Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] VIS Pelna regeneracja NOWE czesci.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] VIS Pelna regeneracja NOWE czesci.
Autor Wiadomość
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 00:40   

Niestety nie udalo mi sie jeszcze zrobic tego :/

Brak czasu firma zabiera mi go za duzo :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 00:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 13:50   

rozbierałem VISy z ZS (grudzien 2001) i z 75 2.0V6 z 2000r i mają inaczej mocowane mikrostyki, ciut inaczej wygladaja, maja inne napisy... po zalozeniu tych z ZS do silnika z 75 vis ozył.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 16:22   

MOJE VIS jak i kilka innych :D dzialaj dobrze .

Robilem juz paru kierowca za odplatą 200zl.

Wliczone jest w to naprawa VIS (wymiana 4 mikrostykow,przelutowanie elektroniki,zabezpieczenie uszczelnienie).

Wiekszosci silniki da sie uratowac .

Ale dobrze by bylo znalezc zastepstwo .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:13   

moje VISy także odratowane, zauważyłem,że stosowane są 2 rodzaje mikrostyków, różnią się mocowaniem do płytki...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 19:34   

A masz pomysl na silniki ? jak sa walniete upalone ?

Bo mi braknie zaraz silniczkow :D a stosuje te z drzwi
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
marek-vw 



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 10:46   

jeżeli mi pokazuje błędy P1471 ,P1472 ,P1475 ,P?1477 to oznacza że mam uwalone zarówno silniczki ja i mikrostyki w obu visach?

[ Dodano: Nie Kwi 17, 2011 10:46 ]
jeżeli mi pokazuje błędy P1471 ,P1472 ,P1475 ,P1477 to oznacza że mam uwalone zarówno silniczki jak i mikrostyki w obu visach?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 11:30   

marek-vw napisał/a:
jeżeli mi pokazuje błędy P1471 ,P1472 ,P1475 ,P?1477 to oznacza że mam uwalone zarówno silniczki ja i mikrostyki w obu visach?
nie , to mówi ,że jeden zawór jest zawsze zamkniety a drugi zawsze otwarty. P1475 i P1477 mówią ,że przyczyną w oby przypadkach jest zwarcie do masy i rzeczywiście mogą to być silniczki . Po rozebraniu może się okazać ,że mikrostyki są też do wymiany , ale na podstawie tego odczytu nie można tego powiedzieć. Gdyby były tylko błędy P1471 i P1472 ,to można by było podejrzewać mikrostyki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 12:08   

Jak by ktos chcial mam wolne zastepcze VIS wiec podajesz zaliczke na konto .

Ja ci wysylam zastepcze w formie zaslepek PUSTE VIS wkrecasz jezdzisz dalej a mnie wysylasz swoje do naprawy .

:D

Wystawiam FV .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
marek-vw 



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 09:06   

czy w obu visach idą silniczki z taką samą przekładnią ślimakową czy tak samo jak w zamku drzwi dwie różne ? mam zamek z anglika i przed rozkręceniem visów wolałbym się upewnić.
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:50   

Takie same
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 14:24   

Panowie. A jak sprawdzić działanie VISw ale nie metoda sprawdzania "kopa" przy 3000 obr/min. W sensie które wtyki należy podpiąc pod akumulator i co z czym zewrzeć aby zobaczyć czy kręci silniczek?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 15:25   

PeterSz napisał/a:
A jak sprawdzić działanie VISw ale nie metoda sprawdzania "kopa" przy 3000 obr/min. W sensie które wtyki należy podpiąc pod akumulator i co z czym zewrzeć aby zobaczyć czy kręci silniczek?
styki są ponumerowane.Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. P. valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 16:03   

schemat testera vis http://forum.roverki.eu/v...p=477254#477254
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 16:07   

mozna po prostu zdjąc gorna czesc obudowy silniczkow vis i wpiac pod kostki, odpalic auto i przegazowac, widac jak na dloni ktory dziala ktory nie, bo moje spiete na krotko dzialaly, ale uszkodzony mikrostyk po zlozeniu calosci robil problemy, dopiero taka metoda udalo mi sie zdiagnozowac co jest padniete :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 16:36   

Dzięki Panowie. :-)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 16:37   

mikrostyki trzeba sprawdzić multimetrem czy zwierają i rozwierają , czy nie mają zimnych lutów , czy kontaktują, tak samo ścieżki i silniczki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 16:42   

Tak wyglada tester ktorego ja aktualnie uzywam jeszcze nie zabudowany .

Pracuje aktualnie nad sposobem zabezpieczenia w przypadku uszkodzenia .

Zauwazylem nastepujace usterki z doswiadczenia jakie do dzis zebralem

- silniki - przegrzewaja sie .
- mikrostyki oleja sie za bardzo i uszczelka nie wytrzymuje mikrostyk wytwarza opor zamiast zwarcia (200-800ohm)
- zimne luty na mikrostykach.
- wyciera sie plastikowy wklad z zebatka i powoduje wyskoczenie nad mikrostyk silnik kreci dalej co powoduje zablokowanie sie o slupki >> efekt >>> przegzanie silnika .

Mam juz schemat rozrysowany jak zabezpieczyc silnik w takim przypadku tranzystorami przeciwsobnie ustawionymi i zarowka lub dioda ktora zapali sie jak silnik zostanie zakleszczony .

Dodam foto jak zrobie takowe zabezpieczenie .

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 15:39 ]
Tutaj zamiescilem filmik dzialania testera .

http://www.youtube.com/watch?v=rnj5LrxqsDU

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 16:42 ]
Zrobilem pomiary

Silnik bez obciazenia klapkami czyli VIS wyjety swobodny .

Pobor do 0.06 A
Postaram sie to sprawdzic jeszcze podczas obciazenia .

Amperomierz wpiety bezposrednio w szereg z silnikiem .

Problem z zabezpieczeniem jest taki ze jak sie wepne z ukladem przeciwsobnym NPN w szereg z silnikiem to zostanie uszkodzony poniewaz silnik ma zmieniane bieguny przekaznikiem :/

Wpiecie sie w przekaznik w zrodlo rowniez nic nie da :/ bo jak juz slimak osiagnie cel to silnik jest odlaczany i nie ma obciazenia :/ przemysle to jeszcze.

Najprostsza metoda to dobrac odpowiednia zarowke jej jest obojetny biegun :D tylko trzeba dobrac moc ... silnik bieze okolo 3 W bez obciazenia klapkami .

Zrobie wiecej pomiarow i dam znac .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
Ostatnio zmieniony przez dzieju Sob Gru 01, 2012 01:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 19:48   

dzieju napisał/a:
Jak by ktos chcial mam wolne zastepcze VIS wiec podajesz zaliczke na konto .

Ja ci wysylam zastepcze w formie zaslepek PUSTE VIS wkrecasz jezdzisz dalej a mnie wysylasz swoje do naprawy .

:D

Wystawiam FV .
dzieju, takie oferty, to albo w giełdzie, albo w stopce sobie wpisz.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
marek-vw 



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 22:23   

poprawiłem luty w obu visach ,zmieniłem silniczek vis balans i teraz cały czas wyskakuje jeden błąd p1471 czy to oznacz awarię mikrowłącznika w vis balance? jak ma być ustawiona klapka przy montażu vis balance ,najważniejsze że dzięki wam zniknęły błedy 1472,1475 1477 teraz czuję że to ma 150 koni tylko ten nieszczęsny błąd 1471 co z tym zrobić?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 10:53   

marek-vw napisał/a:
jak ma być ustawiona klapka przy montażu vis balance


Tu jest odpowiedź http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#476742

marek-vw napisał/a:
teraz cały czas wyskakuje jeden błąd p1471 czy to oznacz awarię mikrowłącznika w vis balance?
napewno trzeba zacząć sprawdzenie od niego , bo zostal zamknięty zawór i nie przełącza na otwarcie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R75 All] Części zamienne
satan Rover serii 75, MG ZT 35 Sob Cze 26, 2021 18:11
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75/MG ZT] - Koło dwumasowe regeneracja czy nowe
Samodzielna wymiana układu sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik)
MaReK Rover serii 75, MG ZT 165 Sro Cze 11, 2014 21:47
Pingiel
Brak nowych postów [R75] - Nowe części blacharskie
Arczibald Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Maj 22, 2017 21:11
Arczibald
Brak nowych postów [R75] regeneracja maglownicy
milky Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Sty 22, 2015 18:24
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Regeneracja wyswietlacza lcd
GERY Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Kwi 12, 2014 14:19
GERY



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink