rozbierałem VISy z ZS (grudzien 2001) i z 75 2.0V6 z 2000r i mają inaczej mocowane mikrostyki, ciut inaczej wygladaja, maja inne napisy... po zalozeniu tych z ZS do silnika z 75 vis ozył.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
jeżeli mi pokazuje błędy P1471 ,P1472 ,P1475 ,P?1477 to oznacza że mam uwalone zarówno silniczki ja i mikrostyki w obu visach?
[ Dodano: Nie Kwi 17, 2011 10:46 ]
jeżeli mi pokazuje błędy P1471 ,P1472 ,P1475 ,P1477 to oznacza że mam uwalone zarówno silniczki jak i mikrostyki w obu visach?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 11:30
marek-vw napisał/a:
jeżeli mi pokazuje błędy P1471 ,P1472 ,P1475 ,P?1477 to oznacza że mam uwalone zarówno silniczki ja i mikrostyki w obu visach?
nie , to mówi ,że jeden zawór jest zawsze zamkniety a drugi zawsze otwarty. P1475 i P1477 mówią ,że przyczyną w oby przypadkach jest zwarcie do masy i rzeczywiście mogą to być silniczki . Po rozebraniu może się okazać ,że mikrostyki są też do wymiany , ale na podstawie tego odczytu nie można tego powiedzieć. Gdyby były tylko błędy P1471 i P1472 ,to można by było podejrzewać mikrostyki.
czy w obu visach idą silniczki z taką samą przekładnią ślimakową czy tak samo jak w zamku drzwi dwie różne ? mam zamek z anglika i przed rozkręceniem visów wolałbym się upewnić.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2004 Posty: 76 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 14:24
Panowie. A jak sprawdzić działanie VISw ale nie metoda sprawdzania "kopa" przy 3000 obr/min. W sensie które wtyki należy podpiąc pod akumulator i co z czym zewrzeć aby zobaczyć czy kręci silniczek?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 15:25
PeterSz napisał/a:
A jak sprawdzić działanie VISw ale nie metoda sprawdzania "kopa" przy 3000 obr/min. W sensie które wtyki należy podpiąc pod akumulator i co z czym zewrzeć aby zobaczyć czy kręci silniczek?
styki są ponumerowane.Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. P. valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.
mozna po prostu zdjąc gorna czesc obudowy silniczkow vis i wpiac pod kostki, odpalic auto i przegazowac, widac jak na dloni ktory dziala ktory nie, bo moje spiete na krotko dzialaly, ale uszkodzony mikrostyk po zlozeniu calosci robil problemy, dopiero taka metoda udalo mi sie zdiagnozowac co jest padniete
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tak wyglada tester ktorego ja aktualnie uzywam jeszcze nie zabudowany .
Pracuje aktualnie nad sposobem zabezpieczenia w przypadku uszkodzenia .
Zauwazylem nastepujace usterki z doswiadczenia jakie do dzis zebralem
- silniki - przegrzewaja sie .
- mikrostyki oleja sie za bardzo i uszczelka nie wytrzymuje mikrostyk wytwarza opor zamiast zwarcia (200-800ohm)
- zimne luty na mikrostykach.
- wyciera sie plastikowy wklad z zebatka i powoduje wyskoczenie nad mikrostyk silnik kreci dalej co powoduje zablokowanie sie o slupki >> efekt >>> przegzanie silnika .
Mam juz schemat rozrysowany jak zabezpieczyc silnik w takim przypadku tranzystorami przeciwsobnie ustawionymi i zarowka lub dioda ktora zapali sie jak silnik zostanie zakleszczony .
Silnik bez obciazenia klapkami czyli VIS wyjety swobodny .
Pobor do 0.06 A
Postaram sie to sprawdzic jeszcze podczas obciazenia .
Amperomierz wpiety bezposrednio w szereg z silnikiem .
Problem z zabezpieczeniem jest taki ze jak sie wepne z ukladem przeciwsobnym NPN w szereg z silnikiem to zostanie uszkodzony poniewaz silnik ma zmieniane bieguny przekaznikiem
Wpiecie sie w przekaznik w zrodlo rowniez nic nie da bo jak juz slimak osiagnie cel to silnik jest odlaczany i nie ma obciazenia przemysle to jeszcze.
Najprostsza metoda to dobrac odpowiednia zarowke jej jest obojetny biegun tylko trzeba dobrac moc ... silnik bieze okolo 3 W bez obciazenia klapkami .
poprawiłem luty w obu visach ,zmieniłem silniczek vis balans i teraz cały czas wyskakuje jeden błąd p1471 czy to oznacz awarię mikrowłącznika w vis balance? jak ma być ustawiona klapka przy montażu vis balance ,najważniejsze że dzięki wam zniknęły błedy 1472,1475 1477 teraz czuję że to ma 150 koni tylko ten nieszczęsny błąd 1471 co z tym zrobić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum