Ciebie fotce.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:28   

Adrian Proszę pomoc co mam zrobić???????
Wymienić termostat ?? ??
i czy jazda tak zaszkodzi silnikowi???????

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 11:28 ]
Robiłem tak wczoraj wyłączyłem całe ogrzewanie i samochód chodził ładne 20 minut i wskaźnik doszedł tak jak na zdjęciu i dalej nawet nie drgnął....
tak samo jechałem przed wczoraj jakieś 40km wyłączyłem nawiew i też doszło jak na zdjęciu i ani mm dalej....
Kurcze nie wiem czy kupować termostat a jak to czujnik jest walnięty a nie termostat mozna to jakoś sprawdzić czy termostat działa przed kupnem nowego?????
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:35   

U mnie wskazówka jest w tym miejscu właśnie mimo wymiany 2 termostatów i czujnika temperatury (tego do wentylatorów).
Jeżeli temperatura szła wyżej to po prostu sie przegrzewał (szła ponad połowę, jeden termostat był uszkodzony).
Termostat jest sprawny, silnik nagrzewa sie błyskawicznie nawet w duży mróz i taka temperatura utrzymuje sie do końca.

Myślałem szczerze mówiąc ze tak ma być, moze to czujnik na deskę szwankuje. Zrobi sie cieplej to sie tym zainteresuje. Jeżdże tak juz prawie 2 lata.

Wieczorem wkleję fotę z mojego.

Gdyby to był termostat to chyba temperatura powinna iść wyżej np w lecie lub na postoju. A ona stoi tam jak wół nawet w upał z włączoną klimą. Spalanie chyba w normie 10-12 litra LPG po mieście w zimie.

Termostat oryginalny waxstat z UK kupiony w S-PART więc temperatura otwarcia chyba OK.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:51   

U mnie też tak jest jak sie nagrzeje i wskazówka dojdzie do tego momentu co na zdjęciu to już ani drgnie i czy jade 140 autostradą czy stoję we wrocławskim korku nawet godzine nawet drgnie...
I teraz nie wiem czy coś wymieniać(termostat,czujnik temperatury itp)
jak ty wymieniłeś i nic się nie poprawiło....nie wiem co robić...ale jeszcze 2-3 tygodnie temu wskazówka była wyżej zawsze a teraz jest niżej....
wyzszego spalania też nie zauważyłem pali ok 10 w mieście i 8-8,5 w trasie....
kurcze co tu zrobić..........???????
 
 
fifi 



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Kórnik



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:55   immobilizer

Mam problem z immobilaizerem w Roverku 416si, nie dziala ani pilot ani central z kluczyka, odpala tylko na 3sekundy co robić proszę o pomoc
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 12:36   

Witam i czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego wskazówka jest niżej niz na połowie???????????
Czy ktoś miał taka sytuacje i wyszedł zniej jakoś?????
Bo nie wiem co mam zrobić?????????
"Może silnik nagrzewa się tylko do tej temperatury bo zima jest sroga i ostra od jakiś 2-3 tygodni
proszę o rady

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 12:36 ]
Subrus powiedz mi to cos jest zepsute czy wskaźnik jak jest na zdjęciu wyżej to jest okej????
Jak myslisz??????
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 12:40   

Chłopaki, poczekajcie, aż się ociepli. Jeśli nic niepokojącego się nie będzie działo, to znaczy, że tak ma być. Nie ma sobie, co tym głowy zawracać. Gorzej, gdyby wskaźnik pokazywał za wysoką temperaturę.

Czujnik może być np. zakamieniony (jeśli w czasie eksploatacji ktoś używał zwykłej wody) i stąd te rozbieżności w pokazywaniu temperatury. Poczekać do wiosny radzę i wtedy przy okazji można wykręcić czujnik i go oczyścić.

A Kolega fifi, niech poczyta trochę Forum, a nie tu od razu wpada i zadaje pytanie nie związane z tematem.

PS. Jeśli odpala, a potem gaśnie, to nie jest to wina immo.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 12:44   

Hmm Może masz rację ale wiesz lubie jak mój rover działa i wszystko w nim jest perfekcyjne(taka mała obsesja na punkcie mojego auta) i właśnie nie wiem co robic czy poczekać czy sprawdzić ten czujnik.....
A powiedz mi jak będę wymieniał termostat to muszę zalać nowy płyn chłodniczy??????
Bo zmieniałem jakieś dwa miesiące temu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Problemy z rozgrzanym Roverkiem
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lip 06, 2010 23:54
AndrewS
Brak nowych postów [R400] Problem z roverkiem szarpie silnik
pio322322 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 16, 2009 15:27
pio322322
Brak nowych postów [ 416 Si ] problemy z odpalaniem
Barosz1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 40 Nie Lut 20, 2011 10:52
polofix
Brak nowych postów [R45 1.8 benzyna '01] problemy z ABS
niemal ciągle pali się kontrolka a jak gaśnie to nawet przy lekkim hamownaiu pedał drapie...:(
sniffer1980 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Maj 30, 2009 14:06
REMO
Brak nowych postów [R45] Problemy z kontrolka srs
marcin888 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Sro Sie 07, 2013 13:47
van-reiv



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink