Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 15:23   

No to super, że przeszczep sie przyjąl :)

Czyli teraz auto bedzie dzieki nowej skrzyni jeszcze agresywaniejsze :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 15:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 16:03   

Od dłuższego czasu śledzę Twój wątek i coraz bardziej mnie korci porwać żonie 45 hb i zrobić z niego potwora
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 16:10   

Ladnie marek opisane i dobrze zdjecia sie przyda na pewno kiedys innym. Nie zapomnij o zdjęciu final drive zrobic :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 22:57   

Markzo napisał/a:


Teraz kilka słów, dla tych, którzy chcieli by samemu wykonać taki zabieg ;) Wszystko jest w miarę proste i łatwe :D jeśli się wie o paru mykach... na nie wiedziałem - skrzynie składałem i rozbierałem dobre 30 razy :|


Marek ile śrubek ci zostało przy pierwszych razach :P ??

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2016 22:57 ]
Brawa za robotę :brawo: zabawa przednia na kilka dobrych dni :D + świetny materiał :ok:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2016 23:49   

tomii620si napisał/a:
No to super, że przeszczep sie przyjąl

Czyli teraz auto bedzie dzieki nowej skrzyni jeszcze agresywaniejsze

z tą agresywnością bym nie szalał, jedzie mu się lżej ;)

piotrek1000 napisał/a:
Od dłuższego czasu śledzę Twój wątek i coraz bardziej mnie korci porwać żonie 45 hb i zrobić z niego potwora

nie czekaj - działaj ;)

Remigiusz napisał/a:
Ladnie marek opisane i dobrze zdjecia sie przyda na pewno kiedys innym. Nie zapomnij o zdjęciu final drive zrobic

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale final drive to właśnie wieniec zębaty przykręcony do dyferencjału ;) i zdjęcie tego jest :D

adam_26 napisał/a:
Marek ile śrubek ci zostało przy pierwszych razach

śruba i koło zębate od wstecznego :rotfl:

adam_26 napisał/a:
Brawa za robotę zabawa przednia na kilka dobrych dni + świetny materiał

zabawą bym tego nie nazwał, plan zakładał że rozbieram w jeden wieczór i na drugi dzień wkładam... wyszło prawie idealnie, pomyliłem się o jakieś +/- 4 dni :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 00:39   

Markzo, Wlasnie mnie ciekawi przez co ten duży wieniec jest kręcony z malej oski bo to jest potrzebne do swapu nie ten duzy :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 09:09   

Remigiusz napisał/a:
Markzo, Wlasnie mnie ciekawi przez co ten duży wieniec jest kręcony z malej oski bo to jest potrzebne do swapu nie ten duzy

hmm, potrzebujesz jedno i drugie w takim razie :) czyli musisz wymienić cały wałek i wieniec na dyfrze.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:02   

Dokładnie :-) ile tam jest tych zębów tam tym wałku. Ponoć ten pierścień duży jest taki sam jedynie ten mały się różni i trzeba policzyć ile zębów ma.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:15   

Pisałem wyżej, różnica była na wieńcu dyfra 62 i 63, na zębniku wałka 16 i 17 chyba ;) jeśli zmienić to chyba całość, bo przykładając wieniec z 420 do wałka z 220 chodziło troche ciężko.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:27   

Ciekawe jak to wpłynie na Vmax
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:30   

adam_26 napisał/a:
Ciekawe jak to wpłynie na Vmax

u mnie teraz się zmniejszy ;) bo róznica na 5tym biegu przy 100km/h to kilkaset obrotów/min ;) choć pewnie dalej jest w stanie polecieć licznikowe 260 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:35   

To jest to ze nie miałem tego jeszcze rozebrane z diesla i ponoć wystarczy przełożyć ten maju wałek z zebnikiem.

Dzieje za info bo widać wszystko i łatwiej to w końcu wyobrazićsobie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 11:46   

Jak coś to mogę Ci sprzedać wałek z wieńcem ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 12:00   

Będę na miejscu zadzwonię do ciebie :-) propozycja dobra, dziękuję :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 12:51   

Male kolo to atak ( walek atakujacy ) duze to talerz ( kolo talerzowe )

Przelozenie latwo policzyc : ilosc zebow z duzego / ilosc zebow z malego

Majac te dane mozna policzyc osiagalna vmax
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 13:00   

flapjck1 napisał/a:

Male kolo to atak ( walek atakujacy ) duze to talerz ( kolo talerzowe )

Przelozenie latwo policzyc : ilosc zebow z duzego / ilosc zebow z malego

Majac te dane mozna policzyc osiagalna vmax

dzięki za wyjaśnienie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 15, 2016 10:00   

no
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 15, 2016 10:07   

Mały eksperyment ;) chcę utwardzić siłownik WG, bo niestety doładowanie potrafi spaść na wyższych obrotach. Coś podobnego miałem zrobione na strojeniu, działało całkiem dobrze. Zobaczymy ;) Nagwintowałem ile sie dało pręt od WG, dałem nakrętkę z obrotową podkładką - na to sprężynka i przykręcona blacha do mocowania samej gruchy ;) Jak się sprawdzi, to popracujemy nad estetyką ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 15, 2016 23:16   

Markzo, Używasz MBC ??
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 02, 2016 07:57   

Remigiusz napisał/a:
Markzo, Używasz MBC

nie, cały czas MAC

EDIT
Mały po zlotowy update ;)

Z rzeczy pozytywnych... udało się zając III miejsce w klasie sport, jeszcze raz gratki dla Mania48 i eMdzika! Warto było powalczyć, bo nagrody przygotowane przez Slaxa są R E W E L A C Y J N E !!



Zrobiliśmy ok 1300km, ZS sprawował się bardzo fajnie, bez żadnych przygód dotarliśmy do domu.

Z rzeczy mniej pozytywnych... tak przedstawia się wykres mocy/momentu:

czyli 217KM / 279Nm :/

Jest jakiś problem, nie bardzo wiem jaki ponieważ chłopaki (Maniu czy Greg) osiągali zdecydowanie większy moment obrotowy. Będę próbował znaleźć przyczynę, jednak wydaje mi się, że to musi być od samego początku swapa, kiedy to auto wypluło 202KM i 260Nm. Trochę to komplikuje sprawę...

UP! UP! UP!
Po malutku dłubie dalej MG'ka ;)

Na pierwszy ogień poszły tylne hamulce - obecni na zlocie widzieli, że coś tam nie grało :/
-przetoczenie tarcz hamulcowych,
-nowe klocki,
-nowe gumki na zaciskach, rozebrane i naprawione mechanizmy od ręcznego,
-nowe linki od ręcznego,


Po tym wszystkim klocki zbierają z całej powierzchni tarczy, ręczny też nawet działa ;)

Kolejną sprawą był wybierak zmiany biegów i jego krzyżak. Lewarek mi lekko dzwonił a biegi wchodził trochę kwadratowo. Upolowałem ori wybierak z Rovera 420Si:

Wywaliłem krzyżak kolumny kierowniczej z Fiesty, który miałem założony zamiast OEM rozwiązania. Kolega dorobił mi tulejki z poliamidu w miejsce wybitej serii:


Zarzuciłem to na auto - było cacunio ;) nie porównywalnie lepiej, jednak seria to seria, działa najlepiej ;) Przez swoje gapiostowo gdzieś posiałem ori klin, który mocuje krzyżak na wyjściu ze skrzyni biegów. I dobrze :D założyłem zamiast niego śrubę - nie da się skasować luzu między wyjściem ze skrzyni a krzyżakiem. Kupiłem nowy klin (fachowo się to nazywa kołek sprężynujący? czy coś takiego :) )

I to dało niespodziewany efekt ;D zero jakiegokolwiek luzu! :) ori klin był już lekko wyrobiony, jednak lata robią swoje ;) Polecam każdemu wymianę klina u siebie, różnica jest kolosalna a cena śmiesznie niska - całe 80gr! Do tego podregulowałem troszkę pompkę sprzęgła - jestem zadowolony w 100% z pracy sprzęgła/skrzyni/lewarka.

Na sam koniec nadszedł czas wymiany oleju ;) zamiast Valvoline wlałem... Valvoline :D

Zmieniłem tylko model, zamiast Maxlife'a wleciał VR1 Racing 10W60.

:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink