Ja już też założyłem lato trzeba zimę odstraszać w końcu już wiosna w kalendarzu fajne te koła masz Marek tą flagę bym zamówił u ciebie na kiesdyś
flaga się znajdzie
Troszkę przyspieszyłem przygotowania do sezonu zmieniłem EBC - zamiast n75 z VW wpadł zawór MAC coś tam podłubałem w mapkach i tak to jedzie:
https://www.youtube.com/watch?v=KWIYIoz4Sx0
Całkiem fajnie ten zaworek działa w połączeniu z detem
UP UP
Działamy dalej Zedzior dostał nowe klocki na przód - tak jak poprzednio firmy Textar. Do tego rozebrałem zaciski, wypolerowałem tłoczki, nasmarowałem prowadniczki i odpowietrzyłem całość
MAC został przymocowany na stałe, można pomału modzić dalej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ja nim steruje detem, miałem kupowac avc-r'a ale póki co, nie ma potrzeby
Jakiś czas temu kupiłem za psi grosz skrzynie z 420Si niby 80k przebiegu, wygląda całkiem znośnie zaczynam ją odszczurzać, na dniach rozbiorę i przygotuję do przyjęcia szperunku
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Skrzynia rozpołowiona wygląda całkiem obiecująco teraz wytacham skrzynie z ZS i przerzucę szperę mając obie na stole - chyba łatwiej to ogarnąć wtedy...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Czas na kolejny UP mała fotorelacja ze zmiany skrzyni biegów
Zdjęta obudowa ze skrzyni z 220 coupe Turbo:
Wałeczki i trybiki:
Goły karter (zwróćcie uwagę, że w środku jest czarny i brudny, w porównaniu do skrzyni z 420 wygląda gorzej...):
Święty graal braci tuningowej - szpersen torsen!:
Porównanie otwartego dyfra z zeszperowanym:
Rozebrany otwarty dyfer:
Wieniec z 420Si, do którego zaraz wleci szpera:
Montujemy:
Pierwsza z ważniejszych różnic, w otwartym dyfrze śruby trzymające wieniec były wkręcone bez kleju, w dyfrze ze szperą każda była wkręcona na kleju do gwintów:
Dyfer założony, reszta żelastwa na miejscu:
Skrzynia złożona:
Nowe uszczelniacze półosi (corteco):
Hop siup tralala skrzynia wisi:
Małymi kroczkami...
Prawie finisz...
No i w zasadzie koniec
Teraz kilka słów, dla tych, którzy chcieli by samemu wykonać taki zabieg Wszystko jest w miarę proste i łatwe jeśli się wie o paru mykach... na nie wiedziałem - skrzynie składałem i rozbierałem dobre 30 razy
Sprawa najważniejsza - pod demontażu obudowy należy zakleić, związać drutem, zakleić etc. synchronizator 5tego biegu. Jest to pierwszy element na wałku bez zabezpieczenia. Jeśli tego nie zrobicie i wysunie się Wam on w czasie przekładki (co mi się oczywiście musiało przytrafić ) macie poważny kłopot. Można go założyć na miejsce w zasadzie w 3 pozycjach względem zewnętrznego pierścienia. Tutaj sprawę załatwiło dokładne oglądnięcie synchra - co 120 stopni 2 zęby są wyższe. W metalowym pierścieniu analogicznie co 120 stopni 2 wręby są głębsze. Następnie należny sprawdzić w jakiej pozycji synchro chodzi najlepiej po wieloklinie na wałku. Jak to ogarniecie, to można składać mi to zajęło 2 dni...
Druga sprawa to mechanizm zmiany biegów:
Wszystko składamy w pozycji N, nie wbijając żadnego biegu. Po złożeniu całości należy sprawdzić czy biegi się włączają i pamiętac, żeby śruby mocujące mechanizm (sztuk 5) przykręcić na kleju do gwintów i z czuciem - łatwo je urwać (tak, ja właśnie urwałem jedną...).
Kiedy na sucho w miarę wszystko działa, zakładamy obudowę, przyłapujemy paroma śrubkami i sprawdzamy czy wszystkie biegi wchodzą, czy kręcąc wałkiem sprzęgłowym można swobodnie obracać skrzynią i czy na każdym wbitym biegu obraca się dyferencjał. Jeśli wsio gra, to trochę silikonu na rant skrzyni i składamy. Jeśli obudowa nie chce nam dojść do końca (np brakuje 3-4mm) należy ją zdjąć i poruszać lewarkiem zmiany biegów, powinno pomóc
Na sam koniec różnice między skrzynią z Rovera 420Si (1997r.) a Coupe Turbo (1995r.)
Wieniec na dyferencjale różnił się 1 zębem - było ich 62 i 63. Różniła się także zębatka współpracująca z wieńcem - z tego co kojarzę 16 i 17 zębów.
Póki co wszystko wydaje się być w porządku, brak wycieków, skrzynia pracuje przyjemnie cicho, biegi wchodzą nawet przyzwoicie jest wyraźnie krótsza, auto przyśpiesza łatwiej, najlepiej czuć to na 5tym biegu, bo przy 100km/h jestem w zakresie pełnego boostu
Chciałbym bardzo podziękować Matexxowi i Kozikowi za konsultacje i podzielenie się wiedzą, jak to rozebrać i złożyć do kupy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum