Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lut 27, 2016 17:54   

Od pipera do turbo sa dedykowane 260, do NA sa tez 240 248 i 260


Kentowe to zas tylko 252
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 27, 2016 17:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2016 05:55   

ZS już na letnich laczkach ;) taka mała garażowa fotka ;) niebawem jakiś up "mechaniczny" bedzie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Mar 21, 2016 09:33   

jak up to pewnie moc ;-)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2016 17:51   

Ja już też założyłem lato trzeba zimę odstraszać w końcu już wiosna w kalendarzu :P fajne te koła masz :D Marek tą flagę bym zamówił u ciebie na kiesdyś :P
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 03, 2016 09:13   

bociannielot napisał/a:
jak up to pewnie moc

i tak i nie :P

adam_26 napisał/a:
Ja już też założyłem lato trzeba zimę odstraszać w końcu już wiosna w kalendarzu fajne te koła masz Marek tą flagę bym zamówił u ciebie na kiesdyś

flaga się znajdzie :P

Troszkę przyspieszyłem przygotowania do sezonu ;) zmieniłem EBC - zamiast n75 z VW wpadł zawór MAC :) coś tam podłubałem w mapkach i tak to jedzie:
https://www.youtube.com/watch?v=KWIYIoz4Sx0

Całkiem fajnie ten zaworek działa w połączeniu z detem ;)

UP UP :)
Działamy dalej ;) Zedzior dostał nowe klocki na przód - tak jak poprzednio firmy Textar. Do tego rozebrałem zaciski, wypolerowałem tłoczki, nasmarowałem prowadniczki i odpowietrzyłem całość ;)

MAC został przymocowany na stałe, można pomału modzić dalej ;)

_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 03, 2016 11:13   

Do czego służy Mac ? Dobrze zedziałasz dalej.

Dobrze ze o hamplach mowa tak się powinno bo zimie zrobić przegląd czy wszystko pracuje jak trzeba :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 03, 2016 11:19   

Remigiusz napisał/a:
Do czego służy Mac ? Dobrze zedziałasz dalej.

to EBC ;)
http://www.racingfactory....es-id-2149.html
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 03, 2016 22:58   

Dziękuje za linka ciekawe ustrojstwo :D korci mnie zrobic pod Arduino sterowanie na EBC :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 22:11   

Remigiusz napisał/a:
korci mnie zrobic pod Arduino sterowanie na EBC

ja nim steruje detem, miałem kupowac avc-r'a ale póki co, nie ma potrzeby ;)

Jakiś czas temu kupiłem za psi grosz skrzynie z 420Si :) niby 80k przebiegu, wygląda całkiem znośnie ;) zaczynam ją odszczurzać, na dniach rozbiorę i przygotuję do przyjęcia szperunku ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 21:59   

Ile czerwieni teraz doszło? ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 21:59   

:mrgreen: up
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 22:06   

prebenny napisał/a:
Ile czerwieni teraz doszło?

na razie jeszcze nic ;) umyłem do końca skrzynie i mogę ją wreszcie rozbierać :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 14, 2016 22:55   

up
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2016 22:58   

Skrzynia rozpołowiona ;) wygląda całkiem obiecująco ;) teraz wytacham skrzynie z ZS i przerzucę szperę mając obie na stole - chyba łatwiej to ogarnąć wtedy...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 14, 2016 23:47   

Mogl bys zrobic jakies foty Finaldrive ile tam zebow jest i jak to wyglada dokladnie ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 15, 2016 05:49   

Remigiusz napisał/a:
Mogl bys zrobic jakies foty Finaldrive ile tam zebow jest i jak to wyglada dokladnie ?

tak, ja bede przekladal szpery to obfoce to ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 00:22   

up for you. ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 00:32   

Dominoz napisał/a:
up for you. ;)

dzięki ;)

No to zaczynamy zabawę ;) czas operacyjny 1,5h - skrzynia wyjęta ;) jutro mam nadzieję przerzucić szperę i wrzucić skrzynię na auto ;)

Jako ciekawostka, ostatnie zdjęcie to przepustnica po blisko 7000km od czyszczenia (zaraz po remoncie czyściłem dolot). Taki widok bardzo mnie cieszy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 20:42   

Sucho jak na pustyni :ok2:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 15:17   

Czas na kolejny UP :) mała fotorelacja ze zmiany skrzyni biegów ;)

Zdjęta obudowa ze skrzyni z 220 coupe Turbo:


Wałeczki i trybiki:


Goły karter (zwróćcie uwagę, że w środku jest czarny i brudny, w porównaniu do skrzyni z 420 wygląda gorzej...):


Święty graal braci tuningowej - szpersen torsen!:


Porównanie otwartego dyfra z zeszperowanym:


Rozebrany otwarty dyfer:


Wieniec z 420Si, do którego zaraz wleci szpera:


Montujemy:


Pierwsza z ważniejszych różnic, w otwartym dyfrze śruby trzymające wieniec były wkręcone bez kleju, w dyfrze ze szperą każda była wkręcona na kleju do gwintów:


Dyfer założony, reszta żelastwa na miejscu:


Skrzynia złożona:


Nowe uszczelniacze półosi (corteco):



Hop siup tralala skrzynia wisi:


Małymi kroczkami...


Prawie finisz...


No i w zasadzie koniec ;)


Teraz kilka słów, dla tych, którzy chcieli by samemu wykonać taki zabieg ;) Wszystko jest w miarę proste i łatwe :D jeśli się wie o paru mykach... na nie wiedziałem - skrzynie składałem i rozbierałem dobre 30 razy :|

Sprawa najważniejsza - pod demontażu obudowy należy zakleić, związać drutem, zakleić etc. synchronizator 5tego biegu. Jest to pierwszy element na wałku bez zabezpieczenia. Jeśli tego nie zrobicie i wysunie się Wam on w czasie przekładki (co mi się oczywiście musiało przytrafić :D ) macie poważny kłopot. Można go założyć na miejsce w zasadzie w 3 pozycjach względem zewnętrznego pierścienia. Tutaj sprawę załatwiło dokładne oglądnięcie synchra - co 120 stopni 2 zęby są wyższe. W metalowym pierścieniu analogicznie co 120 stopni 2 wręby są głębsze. Następnie należny sprawdzić w jakiej pozycji synchro chodzi najlepiej po wieloklinie na wałku. Jak to ogarniecie, to można składać :D mi to zajęło 2 dni...

Druga sprawa to mechanizm zmiany biegów:







Wszystko składamy w pozycji N, nie wbijając żadnego biegu. Po złożeniu całości należy sprawdzić czy biegi się włączają i pamiętac, żeby śruby mocujące mechanizm (sztuk 5) przykręcić na kleju do gwintów i z czuciem - łatwo je urwać (tak, ja właśnie urwałem jedną...).

Kiedy na sucho w miarę wszystko działa, zakładamy obudowę, przyłapujemy paroma śrubkami i sprawdzamy czy wszystkie biegi wchodzą, czy kręcąc wałkiem sprzęgłowym można swobodnie obracać skrzynią i czy na każdym wbitym biegu obraca się dyferencjał. Jeśli wsio gra, to trochę silikonu na rant skrzyni i składamy. Jeśli obudowa nie chce nam dojść do końca (np brakuje 3-4mm) należy ją zdjąć i poruszać lewarkiem zmiany biegów, powinno pomóc ;)

Na sam koniec różnice między skrzynią z Rovera 420Si (1997r.) a Coupe Turbo (1995r.)
Wieniec na dyferencjale różnił się 1 zębem - było ich 62 i 63. Różniła się także zębatka współpracująca z wieńcem - z tego co kojarzę 16 i 17 zębów.

Póki co wszystko wydaje się być w porządku, brak wycieków, skrzynia pracuje przyjemnie cicho, biegi wchodzą nawet przyzwoicie ;) jest wyraźnie krótsza, auto przyśpiesza łatwiej, najlepiej czuć to na 5tym biegu, bo przy 100km/h jestem w zakresie pełnego boostu :D

Chciałbym bardzo podziękować Matexxowi i Kozikowi za konsultacje i podzielenie się wiedzą, jak to rozebrać i złożyć do kupy :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink